Magus 07.07.2004 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2004 Witam Zamierzam sam wykonac drewniana podloge na betonowej antresoli. Podloga jest nierowna (3cm roznicy wysokosci), wiec metody "mokre" wyrownania odpadaja. Zamierzam zamocowac legary i na to deski (pioro wpust), potem cyklinowanie i lakierowanie. Skladanie podlogi chce zrobic sam - co do dalszych czynnosci, to jeszcze nie wiem. Pytanie mam wiec, czy przy poziomowaniu legarow mozna je miejscami szlifowac (aby zrobic wglebienie, na "gorki" na podlodze), czy tez mozna tylko podkladac w puste miejsc pod spodem. A moze zrobic betonowe (albo z jakiejs zaprawy np. wyrownujacej albo cementowej) "podklady" pod te legary? poradzcie! pozdro Magus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 07.07.2004 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2004 Pewno, że można szlifować. Generalnie legary mają być równe i dobrze przytwierdzone do podłoża.Mają być sztywne - żeby podłoga nie pracowała. Do podkładania świetnie nadaje się płyta pilśniowa pocięta w małe prostokąty - można dokładnie wypoziomować podkładając odpowiednią ilośc "podkładek" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magus 07.07.2004 12:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2004 A jakiej min. grubosci powinny byc legary? Magus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 07.07.2004 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2004 Nie ma czegoś takiego jak minimalna grubośc.Gdyby podłoga była równa wogóle nie trzebaby dawać legarów. Nnnnooo... między legary daje się wełne żeby wytłumić podłogę. IMHO legary na ogół mają 5cm grubości, bo tyle mają płyty wełny i dlatego, że razem z oblicowaniem wychodzi 7-8 cm, a taka jest minimalna grubość podłogi w łazienkach (2-3cm styropianu + 4-5 cm wylewki). Aha !!! Pod legary wskazane jest dac izolacje. Można kupić taśmę poliuretanową, którą się daje pod profile GK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magus 07.07.2004 12:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2004 Jasiu, Wielkie dzieki za help Magus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wakmen 09.07.2004 01:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2004 ... między legary daje się wełne żeby wytłumić podłogę... Ta wełna tylko częściowo tłumi dzwięki. Większość dzwięków przenoszonych jest właśnie przez legary na strop jak pudło rezonansowe dlatego tak jak napisałeś: ... Pod legary wskazane jest dac izolacje. Można kupić taśmę poliuretanową, którą się daje pod profile GK... Uważam, że pod legary obowiązkowe jest dawanie albo centymetrowych filców albo gumy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom soyer 09.07.2004 06:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2004 jak wiec wypoziomowac legary i jeszcze pod nimi ulozyc pianke? czy legar musi byc podparty na calej dlugosci czy moze byc podparty punktowo? czy musi byc zamocowany do stropu?u mnie na stropie jest polepa i wylewka - jak powinno wygladac poziomowanie w takim przapdku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 09.07.2004 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2004 Jak powinnmo wyglądac nie wiem Wiem jak sam zrobiłem Posadzkę mam prawie równą (beton z rury ). Legary (4x5 cm) ułożyłem co 60cm (szerokośc płyt wełnianych 60cm - wysokośc 5cm) Co pół metra nawiercałem otwór (fi8) przez legar i dalej w beton (dobrze miec dwie wiertarki i dobre wiertła. 