Mysław 22.06.2016 21:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2016 Witam Dziś ekipa zamontowała resztę okien, prócz HST, siedzieliśmy.. uwaga... do 22... ponieważ montaż dużego dwudzielonego okna tarasowego, był dość złożony i problematyczny... a i tak zapewne jedno skrzydło pójdzie do reklamacji... W sumie reklamacje będą 3: - w pokojach dzieci zamówiłem mechanizm najpierw uchyl, potem otwórz, przy czym do uchyłu nie potrzeba klucza (warunek, nie wciśnięty przycisk blokady), ale do otworzenia, niezależnie od przycisku blokady, potrzebny jest klucz. Wszystkie okna prócz jednego spełniają ten wymóg - stąd zmiana - jeden z największych pakietów szybowych, ma wyciek kleju na środkową szybę... więc cały bok jest w takiej falbance... jak dla kogo , ale dla mnie strasznie trefnie wygląda i rzuca się to w oczy, nawet z pewnej odległości. - prawdopodobnie do reklamacji pójdzie też FIX z okna tarasowego (wychodzi na to, że rama fix'a jest za mała) do otworu drzwiowego w ościeży... Do tego zabudowałem drzwi do lasu... tzn., z domu do lasu Zabarykadowałem drzwi przejściowe z garażu do domu, ponieważ jeszcze chwila zanim zamontuję bramy, ponieważ muszę otynkować wcześniej ścianę, na której będzie montaż. Inaczej wg. słów dostawcy, serwis może nie uznać potem gwarancji bo pył z tynków szkodzi mechanizmom - tak jakby po otynkowaniu nagle miało nie być pyłów, kurzu, etc. ... ale cóż - ma ktoś z tym jakieś doświadczenia? Kilka fotek z wczoraj i dziś: http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/czerwiec_2/szlif_1.jpg małe docieranie/szlifowanie przed założeniem ciepłych parapetów (parapety są przyklejone na klej do XPS poliuretoanowy w piance niskorozprężnej) http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/czerwiec_2/okna_taras_1.jpg tutaj można podejrzeć jak wyglądają parapety po wklejeniu, przed montażem okna (łączenie na klej do XPS firmy illbruck) http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/czerwiec_2/okno_sufit_1.jpg okno od wewnątrz, już w pełni zamontowane (bez klamek) http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/czerwiec_2/okna_polnoc_1.jpg okno z zewnątrz c.d.n... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mysław 25.06.2016 05:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2016 Montaż zakończył się szczęśliwie w czwartek, około 22 (wliczając regulacje, sprzątanie, usterkowanie, reklamowanie i podpisanie papierów odbioru). Do wymiany jeden pakiet szybowy ("cieknący" butyl między warstwami szyb na całej długości jednej ścianki), drugi do weryfikacji przez serwis (rysa na wewnętrznej szybie i ja to widzę i chcę to też wymienić, ale kryteria uznania takiej rysy za usterkę są... zabawne... ) Do wymiany jedno okucie (brak konkretnej funkcji, gdzie w reszcie jest), do wymiany jedno skrzydło - za krótkie o 7mm i widać straszliwie różnicę, producent tłumaczy się błędem komputera. I poza tym czekam na klamki, bo są drogie, mało kto je kupuje, bo są do specjalnych funkcji w oknach i producent (klamek) dosyła je z pewną tylko częstotliwością... Przejdę się dziś z Aparatem, to zaprezentuję efekt końcowy.. tymczasem biegnę do hurtowni hydraulicznej - sporo zakupów mam do zrobienia, cały plan kanalizacji i hydrauliki dla ZW i CW już opracowany. Dla zainteresowanych dodam, że będą 4 główne piony dla: ZW, CWU, CYR, GW, gdzie: - ZW - zimna woda po uzdatniaczu (odkamieniacz) - CWU - ciepła woda użytkowa z zasobnika (a zasobnik pobór ma za odkamieniaczem) - CYR - cyrkulacja dla CWU - GW - Grey Water, zimna woda przed uzdatniaczem, ale w praktyce oddzielna instalacja dla spłuczek i do ogrodu z własnym licznikiem wody dla potrzeb własnych, (oczywiście sam ogród na oddzielnym liczniku zarejestrowanym u dostawcy mediów), która w bliższej lub dalszej przyszłości będzie zasilana z zasobnika wody deszczowej lub studni chłonnej. Oczywiście obydwa planowane wejścia wody, będą zabezpieczone filtrami, zestawami antyskażeniowymi, etc... Więc potrzebuję jakieś 250mb rury 1/2 (DN15) PE/PERT/PEX do instalacji dystrybucyjnej, oraz około 100mb rury 3/4 (DN20) PE/PERT/PEX dla instalacji pionowej i głównej (z przyłącza 1 1/4 (DN32) do węzła wody w kotłowni). c.d.n... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mysław 25.06.2016 23:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2016 OK, kolejny dzień w piekle ... choć trochę w domu chłodniej, to brak wentylacji powoduje potrzebę otwierania okien na przestrzał - co powoduje szybkie nagrzanie wnętrza... ale jak się tnie i kuje w silce, nie ma pracy bez pyłu... mój odkurzacz - podstawowy 10L Karcher nie daje już rady, zatyka się w chwilę, mimo worka i filtra... a bez, szkoda łożysk i szczotek i wirnika. Więc chyba będę zmuszony kupić coś 30L i bardziej wydajnego. Dziś skończyliśmy z Ojcem instalację centralnego odkurzania... trochę na dole wyszło ... dziwnie? ale to chyba najprostszy i najszybszy sposób na ułożenie tych trzech gniazdek. Zabraknie mi pewnie 2 rur do podłączenia odkurzacza (takie tam odcinki do miejsca wylotu z poziomu instalacji dolnej i górnej, czyli piętra i parteru). W sumie wyszło 3 gniazda na górze, ślepe przedłużenie na poddasze, 1 gniazdo HaH/Retraflex 12mb na parterze, jedno gniazdo w kuchni (szczotka lub VROOM) i jedno gniazdo w warsztacie - a w garażu pod sufitem będzie Vroom lub skorzystamy z gniazda na odkurzaczu. Zamówiłem hydraulikę i kanalizację w lokalnej dużej hurtowni instalacyjnej, przyszło prawie wszystko, a upusty sięgały nawet 40% (najmniej 18%) - cały koszt około 8kpln brutto. Pozostało mi zamówić rozdzielacze i szafki do wody i do hydrauliki - właśnie szperam po internecie, znając ceny i upusty w mojej hurtowni. W ramach rozmów z instalatorami i specami z hurtowni, oraz lokalnym specem od instalacji, trochę zmieniły się założenia a w zasadzie materiał do ich realizacji. I tak: - na piony i dystrybucję główną wody (CWU, CYR, ZW, WT) użyta zostanie warstwowa rura zgrzewana DN32 (1 cal) renomowanego polskiego producenta (warstwa wewnętrzna to włókno szklane, nie chciałem aluminium bo w większości jest chińskie), wiem że wygląda na dużo i też się z tym biłem, ale nominalnie DN mówi o zewnętrznym wymiarze rury, a mi zależało na przepływie zbliżonym do 3/4 w systemie PEX, zależne to jest też trochę od producenta). - na rozdział wody (CWU, CYR, ZW, WT) użyta zostanie rura PEX-Al-PEX firmy Wavin Tigris, odpowiednik DN15 (1/2 cala) plus systemowe złącza i przyłącza pod armaturę - zaciskane mechanicznie, czyt. zaprasowywane (nie będą łączone pod podłogą) - rozdzielacze do wody muszę kupić, ponieważ panowie typowych do wody nie mieli - ale mogą zamówić , proponowali w zamian nieuzbrojone rozdzielacze do C.O., ale nie mieli takiej ilości małych rozdzielaczy na stanie (mieli 3 a ja potrzebuję 6 podwójnych i dwóch potrójnych), - do zakupu będą też szafki - bo mniejsze były firmy A, a większe firmy B - jako że plan zakłada montaż na parterze obydwu szafek (od CO i wody) obok siebie.. nie mogę zrobić każdej z innej firmy, a jednej na wszystko nie mieli (nie było tak dużej, a jak już coś znaleźli to nie było to opłacalne). - z przyłacza DN40, zejdziemy na rurę DN 32 (1 cal), przed licznikiem dodamy filtr skośny (osadnik), potem dodaję konsolę z zaworami skośnymi (przeciwuderzeniowe) co powinno trochę ochronić instalację i licznik, za tym dorzucimy antyskażeniówkę i zawór odcinający ze śrubunkiem, następnie rurą DN 32 pojedziemy do kotłowni, tam na ścianie pojawi się nastawny ogranicznik ciśnienia ze wskaźnikiem wskazówkowym, zabezpieczony na czas płukania i demontażu zaworami odcinającymi (śrubunki są przy zaworze w komplecie), następnie będzie filtr sznurkowy, a za nim zestaw manometra pomiarowego do 6 bar i zawór odcinający ze śrubunkiem, dalej kawałek rury DN32 i podejście do zmiękczacza z obejściem na czas braku lub czyszczenia/serwisu, za zmiękczaczem będzie rozejście na odbiory (pion ZW, zasilanie CWU, zasilanie WT do czasu budowy innego źródła). - z zasobnika CWU woda idzie na pion, na pion idzie też cyrkulacja (w sumie to wraca tym pionem ), ZW i WT też idzie na pion, - wszystkie rozbiory do rozdzielaczy idą z pionu, - cyrkulacja będzie realizowana przez pompy Grundfosa 4-8W elektronicznie sterowane, tzw. AutoAdapt, podłączane do pionu między rozdzielaczem danego piętra a pionem, - WT idzie przez rozdzielacze do spłuczek i nic więcej się z tym nie dzieje na instalacji rozbiorowej (w kotłowni będzie oddzielny licznik zgłoszony do dostawcy wody na wyjściu na dwór i oddzielny licznik tylko dla mojej wiedzy ile faktycznie idzie wody dla obwodu spłuczek) - podłączenie obwodu cyrkulacji do rur CWU instalacji rozbiorowej, będę wykonywał na ścianach a nie w podłodze (prościej serwisować ewentualne wadliwe połączenia), - instalacje wodne (bez CO) ułożę na 2cm izolacji z EPS Grafitowego (mam go sporo po wycinkach izolacji pod rynny), tylko pod spód powinienem położyć folię budowlaną (a tej nie mam - muszę kupić), - same instalacje wodne będą szły w izolacjach z pianki (bez kolorów - oznaczenie wody wykonam taśmami do klejenia izolacji, grubość izolacji 13 i 20 mm, - piony będą również w pełni izolowane i mocowane do ścian w szachcie za pomocą obejm z gumą, - kanalizacja zostanie wykonana z rur z materiału zdolnego tłumić (nie jest to typowa niskoszumna droga instalacja, ale spełnia normę dla materiałów niskoszumnych), mocowanie pionów kanalizacyjnych do ściany również za pomocą obejm z gumą. I chyba tyle z ciekawostek... są jeszcze jakieś małe duperele, mnóstwo złaczek, przejściówek itd.. ale nic poza tym. Musze kupić/zrobić klucz do zaworu wodnego w ulicy (zasuwa), aby móc zrobić przeróbkę przyłącza wodnego. Na razie nie wiem jak zamocować licznik, aby był dostępny, nie zamarzał i dał się zamaskować, aby się nie rzucał w oczy i nie przeszkadzał nie chcę się wkuwać w ścianę, planowałem go ułożyć w warstwie izolacji podłogi,ale stamtąd nie mam odpływu wody na wypadek awarii. I to chyba tyle, jutro kontynuacja prac. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mysław 26.06.2016 08:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2016 Witam, gdyby ktoś potrzebował papieru izometrycznego lub milimetrowego (dowolnego typu w dowolnym rozmiarze) polecam to: http://www.printfreegraphpaper.com/ Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dropsec 29.06.2016 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 OK, kolejny dzień w piekle ... choć trochę w domu chłodniej, to brak wentylacji powoduje potrzebę otwierania okien na przestrzał - co powoduje szybkie nagrzanie wnętrza... ale jak się tnie i kuje w silce, nie ma pracy bez pyłu... mój odkurzacz - podstawowy 10L Karcher nie daje już rady, zatyka się w chwilę, mimo worka i filtra... a bez, szkoda łożysk i szczotek i wirnika. Więc chyba będę zmuszony kupić coś 30L i bardziej wydajnego. Gratuluję postępów na początek ! Powiedz mi używasz cały czas odkurzacza do sprzątania po sobie kurzu? Bo u mnie tego kurzu leży wszędzie i też zastanawiam się czy coś kupić czy olać to - możesz podać czego używasz lub co chcesz kupić w rozsądnej cenie ? Dziś skończyliśmy z Ojcem instalację centralnego odkurzania... trochę na dole wyszło ... dziwnie? ale to chyba najprostszy i najszybszy sposób na ułożenie tych trzech gniazdek. Zabraknie mi pewnie 2 rur do podłączenia odkurzacza (takie tam odcinki do miejsca wylotu z poziomu instalacji dolnej i górnej, czyli piętra i parteru). W sumie wyszło 3 gniazda na górze, ślepe przedłużenie na poddasze, 1 gniazdo HaH/Retraflex 12mb na parterze, jedno gniazdo w kuchni (szczotka lub VROOM) i jedno gniazdo w warsztacie - a w garażu pod sufitem będzie Vroom lub skorzystamy z gniazda na odkurzaczu. U mnie akurat robiła to firma - 14 godzin całość, bo bałem się że sam będę to robił tygodniami... Mam tak samo, po 1 gnienździe Retraflex 12mb na górze i na dole, a w kuchni VROOM (albo jakoś tak, taka spiralna rura rozciągliwa od 2 do 8 mb załączana nogą) a zwykłe gniazdo w garażu (dokupię węża za 100 zł i będzie git). Zatem widzę że mamy podobnie, a powiedz mi ile mb rury Ci poszło i skąd brałeś materiał? Jeśli mozesz zdradzić ile kosztowało Cie całosć instalacji ? Mnie wyszło dokładnie 3450 zł Na potem pozostaje temat odkurzacza i jego wyboru. Sprawdzałeś czy ciśnienie jest ok ? Zamówiłem hydraulikę i kanalizację w lokalnej dużej hurtowni instalacyjnej, przyszło prawie wszystko, a upusty sięgały nawet 40% (najmniej 18%) - cały koszt około 8kpln brutto. Pozostało mi zamówić rozdzielacze i szafki do wody i do hydrauliki - właśnie szperam po internecie, znając ceny i upusty w mojej hurtowni. Strasznie dużoooo - coś Ty tam nakupił Mnie cała hydraulika i kanaliza wyszła jakieś 3500 zł (rury PERT) i niskoszumówka tej klasy co Twoja, robocizna własna. Ale bez szafek, i rozdzielaczy bo mamy całość zgrzewane. Sam będziesz robił z Ojcem ? Na razie nie wiem jak zamocować licznik, aby był dostępny, nie zamarzał i dał się zamaskować, aby się nie rzucał w oczy i nie przeszkadzał nie chcę się wkuwać w ścianę, planowałem go ułożyć w warstwie izolacji podłogi,ale stamtąd nie mam odpływu wody na wypadek awarii. Ja zrobiłem tak że mam w garażu całość na ścianie ze styropianem schowane w szafce do CO. W końcowej fazie planuję dać jeszcze jakąś izolację cienką na wewnętrzną stronę drzwiczek tej szafki i obkleić uszczelką na około. Choć w garażu nie powinno mi spaść oniżej 3 stopni przy -20stopniach na dworze. Gdzie masz przyłącze zrobione ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 29.06.2016 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2016 Witaj.. Wpisuję się żeby mi wątek nie umknął.. jestem na razie w połowie ale doczytam dalej bo trzeba trochę popracować po oknach zaczyna się to co będzie esencją czyli instalacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mysław 30.06.2016 22:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 Witaj.. Wpisuję się żeby mi wątek nie umknął.. jestem na razie w połowie ale doczytam dalej bo trzeba trochę popracować po oknach zaczyna się to co będzie esencją czyli instalacje Cześć Zatem życzę wytrwałości, bo czasami "przynudzam" żartuję, choć nie każdy lubi dywagacje i opisy techniczne... Co do instalacji - tak, i musze się z tym spieszyć jak chcę wejść do domu jeszcze w tym roku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mysław 01.07.2016 00:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2016 (edytowane) Gratuluję postępów na początek ! Powiedz mi używasz cały czas odkurzacza do sprzątania po sobie kurzu? Bo u mnie tego kurzu leży wszędzie i też zastanawiam się czy coś kupić czy olać to - możesz podać czego używasz lub co chcesz kupić w rozsądnej cenie ? W sumie, to zamiatam co grubsze taką fajną szeroką szczotą z różnym włosiem którą zanabyłem w JULA, trochę pyli - ale bez okien to nie był problem. Teraz, jak skończę kucie i wiercenie pod instalacje, to już tylko odkurzanie, do tego czasu, odkurzacz podczas najbardziej pylących prac i szczotka do zbierania tego co grubsze. Kurz i pył wychodzi Ci po remontach czy budowie (jak go nie zbierzesz od razu) przez 2-3 lata... a u nas przy rekuperacji, będzie dodatkowo zapychał i to skutecznie filtry. Kupić planuję coś w stylu tego DEXTER'a: http://allegro.pl/odkurzacz-warsztatowy-sucho-i-mokro-1500w-dexter-i5969440480.html U mnie akurat robiła to firma - 14 godzin całość, bo bałem się że sam będę to robił tygodniami... Mam tak samo, po 1 gnienździe Retraflex 12mb na górze i na dole, a w kuchni VROOM (albo jakoś tak, taka spiralna rura rozciągliwa od 2 do 8 mb załączana nogą) a zwykłe gniazdo w garażu (dokupię węża za 100 zł i będzie git). Zatem widzę że mamy podobnie, a powiedz mi ile mb rury Ci poszło i skąd brałeś materiał? Jeśli mozesz zdradzić ile kosztowało Cie całosć instalacji ? Mnie wyszło dokładnie 3450 zł Na potem pozostaje temat odkurzacza i jego wyboru. Sprawdzałeś czy ciśnienie jest ok ? Robiłem od a do z sam, całość materiału z zaworem rozprężnym, jednym gniazdem retraflex na 12m (do 14m mogę wsadzić wąż) - bez zakupienia odkurzacza i węzła wyszła mi jakieś 1460zł (około 900 zł zestaw retraflex, 440zł komplet na 5 gniazd, dodatki jak zestawy do czyszczenia, peszle na kabel, wakuometr, zawór rozprężny, dodatkowe kolana 45 stopni i dwa trójniki specjalne -takie zasysające z obydwu kierunków). 18 rur po 2mb dla 6 gniazd klasycznych (już z tym w garażu) oraz z wyprowadzeniem rury na poddasze => 36mb 7 rur 2mb + 2 kolana duże systemu retraflex plus podejście do instalacji głównej => 16mb Mam jeszcze dwa kawałki rury i sporo elementów na kolejny dom - więc pewnie je odsprzedam (wyprzedaże zacznę jak usunę kontener i skoszę podwórko). Zabrakło mi jedynie tych plastikowych uchwytów do rury (kilku sztuk). Ciśnienie będę sprawdzał, jak dokończę ostatnie dwa kawałki podejścia pod odkurzacz, i nie wiem czym, bo nie mam takiej maszyny, ale podepnę co najwyżej to co mam i sprawdzę jaka jest strata na długościach. w sumie siła ssania będzie zależała od szczelności i mocy jednostki - dla mnie taki pomiar powinno się zrobić na pustym odkurzaczy i potem na wszystkich gniazdach - porównując spadek. Raczej nie zwiększysz ciśnienia, zmniejszając długość rury - nie na tak krótkich odcinkach jakie mają nasze instalacje. Strasznie dużoooo - coś Ty tam nakupił Mnie cała hydraulika i kanaliza wyszła jakieś 3500 zł (rury PERT) i niskoszumówka tej klasy co Twoja, robocizna własna. Ale bez szafek, i rozdzielaczy bo mamy całość zgrzewane. Sam będziesz robił z Ojcem ? Hmm... w sumie, plan minimum zakładał wydanie 7 tyś zł, a w kosztorysie konstruktor wyliczył 15 tyś zł... a ty mnie tutaj dołujesz ... :/ Ale kto pyta, wielbłądzi (piszę w planowanej kolejności montażu) ZIMNA WODA: kolano PE DN40 na 1" -> konsola z dwoma zaworami skośnymi przeciwuderzeniowymi + licznik 3/4" -> filtr przeciwskażeniowy -> kolana PP + rura PP zgrzewana DN32, kolana PP + rura i wejście na ścianę w maszynowni -> filtr skośny 1" + zawór odcinający -> reduktor ciśnienia +manometr + zawory odcinające + śrubunki -> filtr sznurkowy + zawory odcinające + śrubunki + podejście i manometr -> rura PP + kolana PP -> trójnik + zawór + filtr antyskażeniowy dla odejścia do wody technicznej (tymczasowe zasilenie dla spłuczek i wody do podlewania ogródka czy mycia samochodów) -> podejście do zmiękczacza (nyple, kolana, zawory + bypass + śrubunki) -> podejście i manometr + śrubunki -> odejście do zasobnika CWU -> odejście do pionu ZW (zimnej wody) -> odejście do rozdzielacza parteru z użyciem rur i kolan PP DN32 -> odejście do rozdzielacza piętra z użyciem rur i kolan PP DN32 (każdy rozdzielacz PP wyposażony w zawory i trzy odejścia, odpowietrzacz ręczny i podejście + manometr) CIEPŁA WODA UŻYTKOWA: zasobnik CWU -> kolana i rura PP DN32 -> podejście do pionu rurą DN32 -> odejście do rozdzielacza parteru z użyciem rur i kolan PP DN32 -> odejście do rozdzielacza piętra z użyciem rur i kolan PP DN32 (każdy rozdzielacz PP wyposażony w zawory i trzy odejścia, odpowietrzacz ręczny i podejście + manometr) CYRKULACJA: zasobnik