Krychlis 27.07.2015 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Witam, Czy ktoś może polecić jakąś dobrą, sprawdzoną masę bitumiczną na bazie wody do izolacji pionowej fundamentów.Planuję samodzielną izolację, a następnie ocieplenie ścian fundamentowych styropianem paneltech terra auqa i chciałbym to zrobić dobrze i skutecznie. Mam mam taki:1) oczyścić ściany fundamentowe do poziomu ław szczotką drucianą. Czy jeśli są duże ubytki w ścianach / cegłach przy ścianach fundamentowych, to powinno się nanieść np. cienką warstwę tynku cementowo-wapiennego dla wyrównania podłoża, a tym samym zwiększenia przyczepność izolacji, a potem styropianu?!2) nanieść izolację pionową w formie masy bitumicznej na bazie wody (konieczne jest wcześniejsze gruntowanie dla zwiększenia przyczepności). Wystarczy jedna warstwa takiej izolacji, czy po wyschnięciu nałożyć drugą warstwę)3) następnie będę przyklejał styropian frezowany o gr. 10 cm za pomocą kleju bitumicznego na bazie wody (jeśli ktoś może jakiś polecić, to również będę wdzięczny)4) na styropian siatka i klej do styropianu5) folia bąbelkowa na całość (wystarczy ją tylko sukcesywnie przysypywać ziemią, czy lepiej montować na jakieś kołki!?) Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DSQ 27.07.2015 12:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Niestety, emulsje wodne typu Dysperbit nie stanowią żadnej skutecznej izolacji. Mogą być traktowane jedynie jako lekka izolacja przeciwwilgociowa, a nawet wtedy jej trwałość jest kwestionowana.Jeżeli to byłyby ściany fundamentowe w budynku niepodpiwniczonym, to nic szczególnego by się nie stało, ale jeżeli wspomnasz o piwnicy, to już należy zrobić to naprawdę dobrze i skutecznie. Tutaj właściwym materiałem są masy bitumiczno-polimerowe KMB takie jak polski Izohan, Pecimor z BASF-a i wiele innych, ale m2 takiej izolacji (o grubości ok. 3 mm, czyli nakładany dwukrotnie) kosztuje tak z 10x drożej niż posmarowanie na czarno emulsją wodną. Dodatkowo ważne jest również odpowiednio wykonać fasety na styku ław ze ścianami i na wszelkich przepustach. Jak się to zrobi właściwie, to wtedy będzie może drożej, ale dobrze. Przed położeniem jakiejkolkwiek masy, faktycznie, ubytki należy wypełnić zaprawą cementową, a najlepiej typu PCC (z dodatkiem polimeru), żeby nie było ryzyka, że takie uzupełnienie się odspoi. Za to spokojnie możesz zaoszczędzić i nie robić siatki i kleju na styropianie. Rozumiem, że jedyną funkcją takiej warstwy miałaby być lepsza ochrona mechaniczna przeciwko uszkodzeniu powierzchni przy zasypywaniu, gdyż barierą przeciw wilgoci to nie jest. Tę rolę, znacznie takiej spełni folia kubełkowa, a jeżeli ktoś zasypuje piaskiem bez ostrych kamieni to nawet gruba folia budowlana wystarczy. Nie trzeba jej niczym mocować tylko przytrzymywać przy zasypywaniu. Pod ciężarem zasypu ona i tak zjedzie trochę w dół więc wszelkie kołki w styropianie mogłyby zostać wyrwane. Dłuższe kołki do ściany są w ogóle niedopuszczalne, bo uszkadzałyby izolację bitumiczną.Co do izolacji termicznej, na pewno lepszym materiałem, choć droższym jest XPS, więc jak ma być naprawdę dobrze, to może należy to rozważyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krychlis 27.07.2015 13:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Niestety, emulsje wodne typu Dysperbit nie stanowią żadnej skutecznej izolacji. Mogą być traktowane jedynie jako lekka izolacja przeciwwilgociowa, a nawet wtedy jej trwałość jest kwestionowana. Jeżeli to byłyby ściany fundamentowe w budynku niepodpiwniczonym, to nic szczególnego by się nie stało, ale jeżeli wspomnasz o piwnicy, to już należy zrobić to naprawdę dobrze i skutecznie. Tutaj właściwym materiałem są masy bitumiczno-polimerowe KMB takie jak polski Izohan, Pecimor z BASF-a i wiele innych, ale m2 takiej izolacji (o grubości ok. 3 mm, czyli nakładany dwukrotnie) kosztuje tak z 10x drożej niż posmarowanie na czarno emulsją wodną. Dodatkowo ważne jest również odpowiednio wykonać fasety na styku ław ze ścianami i na wszelkich przepustach. Jak się to zrobi właściwie, to wtedy będzie może drożej, ale dobrze. Przed położeniem jakiejkolkwiek masy, faktycznie, ubytki należy wypełnić zaprawą cementową, a najlepiej typu PCC (z dodatkiem polimeru), żeby nie było ryzyka, że takie uzupełnienie się odspoi. Za to spokojnie możesz zaoszczędzić i nie robić siatki i kleju na styropianie. Rozumiem, że jedyną funkcją takiej warstwy miałaby być lepsza ochrona mechaniczna przeciwko uszkodzeniu powierzchni przy zasypywaniu, gdyż barierą przeciw wilgoci to nie jest. Tę rolę, znacznie takiej spełni folia kubełkowa, a jeżeli ktoś zasypuje piaskiem bez ostrych kamieni to nawet gruba folia budowlana wystarczy. Nie trzeba jej niczym mocować tylko przytrzymywać przy zasypywaniu. Pod ciężarem zasypu ona i tak zjedzie trochę w dół więc wszelkie kołki w styropianie mogłyby zostać wyrwane. Dłuższe kołki do ściany są w ogóle niedopuszczalne, bo uszkadzałyby izolację bitumiczną. Co do izolacji termicznej, na pewno lepszym materiałem, choć droższym jest XPS, więc jak ma być naprawdę dobrze, to może należy to rozważyć. Witam, Bardzo dziękuję za dokładną i wyczerpującą odpowiedź! Miałbym dodatkowe pytania: 1) czy na taką izolację typu KMB można kleić styropian, czy jednak z czasem dojdzie do degradacji tego styropian 2) czy taką zaprawę naprawczą typu PCC można też z powodzeniem stosować przy ubytkach w cegłach, czy jest to może tylko zaprawa do ubytków betonowych?! 3) faseta, to forma takiego wyoblenia / nanoszę po prostu dużo więcej tej masy w miejscu styku ławy ze ścianą fundamentową? nie jestem pewny, czy dobrze to rozumiem:(( Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krychlis 27.07.2015 13:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 i miałbym jeszcze jedno pytanie: jako, że mówimy o domu mieszkalnym, który właśnie remontuję, to mam niepotwierdzone podejrzenie, że w piwnicy doszło do przerwania izolacji poziomwej ławy fundamentowej: w jednym miejscu jest zawilgocona ściana na odcinku ok. 2-3 metrów i wysokości ok. 20-30 cm. Czy naprawę takiej izolacji poziomej mógłbym wykonać w ten sposób, że centymetr po centymetrze wydłubuję zaprawę cementową z pierwszej warstwy cegieł, który została położona na ławach fundamentowych i np. gdy już wydłubię odcinek np. 1-metrowy to wsuwam w tę szparę odcinek papy podkładowej na welonie szklanym i uzupełniam całość na tym metrowym odcinku zaprawą typu PCC, aplikując taką zaprawę po prostu jakąś szpachelką. Tak jak wyżej postępuję z kolejnym 1-metrowym odcinkiem, tj. wydłubanie zaprawy i zrobienie szpary na papę, wsunięcie papy, zaprawa typu PCC, itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DSQ 27.07.2015 15:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Na masy KMB można kleić styropian. Asfalt nie reaguje ze styropianem, jedynie smoła, której zaprzestano używać dawno temu. Do klejenia styropianu do bitumu wielu używa pianki Tytan EOS. To się klei prawie do wszystkiego.Zaprawa PCC też będzie trzymać się cegły, jak każda zaprawa.Faseta to właśnie takie wyoblenie ok. 30x30 mm, które się robi albo grubo tą masą, albo zaprawą PCC i na to masa. W prospektach technicznych poszczególnych mas są dokładne zalecenia wykonawcze do wszystkich etapów pracy. Wszystko jest w internecie.Co do naprawy izolacji poziomej to już jest zadanie dla specjalisty, który musiałby to ocenić skąd jest wilgoć i co z tym zrobić. Takie podcinki, o których mówisz robiło się w dawnych czasach. To jest raczej prymitywna metoda i niezbyt bezpieczna dla konstrukcji. Teraz się nawierca ścianę i robi się iniekcje czy ewentualnie stosuje szlamy odporne na ciśnienie negatywne takie jak Schomburg Aquafin. To wszystko nie jest tanie, ale jeżeli dotyczy tylko niewielkiego