Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kontynuacja Budowy - domu w stanie surowym zamkniętym


Recommended Posts

Witam

 

Jestem osobą która niebawem zakupi dom w stanie surowym opary o projekt TOLA (E654) powierzchnia użytkowa 108m2 ; dom obecnie jest w stanie surowym zamkniętym dodatkowo wykonana jest instalacja elektryczna i wodnokanalizacyjna - w związku z tym iż nie miałem nigdy styczności z budowa domu zwracam sie do Państwa z prośbą o porady jak zabrać się do dokończenia budowy.

 

1. na jakim etapie budowy wykonać przyłącz elektryczny (i jaki to może być koszt)

2. wykonać tez muszę szambo (jest zaznaczone na projekcie) - czy jest możliwość zamiast szamba wybudowanie przydomowej oczyszczalni ścieków i dodatkowo w innym miejscu niż zaznaczono na projekcie.

3. do wykonania jest również instalacja centralnego ogrzewania (nie zakładam ogrzewania podłogowego) - czy wykonać ją przed czy po tynkach wewnętrznych - proszę o informację jaki wybrać kocioł(na ekogroszek , lub miał ) do ogrzewania tego domu. czy ogrzewać garaż i wkońcu jakiej ceny spodziewać się za wykonanie instalacji.

4. Proszę jeszcze o informację czy uda mi się taki domek wykoćzyć do legalnego zamieszkania za 100tys,

 

5. czy na POS i eolary do ogrzewania wody są dostępne jeszcze jakieś dofinansowania

 

W miarę możliwości proszę o informację na jakie rzeczy jeszcze zwrócić uwagę przed zakupem domu w stanie surowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A numerów najbliższego losowania totka Ci nie podać :D?

 

Ale poważnie to spróbuj poszukać odpowiedzi na swoje pytania w sieci, np:

http://muratordom.pl/budowa/podlogi-i-schody/kolejnosc-prac-wykonczeniowych-od-stanu-surowego-zamknietego-14-najwazniejszych-etapow,114_3161.html

 

Jeżeli sam trochę pogooglasz, poczytasz to i coś niecoś zapamiętasz i zrozumiesz. Jak coś będzie niejasne to wtedy wróć na forum i dopytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prąd na każdym etapie możesz podłączyć. Koszty poda Ci Twój ZE.

 

Co do punktu 3 zakładasz wszystko wbrew logice i obecnej logice budowania. Od lat odchodzi się od modelu grzeje węglem na grzejniki temp. 90/70. To z ekonomią nie ma nic wspólnego.

Pomyśl o ogrzewaniu niskotemperaturowym, o kotle współczesnym a nie łopata miału i nich sąsiad zdycha.

 

Co do 100 tys - mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi.

 

Ale w takim razie skupmy się na ogrzewaniu

- niestety na ogrzewanie podłogowe nie bedzie mnie stać także instalacja powinna być oparta na tradycyjnych grzejnikach.

Proszę o informację jaki tyk kotła (współczesnego) na paliwo stałe z automatycznym podajnikiem (moc typ) będzie odpowiedni do ogrzania domu i dodatkowo ogrzewaniu wody użytkowej (jaki do takiego kotła dobrać zasobnik do grzania wody dal 5 osób).

Chciałbym również mieć instalacją dodatkowa do CWU oparta na pompie ciepła lub kolektorach, czy przy takim rozwiązaniu trzeba mieć dwa zasobniki na wodę ciepłą czy lepiej połączyć je w jednym zasobniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłogówka wychodzi nie więcej jak grzejniki a komfort jest nie do porównania.

 

Skoro chcesz pompę ciepła do CWU to rób od razu i do CO. Zamiast tego pieca do którego trzeba chodzić i palić i marnować miejsce na skład opału. Będziesz miał ciepłą wodę użytkową przez cały rok i ogrzewanie na przycisk przy kosztach eksploatacyjnych nie większych niż tym węglem / ekogroszkiem.

 

Powietrzne pompy ciepła z montażem zaczynają się od 20.000 zł. Będzie jeden zbiornik CWU i wszystko automatycznie.

Edytowane przez Klimon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby porównać koszty ogrzewania nie patrz tylko na urządzenia czy grzejniki. W koszcie ogrzewania węglem musisz doliczyć koszt budowy kotłowni, w której oprócz pieca składujesz materiał (przynajmniej jego sporą część) plus komin. Jeżeli zastosujesz pompę ciepła to pomieszczenie z pompą będzie dalej "czyste" - wstawisz tam sobie jeszcze pralkę, deskę do prasowania, suszarkę i będziesz tam wchodził w skarpetkach a nie w gumofilcach. Podobnie w przypadku gazu, ale tu już będzie i komin.

