Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Który typ wentylacji wybrać?


Recommended Posts

Witam.

 

Zakupiliśmy domek w zabudowie bliźniaczej (2000 rok budowy) z 2 łazienkami, które nie mają wentylacji… W jednej i w drugiej ma zostać zamontowana kabina prysznicowa, więc obowiązkowo wentylacja musi powstać. W obecnym układzie starzy właściciele mieli na dole WC z umywalką, na górze wannę. Do tej pory radzili sobie… otwierając okno. Przy oględzinach wilgoci nie zauważyłem. Wykonałem 3 rysunki (jestem amatorem), które rozwiązanie byłoby najskuteczniejsze?

 

Dane:

 

Łazienka 1 (2,3m2) – posiada okno, zostanie wymienione.

Łazienka 2 (6,7m2) – posiada okno, zostanie wymienione.

 

- zewnętrzna strona budynku ocieplona,

- kraty wentylacyjne w kuchni, sypialni.

 

Dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam

rys1.jpg

rys2.jpg

rys3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżizas, ktoś w 2000 roku budował jeszcze budynki bez wentylacji w mokrym pomieszczeniu?!

 

Najlepiej byłoby mieć sprawną wentylację grawitacyjną. Niestety komin macie daleko. Wydaje mi się, że wersja 2 jest obarczona kosztami (głównie estetycznymi) budowy kanałów przez inne pomieszczenia, a nie wiem, jak będzie działała wentylacja, która musi iść parę metrów w poziomie. Pomysł nr 3 jest w miarę, tylko jest jeden szkopuł - wentylatory muszą pracować dłużej niż w czasie przebywania w łazience. Może jakiś reagujący na wilgoć sterownik z histerezą?

 

Ja bym się zastanowił nad zbudowaniem... kanału kominowego po ścianie domu i do niego podłączył łazienki. Czyli pewna modyfikacja pomysłu nr 1 - góra kanału musi być jak najwyżej. Do praktyków trzeba by skierować pytanie na ile to będzie skuteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku