Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam serdecznie.

 

Jestem obecnie na etapie wyboru jakichś nowych łożysk. Czy jesteście w stanie mi coś w tym temacie doradzić? Czym się najlepiej kierować przy ich kupnie? Czy np. któreś z tych byłyby ok? http://www.ebmia.pl/mechanika-lozyska-rolki-akcesoria-tuleje-slizgowe-c-196_140.html

Edytowane przez melodia2
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/204280-wyb%C3%B3r-nowych-%C5%82o%C5%BCysk/
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na łożyskach do rowerów!

 

Co do firmy, to nie polecam żadnych producentów części do maszyn produkcyjnych, bo oni kalkulują zużycie w oparciu o przewidywalne parametry pracy. SKF, FŁT, czy Brammer zatem odpada i szukaj toporniejszych konstrukcji. W sensie ma być duże i wytrzymałe - czyli mniej elementów, ale większe.

 

Im więcej kulek tym lepiej przenoszą "dobry" ruch, czyli taki ruch, który napędza rower. Są przy tym mniej odporne na błędy w obsłudze, czyli zbyt szerokie rozłożenie stóp, co powoduje gięcie korby, niejednostajność obrotów i są ogólnie bardziej wrażliwe. Jeśli chcesz mieć masełko, to musisz częściej wymieniać. Jeżdżąc gładko po asfacie to nie problem, ale jak masz downhila, to zainwestuj w toporną wielkość i odpuść gładkość obsługi na rzecz niezawodności.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/204280-wyb%C3%B3r-nowych-%C5%82o%C5%BCysk/#findComment-6918892
Udostępnij na innych stronach

Bramka NOT to dość prosta konstrukcja, zatem jest zawieszona na zawiasach o łożyskowaniu ślizgowym. Tradycyjne rozwiązania, to było skrzydło bramki NOT zawieszone na skórzanych paskach, smarowanych łojem, obecnie nie produkowane, ale jeszcze gdzieniegdzie takie można spotkać. I działa do dziś.

W każdym razie inwestowanie w łożyska kulkowe do bramek NOT to przerost formy nad treścią, ale kto bogatemu zabroni.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/204280-wyb%C3%B3r-nowych-%C5%82o%C5%BCysk/#findComment-6919055
Udostępnij na innych stronach

Jeśli taka bramka NOT działa w sposób ciągły (NIENIENIENIENIENIE), to w zupełności wystarczy łożysko ślizgowe. Tu pełna zgoda.

Jeśli jednak bramka działa w sposób wybiórczy (NIE...???...NIE...NIE...???...???.........???...NIE) to z względu na podstawową wadę smarowania hydrodynamicznego jaką jest tarcie podczas rozruchu, lepiej użyć łożysk tocznych.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/204280-wyb%C3%B3r-nowych-%C5%82o%C5%BCysk/#findComment-6919115
Udostępnij na innych stronach

ciekawe, w związku z tym, z jakich łożysk korzysta Pan Lewandowski w kontekście szybkich bramek (YES) w systemie wybiórczym

(1..2..3..4..5) w ograniczonej sekwencji czasu.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/204280-wyb%C3%B3r-nowych-%C5%82o%C5%BCysk/#findComment-6919152
Udostępnij na innych stronach

ciekawe, w związku z tym, z jakich łożysk korzysta Pan Lewandowski w kontekście szybkich bramek (YES) w systemie wybiórczym

(1..2..3..4..5) w ograniczonej sekwencji czasu.

 

Zamiast łożysk używa wygodnego łoża, bo bramka YES wymaga wyłącznie dobrego smarowania. Dobrze przy tym widać przewagę niemieckiego przemysłu smarowego nad polskim.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/204280-wyb%C3%B3r-nowych-%C5%82o%C5%BCysk/#findComment-6919219
Udostępnij na innych stronach

Jeśli taka bramka NOT działa w sposób ciągły (NIENIENIENIENIENIE), to w zupełności wystarczy łożysko ślizgowe. Tu pełna zgoda.

