Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wybór nowych łożysk


melodia2

Recommended Posts

Witam serdecznie.

 

Jestem obecnie na etapie wyboru jakichś nowych łożysk. Czy jesteście w stanie mi coś w tym temacie doradzić? Czym się najlepiej kierować przy ich kupnie? Czy np. któreś z tych byłyby ok? http://www.ebmia.pl/mechanika-lozyska-rolki-akcesoria-tuleje-slizgowe-c-196_140.html

Edytowane przez melodia2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na łożyskach do rowerów!

 

Co do firmy, to nie polecam żadnych producentów części do maszyn produkcyjnych, bo oni kalkulują zużycie w oparciu o przewidywalne parametry pracy. SKF, FŁT, czy Brammer zatem odpada i szukaj toporniejszych konstrukcji. W sensie ma być duże i wytrzymałe - czyli mniej elementów, ale większe.

 

Im więcej kulek tym lepiej przenoszą "dobry" ruch, czyli taki ruch, który napędza rower. Są przy tym mniej odporne na błędy w obsłudze, czyli zbyt szerokie rozłożenie stóp, co powoduje gięcie korby, niejednostajność obrotów i są ogólnie bardziej wrażliwe. Jeśli chcesz mieć masełko, to musisz częściej wymieniać. Jeżdżąc gładko po asfacie to nie problem, ale jak masz downhila, to zainwestuj w toporną wielkość i odpuść gładkość obsługi na rzecz niezawodności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bramka NOT to dość prosta konstrukcja, zatem jest zawieszona na zawiasach o łożyskowaniu ślizgowym. Tradycyjne rozwiązania, to było skrzydło bramki NOT zawieszone na skórzanych paskach, smarowanych łojem, obecnie nie produkowane, ale jeszcze gdzieniegdzie takie można spotkać. I działa do dziś.

W każdym razie inwestowanie w łożyska kulkowe do bramek NOT to przerost formy nad treścią, ale kto bogatemu zabroni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli taka bramka NOT działa w sposób ciągły (NIENIENIENIENIENIE), to w zupełności wystarczy łożysko ślizgowe. Tu pełna zgoda.

Jeśli jednak bramka działa w sposób wybiórczy (NIE...???...NIE...NIE...???...???.........???...NIE) to z względu na podstawową wadę smarowania hydrodynamicznego jaką jest tarcie podczas rozruchu, lepiej użyć łożysk tocznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe, w związku z tym, z jakich łożysk korzysta Pan Lewandowski w kontekście szybkich bramek (YES) w systemie wybiórczym

(1..2..3..4..5) w ograniczonej sekwencji czasu.

 

Zamiast łożysk używa wygodnego łoża, bo bramka YES wymaga wyłącznie dobrego smarowania. Dobrze przy tym widać przewagę niemieckiego przemysłu smarowego nad polskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli taka bramka NOT działa w sposób ciągły (NIENIENIENIENIENIE), to w zupełności wystarczy łożysko ślizgowe. Tu pełna zgoda.

Przy okazji doszliśmy do ważnej kwestii strat spowodowanych lokalizacją produktu. Bramka NOT pracująca w wersji oryginalnej (NONONONONONO) działa o 33,(3)% szybciej, a przy okazji płynniej, gdyż "O" z racji swojego kształtu, ma najmniejsze opory toczne z całego alfabetu. A w wersji ekonomicznej (NOOOOOOOO) współczynniki są jeszcze lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem nasuwa się logiczny wniosek, że niemieckie bramki (NEINNEINNEINNEINNEIN) nie mają żadnej możliwości działać ekonomicznie. Z tego względu postawiono tam na konkurencyjne bramki (JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJA), co w połączeniu z infrastrukturą wytwarzającą olbrzymie ilości smaru gwarantuje doskonałe efekty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj widać zachwyconych żołnierzy narodu niemieckiego, którym nakazano sprawdzić wytrzymałość statyczną polskich łożysk ślizgowych, zastosowanych w dostępnych dla nich urządzeniach na wspólnej granicy. Wszyscy stoją po swojej stronie nie naruszając terytorium sąsiada, a fotografem jest z pewnością ich przyjaciel Polak, który dumny jest z wyrobu działającej od roku rodzimej Fabryki Łożysk Tocznych.

 

Swoją drogą Niemcy mieli prawo do zazdrości, i gdyby nie opanowanie ich demokracji przez złowrogi naród nazistowski, to z pewnością poprzestali by na wykupieniu fabryki za roczny zysk ze sprzedaży i zwiększeniu produkcji przy utrzymaniu niskich płac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak za krótko?

Konia z rzędem temu co stożkowe skręci jak trzeba, klucze dynamometryczne mają różne tolerancje, a takie łożysko potrzebuje xxx a nie mniej, czy więcej "niutonometrów" do prawidłowego montażu. Zakręcisz za słabo i w porę nie dokręcisz łożysko do wymiany, skręcisz za mocno łożysko do wymiany.

Dwurzędowe są idiotoodporne, zakręcisz i ma być.

FŁT w Kraśniku od jakiegoś czasu należy do Chińczyków, więc jakości nie należy się spodziewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Element wykonawczy łożyska baryłkowego dwurzędowego, w postaci bryły obrotowej o powierzchni bocznej powstałej w wyniku obrotu krzywej o wszystkich punktach równoodległych wobec punktu nazywanego środkiem krzywizny wokół linii nazywanej osią obrotu i ściętej za pomocą dwóch płaszczyzn równoodległych w kierunku osiowym wobec środka krzywizny, w swej fizjonomii przypomina wygląd i nazwę pojemnika służącego do przechowywania i transportu ropy naftowej. A ropa to smar, a smar umożliwia ruch wszystkiego.

 

Panda trzy. Plis, plis!

Edytowane przez Przemek Kardyś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...