Sonika 08.07.2004 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2004 Mnie wykonawca namawia na tynk mineralny + farbę, a sprzedawca na tynk silikonowy.Co jest lepsze - tynk barwiony w masie czy tynk + farba?Jaka róznica między silikonowym, a silikatowym.W innym wątku ktoś poleca tynk Lotusan.A ja wciąż mam mętlik w głowie, nie wiem co wybrać, a czasu bardzo mało.Pomóżcie mi proszę w wyborze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
docieplenia 08.07.2004 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2004 Mnie wykonawca namawia na tynk mineralny + farbę, a sprzedawca na tynk silikonowy. Co jest lepsze - tynk barwiony w masie czy tynk + farba? Jaka róznica między silikonowym, a silikatowym. Kilka postow wyzej podaje linki do moich wypowiedzi na forum dotyczacych roznic pomiedzy tynkami. Zachecam rowniez do korzystania z opicji szukaj gdzie mozna szukac nie tylko po hasle ale rowniez wg posto konkretnego autora. Prosze zrozumiec ze ciezko jest pisac za kazdym takim samym pytaniem od nowa to samo tym bardziej ze wystarczy wpisac haslo 'tynk silikatowy' 'silikonowy' i znajdzie sie duzo wypowiedzi . W innym wątku ktoś poleca tynk Lotusan. Z tego co sie orientuje masz na mysli mikrosilikonową farbę 'Lotusan' do malowania elewacji firmy STO-ISPO. Jest to bardzo dobry markowy producent nie sprzedający w sieci handlowej tylko bezpośrednio na budynki i obiekty m.in. po przez wykonawców. Cena raczej będzie wysoka :/ za to i tak należy wcześniej położyć tynk mineralny. Z własnego doświadczenia polecić mogę farbę silikonową firmy Farby KABE, spełniającą te same kryteria stawiane farbom silkonowym. A ja wciąż mam mętlik w głowie, nie wiem co wybrać, a czasu bardzo mało. Pomóżcie mi proszę w wyborze. W tym watku odpowiadam na bardzo podobne pytanie. Zwroce tylko uwage na fakt ze duzo zalezy od kryteriow na jakie stawiasz nacisk, czyli: - nieplaność elewacji - paroporzepuszczalność - cena - kolorystyka - trwałość - odporność na uderzenia W zależności właśnie od tych kolejności tych kryteriów od najważniejszego do najmniej istotnego można odpowiednio dobrać i doradzić odpowiedni tynk do elewacji. Jeśli niepalność nie jest głównym piortytetem to stanowczo najlepsze rozwiązanie to tynk.silikatowy będzie najlepszy rozwiązaniem na styropian i bezwzględnym na wełnę. Jeśli chcesz dodać do tego zmywalność i odporność na brud to tynk silikonowy. Jeśli ognioodporność to będzie to zestaw t.mineralny + farba silikonowa (lub silikatowa - jeśli na wełnie) Pozdrawiam i jeszcze raz zachęcam do czytania wcześniejszych moich postów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ronin 08.07.2004 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2004 docieplenia - jesli juz piszesz o niepalności (atestach) rób to poprawnie. nie pisze się trudno palność (nie ma takiego pojęcia) tylko trudno zapalność i jest to kryterium rozprzestrzeniania ognia - dotyczy to między innymi SRO i NRO. Ponadto zupełnie co innego oznaczają niepalność oraz niezapalność. Pracuję w strazy pożarnej 17 lat i nie spotkałem sie z przypadkiem aby pożar rozpoczął sie lub rozprzestrzenił po tynku mineralnym, silkonowym, silikatowym itp. Po ociepleniu owszem - głównie styropian, wbrew jednemu artykułowi z "naszej " prasy fachowej po wełnie nie jest to raczej możliwe (klasa A1). Nie chce zanudzać tu czytelników bo dłuuuuuuuuuuuuuuuuuugo można o tym pisać. To co piszesz dotyczy wyłącznie budynków zamieszkania zbiorowego i użyteczności publicznej, itp., tylko i wyłącznie. Jesli chodzi o domki jednorodzinne temat (nie) palności tynku mozecie po prostu ... ominac z daleka . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
