Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

MYSŁAWY BUDUJĄ DOM (projekt indywidualny, mamy nadzieję że energooszczędny)


Recommended Posts

oczywiście że da się ją malować. u mnie jest pomalowana kolorem takim jak tynk czyli GRAPHIT 12

 

to jaki konkretnie i czyj tynk kładłeś i w jakiej kolejności prace by taki efekt uzyskać? siatka, bonie, tynk, potem malowanie? czy siatka, bonie, tynk podstawa, tynk przy boniach, malowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

przepraszam Cie ale wczoraj późno wróciłem i nie zrobiłem zdjęcie z bliska tych boni.

 

Wiec tak:

- kolor biały to tynk mineralny Caparol, pomalowany farbą silikonową Caparol Graphit 18

- kolor szary to tynk silikonowy barwiony Caparol Graphit 12

- bonie były w kolorze białym ale zostały pomalowane farbą Caparol w kolorze Graphit 12

 

Te bonie są bardzo płytkie, mają ok 7mm i nie ma potrzeby tak jak w przypadku normalnych boni, wycinać rowków w styro. Nakleja się je po prostu na styropian, a tynk praktycznie licuje się z tą bonią.

 

Kolejność była taka:

- siatka po całości + klej

- w miejscach gdzie miał być ciemny tynk zostały naklejone bonie

- tynk mineralny + malowanie na biało

- tynk silikonowy w miejscach gdzie zostały naklejone bonie, mają gąbkę w rowku więc odpada odcinanie i zabezpieczanie tego rowka. Potem ją wyciągasz

- malowanie boni kolorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam Cie ale wczoraj późno wróciłem i nie zrobiłem zdjęcie z bliska tych boni.

 

Wiec tak:

- kolor biały to tynk mineralny Caparol, pomalowany farbą silikonową Caparol Graphit 18

- kolor szary to tynk silikonowy barwiony Caparol Graphit 12

- bonie były w kolorze białym ale zostały pomalowane farbą Caparol w kolorze Graphit 12

 

Te bonie są bardzo płytkie, mają ok 7mm i nie ma potrzeby tak jak w przypadku normalnych boni, wycinać rowków w styro. Nakleja się je po prostu na styropian, a tynk praktycznie licuje się z tą bonią.

 

Kolejność była taka:

- siatka po całości + klej

- w miejscach gdzie miał być ciemny tynk zostały naklejone bonie

- tynk mineralny + malowanie na biało

- tynk silikonowy w miejscach gdzie zostały naklejone bonie, mają gąbkę w rowku więc odpada odcinanie i zabezpieczanie tego rowka. Potem ją wyciągasz

- malowanie boni kolorem

 

 

Hmm, Hektor dziękuję za wyjaśnienia, zdjecia też dużo mówią :D

 

Też podoba mi się ten efekt,a widziałem coś podobnego, ale robionego inną techniką, na budynku NASK, tam jest też caparol, ale z miką w kolorze ... ciemnym grafitowym/ale w słońcu odbija się jak lekko brunatny? w każdym razie efekt jak wielkich płyt, a z bliska dopiero widać, że to jest elewacja tynkowana...

 

Powiedz mi jeszcze na pytania...

 

Tynk mineralny położyłes na cały dom, a potem pomalowałeś ten tynk na biało?

Potem położyłeś silikon na mineralny i farbę - tam gdzie miałeś bonie...

potem silikon i bonie pociągnąłeś kolorem

 

Dlaczego tynk mineralny na cały dom? Jakiego producenta ten tynk? I dlaczego jeszcze dodatkowo malowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, Hektor dziękuję za wyjaśnienia, zdjecia też dużo mówią :D

 

Też podoba mi się ten efekt,a widziałem coś podobnego, ale robionego inną techniką, na budynku NASK, tam jest też caparol, ale z miką w kolorze ... ciemnym grafitowym/ale w słońcu odbija się jak lekko brunatny? w każdym razie efekt jak wielkich płyt, a z bliska dopiero widać, że to jest elewacja tynkowana...

 

Powiedz mi jeszcze na pytania...

 

Tynk mineralny położyłes na cały dom, a potem pomalowałeś ten tynk na biało?

Potem położyłeś silikon na mineralny i farbę - tam gdzie miałeś bonie...

potem silikon i bonie pociągnąłeś kolorem

 

Dlaczego tynk mineralny na cały dom? Jakiego producenta ten tynk? I dlaczego jeszcze dodatkowo malowany?

 

Tynk mineralny jest tam gdzie jest biała farba. Nie ma go pod szarym. Tam jest gotowy barwiony tynk silikonowy. Rynki i farba Caparol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mial być kominek i to jest dolot powietrza. Ostatecznie kominka nie będzie.

