korba85 31.08.2015 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Witam, mam w domu posadzki na gruncie, zaczęły mi pękać fugi między pytkami, część płytek jest głuchych, jak się okazało niektóre płytki odeszły razem z częścią posadzki. Okazuje się że posadzka jest spieniona i prawdopodobnie użyto słabej jakości cementu, na dodatek jest w niej ogrzewanie podłogowe wodne a grubość wylewki to max 4cm! Chciałbym skuć płytki i dolać na to jeszcze ok 3cm solidnej warstwy betonu i dodatkowo ją uzbroić i ułożyć jeszcze raz płytki. Na pewno będę jeszcze raz gruntował stara warstwę, ale wydaje mi się że nowa warstwa i tak porządnie się nie sklei z tą starą. Sama podłoga się nie zapada, użytkowana jest już 3 lata. Czy takie rozwiązanie ma sens. Pod podłoga jest ok 50cm warstwy zagęszczonej podsypki i wylane na to 10cm mocnego betonu, który sam wylewałem bez oszczędności, na to 10cm styropianu twardego (2x5cm) ale resztę robiono mi z mixokreta. Zdaje sobie sprawę że najlepiej było by to skuć ale bardzo się boję o rury pex których jest tam pełno. Proszę o opinię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wzornictwobetonowe 16.09.2015 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2015 Tak jak piszesz. Należy skuć płytki i wszystko co luźne z wierzchu.Następnie polecam wzmocnić podłoże żywicą epoksydową głęboko penetrującą np weber.tec EP 16. Należy rozprowadzać ją na betonie tak długo aż beton przestanie ją "pić"Po związaniu należy użyć żywicy epoksydowej uniwersalnej np. Bautech 100 ST i zasypać ją piaskiem - tworząc w ten sposób grunt pod następną warstwę.Po związaniu można wylać na tak przygotowane podłoże jakiś jastrych betonowy i zatrzeć go. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 16.09.2015 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2015 Tak jak piszesz. Należy skuć płytki i wszystko co luźne z wierzchu. Następnie polecam wzmocnić podłoże żywicą epoksydową głęboko penetrującą np weber.tec EP 16. Należy rozprowadzać ją na betonie tak długo aż beton przestanie ją "pić" Po związaniu należy użyć żywicy epoksydowej uniwersalnej np. Bautech 100 ST i zasypać ją piaskiem - tworząc w ten sposób grunt pod następną warstwę. Po związaniu można wylać na tak przygotowane podłoże jakiś jastrych betonowy i zatrzeć go. Co to znaczy jakiś jastrych betonowy. Przecież beton zaczyna się od 10cm grubości z użyciem kruszywa powyżej 8mm i ilością wody <40 litrów na 100kg cementu przy suchym piasku. Również nie może być mowy o jakimś jastrychu cementowym. Podkład podłogowy cementowy musi mieć wytrzymałość na ściskanie C-20/25N/mm2 i F-5N/mm2, tutaj piasek 0-2 i kruszywo 4-8mm oraz woda przy suchym piasku 50 litrów na 100kg cementu. Grunt penetrująco wzmacniający powinien mieć ciężar właściwy 1,0kg/dcm3. Taki ciężar właściwy ma np. grunt Renove 112 rozcieńczony w 10-15%. Wytrzymałość na odrywanie (Pull-OFF) po utwardzeniu się gruntu osiąga wartość powyżej 2,0N/mm2, podobnie Sika Primer MB ale jest drozsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wzornictwobetonowe 17.09.2015 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Co to znaczy jakiś jastrych betonowy. Przecież beton zaczyna się od 10cm grubości z użyciem kruszywa powyżej 8mm i ilością wody <40 litrów na 100kg cementu przy suchym piasku. Również nie może być mowy o jakimś jastrychu cementowym. Podkład podłogowy cementowy musi mieć wytrzymałość na ściskanie C-20/25N/mm2 i F-5N/mm2, tutaj piasek 0-2 i kruszywo 4-8mm oraz woda przy suchym piasku 50 litrów na 100kg cementu. Grunt penetrująco wzmacniający powinien mieć ciężar właściwy 1,0kg/dcm3. Taki ciężar właściwy ma np. grunt Renove 112 rozcieńczony w 10-15%. Wytrzymałość na odrywanie (Pull-OFF) po utwardzeniu się gruntu osiąga wartość powyżej 2,0N/mm2, podobnie Sika Primer MB ale jest drozsza. Beton zaczyna się wtedy gdy połączymy spoiwo hydrauliczne (cement) z wodą i dodamy wypełniacz (kruszywo) Grubość jastrychu nie definiuje to, że nazywamy go betonowym czy cementowym (cementowy to o zgrozo! - tak naprawdę betonowy). Do wyżej wymienionego przypadku nada się większość uniwersalnych jastrychów betonowych, które można kupić w worku (dane o których pisze kolega wyżej mogą być pomocne w wyborze odpowiedniego produktu) Wykończyć takie pomieszczenie można na kilka sposobów. Można bezpośrednio na świeży jastrych wsypać utwardzenie powierzchniowe i zatrzeć zacieraczką (wtedy należy zakupić jastrych który nadaje się pod utwardzenie powierzchniowe) Można również na wysezonowany (czyli po minimum około miesiącu od wylania) jastrych (bez utwardzenie powierzcniowego) zastosować na przykład techniczną żywicę epoksydową do zasypywania piaskiem i zrobić coś takiego: http://www.garazplus.pl/foto/galerie/178_epoxy-garage-floors.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 17.09.2015 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2015 wzornictwobetonowe: nie cement, a np. cement... i uzupełnienie: sam wypełniacz może mieć także granulację grubo poniżej milimetra. Można też świeżą wylewkę spalić czyli po prostu posypać cementem na lekko wilgotny i zatrzeć.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 17.09.2015 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Poprawna nazwa bez względu na grubość: podkład,jastrych, wylewka na bazie cementu, ewentualnie anhydrytu. Definicja zaczerpnięta z PN-EN. W/w podkład, jastrych czy wylewka nie będzie betonowa, kiedy będzie wykonana z piasku bez kruszywa, ale będzie "na bazie cementu". Jastrychów, podkładów lub wylewek, gdzie wypełniaczem jest piasek jest ponad 90%, w tym również na bazie anhydrytu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wzornictwobetonowe 18.09.2015 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Poprawna nazwa bez względu na grubość: podkład,jastrych, wylewka na bazie cementu, ewentualnie anhydrytu. Definicja zaczerpnięta z PN-EN. W/w podkład, jastrych czy wylewka nie będzie betonowa, kiedy będzie wykonana z piasku bez kruszywa, ale będzie "na bazie cementu". A piasek to nie kruszywo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 18.09.2015 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2015 A piasek to nie kruszywo ? Teoretycznie wszystko jest kruszywem, począwszy od drobnego pyłu, poprzez piasek, żwir i otoczaki. Kruszywo drobne 0-2 najczęściej nazywane jest piaskiem, grubsze 2-4 żwirkiem, 4-63 żwirem. Kruszywo niesortowane nazywamy pospółką. W potocznym używaniu jest określenie "piasek" 0-2, a nazwa "kruszywo" dotyczy grubości powyżej 2 mm, w odpowiedniej gradacji. Po szczegóły trzeba zadzwonić do żwirowni albo kopalni jak kto woli, pytanie czy tam pracują górnicy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 18.09.2015 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Beton zaczyna się wtedy gdy połączymy spoiwo hydrauliczne (cement) z wodą i dodamy wypełniacz (kruszywo) Grubość jastrychu nie definiuje to, że nazywamy go betonowym czy cementowym (cementowy to o zgrozo! - tak naprawdę betonowy). Do wyżej wymienionego przypadku nada się większość uniwersalnych jastrychów betonowych, które można kupić w worku (dane o których pisze kolega wyżej mogą być pomocne w wyborze odpowiedniego produktu) Wykończyć takie pomieszczenie można na kilka sposobów. Można bezpośrednio na świeży jastrych wsypać utwardzenie powierzchniowe i zatrzeć zacieraczką (wtedy należy zakupić jastrych który nadaje się pod utwardzenie powierzchniowe) Można również na wysezonowany (czyli po minimum około miesiącu od wylania) jastrych (bez utwardzenie powierzcniowego) zastosować na przykład techniczną żywicę epoksydową do zasypywania piaskiem i zrobić coś takiego: http://www.garazplus.pl/foto/galerie/178_epoxy-garage-floors.jpg Nadal twój "BETON" W WORKU TO NIC INNEGO JAK PODKŁAD PODŁOGOWY CEMENTOWY. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 18.09.2015 22:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2015 A piasek to nie kruszywo ? piasek to piasek. Kruszywo to kruszywo. Piasek może być w kruszywie np. 0-8mm lub tylko piasek 0-2mm lub tylko kruszywo -4-8mm dla podkładów podłogowych cementowych, jak inni wolą szlichty, jastrychu, wylewki, posadzki etc. Nie jest to jeszcze beton. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 18.09.2015 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Teoretycznie wszystko jest kruszywem, począwszy od drobnego pyłu, poprzez piasek, żwir i otoczaki.Kolega Tadeusz ma rację, ale nazywa się to wszystko "wypełniacze". Cement -to spoiwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ek_ge 04.10.2015 23:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2015 Współczuję Panu kiepskiej ekipy budowlanej. Planując w domu ogrzewanie podłogowe, niezmiernie ważne jest zrobienie wylewek z odpowiedniego materiału, najlepiej anhydrytu, który znacznie lepiej przewodzi ciepło niż beton i jest niezwykle trwały. Dlatego zachęcam do zapoznania się z ofertą naszej firmy http://solidnaekipa-lafarge.pl/. Oferujemy najlepszej jakości produkt wraz z wykonaniem, na które dajemy gwarancje. Pozdrawiam Marek Tucholski Online Ekspert marki Lafarge. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
korba85 12.10.2015 14:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2015 Tak jak piszesz. Należy skuć płytki i wszystko co luźne z wierzchu. Następnie polecam wzmocnić podłoże żywicą epoksydową głęboko penetrującą np weber.tec EP 16. Należy rozprowadzać ją na betonie tak długo aż beton przestanie ją "pić" Po związaniu należy użyć żywicy epoksydowej uniwersalnej np. Bautech 100 ST i zasypać ją piaskiem - tworząc w ten sposób grunt pod następną warstwę. Po związaniu można wylać na tak przygotowane podłoże jakiś jastrych betonowy i zatrzeć go. A jakiej grubości należy wykonać kolejną "nadlewkę" posadzki na obecną która tak właśnie bym przygotował? Czy należy ją zazbroić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 14.10.2015 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2015 A jakiej grubości należy wykonać kolejną "nadlewkę" posadzki na obecną która tak właśnie bym przygotował? Czy należy ją zazbroić? Po wzmocnieniu uszkodzonej, słabej "wylewki" według oferty np. WEBERA należy wykonać wylewkę wyrównującą cementową o grubości która pokryje wszystkie nierówności i będzie równa i w miarę gładka. Po wyschnięciu (karta techniczna), włączyć ogrzewanie na kilka dni. Następnie wyłączyć i ostudzić zmierzyć wilgotność resztkową podłoża. Jeżeli ma <2% można kłaść kafle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
korba85 14.11.2015 10:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2015 Bardzo dziękuje za porady. Zdecydowałem się na skucie całej wylewki i zalanie od nowa bo nie chce już do tego tematu nigdy wracać. Skuwając nie patrzyłem już na podłogówkę, zakupiłem nowe rury, kosztowne ale pewne. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.