melodia2 23.09.2015 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2015 (edytowane) Witam serdecznie. Jestem obecnie na etapie wyboru jakichś nowych łożysk. Czy jesteście w stanie mi coś w tym temacie doradzić? Czym się najlepiej kierować przy ich kupnie? Czy np. któreś z tych byłyby ok? http://www.ebmia.pl/mechanika-lozyska-rolki-akcesoria-tuleje-slizgowe-c-196_140.html Edytowane 24 Września 2015 przez melodia2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
beton44 24.09.2015 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Pierwsza praca w "marketingu" ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 24.09.2015 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Weź te z prawej. Dobre są. Podobno. Tylko kup gdzie indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 24.09.2015 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Nie znam się na łożyskach do rowerów! Co do firmy, to nie polecam żadnych producentów części do maszyn produkcyjnych, bo oni kalkulują zużycie w oparciu o przewidywalne parametry pracy. SKF, FŁT, czy Brammer zatem odpada i szukaj toporniejszych konstrukcji. W sensie ma być duże i wytrzymałe - czyli mniej elementów, ale większe. Im więcej kulek tym lepiej przenoszą "dobry" ruch, czyli taki ruch, który napędza rower. Są przy tym mniej odporne na błędy w obsłudze, czyli zbyt szerokie rozłożenie stóp, co powoduje gięcie korby, niejednostajność obrotów i są ogólnie bardziej wrażliwe. Jeśli chcesz mieć masełko, to musisz częściej wymieniać. Jeżdżąc gładko po asfacie to nie problem, ale jak masz downhila, to zainwestuj w toporną wielkość i odpuść gładkość obsługi na rzecz niezawodności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 25.09.2015 06:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2015 jak zwykle nie mogę zgodzić się z przedmówcą. Przedpiszcą znaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 25.09.2015 07:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2015 Ty jesteś bramka NOT? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mturdus 25.09.2015 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2015 Bramka NOT to dość prosta konstrukcja, zatem jest zawieszona na zawiasach o łożyskowaniu ślizgowym. Tradycyjne rozwiązania, to było skrzydło bramki NOT zawieszone na skórzanych paskach, smarowanych łojem, obecnie nie produkowane, ale jeszcze gdzieniegdzie takie można spotkać. I działa do dziś.W każdym razie inwestowanie w łożyska kulkowe do bramek NOT to przerost formy nad treścią, ale kto bogatemu zabroni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 25.09.2015 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2015 Jeśli taka bramka NOT działa w sposób ciągły (NIENIENIENIENIENIE), to w zupełności wystarczy łożysko ślizgowe. Tu pełna zgoda. Jeśli jednak bramka działa w sposób wybiórczy (NIE...???...NIE...NIE...???...???.........???...NIE) to z względu na podstawową wadę smarowania hydrodynamicznego jaką jest tarcie podczas rozruchu, lepiej użyć łożysk tocznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zochna 25.09.2015 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2015 ciekawe, w związku z tym, z jakich łożysk korzysta Pan Lewandowski w kontekście szybkich bramek (YES) w systemie wybiórczym (1..2..3..4..5) w ograniczonej sekwencji czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 25.09.2015 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2015 O to, to - w sedno tarczy bym powiedział. Łojem smarowane - aż mi się dawne czasy na wsi przypomniały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 25.09.2015 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2015 ciekawe, w związku z tym, z jakich łożysk korzysta Pan Lewandowski w kontekście szybkich bramek (YES) w systemie wybiórczym (1..2..3..4..5) w ograniczonej sekwencji czasu. Zamiast łożysk używa wygodnego łoża, bo bramka YES wymaga wyłącznie dobrego smarowania. Dobrze przy tym widać przewagę niemieckiego przemysłu smarowego nad polskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mturdus 25.09.2015 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2015 Jeśli taka bramka NOT działa w sposób ciągły (NIENIENIENIENIENIE), to w zupełności wystarczy łożysko ślizgowe. Tu pełna zgoda. Przy okazji doszliśmy do ważnej kwestii strat spowodowanych lokalizacją produktu. Bramka NOT pracująca w wersji oryginalnej (NONONONONONO) działa o 33,(3)% szybciej, a przy okazji płynniej, gdyż "O" z racji swojego kształtu, ma najmniejsze opory toczne z całego alfabetu. A w wersji ekonomicznej (NOOOOOOOO) współczynniki są jeszcze lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 25.09.2015 12:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2015 Zatem nasuwa się logiczny wniosek, że niemieckie bramki (NEINNEINNEINNEINNEIN) nie mają żadnej możliwości działać ekonomicznie. Z tego względu postawiono tam na konkurencyjne bramki (JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJA), co w połączeniu z infrastrukturą wytwarzającą olbrzymie ilości smaru gwarantuje doskonałe efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 25.09.2015 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2015 Niemieckie bramki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 25.09.2015 17:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2015 Tutaj widać zachwyconych żołnierzy narodu niemieckiego, którym nakazano sprawdzić wytrzymałość statyczną polskich łożysk ślizgowych, zastosowanych w dostępnych dla nich urządzeniach na wspólnej granicy. Wszyscy stoją po swojej stronie nie naruszając terytorium sąsiada, a fotografem jest z pewnością ich przyjaciel Polak, który dumny jest z wyrobu działającej od roku rodzimej Fabryki Łożysk Tocznych. Swoją drogą Niemcy mieli prawo do zazdrości, i gdyby nie opanowanie ich demokracji przez złowrogi naród nazistowski, to z pewnością poprzestali by na wykupieniu fabryki za roczny zysk ze sprzedaży i zwiększeniu produkcji przy utrzymaniu niskich płac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 25.09.2015 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2015 my tu pitu, pitu a pytania czekają: jaki węzeł łozyskowy lepszy - łożysko stożkowe czy baryłkowe dwurzędowe? Odpowiedź uzasadnij. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 25.09.2015 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2015 Baryłka umożliwia ruch wszystkiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 25.09.2015 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2015 za krótko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gubik 25.09.2015 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2015 No jak za krótko?Konia z rzędem temu co stożkowe skręci jak trzeba, klucze dynamometryczne mają różne tolerancje, a takie łożysko potrzebuje xxx a nie mniej, czy więcej "niutonometrów" do prawidłowego montażu. Zakręcisz za słabo i w porę nie dokręcisz łożysko do wymiany, skręcisz za mocno łożysko do wymiany.Dwurzędowe są idiotoodporne, zakręcisz i ma być. FŁT w Kraśniku od jakiegoś czasu należy do Chińczyków, więc jakości nie należy się spodziewać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 25.09.2015 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2015 (edytowane) Element wykonawczy łożyska baryłkowego dwurzędowego, w postaci bryły obrotowej o powierzchni bocznej powstałej w wyniku obrotu krzywej o wszystkich punktach równoodległych wobec punktu nazywanego środkiem krzywizny wokół linii nazywanej osią obrotu i ściętej za pomocą dwóch płaszczyzn równoodległych w kierunku osiowym wobec środka krzywizny, w swej fizjonomii przypomina wygląd i nazwę pojemnika służącego do przechowywania i transportu ropy naftowej. A ropa to smar, a smar umożliwia ruch wszystkiego. Panda trzy. Plis, plis! Edytowane 25 Września 2015 przez Przemek Kardyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.