CWU -> kolana i rura PP DN32 -> podejście do pionu rurą DN32 -> odejście do rozdzielacza parteru z użyciem rur i kolan PP DN32 -> odejście do rozdzielacza piętra z użyciem rur i kolan PP DN32 WODA TECHNICZNA: odejście od wody zimnej (przed podejściem do zmiękczacza) -> rury PP + kolana DN32 -> konsola z zaworami skośnymi + licznik wody zimnej + śrubunki + zawory odcinające -> rury PP + kolana -> odejście do zasilenia ogrodu i odejście do garażu -> odejście do pionu rurą DN32 -> odejście do rozdzielacza parteru z użyciem rur i kolan PP DN32 -> odejście do rozdzielacza piętra z użyciem rur i kolan PP DN32 Z rozdzielaczy rurą PEX-AL-PEX do punktów poboru, zaś połączenie CWU z obwodami CYRKULACJI wykonam na ścianach, aby nie mieć żadnych łączeń pod podłogą (poza zgrzewami, ale cóż, nie można mieć wszystkiego), I do tego cenę podbił producent - WAVIN, aby mieć gwarancję producenta i rura i złącza muszą być WAVIN'owskie (ichnie). Co do układania instalacji - tak, będę robił sam, nie pierwsza i nie ostatnia to instalacja Ja zrobiłem tak że mam w garażu całość na ścianie ze styropianem schowane w szafce do CO. W końcowej fazie planuję dać jeszcze jakąś izolację cienką na wewnętrzną stronę drzwiczek tej szafki i obkleić uszczelką na około. Choć w garażu nie powinno mi spaść oniżej 3 stopni przy -20stopniach na dworze. Gdzie masz przyłącze zrobione ? Wchodzi do garażu przez płytę i przepust specjalny. I chcę zrobić podobnie - pucha na ścianę, od ściany PIR, po bokach PIR, wewnątrz licznik, rura oklejona taśmą aluminiową, na rurę i na licznik przewód grzejny samoregulujący, na rurę pianka 2x 20mm i z powrotem pod podłogę, w warstwę EPS + pianka 20mm. Edytowane 1 Lipca 2016 przez Mysław poprawki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mysław 03.07.2016 05:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 (edytowane) Tak na szybko, bo biegnę na budowę: 1. Ruszyłem kanalizację (są pierwsze piony i podejścia z niszkoszumówki magnaplastu + mocowania z gumą niczuka 2. Ruszyłem też przyłącze i wprowadzenie wody do kotłowni, dziś całość skręcam do kupy, a we wtorek przerobię wejście wody do domu (garaż), gdzie będą liczniki itd. 3. Rozplanowałem od razu piony dla całej wody - pytanie, z czego wykonujecie pion dla CO dla podłogówki i niskotemperaturowych instalacji? Zastanawiam się nad zgrzewanym PP z warstwą z włókna szklanego (jak do CWU)... albo PEX/al/PEX DN20 lub DN25. 4. Całość rur staram się zaizolować 20mm pianki - a mocuję na uchwyty niczuka, zakładaną na izolację (bez sensu nacinać i łączyć do rury, ale sprawdzę jeszcze to na pionach. Mam problem i byłbym wdzięczny za pomoc/podpowiedzi - czy montować zmiękczacz/stację uzdatniania na sztywno, czy przy użyciu węży elastycznych? Jak na sztywno - to gdzie szukać parametrów, na jakiej wysokości jest przyłącze głowicy dla 25-30L urządzeń i czy robić samemu obejście, czy używać tego plastikowego jaki dorzuca producent? Kilka fotek na szybko: http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_1/kotlownia_1.jpg pierwsze podejście, ale zapomniałem o jednym dość istotnym elemencie http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_1/kotlownia_2.jpg drugie podejście już uzupełnione o ten element (skręcane na "sucho") http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_1/kotlownia_3.jpg rzut oka na całość... podparte bo nie chce wiercić, zanim nie będę pewien całości http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_1/kotlownia_4.jpg zbliżenie na regulator ciśnienia (tak, do 10bar bo mamy spore ciśnienie w instalacji wejściowej + tak wszystko na 1cal / DN32 PP - rury w klasie 4 czyli do 10 bar + zawór skośny anty-uderzeniowy za licznikiem powinno skutecznie ochronić przed rozszczelnieniem i przeciekiem) http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_1/kotlownia_5.jpg jest też elektrozawór normalnie otwarty - lepsze rozwiązanie dla cewki i poboru prądu... ale gorsze dla działania dy zabraknie prądu (cewka 230, ale zmieniam na 24V) http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_1/kotlownia_6.jpg a tutaj widok na plan bypassu i odejścia do stacji uzdatniania, z pomiarem ciśnienia Generalnie zaplanowałem pomiary w takich punktach: 1. na wejsciu za licznikiem 2. na regulatorze w kotłowni 3. na wyjściu za filtrem sznurkowym (na samym filtrze jest miejsce) 4. na wejściu do stacji uzdatniania i na wyjściu ze stacji uzdatniania Co do pytań o widoczną na zdjęciu konsolę licznikową - to jest odejście, a nie podejście wody - odejście wody technicznej, jeszcze przed stacją uzdatniania (np. spłuczka, mycie podjazdu i tymczasowo podlewanie ogródka, ale też woda dla tych zasobów na czas zimowy gdy nie będzie wody w zasobniku deszczowym)... Mogłem to zrobić z 3/4 ale skoro lecę całością DN32 i 1cal to już tak zostało - wiem, konsola wygląda potężnie i też trochę kosztuje, ale zawory skośne przeciwuderzeniowe chronią też zwrotnie przed cofką, a do tego w hurtowni mieli akurat tylko takie podejścia - licznik na to i tak idzie 3/4. Jeszcze piony puszczam z DN32, a reszta dystrybucji PEX/AL/PEX 1/2 cala. Pozdrawiam Edytowane 3 Lipca 2016 przez Mysław dodanie kilku zdań... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mysław 03.07.2016 06:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Pomysł sprzed chwili, aby na linię CWU za zasobnikiem, umieścić mieszacz i ograniczyć temp. wypływu do 50 stopni celsjusza. Jako układ kombinowany można dać dwa zawory ciśnieniowe (każdy otwierający się przy innym ciśnieniu) i dwa mieszacze jeden dla temp 30 st do cyrkulacji, a drugi dla 50 stopni dla obiegu gdy ktoś odkręci konkretnie wodę. Wariantem może być jeden mieszacz na obwód cyrkulacji i tam 30 stopni, zaś dla normalnego otwarcie zawór pomijający mieszacz (były tez chyba zwory priorytetowe, ale to spory koszt, a mieszacz to jakieś 200 zł). Co sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mysław 04.07.2016 04:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 Ok, to dziś prócz przypadkowego oparzenia 2 stopnia zgrzewarką do rur PP, popełniłem takie oto instalacje: http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_1/kotlownia_7.jpg http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_1/kotlownia_10.jpg http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_1/kotlownia_11.jpg plus wykonałem dwa "projekty" złożone na sucho (na sucho bo dziś zabrakło kilku dupereli, a z tego co miałem nieopłacalnie i za duże wychodziło): - zespół przyłączeniowy dla hydroforu (dla potrzeb poboru wody ze studni wody deszczowej) - zespół głównego wodomierza (czyli przyłącze w garażu, skąd idzie dalej główna rurka do kotłowni) I właśnie z przyłączeniem wodomierza mam zagwozdkę... bo nie wiem czy mogę licznik zamontować w pionie, czy musi być w poziomie? Producent licznika wskazuje kilka dopuszczalnych pozycji montażu i jest tam pozycja pionowa... znów wielu pisze/krzyczy, że taki montaż zakłóca pracę wodomierza... btw - jak? Stąd dwie koncepcje montażu licznika: http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_1/projekt_1.jpg http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_1/projekt_2.jpg Za to dziś znajomy specjalista od wykończeń, przyjedzie wykonać fragment tynku pod bramę, bo takie są wymagania montażu (można je obejść, ale skoro się udało zorganizować tynkarza na kawałek garażu... to położymy gips). A jutro montaż obydwu bram garażowych Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mysław 05.07.2016 21:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2016 OK, zatem bramy już są... jednak montaż nie poszedł w pełni tak jak sobie to wyobrażałem... Sm montaż mechaniczny - ok, choć mam uwagę do pracy rygla a raczej napędu - wykonawca twierdzi, żw to wina systemu wodzącego jaki montuje się przy ryglu automatycznym... do tego jeden napęd somphy działa, drugi już nie... (a raczej robi co chce)... RICO też nie podłączony... cóż, powtórka z poprawek w czwartek Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MayekMM 06.07.2016 06:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2016 Cześć, wziąłeś Unitherm w promocji? Masz uszczelki na łączeniach paneli? A jaki problem był z napędem Somfy? U mnie był problem z pilotem - zamykał bramę tylko do pewnego momentu. Trzeba było kombinacją przycisków z instrukcji serwisowej usunąć i dodać jeszcze raz pilota. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dropsec 08.07.2016 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2016 Skąd wziąłeś tynkarza na taki fragment? Ja obdzwoniłem chyba z tuzin i każdy tak zajęty że nawet nie chciał rozmawiać. Widać popyt na tynkarzy jest, jak przez tą budowę domu zapuszczę fundusze to chyba sam wezmę łatę w rękę i wyspecjalizuję się robiąc tynki Gratuluję ŁADU w rurkach, widać że to przemyślałem od A do Z, u mnie trochę jest chaos, a szkoda już przerabiać. Zrobisz zdjęcie bramy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mysław 11.07.2016 10:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2016 (edytowane) Cześć, wziąłeś Unitherm w promocji? Masz uszczelki na łączeniach paneli? A jaki problem był z napędem Somfy? U mnie był problem z pilotem - zamykał bramę tylko do pewnego momentu. Trzeba było kombinacją przycisków z instrukcji serwisowej usunąć i dodać jeszcze raz pilota. Pozdrawiam Tak, Unitherm z wszelkimi uszczelkami (bo i na ramie i na przylgni i na dolnym panelu jest tego więcej lub w ogóle jest - bo wcześniej nie było. Sprawuje się to nieźle, z silnym RT Somphy