Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

MYSŁAWY BUDUJĄ DOM (projekt indywidualny, mamy nadzieję że energooszczędny)


Recommended Posts

Masą hilti uszczelniasz przepusty na zewnątrz?

Oświetlacze IR nie będą zintegrowane z kamerami?

 

Masą hilti zabezpieczam ogniowo przepusty od wewnątrz, ale dla tego co wychodzi na zewnątrz :) mam w tym swoje powody...

 

Oświetlacz to jedno i be∂zie zintegrowany z kamerą, ale ja mówię o doświetlaczach, dodatkowym oświetleniu, do tego, nie wszystkie kamery zadowoloą się PoE itd... niektóre mają większe potrzeby i te 0,75mm2 trzeba gdzieniegdzie dodać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Co to za masa hilti ?

 

Odpowiadając precyzyjnie:

 

Masa HILTI jakiej używam od wewnątrz dla przepustów kablowych, oraz generalnie do zabezpieczenia przepustów pomiędzy np garażem, kotłownią, warsztatem, a resztą przestrzeni mieszkalnej (jako zabezpieczenie ogniowe) to CP673 Firestop coating mastic #378247 A ponieważ otwory nie są traginicznie duże to używam masy w tubach jak sylikony.

 

Do uszczelnienia przed wiatrem z zewnątrz, itd, (nie tylko w przepustach ale i w szczelinach konstrukcyjnych, oraz np do klejenia folii paroszczelnej do ścian/cegieł,etc..) z kolei używam masy SOUDAL VAPOURSEAL (Airtight) - to jest klej do folii i membran paroizolacyjnych, ale klei też inne powierzchnie i jest wodoodporny, trwale elastyczny itd.. (ma fajny niebieski kolor) - jedna uwaga - zmiękcza gumę... folli/membran nie rusza, ale zauważyłem, że guma na poszyciu rękawic (rozsmarowywałem spływy palcem w rękawicy), zaczyna przepuszczać i barwi (zawiera zatem jakiś rozpuszczalnik, który dośc szybko odparowuje). Ale łatwo schodzi ze skóry - gorzej z czegokolwiek innego :p

 

Zaś do uszczelniania ale przede wszystkim do klejenia/mocowania/z dużą siłą chwilowego mocowania, np izolacji, elementów technicznych, doszczelnień np wokół puszek jakie pokazywałem na którymś zdjęciu (ukrytych w zabudowie szyn do firanek), stosuję kleje/uszczelniacze typu polimerowego o dużej lepkości i tu są dwa produkty:

 

- FLEXPUR 50 - polimerowa masa uszczelniająco-klejąca już polecanej przeze mnie firmy POLYCHEM SYSTEMS (ja akurat używam w kiszce/kiełbasie) klei jak nic co do tej pory używałem z tego typu produktów... robić w rękawicach z grubą warstwą gumy, a i tak po użyciu będą do wyrzucenia... (tego się używa również do klejenia karoserii, elementów samochodów i samolotów i nie, nie kosztuje dużo).

 

- PENOSIL StrongFix (kod produktu 707) klej polimerowy o bardzo dużej sile przyczepności początkowej (360kg/10cm2), odporny na czynniki atmosferyczne, polecam też bardzo dobry produkt.

 

I to chyba całość stosowanych produktów, wartych zauważenia, bo sylikony każdy zna.. ale wbrew opiniom i wielu fachowcom - one się nie nadają do wszystkiego...

 

Podsumowanie, bo dużo treści i znów ktoś zarzuci TL;DR

- chcesz zabezpieczyć ogniowo: HILTI CP673 (jest w różnych pojemnikach o różnej pojemności)

- chcesz uszczelnić (doszczelnić coś wokół okna przy taśmach montażowych), chcesz przykleić szczelnie membranę na poddaszu do ścian/tynku - użyj SOUDAL VAPOURSEAL

- chcesz uszczelnić i zamocować (to co przyklejasz, chcesz aby było od razu uszczelnione, czyli np. mocujesz hermetyczną puszkę na ścianie zewnętrznej budynku (od dworu/pola jak kto woli), i chcesz aby przepust przez ścianę ukryty pod nią był szczelny, a jadnocześnie chcesz zamontować bez kołków lub dodatkowo podkleić puszkę do podłoża, lub kleisz płyty PIR/PUR i jednocześnie chcesz uszczelnić ich połączenia - użyj FLEXPUR 50

- chcesz coś zamocować klejem, bez wiercenia, lub wzmocnić mocowanie "producenta" które nie daje Ci spać (odpadnie/nie odpadnie, za miesiąc puści/nie puści) użyj PENOSIL STRONGFIX

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Mysław
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jedna pompa zakłóca drugą. Wrzuć jaki schemat ciekawy jestem tej instalacji. Już samo wygrzewanie grzałką było dziwne.