docieplenia 08.07.2004 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2004 docieplenia - jesli juz piszesz o niepalności (atestach) rób to poprawnie. nie pisze się trudno palność (nie ma takiego pojęcia) tylko trudno zapalność i jest to kryterium rozprzestrzeniania ognia - dotyczy to między innymi SRO i NRO. Ponadto zupełnie co innego oznaczają niepalność oraz niezapalność. Pracuję w strazy pożarnej 17 lat i nie spotkałem sie z przypadkiem aby pożar rozpoczął sie lub rozprzestrzenił po tynku mineralnym, silkonowym, silikatowym itp. Po ociepleniu owszem - głównie styropian, wbrew jednemu artykułowi z "naszej " prasy fachowej po wełnie nie jest to raczej możliwe (klasa A1). Nie chce zanudzać tu czytelników bo dłuuuuuuuuuuuuuuuuuugo można o tym pisać. To co piszesz dotyczy wyłącznie budynków zamieszkania zbiorowego i użyteczności publicznej, itp., tylko i wyłącznie. Jesli chodzi o domki jednorodzinne temat (nie) palności tynku mozecie po prostu ... ominac z daleka . Pozdrawiam Dzięki za uściślenie terminologii. Piszę "z głowy" nie mając przed sobą kart technicznych stąd takie nieścisłości w terminologii "pożarniczej". Staram się przekazać istotę różnicy z pkt. widzenia klienta. Dziękuje za doprecyzowanie przez specjalistę pożarnictwa Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fugas 22.07.2004 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2004 Panowie Fachowcy A jak sie ma sprawa z tynkiem silikatowo-silokonowym barwiony w masie (cos takiego zaoferowano mi firmy Terranova) na ocieplenie z wełny? Czy to ma sens ekonomiczny i parametry sa ok? Fugas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dobrzykowice 02.08.2004 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2004 niesmialo polece posty ktore pisalem w zeszlym roku: http://murator.com.pl/forum/viewtopic.php?t=12619&highlight=tynki http://murator.com.pl/forum/viewtopic.php?t=12605&highlight=tynki http://murator.com.pl/forum/viewtopic.php?t=12131&highlight=tynki /.../ Przeczytałem je wszystkie i jeszcze parę innych lecz niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje problemy Postaram się krótko i treściwie napisać w czym rzecz, otóż wiekszość buduje domy ocieplane i z tego co się orientuję na styropian , a właściwie na klej którym jest zaciągnięty daje się od razu tynk cienkowarstwowy (2-3 mm). A jak sie ma sprawa ze ścianami jednowarstwowymi bez docieplenia ? Chodzi mi konkretnie o P44 P+W. Czy też od razu daje sie strukturę, czy też najpierw jakiś podkład ? Ze względu na koszty chcę się zdecydowac na tynk mineralny, czy rzeczywiście opcja biały tynk + farba jest lepsza od tynku barwionego w masie ? Pomijam fakt dostępnej palety kolorów. z góry dzięki za odpowiedź..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inż. Baranina 03.08.2004 06:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2004 Witam.Z mojego doswiadczenia wynika, ze jednak tynki akrylowe sa lepsze. Pod jakim wzgledem? Glownie wytrzymalosci mechanicznej. Podloze, jakim jest styropian na siatce jest, co by tu nie mowic "dosc podatne" na odksztalcenia. W wielu przypadkach zdarza sie, ze tynki mineralne nie wytrzymuja powstajacych naprezen rozciagajacych i po prostu pekaja, pozostawiajac na elewacji mikrorysy. O wiele bardziej odporne pod tym wzgledem sa tynki akrylowe. Ze wzgledu na zywiczne spoiwo sa bardzo elastyczne - mozliwosc znacznych odksztalcen bez pekniec! Poza tym sa latwo zmywalne i praktycznie nienasiakliwe. Ta teoria o niekladzeniu tynkow akrylowych na welne mineralna, bo pogarsza sie "oddychanie"... A przeciez i tak jako podklad kladziemy klej, potem warstwe gruntujaca, ktora praktycznie calkowicie zamyka nam powierzchnie przed oddychaniem! I niezaleznie, co polozymy potem - sciana i tak nie oddycha!Zdecydowanie najlepszym rozwiazaniem sa tynki mineralne na sciany jednowarstwowe. Tu ze wzgledu na podobne wlasciwosci podloze - tynk, mineralne sprawdzaja sie najlepiej.Jezeli chodzi o parametry palnosci. O co w ogole kruszyc kopie? Dla mnie to bez znaczenia! W przypadku pozaru i tak bede musial wynieniac elewacje cala, badz we fragmentach! A tak naprawde, to w wiekszosci przypadkow decyduje cena... przykre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzena 08.08.2004 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2004 Mam takie same ściany. Położyłam na to zwykły tynk cementowo wapienny - chociaz czytałam, że tynk i ściana będą miały różne naprężenia i powinno się do ceramiki poryzowanej stosować tynki ciepłochronne. Na to zamierzam dać tynk dekoracyjny barwiony w masie i raz pomalować farbą w tym samym kolorze . I mam nadzieję na dłuuuugi spokój. W ISPO radzono tynk barwiony bez malowania- ale ja nie wierzę w naszych tynkarzy - podobno zawsze są przebarwienia - gdzieś zatrą mocniej , gdzieś słabiej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dobrzykowice 13.08.2004 16:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2004 Powiedzcie mi czy firma STO jest OK ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sonika 13.08.2004 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2004 My zastosowaliśmy tynk mineralny firmy STO i farbę Lotusan też tej firmy.Jesteśmy bardzo zadowoleni i uważam,że firma i jej produkty są jak najbardziej OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ivonesca 16.08.2004 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2004 Powiedzcie mi czy firma STO jest OK ? mam w środku pomalowane tą farbą - jest OK i rynek wrocławski jest nią pomalowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ivonesca 16.08.2004 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2004 Powiedzcie mi czy firma STO jest OK ? mam w środku pomalowane tą farbą - jest OK i rynek wrocławski jest nią pomalowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sonika 16.08.2004 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2004 Ivonesca, a jak cenowo mają się farby STO do wnętrz, w porównaniu do np. Tikurilli czy Beckersa?Ile płaciłaś za litr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dobrzykowice 16.08.2004 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2004 Powiedzcie mi czy firma STO jest OK ? mam w środku pomalowane tą farbą - jest OK i rynek wrocławski jest nią pomalowany noooo jak rynek wrocławski jest nią pomalowany to biorę ją w ciemno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dachowiec 16.08.2004 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2004 Mam pytanie: sytuacja: ściana dwuwarstwowa, ocieplana wełną. decyzja najprawdopodobniej padnie na tynk mineralny (ew. silikatowy). we wzornikach pokazane są korniki i baranki a nas to wogóle nie interesuje. planujemy ściany dzielone na pola tynkowane (jak w murze pruskim, dzielone drewnem) o strukturze "siermiężnej" (no w każdym razie nie tak sterylnej jak te we wzornikach)czy ktoś z was tego próbował lub to gdzieś widział? czy można ten efekt uzyskać kładąc grubszą warstwą tynk mineralny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
echo 18.08.2004 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2004 A co sądzicie o tzw tynku ciepłochronnym?Murujemy dom z Pth 44 na zaprawie ciepłochronnej Alpol. W przyszłym roku zamierzamy domek otynkować. Zastanawiam się nad tynkiem ciepłochronnym (np na bazie perlitu).Czy ktoś z was taki stosował??