2m poziomica poziomowałem legary podkładając małe (6x6 cm) kawałki płyty pilśniowej (takiej jak na tylne ścianki meblościanek) Tam gdzie legar stykał się z podłogą podkładałem samoprzylepną piankę poliuretanową - można kupić w rolkach - oryginalnie służy do podkładania pod profile GK - też w celu wytłumienia. W otwory wtykałem i zabijałem kołki szybkiego montaży 8x100 Na tym położyłem folie - taką jak pod panele - ot tak, żeby kłaczki wełny nie wywiewało. Na to przyszły deski lub płyty OSB. Moje spostrzeżenia: 1. Decha płyta OSB<3cm musi być z pióro-wpustem. Grubsze niekoniecznie 2. Legary koniecznie muszą być sztwno związane z podłożem 3. Wełne można dac byle jak. W kilku miejscach poutykałem resztki jakie pozostały mi z dachu (rozwarstwiałem 15 cm na 3x5cm - poszło nadspodziewnie łatwo ). Potem po tym skakałem i nie zauważyłem żadnej różnicy. Głównie chodzi o to żeby coś pod tymi dechami było. Nie musi to być precyzyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom soyer 09.07.2004 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2004 kurde felek! Jasiu to ty fachura juz jestes.u mnie ta podloga ma znacznie wieksze roznice. Troche zaluje ze nie zrzucilem razem ze szlaka takze polepy. Teraz martwi mnie jak zamocuje legary do stropu.co do upychania welny to wydaje mi sie ze powinno byc jak najbardziej szczelne wlasnie ze wzgledu na halas.Czy legar mocowales tam gdzie stykal sie ze stropem czy w rownych odstepach i pozniej cos podkladales w miejscu kolka? Jaka folie wykorzystales na welnie? Paro-jaka? Czy ja mocowales do legarow przed polozeniem osb? ja chce polozyc osb 15 lub 18 a do niej pozniej przykleic dechy. czy wtedy tez folia jest konieczna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 09.07.2004 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2004 co do upychania welny to wydaje mi sie ze powinno byc jak najbardziej szczelne wlasnie ze wzgledu na halas. Empirycznie wyszło mi że właśnie niekoniecznie Ma nie być pustki pod dechami/płytami coby nie dudniło. Ale nie musisz tej przestrzeni wypełniac szczelnie - różnica żadna. Czy legar mocowales tam gdzie stykal sie ze stropem czy w rownych odstepach i pozniej cos podkladales w miejscu kolka? Różnie. Kazdy legar mocowałem ca 5cm od końca. W środku jak popadło - mniej więcej co pół metra. Jak wypadało w dołku to podkładałem podkładki tak żeby kołek przez nie przechodził. W efekcie legary jak dzwon - ani drgną Jaka folie wykorzystales na welnie? Paro-jaka? Czy ja mocowales do legarow przed polozeniem osb? Taką niebieską - sprzedają ją razem z panelami podłogowymi. Głównie chodziło mi o to, żeby kłaczki wełny nie przedostawały się ew. szparami . Nie kleiłem - dawałem na zakład 5-10 cm. Lekko wywinąłem na ściany. Ta folia nie ma żadnego praktycznego znaczenia. Wiele osób wogóle jej nie daje i też jest dobrze. Ja mam teścia, dla którego wełna=rak więc musze ja chce polozyc osb 15 lub 18 a do niej pozniej przykleic dechy. czy wtedy tez folia jest konieczna? O folii było juz wyżej. Co do tych płyt to IMHO trochę cienkie - w garderobach dałem 18 albo 22 na pióro-wpust. Na środku pomiędzy legarami leciutko się uginają. Jak na takie coś przykleisz dechy to może troche pracować, odklejac się... skrzypieć...? Ja początkowo też myślałem o OSB i parkietach, ale po podwyżkach cen (w zeszłym roku kupowałem OSB za 25/m2 - teraz prawie 40 ) przeszło mi. Właśnie obstalowuje dechy sosnowe - 3cm, suszone i strugane, pióro-wpust za niecałe 40 zł/m2. Razem z cyklinowaniem i lakierami wyjdzie mi gotowa podłoga za ~50 zł/m2. Sosna jest wprawdzie miękka, ale na poddaszu w buciorach się nie łazi, można zastosowac twardy lakier, etc... Podzwoń po składach drzewnych i pokalkuluj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom soyer 09.07.2004 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2004 ja juz dechy zamowilem. bedzie to klon 2,3 cm wiec tez nie super twarde ale "na poddaszu w buciorach sie nie chodzi" . co do folii to chyba z niej