Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Garaż, ocieplenie dachu i budowa balkonu


Recommended Posts

Witam.

Już niedługo oddadzą mi garaż i będę mógł zająć się wykończeniem.

Tak wygląda (teraz już tynki zrobili)

 

Temat 1:

Dach to jedynie deska+ papa + blacha.więc będę chciał go docieplić wełną.

Słyszałem że rozsądnym sposobem będzie najpierw wełna, niżej folia paro przepuszczalna i na koncu płyta (niewiem co wyjdzie lepiej ekonomicznie i użytkowo kartonowo-gipsowa czy osb)

Dobrze mi podpowiedziano?

 

Temat2:

Z uwagi na wysokość (skośny dach i w najwyższym punkcie ok 4m wysokości mam) chciałbym zrobić sobie balkon/ stryszek na całej szerokości garażu ok 4,5m i moze z 2 -2,5m długości.

 

Na zdjęciu widać że zrobiony jest wieniec.

Pomyślałem że to doby punkt podparcia dla belek drewnianych. Z jednej strony położył bym na wieńcu a z drugiej musiałbym chyba użyć kątowników stalowych.

Chciałbym żeby konstrukcja wytrzymała moją wagę i graty jakie będe tam trzymał załóżmy ze 200-300kg

 

Nie wiem jak grube belki (zakładam kontrukcję drewnianą) muszę zastosować, co ile je dawać i czy robić jakieś dodatkowe mocowanie od czoła.

 

Będę wdzięczny za podpowiedź bo zielony jestem a chciałbym zrobić te pracę we własnym zakresie.

 

Pozdrawiam.

DSC_2711.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

 

Temat 1:

Dach to jedynie deska+ papa + blacha.więc będę chciał go docieplić wełną.

Słyszałem że rozsądnym sposobem będzie najpierw wełna, niżej folia paro przepuszczalna i na koncu płyta (niewiem co wyjdzie lepiej ekonomicznie i użytkowo kartonowo-gipsowa czy osb)

Dobrze mi podpowiedziano?

 

Montuj ocieplenie z wełny tak aby nie dotykało desek z papą, a do powstałej szczeliny powietrznej zrób wlot i wylot powietrza aby zapewnić wentylację. Pod wełną przykleja się folię paroizolacyjną. Wydaje się, że lepsze wykończenie w garażu będzie z płyty OSB ze względu na wilgotność jaka może panować w garażu. Oczywiście nie można zapomnieć o sprawnej wentylacji:

§ 108. 1. W garażu zamkniętym należy stosować wentylację:

1) co najmniej naturalną, przez przewietrzanie otworami wentylacyjnymi umieszczonymi w ścianach przeciwległych lub bocznych, bądź we wrotach garażowych, o łącznej powierzchni netto otworów wentylacyjnych nie mniejszej niż 0,04 m2 na każde, wydzielone przegrodami budowlanymi, stanowisko postojowe - w nieogrzewanych garażach nadziemnych wolno stojących, przybudowanych lub wbudowanych w inne budynki,

2) co najmniej grawitacyjną, zapewniającą 1,5-krotną wymianę powietrza na godzinę - w ogrzewanych garażach nadziemnych lub częściowo zagłębionych, mających nie więcej niż 10 stanowisk postojowych,

3) mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia tlenku węgla - w innych garażach, niewymienionych w pkt 1 i 2, oraz w kanałach rewizyjnych, służących zawodowej obsłudze i naprawie samochodów bądź znajdujących się w garażach wielostanowiskowych, z zastrzeżeniem § 150 ust. 5,

4) mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia gazu propan-butan - w garażach, w których dopuszcza się parkowanie samochodów zasilanych gazem propan-butan i w których poziom podłogi znajduje się poniżej poziomu terenu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...