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PRO 20.08.2004 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2004 Ja mam pytanie czy tynk mineralny biały należy jeszcze malować jakąś farbą, jeśli tak to po co ta farba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ukashekk 08.05.2006 18:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2006 A co sądzicie o tzw tynku ciepłochronnym? Murujemy dom z Pth 44 na zaprawie ciepłochronnej Alpol. W przyszłym roku zamierzamy domek otynkować. Zastanawiam się nad tynkiem ciepłochronnym (np na bazie perlitu). Czy ktoś z was taki stosował??? A czy dom bedzie lub jest ocieplony styropianem lub innym materiałem?? Jesli tak, i jesli jest to zrobione tak jak nalezy (czyli np styropian co najmniej 8cm) to wydaje mi sie, ze "zakładanie dodatkowej kurtki" na dom bedzie zbednym wydatkiem, ktory z reszta i tak pewnie nie poprawi zbytnio samej ciepłoty domku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ukashekk 08.05.2006 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2006 Ja mam pytanie czy tynk mineralny biały należy jeszcze malować jakąś farbą, jeśli tak to po co ta farba? Ktos wczesniej na tym forum napisal juz, ze paleta kolorow jezeli chodzi o tynki mineralne nie jest zbyt bogata. Co prawda nie dotyczy to wszystkich producentow na rynku. Faktem jest, ze chyba najbardziej znany u nas ATLAS ma faktycznie ubogą palete i kolory sa na prawde delikatne ale kiedy spojrzymy na wzornik kolorów firmy KREISEL i tam wybor kolorow jest do pozazdroszczenia przez inne firmy. Osobiscie nie polecam swoim klientom tynkow akrylowych ze wzgledu na ich paroprzepuszczalnosc bliska 0. Jesli ktos chce zeby koszt rozlozyc "na raty" polecam tynk mineralny ATLAS (u mnie: biały-40zł/op.25kg i kolor 44zł/op 25kg) i do tego za jakiś czas farbe np silikatową lub silikonową (najczęsciej KREISEL, KABE). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ukashekk 08.05.2006 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2006 Witam. Z mojego doswiadczenia wynika, ze jednak tynki akrylowe sa lepsze. Pod jakim wzgledem? Glownie wytrzymalosci mechanicznej. Podloze, jakim jest styropian na siatce jest, co by tu nie mowic "dosc podatne" na odksztalcenia. W wielu przypadkach zdarza sie, ze tynki mineralne nie wytrzymuja powstajacych naprezen rozciagajacych i po prostu pekaja, pozostawiajac na elewacji mikrorysy. O wiele bardziej odporne pod tym wzgledem sa tynki akrylowe. Ze wzgledu na zywiczne spoiwo sa bardzo elastyczne - mozliwosc znacznych odksztalcen bez pekniec! Poza tym sa latwo zmywalne i praktycznie nienasiakliwe. Ta teoria o niekladzeniu tynkow akrylowych na welne mineralna, bo pogarsza sie "oddychanie"... A przeciez i tak jako podklad kladziemy klej, potem warstwe gruntujaca, ktora praktycznie calkowicie zamyka nam powierzchnie przed oddychaniem! I niezaleznie, co polozymy potem - sciana i tak nie oddycha! Zdecydowanie najlepszym rozwiazaniem sa tynki mineralne na sciany jednowarstwowe. Tu ze wzgledu na podobne wlasciwosci podloze - tynk, mineralne sprawdzaja sie najlepiej. Jezeli chodzi o parametry palnosci. O co w ogole kruszyc kopie? Dla mnie to bez znaczenia! W przypadku pozaru i tak bede musial wynieniac elewacje cala, badz we fragmentach! A tak naprawde, to w wiekszosci przypadkow decyduje cena... przykre. Ja jednak bede przystawal przy tej wersji, ze jezeli ktos dociepla budynek, zaciąga wierzchnią warstwę kleju wraz z siatką zbrojącą to zazwyczaj zaraz później decyduje się na położenie tynku. Jeżeli decyduje się na tynki: mineralny, silikatowy, silikonowy, silikatowo-silikonowy, to musi też liczyć się z tym, że powierzchnię trzeba wcześniej zagruntować odpowiednim gruntem i nieprawdą na szczęście jest, że GRUNTY POD WYMIENIONE TYNKI NIE POZWALAJĄ ODDYCHAĆ ŚCIANIE. Jeżeli ocieplona ściana odpowiednio nie doschnie i położymy na nią taki tynk nic strasznego nie powinno się stać, Jeżeli jednak zrobimy to samo z tynkiem akrylowym - pewne jest, że jezeli nie jeszcze tego samego roku to po pierwszej zimie Wasz tynk odejdzie razem z wilgocią, którą pod nim uwięzimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.