 

Tynk mineralny jest tam gdzie jest biała farba. Nie ma go pod szarym. Tam jest gotowy barwiony tynk silikonowy. Rynki i farba Caparol

 

 

Dziękuję za informacje Hektor :)

 

Teraz muszę zastanowić się, jak z tego skorzystać u Siebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh... jak pojawiła się ekipa od elewacji, zaczęło lać... na razie porobili obróbki parapetowe z XPS przy wszystkich oknach, przy garażu (wjazdy) i w drzwiach wejściowych.

 

Jutro zjawią się położyć klej i siatkę na kawałku izolacji płyty fundamentowej (30-40cm poniżej gruntu), aby potem na to położyć masę izolującą/bitumiczną - chodzi o to aby zasłonić i wybarwić na czarno XPS, w miejscu opaski wokół budynku. Potem przy ścianie zostanie ułożona gruba fizelina, zasypiemy to żwirem a potem na wierzch pójdzie folia ogrodnicza lub fizelina jaka idzie pod drogi i na to warstwa kamienia otoczaka - białego lub grafitowego.

 

Co istotne, kładąc klej - zostanie dodatkowo zabezpieczony spód EPS i dodany okapnik dla dolnej krawędzi izolacji.

Co do doboru kolorów i wzoru jaki chcemy ułożyć na budynku, imitując płyty, przekonacie się wkrótce...

 

Jutro przyjeżdża spec od kostki... docieramy szczegóły.

Kostka Wenecja, szara, z równymi brzegami, bez frezowanych (ścinanych) kantów)

 

Długo myślałem jak zrobić próg w garażu i w domu... analizowałem i mnożyłem miliony problemów i ryzyk na teraz i na przyszłość, ale finalnie zdecydowałem się chyba na najprostsze rozwiązanie, a przy okazji takie, które w prosty sposób pozwoli raz na jakiś czas podnieść płyty i sprawdzić stan izolacji (względnie w dość prosty sposób je wymienić w razie uszkodzenia).. Sposób opisałem poniżej, i uważam, że dla płyt fundamentowych i garaży na płycie w bryle budynku, to najmniej stratne rozwiązanie (względnie, warstwy można doposażyć matą żelową o dobrej izolacyjności (jak np mój zasobnik CWU), dla jeszcze lepszego wyniku termoizolacyjności. U mnie płyta wylewki w garażu, która może być ogrzewana (zwiera instalację ogrzewania podłogowego), lekko wystaje na zewnątrz (5mm) poza fartuch bramy... zobaczymy czy tak zostawimy, czy lekko zetniemy brzeg, aby schować połączenie, pod fartuch bramy (mam szeroki potrójny fartuch z bramy wiśniowskiego). Jakkolwiek, obecną zimę przeszliśmy bez ogrzewania, a najzimniej w garażu przy bramie mieliśmy 5-6 stopni, gdy już 1m dalej 7-8 stopni.

 

Zatem... słowem wyjaśnienia... napisałem o obróbce bram wjazdowych i drzwi XPS, mowa o powierzchni po której porusza się pojazd i ruch pieszy... wiem, że niektórzy strasznie to rozwiązanie krytykują, "ponieważ taki XPS to w zasadzie styropian i w zasadzie zaraz będzie nierówno bo się będzie zużywał, zgniatał, etc... więc od razu dyletantów odnoszę do informacji z dziennika, odnośnie materiałów jakich używam, w tym jeżeli chodzi o twardość i trwałość XPS, następnie do poniższych informacji:

 

- i w przypadku drzwi i w przypadku garażu, zostawiłem 9-10cm (w pionie) na kostkę (grubość 6cm i materiał do stabilizacji pod kostkę), do tego jakieś 5-10mm, zabierze jeszcze klej i izolacja z papy samoprzylepnej lub przyklejonego grubego EPDM (trwa dyskusja), która pójdzie na obrobione klejem i bitumem progi.

- w przypadku garażu, plan jest taki, że zostaną ułożone większe płyty betonowe mostkujące te 20cm izolacji pionowej boku płyty, postaram się to naszkicować i wrzucić do tego postu, oraz pokazać podczas realizacji

- trzecia sprawa, spadki będą realizowane od wejść w kierunku zewnętrznym, tak aby ewentualna woda spływała w kierunku gruntu przepuszczalnego i nie stała w miejscach narażonych na uszkodzenia dynamiczne

- czwarta sprawa to kwestia tego, że nie będzie u mnie "wyprawki" betonowej, oraz "gruzu betonowego" pod kostkami, ale łamaniec drogowy (vel kliniec, vel "to różowe" lub "to pomarańczowe") który w przeciwieństwie do wcześniej opisanych rozwiązań przepuszcza wodę, chroniąc przed wysadzaniem, zbieraniem się wody, czy zapadaniem się kostki dzięki czemu woda ze spadków i z pomiędzy płytek/kostek będzie miała jak spłynąć prosto w dół, nie zbierając się i nie wypłukując podbudowy

 

Po co mostkowanie warstwy izolacji? - aby przenieść ciężar pojazdu, po trochu na płytę fundamentową, a po trochu na podbudowę przed wjazdem na płytę, zachowując izolację termiczną i opracowaną izolację przeciwwodną tych elementów.