Przy okazji doszliśmy do ważnej kwestii strat spowodowanych lokalizacją produktu. Bramka NOT pracująca w wersji oryginalnej (NONONONONONO) działa o 33,(3)% szybciej, a przy okazji płynniej, gdyż "O" z racji swojego kształtu, ma najmniejsze opory toczne z całego alfabetu. A w wersji ekonomicznej (NOOOOOOOO) współczynniki są jeszcze lepsze.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/204280-wyb%C3%B3r-nowych-%C5%82o%C5%BCysk/#findComment-6919246
Udostępnij na innych stronach

Zatem nasuwa się logiczny wniosek, że niemieckie bramki (NEINNEINNEINNEINNEIN) nie mają żadnej możliwości działać ekonomicznie. Z tego względu postawiono tam na konkurencyjne bramki (JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJA), co w połączeniu z infrastrukturą wytwarzającą olbrzymie ilości smaru gwarantuje doskonałe efekty.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/204280-wyb%C3%B3r-nowych-%C5%82o%C5%BCysk/#findComment-6919264
Udostępnij na innych stronach

Tutaj widać zachwyconych żołnierzy narodu niemieckiego, którym nakazano sprawdzić wytrzymałość statyczną polskich łożysk ślizgowych, zastosowanych w dostępnych dla nich urządzeniach na wspólnej granicy. Wszyscy stoją po swojej stronie nie naruszając terytorium sąsiada, a fotografem jest z pewnością ich przyjaciel Polak, który dumny jest z wyrobu działającej od roku rodzimej Fabryki Łożysk Tocznych.

 

Swoją drogą Niemcy mieli prawo do zazdrości, i gdyby nie opanowanie ich demokracji przez złowrogi naród nazistowski, to z pewnością poprzestali by na wykupieniu fabryki za roczny zysk ze sprzedaży i zwiększeniu produkcji przy utrzymaniu niskich płac.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/204280-wyb%C3%B3r-nowych-%C5%82o%C5%BCysk/#findComment-6919505
Udostępnij na innych stronach

my tu pitu, pitu a pytania czekają:

 

jaki węzeł łozyskowy lepszy - łożysko stożkowe czy baryłkowe dwurzędowe? Odpowiedź uzasadnij.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/204280-wyb%C3%B3r-nowych-%C5%82o%C5%BCysk/#findComment-6919579
Udostępnij na innych stronach

No jak za krótko?

Konia z rzędem temu co stożkowe skręci jak trzeba, klucze dynamometryczne mają różne tolerancje, a takie łożysko potrzebuje xxx a nie mniej, czy więcej "niutonometrów" do prawidłowego montażu. Zakręcisz za słabo i w porę nie dokręcisz łożysko do wymiany, skręcisz za mocno łożysko do wymiany.

Dwurzędowe są idiotoodporne, zakręcisz i ma być.

FŁT w Kraśniku od jakiegoś czasu należy do Chińczyków, więc jakości nie należy się spodziewać.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/204280-wyb%C3%B3r-nowych-%C5%82o%C5%BCysk/#findComment-6919632
Udostępnij na innych stronach

Element wykonawczy łożyska baryłkowego dwurzędowego, w postaci bryły obrotowej o powierzchni bocznej powstałej w wyniku obrotu krzywej o wszystkich punktach równoodległych wobec punktu nazywanego środkiem krzywizny wokół linii nazywanej osią obrotu i ściętej za pomocą dwóch płaszczyzn równoodległych w kierunku osiowym wobec środka krzywizny, w swej fizjonomii przypomina wygląd i nazwę pojemnika służącego do przechowywania i transportu ropy naftowej. A ropa to smar, a smar umożliwia ruch wszystkiego.

 

Panda trzy. Plis, plis!

Edytowane przez Przemek Kardyś
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/204280-wyb%C3%B3r-nowych-%C5%82o%C5%BCysk/#findComment-6919636
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...