szybko się otwiera (a nie jest ustawiona na maksa prędkość), ale ma wadę... zamówiłem automatyczną blokadę i dodatkowe rygle itd.. i system rozblokowania opiera się na dodatkowych cięgnach wyzwalanych pozycją łącznika cięgna silnik-brama, i w pozycji 70% bramy w dole jest taki mały przeskok właśnie mechanizmu blokady... ja to widzę i hałasuje wtedy łańcuch w prowadnicy bo jest małe szarpnięcie, więc jak możesz, dopłać i kup prowadnicę na pasku kevlarowym - nie stuka ja się dowiedziałem o tej możliwości po montażu ... Na łączeniach paneli jest dużo uszczelek (pasek pióro od zewnątrz, pasek na środku i uszczelka od wewnątrz - tzw. osłona marszczona, dodatkowa uszczelka przy podłodze, itd...), wygląda to solidnie, zobaczymy w praktyce - panele są sztywne, grube i ciężkie - ale tutaj pomaga dobór sprężyn równoważących wagę i sposób ich naciągnięcia. Problem nie był z winy sterownika/siłownika - ot problem mechaniczny związany z brakiem dodatkowego podparcia mechanizmu cięgna (tej listwy z łańcuchem po którym jeździ zaczep bramy). Brak wyparcia w sytuacji ryglowania dodatkowych zamków powodowało minimalne wygięcie listwy z łańcuchem/szarpnięcie i przez to wariowała telemetryka w siłowniku). Dodano wypory w jednym miejscu - tak bliżej środka i jest już ok. Edytowane 11 Lipca 2016 przez Mysław poprwki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mysław 11.07.2016 10:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2016 Skąd wziąłeś tynkarza na taki fragment? Ja obdzwoniłem chyba z tuzin i każdy tak zajęty że nawet nie chciał rozmawiać. Widać popyt na tynkarzy jest, jak przez tą budowę domu zapuszczę fundusze to chyba sam wezmę łatę w rękę i wyspecjalizuję się robiąc tynki Gratuluję ŁADU w rurkach, widać że to przemyślałem od A do Z, u mnie trochę jest chaos, a szkoda już przerabiać. Zrobisz zdjęcie bramy ? Haha, fakt, to problem jest... Mój tynkarz przyjechał z drugiej strony ulicy moich rodziców (ichni sąsiad, który był na gościnnych występach w Warszawie ). Fakt, że skasował mnie na 400zł + materiał - ale w sumie to jest 24m2 (nie odejmując otworów) + przyklejenie PIR na brzegach, klej, obróbki, listwy narożne, a potem tynkowanie + gładzenie. 25zł za 1m2 jaki liczy sobie ekipa tynkarska, z jaką rozmawiam o gipsie i gładzeniu powinno dać wynik 600 zł z materiałem, a w praktyce licząc to co zużyto wyszło jakieś 500zł, więc 100 taniej, zwłaszcza, że to robota doraźna... a nie całość. Ładu w rurkach mówisz, zaraz zobaczymy czy podtrzymujesz opinię bo wrzucę kilka zdjęć z aktualnego etapu. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mysław 11.07.2016 11:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2016 OK, to na pierwszy rzut - brama Dropsec, specjalnie dla Ciebie kilka fotosów: http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_2/brama_1.jpg takie pierwsze foto po zamontowaniu lewej bramy, jeszcze bez automatu, czujników, blokad, dodatkowych uszczelek od środka, etc... http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_2/brama_2.jpg widać uszczelki od spodu http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_2/brama_3.jpg segmenty podczas montażu prawej bramy http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_2/brama_5.jpg widok na listwę napędu, tam jest łańcuch, a mógł być pasek... było by ciszej... tylko czy żywotniej? http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_2/brama_6.jpg obie bramy i rzut okiem z zewnątrz - VW transporter wchodzi na pełnym luzie http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_2/brama_7.jpg podstawowe czujniki przeszkody w świetle bramy (bariera aktywna podczerwieni) na razie wpięta wprost do siłowników, ale to są pozycje NO/NC - potem przez jakiś pośrednik (co w temacie Dropseca omawiałem). Lepszych zdjęć bramy na razie brak - ale jak coś - pytajcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mysław 11.07.2016 12:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2016 Teraz instalacje więc w kotłowni zrobiłem: - przyłącze licznikowe (jeszcze DN40 nie wkręcona w podejście - bo tam jest licznik firmy instalacyjnej i nie chce być posądzony o manipulacje - dystrybucja w kotłowni (WT - woda technologiczna, WZ - woda zimna, CWU - ciepła woda użytkowa, CYR - cyrkulacja) - podejście pod hydrofor (nie ma jeszcze rury do zasobnika zewnętrznego dla hydroforu, ale rozważam czy z PP DN32, czy PE DN25 lub DN32) - piony już pozgrzewane dla piętra i wyprowadzenia dla parteru również (bez CO bo tu rozważam czy PP czy PEX/PERT) - podejścia pod PC i pod CWU (zasilanie, odbiór ciepłej wody, cyrkulacja, etc...) też gotowe (prócz CO) Wybrane zostały miejsca dla rozdzielaczy wody i CO na parterze i na piętrze, więc woda dla kuchni też już ma położone rury. Co do