 

Hajnel , tak na szybko szkic od ręki poniżej - jest to szkic pokazujący wszystko co mam w kotłowni i w szafkach (nic nie pominięte prócz czujników i kabelków):

 

http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/luty_3/CO_schemat.jpg

 

A tutaj przy okazji aktualne temperatury na PC (zdjęcia wyświetlacza):

 

http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/luty_3/PC_3.jpg

 

http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/luty_3/PC_1.jpg

 

http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/luty_3/PC_2.jpg

 

A tutaj pompka jaka chodzi przy rozdzielaczach zasilających:

 

http://galeriabudowy.bezposrednikow.info/luty_3/CO_pompka.jpg

 

Wczoraj zmieniłem nastawy na pompkach z 2,5 na 1,5 (co oznacza że teraz pompki aktywnie wspomagają pompkę w pompie PC, nominalnie przepływem rzędu 20L/m - jakieś 1200L na h) i wiecie co... PC na przepływie też pokazuje 1200L/h, a wcześniej pokazywała 2000... i nigdzie nie ma zaworów jednokierunkowych, a pamiętam, ze brali ode mnie 2 zawory mosiężne, potem mieli założyć plastikowe bo będą opory i system nie będzie działał.. pompka nie da rady czy coś, a teraz widzę jeden - na połączeniu wyjścia CWU z zasilaniem CO/CWU (jako mechanizm dopełniania wody w układzie)...

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Mysław
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już nie wiem... przed chwilą PC pracowała z wydajnością 10,2kW... cały czas 27,9 na powrocie i 27,9 na zadaną oczekiwaną powrotu...

 

Trochę za dużo urządzeń włączyłem i wywaliło zasilanie...

 

Pompa się włączyła i teraz twierdzi, że ... nie ma zapotrzebowania... NOŻ FUCK!

 

To po co ja płacę 40 zł dziennie za jej pracę... skoro ona nie wie czy jest potrzeba, czy nie i czy aby na pewno pracuje z mocą jaką uważam że pracuje?

(Wykonawca twierdzi, ze w starcie, w ziemie, do tego przy mokrym budynku... to normalne... )

 

Więc chyba czas odpalić wygrzewanie jastrychu... niech się wysuszy jak należy.

 

Błędów zero... dzwonię do serwisu jak jeszcze raz się to powtórzy.. inna bajka, jak to wszystko będzie grzało.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym uszczelnileś np przepust wody z zewnątrz do wewnątrz ?

 

Przepusty techniczne z firmy KROAMER ?

Takie gumowe (EPDM) skręcane uszczelki w obejmach z kwasówki, a wcześniej w miejsce przepustów dajesz grubościenną rurę przygotowaną do związania z betonem, i na tę rurę zakładasz uszczelki - jest u mnie w dzienniku opisane :) i to całkiem nie tak dawno przepust do wody pokazywałem, a na początku przy przygotowywaniu płyty są kołnierze i uszczelki.

 

 

EDIT:

 

Aha a przepusty do DZ uszczelniałem w takich rurach co właśnie do uszczelek systemowych, mocowałem przewody wymiennika, bez izolacji, i wypełniałem masą izolująco-wypełniającą tej samej firmy - czarne, cholernie klejące i brudzące mazidło w tubach jak sylikony... nie pamiętam nazwy... ale mają tylko to w wiadrach lub takich kartuszach.

 

Aha - SIKA, itp, nie zawsze się nadają - bo niektóre reagują z PE/PERT/PB itd... trzeba uważnie czytać co użyjesz, te są bezpieczne do PE/PERT/PB...

Pozdrawiam

Edytowane przez Mysław
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i czytam i... tęksnię za prostotą i minimalną ilością techniki

 

Ja lubię technikę, ale przez negowanie negacji... jak w tym starym kawale, cuda wychodzą...