w takim razie zrezygnuje. dzieki za rady. serdecznie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magus 12.07.2004 06:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2004 50zl/1m2 ? Wy to macie szczescie... Mnie firma zaspiewala ok 100zl/1m2, podlogi dr4ewnianej - deski sosnowe ok 3cm. W cenie jest komplet tzn.1. poziomowanie legarow2. ukladanie podlogi3. cyklinowanie i lakierowanie (podklad + 2 wartswy lakieru) cena mnie troche dobija, ale jak se policze:1. OSB, pioro wpust 18mm - ok 42zl/1m2 (a jak juz bylo mowione to malo... )2.a panele - ok 40 zl2.b wykladzina - 40-50 zl2.c parkiet jeszcze wiecej ....2.d dechy klejone na osbe - same dechy w cenie ok 40-50zl ... w tej sytiacji to sie na powaznie zastanawiam nad ta podloga ... A moze ktos zna jakies dobre sklady w okolicach krakowa? pozdroMagus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 12.07.2004 06:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2004 50zl/1m2 ? Wy to macie szczescie... Mnie firma zaspiewala ok 100zl/1m2, podlogi dr4ewnianej - deski sosnowe ok 3cm. W cenie jest komplet tzn. 1. poziomowanie legarow 2. ukladanie podlogi 3. cyklinowanie i lakierowanie (podklad + 2 wartswy lakieru) Bo firma która to robi też musi z czegoś żyć. 50 zł/m2 to same materiały. 1. Legary ca 1-1,5 zł/mb x 2mb/m2 ~3 zł/m2 2. Wełna ROCKIM 50 mm ~6 zł/m2 3. Dechy sosnowe 3,2 cm strugane, suszone, pióro-wpust 35-40 zł/m2 4. Wkręty, folia, wypożyczenie cykliniatki, etc... ~5zł/m2 No i lakier... tego jeszcze nie obwąchiwałem. Rozpiętośc cen ogromna (od 20 do 200 zł/1L - czyli od kilku do kilkudziesięciu zł/m2). Zapewne poza ceną są i różnice w jakosci. Trzeba o tym poczytać, popytać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 12.07.2004 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2004 Prezesadziłem z ceną lakieru >200 zł kosztują puszki po 5L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom soyer 15.07.2004 06:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2004 jasiudo czego te wkrety? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 15.07.2004 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2004 Nnnnoooo ogólnie - żelastwo do mocowania Wkręty, gwoździe, klamry, etc... Ja na razie kładłem (w garderobach) płyty OSB na legarach i przykręcałem je wkrętrami fosfatowymi (50mm) do legarów, które z kolei były przytwierdzone do posadzki kołkami do szybkiego montażu (8x100). Dechy zabija się gwoździkami (na skos we wpust). Są też specjalne klamry - za ich pomopcą można mocowac dechy bez pióro-wpustów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szymeq 30.07.2004 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2004 a mnie sie nasuwa jeszcze jedno pytanie - jak ( w która ) strone kladziecie deski prostopadle do wejscia czy poprzecznie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 02.08.2004 06:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2004 Nie o wejście a o okna chodzi, a dokładnie o rozkładanie się cieni. Niby powinno sie prostopadle do okna (panele zresztą też), ale IMHO jeden pies. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szymeq 02.08.2004 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2004 a jak ktos ma okna na 2 sasiednich scianach ?? To jaka metode ukladania proponujecie.??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 02.08.2004 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2004 a) diagonalnie b) schodkowo c) metodą błędu rozproszonego - projektujemy podłoge komputerowo i renderujemy wszelkie odbicia dopuki nie uzyskamy najniższego wsp. d) losową metodą błędu rozproszonego - rzucamy dechy w góre i przybijamy tam gdzie upadną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.