testów szczelności, na głównej części instalacji: - zapuszczono prawie 4bary z wodociągu i znalazłem 4 wycieki, przez noc na tych wyciekach spadło do 2,6 bara - po usunięciu wycieków, znalazły się dwa zamaskowane przez poprzednie wycieki (do naprawy na dniach - niewielkie ale jednak) - muszę dołożyć jeden zawór na odejściu WZ na dom (tuż przed ucieczką w podłogę) Trochę zdjęć: http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_3/licznik_2.jpg lokalizacja mojego licznika w garażu, widać wygrał wariant pionowy http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_3/licznik_3.jpg tak to wygląda z bliska, zamiast tych dwóch kulowych zaworów za szlaufem, będzie złączka i redukcja z DN40 PE http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_3/licznik_4.jpg stare przyłącze z licznikiem, zabezpieczone na czas mrozów, tam cieknie licznik... ciekł tak od nowości "odkąd go Panowie wkręcili" http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_3/licznik_6.jpg licznik z bliska, zużycie straszne, 0,014m3 - pod spodem jest PIR 5cm (w sam raz mieści się pod licznik zamontowany w konsoli, dookoła i na drzwi szafki jaka tu zawita, też będzie od 2 do 5cm PIR + grzanie kablem samoregulującym. http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_3/kotlownia_1.jpg tak to wygląda w kotłowni na podłodze... starałem się jak mogłem, aby było mało, ale wyszło jak zwykle ... ktoś mnie straszył, że niech mi teraz jedno PP puści, było zrobić z PERT bo to nie puszcza, ale przeszukanie słów kluczowych google, dało więcej wyników przeciek + PEX/AL/PERT niż przeciek + PP... się zobaczy. W rogu po lewej będzie stał zasobnik CWU 400L (albo zamieni się miejscem z PC) a tam też idą rury, więc w łazience na podłodze będzie XPS - twardszy choć trochę mniej ciepły http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_3/kotlownia_2.jpg przejście tych rur z poziomu do pionu i co jest co... http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_3/kotlownia_3.jpg piony na piętro i poddasze http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_3/kotlownia_5.jpg piony, a w zasadzie podejścia do zasobnika CWU i miejsce montażu pomp cyrkulacji (gdzieś nad zasobnikiem), wśród rur mamy: - cyrkulacja parteru - cyrkulacja piętra - CWU na piętro i parter - ZW http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_3/kotlownia_6.jpg wyjście obwodów wody na parter (w łazience zaraz za tą ścianą będzie rozdzielacz), wśród nich: - WT (idzie tylko do łazienki, wyjście do ogrodu jest ze spadkiem z kotłowni) - CYR parter - CWU - ZW http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_3/kotlownia_7.jpg miejsce na PC i zasobnik CWU zaraz obok DZ http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_3/kotlownia_9.jpg rzut okiem na armaturę rozdziału WT/W/ZW http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_3/kotlownia_10.jpg przyłączenie hydroforu - jest tak trochę nakomplikowane, bo nie wiem czy będzie hydrofor, czy pompa głębinowa... a może to i to i zależnie od potrzeby - więć trzy gałki dają wybór i stronę pracy http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_3/kotlownia_13.jpg planowane odejście wody na ogródek z linii WT c.d.n. ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mysław 11.07.2016 12:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2016 Na szybko jeszcze kuchnia: http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_3/urobek.jpgKopię i kopię a złota nie widać, (żartuję, to oczywiście z łazienek, kuchni itd.) 2cm izolacji potrzebują miejsca. http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_3/woda_kuchnia_1.jpgpex/al/pert tigris Wavin + otuliny 2cm, ułożone(od lewej: cyrkulacja, ciepła woda kran, zimna woda kran, rura dla zmywarki /brak decyzji czy ciepła czy zimna więc rozdzielacze są z nadmiarowym polem/ http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_3/woda_kuchnia_2.jpgmałe zbliżenie - widać syfon do zmywarki http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_3/woda_kuchnia_4.jpgtrasa do rozdzielacza w łazience tylko tu poszło 80mb (kupiłem 260mb i pewnie całe pójdzie...w sumie nieźle wychodzi - zgodnie z założeniami) A takiej izolacji używam:http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/lipiec_3/izolacja_1.jpg c.d.n... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mysław 11.07.2016 16:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2016 No to antybiotyki, leżeć, odpoczywać, mało mówić, oszczędzać gardło.. tydzień urlopu przymusowego.Fuck - akurat jak mam zapieprz na obydwu frontach (i zawodowym i prywatnym)... Nic to, popracuję trochę nad wizualizacjami łazienek itd. + zamówię brakujący towar... c.d.n... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.