 

A kawał brzmiał tak:

 

Wykład ze słowotwórstwa, prowadzący wyjaśnia niuanse języka polskiego i języków słowiańskich, i nagle pada zdanie:

 

- Niestety, nie ma w języku polskim negacji poprzez podwójne potwierdzenie, ale mamy potwierdzenie przez podwójną negację...

Nagle głos z sali:

- Dobra, Dobra...

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby nie było, to życzę Ci byś się szczęśliwie uporał z problemem.

 

To nie jest tak, że ja nie lubię techniki. Wręcz odwrotnie, ale... Ale nie zawsze ta technika jest przyjazna człowiekowi. Zupełnie jak przerost formy nad treścią :(

Edytowane przez pestka56
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby nie było, to życzę Ci byś się szczęśliwie uporał z problemem.

 

To nie jest tak, że ja nie lubię techniki. Wręcz odwrotnie, ale... Ale nie zawsze ta technika jest przyjazna człowiekowi. Zupełnie jak przerost formy nad treścią :(

 

Dziękuję... chciałem tylko zaznaczyć, ze to jest na prawdę prosty obieg i zaraz opiszę to Hajnelowi.. tam nie ma na prawdę nic wielkiego - obwód DZ i obwód GZ + oddzielny powrót z obwodu zasobnika CWU... więc... nie wiem co by się miało dziać nie tak... nic, jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma jeszcze spinki zasilanie/powrót w rozdzielaczu?

Jaka jest logika sterowania układu? Są sterowniki pokojowe do pomp parter/piętro? Popatrz w instrukcję pompy czy tam jest taki schemat podłączenia... albo wywal pompy wtórne albo montuj bufor. Zapytaj jeszcze w dziale pc...

 

Hajnel , rozdzielacz nie ma spinki, nie ma mieszacza itd... to nie układ z mieszaczem przy rozdzielaczu czy bypassem.

 

W skrzynce są dwie belki, jedna zasilanie druga powrót podłogówki, nie ma bypassu, nie ma mieszaczy i zaworów termostatycznych, bo wszystko jest na podłogówce... plus 3 drabinki w łazienkach (obecnie w formie pętli PERT dopóki nie wykończymy łazienek).

 

Przed belką zasilającą jest pompa którą wskazałem, ustawiona obecnie na 1,5 (20L/min)... która adaptuje się, tzn, wspomaga przepływ zadawany przez pompę w PC, maksymalnie do wartości 1200L/h (i PC działa teraz po zmianach nastaw z przepływnością rzędu 1200-1300L/h.)

 

Obecnie jest układ samoregulacji podłogówki, tzn wszystko jest otwarte na full (regulatory przepływu na wszystkich obwodach na belce powrotnej oraz zawory termostatyczne na belce zasilającej). Jak podłogówka osiągnie temp w której nie będzie już miała tej różnicy 2-4 stopnie, to nie odda już nic i wtedy na temp powrotu będzie stała i PC powinna przejść w tryb brak zapotrzebowania... na górze osiągnęliśmy temperaturę zakładaną, na dole nie.. ale od 3 dni rośnie, więc może w końcu?

 

Docelowo będzie hybryda sterowania na podstawie samoregulacji podłogówki, oraz system czujników realnej temperatury w pokoju połączony z zaworami termostatycznymi - nie będzie zadajników w pokojach (ale przez panel PC lub z poziomu programowania sterownika i ze "smartfona.." będzie ją można ustawić), to będzie tylko wsparcie PC w decyzji - czy jeszcze grzać, do tego logika sterownika pozwoli odciąć/przymknąć obwody już nagrzane i szybciej dogrzać tam , gdzie jeszcze nie osiągnięto temp. oczekiwanej. Czyli całość wyregulowana będzie do łazienek - 23-24 stopnie, a reszta przepływami i termostatycznie regulowana z udziałem PC do temp 20-21 stopni. Ale obecnie to wszystko leży w pudełkach i nie jest zainstalowane.

 

Jedyne co, to się zastanawiam nad buforem/sprzęgłem i nad faktem, że obwody nie są wyregulowane - tzn, wszystko jest otwarte na maksa, bo na razie staramy się nagrzać budynek.

