Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Fundament pod garaż drewniany


poufne

Recommended Posts

Witajcie,

chciałbym posadowić na działce garaż drewniany o wymiarach ok. 5,5 x 6m. Jest to lekka konstrukcja: szkielet - szerokość deski 10cm x 3cm, od środka regips, od zewnątrz płyta osb 18mm, styropian 5cm, dach kryty blachodachówką. (szerokość ściany to zatem ok. 18 cm).

 

W związku z powyższym mam kilka pytań (mam nadzieję, że dla Was będą banalne):

1. wybrać fundament oszczędny? np. szeroki 20 cm., głęboki na 50 cm poniżej poziomu gruntu, wysoki na 20 cm ponad grunt.

Pytanie: czy taki fundament nie będzie zbyt wąski? Jeżeli ma być szerszy, to jak zrobić, żeby konstrukcja opierała się na wąskich ściankach tzn. żeby nie wystawał beton Smile

 

2. płyta fundamentowa zrobiona ze spadkiem np 5% i o grubości np. 20 cm. Myślałem, też żeby na brzegach zrobić głębiej np. o 20 cm na szerokości 30 cm.

Pytanie: jak zniwelować wówczas spadki w miejscach oparcia ścian o płytę, aby budynek trzymał poziom. Myślałem, żeby wypoziomować na bloczkach 20x20cm, ale boję się że popękają. I najważniejsze - jak ma wyglądać podłoże pod taką płytą? czy płyta musi być ileś cm poniżej gruntu?

 

Myślałem, żeby zrobić to w taki sposób:

1.

2.

 

Przyznam, że wolałbym wykonać płytę a wstępnie plan mam taki:

1. usunąć humus i grunt na ok 50 cm

2. wypełnić wykop żwirkiem o gradacji 0/63

3. przygotować podłoże pod płytę: na brzegach - szer. 35cm wys. 30 cm (zbrojone prętami 12fi) a płyta 15 cm zbrojona siatką 6fi. Pod spodem jakaś folia.

4. Zalać to betonem B20 (albo B25 - może doradzicie).

 

Obliczyłem, że na zbrojenie pójdzie ok 600 zł, na beton 1780 zł, kruszywo z transportem ok 400-450 zł

Łącznie: 2800-3000 zł, ale czy ma to sens

 

Mam tylko jedną wątpliwość - CZY wypoziomowanie brzegów płyty pod ściany garażu drewnianego warto zrobić za pomocą takich bloczków betonowych (zwłaszcza, że ściany będą kotwione do tych bloczków) - czy macie może jakiś inny pomysł :)

 

Proszę o radę i opinie.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez poufne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

chciałbym posadowić na działce garaż drewniany o wymiarach ok. 5,5 x 6m. Jest to lekka konstrukcja: szkielet - szerokość deski 10cm x 3cm, od środka regips, od zewnątrz płyta osb 18mm, styropian 5cm, dach kryty blachodachówką. (szerokość ściany to zatem ok. 18 cm).

 

W związku z powyższym mam kilka pytań (mam nadzieję, że dla Was będą banalne):

1. wybrać fundament oszczędny? np. szeroki 20 cm., głęboki na 50 cm poniżej poziomu gruntu, wysoki na 20 cm ponad grunt.

Pytanie: czy taki fundament nie będzie zbyt wąski? Jeżeli ma być szerszy, to jak zrobić, żeby konstrukcja opierała się na wąskich ściankach tzn. żeby nie wystawał beton Smile

 

2. płyta fundamentowa zrobiona ze spadkiem np 5% i o grubości np. 20 cm. Myślałem, też żeby na brzegach zrobić głębiej np. o 20 cm na szerokości 30 cm.

Pytanie: jak zniwelować wówczas spadki w miejscach oparcia ścian o płytę, aby budynek trzymał poziom. Myślałem, żeby wypoziomować na bloczkach 20x20cm, ale boję się że popękają. I najważniejsze - jak ma wyglądać podłoże pod taką płytą? czy płyta musi być ileś cm poniżej gruntu?

 

Myślałem, żeby zrobić to w taki sposób:

1.

2.

 

Przyznam, że wolałbym wykonać płytę a wstępnie plan mam taki:

1. usunąć humus i grunt na ok 50 cm

2. wypełnić wykop żwirkiem o gradacji 0/63

3. przygotować podłoże pod płytę: na brzegach - szer. 35cm wys. 30 cm (zbrojone prętami 12fi) a płyta 15 cm zbrojona siatką 6fi. Pod spodem jakaś folia.

4. Zalać to betonem B20 (albo B25 - może doradzicie).

 

Obliczyłem, że na zbrojenie pójdzie ok 600 zł, na beton 1780 zł, kruszywo z transportem ok 400-450 zł

Łącznie: 2800-3000 zł, ale czy ma to sens

 

Mam tylko jedną wątpliwość - CZY wypoziomowanie brzegów płyty pod ściany garażu drewnianego warto zrobić za pomocą takich bloczków betonowych (zwłaszcza, że ściany będą kotwione do tych bloczków) - czy macie może jakiś inny pomysł :)

 

Proszę o radę i opinie.

 

Pozdrawiam

 

Kolego a ten garaż to ma przetrwać wojnę atomową czy jakieś inne tzunami ?? Jeśli garaż ma być drewniany to po co Ci o wszystko o czym piszesz ? Pod konstrukcję szkieletową wylej tylko fundament pod słupy, które będą podtrzymywać całą konstrukcję (3 na stronę), w wylanych stopach fundamentowych zakotw podstawy pod drewniane słupy i to wszystko.

 

Jeśli chodzi o posadzkę to beton B15 i maty zbrojeniowe będą wystarczające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobił płytę, która będzie jednocześnie posadzką. Wylej ją ze spadkiem 1-2 cm/m z pochyleniem w stronę bramy. Zdejmij humus 30cm wystarczy, nasyp jakiegokolwiek piachu i zagęsć - pod garaż szkoda kasy na większy nasyp i lepszą podbudowę. Na nasypie rozłóż grubą folię lub papę i wylej płytę 15cm z B35 zbrojoną siatką fi 8 o oczkach 15x15cm. Wyniesienie płyty ponad teren o jej grubość zabezpieczy garaż przed zalewaniem. B35 z uwagi na jego "naturalną" mrozoodporność - nawet po latach nie będzie się łuszczył - powierzchnię zatrzyj. Siatki fi 8 bo w trakcie betonowania się po nich chodzi i cieńsze gną się i czepiają gumowców :).

Zrób sobie też do 0,5m ściany murowane (cokół) i dopiero wyżej drewniane. Inaczej tracisz na trwałości - dół szybko zgnije.

Edytowane przez Lubelskijerzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...