Można powiedzieć, że decydując się na ogrzewanie węglem masz min. 10m^2 zmarnowanej powierzchni w domu, a to po przemnożeniu przez cenę m^2 domu, nawet ostrożnie licząc da Ci 25tys straty. Jak się tak na to spojrzy to już węgiel nie wygląda tak tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 2 - zależy od planu zagospodarowania - musisz zapytać w urzędzie (u mnie np. nie ma możliwości na własną oczyszczalnię, bo w planach (za 20 lat może...) jest kanalizacja miejska... Co do umiejscowienia szamba - możesz zmienić, ale zmiany powinny być naniesione na plany i zgłoszone. Nie wydaje mi się zeby coś zmienili w tym zakresie.

ad 3 - ja bym jeszcze przemyślała sprawę podłogówki. Naprawdę nie wychodzi to dużo drożej. Najlepiej spotkaj się z hydraulikiem na budowie (ewentualnie pokaż plany) i zapytaj jakie mniej więcej będą koszty obu rozwiązań. Dobry hydraulik określi koszty materiałów. Dużo zależy od wielkości instalacji. Jeśli pompa ciepła odpada ze względu na koszty (niestety na razie nie jest to tanie rozwiązanie) to proponuję solary do cwu. Od marca do końca października będzie ciepła woda za free :)

ad 4 - w 100 k raczej się nie zmieścisz - chyba że dużą cześć rzeczy będziesz wykonywał sam. Może 150 k wystarczy żeby wszystko było zrobione porządnie i nie trzeba było za chwilę poprawiać. Poza tym myślę że drobne prace wykończeniowe możecie zrobić sami (np. malowanie)

ad 5 - solary na pewno są dostępne przy dofinansowaniu z unii (nawet 70-80%) - popytaj w gminie/urzędach miasta, bo nie wszędzie takie programy działają. Nawet jeśli u Ciebie nie ma dofinansowania - warto przeboleć te kilka dodatkowych tys. (prawdę mówiąc instalacje wykonywane bez dofinansowania są w wielu przypadkach wykonane znacznie lepiej i cenowo wychodzą podobnie, te z unijnych środków często są sztucznie zawyżane i niedbale wykonane - dlatego wszystkiego trzeba pilnować...)

 

A przed zakupem - sprawdzić plan zagospodarowania, dokumenty budowy, jakość wykonanych prac - ale jeśli się na tym nie znasz i nie masz znajomego dobrego budowlańca, to proponuję za parę stówek znaleźć potencjalnego kierownika budowy i z nim pojechać (u mojego sąsiada okazało się że plany domu mają się nijak do jego wykonania...a naprawy i zmiany planów kosztują majątek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Dzień Dobry , witam ponownie.

Udało mi się "pomierzyć" dom którym się interesuje - i najbardziej niepokoi mnie ze wysokość pomieszczeń na parterze w stanie obecnym wynosi 2,5m , w projekcje który udało mi się podglądnąć wysokość pomieszczeń wynosi 2,86m - mam pytanie czy taka różnica budynku względem projektu to jest jakaś istotna niezgodność, czy w takim przypadku tak budowa jest "legalna" ?

Proszę o doradę czy zakup budynku w takim stanie będzie bezpieczny - jeśli chodzi o jego legalność.

 

p.s.

abstrahując od projektu wydaje mi się ze pomieszczenia o wysokości 2,86m (przy założeniu ze nie ma podwieszanych sufitów) to zdecydowani za wysoko, natomiast 2,5m to za mało ponieważ jak dojdzie izolacja i wylewki to zostanie około 2,3m to trochę zanisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko chudziak,

tz, na pewno musiałbym tam dołożyć styropian (10cm - wystarczy?) i wylewka + pokrycie.

 

Pytanie jest takie czy taka niezgodność z projektem nie będzie w przyszłości stanowiła problemu jeśli chodzi o odbiór domu i pozwolenie na użytkowanie.

W projekcie tak jak pisałem jest podana wysokość 2,86m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 270 na gotowo i wcale nie jest za wysoko, jezeli masz 250 na chudziaku to pozniej bedzie stanowczo za nisko. jezeli dom jest obnizony to jest niezgodny z projektem i pozwoleniem ktore na niego zostalo wydane, jak ktos sie zorinetuje to mozesz miec naprawde spore problemy. moze to jest powod sprzedania? ktos gdzies zle wymierzyl i tak postawili

 

moze byc problem z odbiorem, jak pisalem jest to niezgodne z projektem. ale pomijajac to nie chcialbym mieszkac w domu gdzie sufit mam na 230. strasznie klaustrofobiczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to wygląda:

 

[ATTACH=CONFIG]334866[/ATTACH]

 

dobrze zmierzyles? bo liczac po pustakach jest 11szt i troszke, pustak, przynajmniej u mnie ma 25cm to daje 2,75 plus 11 spoin srednio po 2cm to masz nastepne 20, czyli na szybko liczac 2,95. minus wylewka z okłądzina z 10cm to daje 2,85 minus styropian, zalezy ile dasz, jak dasz z 10cm o lepszej lambdzie to zostaje 2,75. czy cos zle licze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pustak jest nizszy to ok, ale tez nie ma co tak mierzyc ze zdjecia. masz zamontowane okno balkonowe, wez miarke i zmierz ile masz od dolu okna do sufitu. jezeli jest faktycznie jak piszesz to ja bym odpuscil, bo nie podniesiesz stropu i dachu zeby dolozyc pustak, a w takim czyms nie chcialbym mieszkac, pomijajac nawet kwestie prawne z odbiorem i problemami jak ktos sie dopatrzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...