 

Na górze wczoraj 20,1 stopnia, na dole 17,8 - więc się podniosło już i może klucz to nastawy tych pompek - jeżeli chodzi o ten problem, że czasami dół lub góra była zimna... po to zdoktoryzowałem się z tych pompek i z przepływów na PC... jak będzie kiepsko - dorzucę zawory kierunkowe zaraz za rozdzieleniem góra dół (w kotłowni), jak to spowoduje spadek przepływów lub błędy na PC - pojawi się bufor w formie sprzęgła - jakieś 200L pewnie... (gdzie ja go postawię (był rozplanowany ale Panowie po rezygnacji, nie zostawili na niego miejsca - tak się luźno rozstawili dla wygody budowy i obsługi instalacji).

 

Druga sprawa - na pewno się poprawi, jak przestanę przegrzewać górę chaty (20 na piętrze a na poddaszu, które nie ma swojej instalacji ogrzewania jest ponad 21 - tam docelowo ma być tylko dogrzewane powietrzem i ciepłem unoszonym (trochę wyporowo ciepłem z pokoi na piętrze - wyjaśnię jak zrobione zostaną wszystkie ścianki dlaczego - ma to bowiem dwa zadania.. ale to nie na ten wątek).

 

Ale to dalej nie tłumaczy, dlaczego pompa goni w piętkę... (choć może to wina/cel pogodówki).

Tzn, ustawiam stałą temperaturę zadaną na powrocie CO, a ona ją podnosi (zakładam, że pogodowo - bo dzieje się to chyba jak temperatura na zewnątrz spada)... ale jak osiągnie pewien pułap i dochodzi do sytuacji, że temperatura powrotu jest wyższa od oczekiwanego to się nie wyłącza w tryb "brak zapotrzebowania" (zasilanie ma wtedy jakieś 30-32 stopnie (maks ustawiony na 32 obecnie) - delta dla podłogówki wynosi zazwyczaj koło 4 stopni (In-Out).

 

Zdradzę wam też sekret - coś mi majstry ostatnio mówiły, że zmniejszali sobie temperaturę coś kręcąc na PC, a niestety wtedy był włączony tryb serwisowy, nie znam pinu, nie wiem co tam namodzili, ale podejrzewam, ze problemem może być histereza PC i może wynosić 1-2 stopnie Kelvina.. wtedy by to tłumaczyło dlaczego PC ciągle pracuje na niskiej mocy... i czemu nie wyłącza się w opisanym scenariuszu... (ma też mniejszy COP w takich sytuacjach...)

 

Ehh...

 

Hajnel - jakie masz zarzuty do tego projektu (powykonawczego) CO i PC?

Edytowane przez Mysław
poprawki dla czytelności :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry. Nie mogę znaleźć tego przepustu.

 

TUTAJ KLIK

 

tak to wygląda po zamocowaniu a tutaj linki do producentów - mojego nie mogę znaleźć, więc coś z nazwą pokręciłem (KROMER lub KRAMER)...

 

Identyczny pierścień (klik klik)

 

Inny producent - link akurat do rur przepustowych do zatopienia w betonie na etapie wylewania betonu (klik klik)

 

I jeszcze jeden producent z materiałami tego typu (klik klik)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalnie skomplikowałeś prosty system ale to twoja sprawa.

Pisałem już dwa razy, napisze trzeci... Jeżeli są pompy wtóre to ma być sprzęgło, tym bardziej jeżeli planujesz zawory odcinające poszczególne pętle podłogówki. Takie abc hydraulika.

 

Hajnel - ok, to już zrozumiałem i sprawdzam co na to producent PC i wykonawca... co do "skomplikowania":

 

1. dwa obwody góra i dół, na jednym bez dodatkowych pomp raczej nie zrobisz...

2. byłem za buforem/sprzęgłem - usunięto po naradzie z producentem PC... bo 200L to za mało na bufor, a sprzęgło zbędne...

3. nie mam problemu przepływu minimalnego (zawsze kilka obwodów będzie na stałe otwarte i zapewniają minimalny wymagany przepływ dla PC

4. to jest PC inwerterterowa, więc nie ma problemu z regulacją jej mocy - nie działa 100% - 0% tylko aktywnie dopasowuje moc do zapotrzebowania.

5. System który ma się pojawić (jeszcze nie jest zainstalowany) jest producenta PC i komunikuje się z PC i mówi jej ile zamknął, co zamknął i jakiej mocy potrzebuje układ (kwestia poprawnego zaprogramowania wartości)...

 

Więc ja nie wiem gdzie tu skomplikowałem instalację...

 

Nic, pożyjemy zobaczymy jak mawiał "bratni" naród...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...