 

Jeżeli sama płyta betonowa, grubości 6-7cm (producenta i wzór jeszcze ogarniamy - potrzeba jakieś 60-70cm dla mostkowania) nie da rady, zostanie położona stalowa płyta (8-10mm) w miejscu najazdu kołami, a na to dopiero płyta/kostka. Nadal mostkowanie to raptem 20cm, ale różnie może być... wada materiału, większy ciężar pojazdu, etc... zobaczymy

 

Pozdrawiam nadal czytających i zaglądających.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę, że sprzedaliśmy trochę nadmiarowych rzeczy po budowie (materiały instalacyjne, izolacyjne, budowlane, etc...) i zrobiło się ponad 2000 dodatkowych środków, które prawie od ręki "zainwestowaliśmy" w dwie szafy do pokoi dzieciaków, oraz na korpusy do szafek w kuchni :) drugie tyle elementów i materiałów jest wystawione na sprzedaż, a lista rzeczy do wystawienia ciągle rośnie...

 

Skonsumowaliśmy odzyskane fundusze i na razie powstały korpusy 1/3 szafek w kuchni, na dniach powstaną kolejne, tymczasem ogarniam puszki chowane w styropianie (przygotowania pod elewację), porządkuję wyprowadzenia z budynku do instalacji na podwórku (pod kostkę i otok) do oświetlenia, czuwania, sterowania...

 

Co do szafek i szuflad, idziemy w mechanizmy legrabox od blum'a oraz w zawiasy zintegrowane z cichym domykaniem, wszystko z funkcją TIP-ON + synchronizatory dla szuflad. Dla szafki ze śmietnikiem, zapewne zamontujemy elektryczne wspomaganie (tzw. servo, bo spodobało nam się działanie, lepsze niż TIP-ON - bo potrzebny jest mniejszy nacisk i samo dociąga w pełni otwartą szafkę). Co lepsze, tym sposobem rozwiązał się niejako sam, problem uchwytów do szafek i sposób obróbki frontów... (miało być podfrezowanie od góry bo nie chcieliśmy żadnych uchwytów, ale to możliwe jest tylko w malowaniu lub w wykonaniu z drewna, a nie dla frontów fornirowanych jednym wzorem, choć to też jeszcze nie zdecydowane na 100%)

 

Są też pewne usterki..

 

Niestety ale muszę zdemontować wannę w łazience, bo albo pękła jakaś rura od odpływu, albo gdzieś zabrakło uszczelki gdy glazurnik osadzał toaletę (wyjął i nie założył... źle założył, coś się przesunęło) bo nadal pod posadzką pojawia się woda ... nie dużo, ale na tyle, że strop właściwy pod łazienką z wierzchu jest wilgotny (nadal miałem 1 punkt odkrywkowy zostawiony kontrolnie i gdy zaczęliśmy używać wanny w łazience brzdąców, znów pojawiła się wilgoć..., a skąd pomysł że to kanalizacja? bo nie ważne czy działa pralka, czy wanna - mamy dolewkę wycieku... niestety rury zbiorcze mam w pionie, ale miejsce wycieku jest przed wejściem rury z łazienki do pionu. Dla sprecyzowania działań jeszcze będziemy szperać kamerą, może zidentyfikujemy dokładnie miejsce, ale raczej bez zrywania wanny i skucia pod nią wylewki (kawałek przy ścianie) się nie obędzie + suszenie i na wszelki zaś ozonowanie... na szczęście nie używamy toalety bo jeszcze nie zamontowana...

 

Tymczasem idę na śniadanie sobotnie i wracam do prac na zewnątrz...

Jak znajdę siłę i chwilę, wrzucę potem elektrykę (rośnie powoli w "siłę" + są elementy automatyki)

 

Pozdrawiam czytających

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczuję kłopotu łazienkowych. Oby wszystkie problemy wyszły teraz, a niek już zamieszkacie w 100%

 

Jak wykluczyłem awarię rur zasilających w wodę i przy otwartych wszystkich zaworach w miesiąc nie było kropli wody, myślałem że faktycznie problemem był cieknący jeden z korków który miał uszkodzoną uszczelkę... tymczasem okazuje się (wszystkie znaki na to wskazują), że to jednak problem z kanalizacją odpływową od wanny i pralki (te dwie rury są ze sobą połączone trójnikiem gdzieś pod wanną, a potem wpadają na odcinku 30cm do rury zbiorczej dla łazienki, która po 60cm jest podłączona do pionu. Dobrze jest dokumentować co się robiło...

 

Zatem plan na dziś - rozebrać pion (mam do niego dostęp do drugiej strony łazienki (uff, dobrze ze zaplanowałem technologiczny typowy pion - inaczej kucie ścian) i kamerą na gęsiej szyi (inspekcyjną) pozaglądam, co tam się u licha dzieje, może znajdę miejsce przecieku z tej strony... a że główny odpływ z łazienki idzie prostopadle do kanału, a kanał ma szerokość metra, to może nawet da się wysunąć to co uszkodzone, lekko powiększając otwór technologiczny do łazienki i wymienić? Na pewno wrzucę kilka zdjęć gdy coś odkryję...

 

Ciekawostka... właśnie (mimo niedzieli) pojawili się Panowie od elewacji i obrabiają izolację płyty, teraz siatka i klej + obróbki dolne, potem na to izolacja bitumiczna.

Dobrze, niech pracują.. w następnym tygodniu sprzątamy podwórko, wywozimy resztkę śmieci, pozostałe belki, zbieramy raz jeszcze cały humus z perzem, pokrzywami itd, a w kolejnym kroku korytujemy pod kostkę, podjazdy, otok (to w sumie już Panowie w środę zrobili ręcznie)

 

Nie byłbym sobą, gdybym nie szukał systemowego rozwiązania ;)

 

Dlatego oprócz kleju do papy i XPS marki Icopal oraz papy typu plaster (teoretycznie samoprzylepna i samowulkanizująca) też tej marki, na obróbkę wejścia do domu i na bramy garażowe, zastosuję nowego na mojej budowie producenta... chyba optymalnego cenowo ale i ciekawego technologicznie.

 

Mowa o produktach firmy ULTRAMENT - a konkretnie:

- kit dekarski

- isolastik

 

Mam fajny próbnik jak ten materiał wygląda po zaschnięciu i wydaje się to całkiem solidne, mocne i odporne (rozciągliwe i elastyczne), więc zaciągnięcie tym izolacji fundamentu powinno być wystarczające. Co ważne, nie topi EPS i XPS...

 

PS - aktualizacja, Panowie obrobili izolację płyty oraz obróbki wokół bram i okien - siatką i klejem, we wtorek zaciągną izolacją bitumiczną ISOLASTIK

PSS - przy okazji zrobili obmiar i wychodzi 420 m2 elewacji - właśnie liczę ile którego koloru, pomysł jest aby ciemniejszym kolorem imitować płyty z użyciem taśm lub niskich boni, wymiary płyt to 2 do 1 i u nas będzie to 72,5 do 145 (wpasowują się w wymiary i dobrze wyglądają 'naszkicowane' na fragmentach ścian)

 

c.d.n...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c.d...

 

Więc rozebranie pionu kanalizacyjnego, nie dało spodziewanych korzyści... owszem przejrzałem kamerą inspekcyjną kawałek rur pod podłogą łazienki, ale to niestety raczej robota dla łazika, niż dla gęsiej szyi... JEdyne co znalazłem... to trochę gruzu w jednym miejscu i podejrzewam, ze skoro nie spłynął, to jest tam spadek, a skoro są tam łączenia, to tylko przypuszczalnie, gdzieś tam może być rozszczelnienie... ale jest to miejsce na tyle bliskie otworowi pionu, że gdyby był przeciek, to woda najpierw spływała by do pionu technologicznego, a potem gdzieś się rozlewała.. a tutaj znalazłem tylko wodę skroploną na spodzie styropianu, jaki jest nad lekko zwilgoconą posadzką... stąd mam przypuszczenie, że jednak przeciek jest gdzieś w warstwie styropianu... a tam mam tylko połączenie odpływu pralki i wanny (trójnik)... i chyba zaczynam wierzyć, że to tam...

 

Nic, czas wezwać fachowców od tego typu problemów, niech spróbują namierzyć, może mają lepsze kamery inspekcyjne, mikrofony i czujniki itp.. aby znaleźć gdzie taki wyciek się zlokalizował... więc nie wrzucam zdjęć z rozbiórki pionu którego zdjęcia już tu pewnie gdzieś są... wrzucę z pracy ekipy od wykrywania wycieków, w sumie, też ciekawa wiedza jak to robią...

 

Idę podłubać w elektryce i automatyce, a potem spróbuję wreszcie wrzucić trochę fotek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko niech znajdą.

Nasz dach dał nam tak w kość, że nadal mimo skutecznego naprawienia przez ekipę p. Moniki nadal od czasu do czasu podczas deszczu „podkręcam słuch” i śledzę czy gdzieś coś aby... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...