fragmentu, to chyba koszt da się przeżyć. Niemniej takie iniekcje to już raczej robią specjalistyczne firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krychlis 27.07.2015 17:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Na masy KMB można kleić styropian. Asfalt nie reaguje ze styropianem, jedynie smoła, której zaprzestano używać dawno temu. Do klejenia styropianu do bitumu wielu używa pianki Tytan EOS. To się klei prawie do wszystkiego. Zaprawa PCC też będzie trzymać się cegły, jak każda zaprawa. Faseta to właśnie takie wyoblenie ok. 30x30 mm, które się robi albo grubo tą masą, albo zaprawą PCC i na to masa. W prospektach technicznych poszczególnych mas są dokładne zalecenia wykonawcze do wszystkich etapów pracy. Wszystko jest w internecie. Co do naprawy izolacji poziomej to już jest zadanie dla specjalisty, który musiałby to ocenić skąd jest wilgoć i co z tym zrobić. Takie podcinki, o których mówisz robiło się w dawnych czasach. To jest raczej prymitywna metoda i niezbyt bezpieczna dla konstrukcji. Teraz się nawierca ścianę i robi się iniekcje czy ewentualnie stosuje szlamy odporne na ciśnienie negatywne takie jak Schomburg Aquafin. To wszystko nie jest tanie, ale jeżeli dotyczy tylko niewielkiego fragmentu, to chyba koszt da się przeżyć. Niemniej takie iniekcje to już raczej robią specjalistyczne firmy. Bardzo dziękuję za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mobe 20.01.2016 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2016 (edytowane) Odświeżę trochę temat. Zamierzam ocieplić dom i zaizolować fundamenty (piwnicę) w starym domu. Najlepszym rozwiązaniem wydaje się masa bitumiczno-polimerowa. W moim domu piwnica sięga do wysokości ok. 1 metra ponad poziomem gruntu. Chciałbym zrobić samodzielnie wycenę, ale nie wiem czy taką masę kładzie się tylko na części ściany, która znajduje się pod ziemią czy powinno się to zrobić na całej wysokości piwnicy. Taka masa nie jest tania i ten dodatkowy metr izolacji robi różnicę. Pytanie może wydawać się dla niektórych banalne, a sprawa oczywista, niestety nie dla mnie, a w necie jakoś nie mogę znaleźć odpowiedzi. Edytowane 20 Stycznia 2016 przez Mobe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dedert 04.07.2019 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2019 A co się daje jako grunt pod masę KMB?Czyli wszystkie obecne papy termozgrzewalne sa przeznaczone do kontaktu ze styropianem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dedert 09.07.2019 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2019 (edytowane) Przed położeniem jakiejkolkwiek masy, faktycznie, ubytki należy wypełnić zaprawą cementową, a najlepiej typu PCC (z dodatkiem polimeru), żeby nie było ryzyka, że takie uzupełnienie się odspoi. A ja właśnie idąc za tą radą kupiłem taką masę PCC, nie wiem co ona tam miała ale chyba jakieś włókienka, były one widoczne. Zaprawa TORGGLER EKOR45. Zrobiłem tym fasetkę poziomą, wcześniej mocząc miejsce przyczepu. Poszło nawet ok. Ale jak chciałem tym uzupełnić ubytki w fugach czy wykruszone kawałki pustaka, to masakra. Zaprawa żyła własnym życiem, widać że te włókna zmieniły jej "płynność", nie chciała się trzymać, po przejechaniu rajberką poprostu odczepiała się, wypływała wręcz jak jakiś wąż. Zrobienie fasetki pionowej w wykuszy też mozolne. Możliwe że po 24h zwiąże i będzie trzymać że nie puści, dzisiaj sprawdzę. Ale zastanawiam się czy takie masy mają to do siebie, czy trzeba może wcześniej to jakoś zagruntować? W instrukcji jest jakiś szlam do gruntowania, czyli rozumiem że bez niego będzie lipa? EDIT: ok, znalazłem info że masa ta to: Produkt proszkowy jednokomponentowy na bazie cementu, wypełniaczy krzemowych i wapiennych, żywic syntetycznych i domieszek - zbrojony włóknami najnowszej generacji Edytowane 9 Lipca 2019 przez dedert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.