jaremy 09.10.2015 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2015 ale taki jest bez żadnej ściemy, faktura do wglądu mam żonę ciepłolubną.dodam że koszt całej hydrauliki (piec, zasobnik, sterowanie, podłogówka kanaliza, hydraulika, gaz do domu - koszt. około 30 tys. PLN) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaremy 09.10.2015 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2015 p.s. gdybym drugi raz budował, zrezygnowałbym z kominów zawsze to jakieś 5-10 tys.PLN oszczędności na rzecz rekuperatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 09.10.2015 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2015 „Co zrobić by dom był możliwie jak najbardziej pasywny / energooszczędny ?? Z całą pewnością nie wykonamy wentylacji z odzyskiem ciepła (zbędne koszta)Rezygnujemy również z ogrzewania podłogowego (kwestie zdrowotne domowników)” Co zrobić?Ja bym usiadł i pomyślał – czy to, co wiem o budowaniu – wiem DOBRZE.Z założenia eliminujesz podstawy energooszczędności tego domu… Ten dom budujesz tu, w naszym kraju.Tu trzeba go ogrzewać zimą (i nie tylko zimą) bo taki mamy klimat, a to jest największy koszt jego utrzymania.Ogrzewanie to „rozpędzenie” bryły do około 20stC a potem podtrzymywanie tego stanu.O utracie (zyskach) ciepła przez dom decyduje GRADIENT temperatur pomiędzy wnętrzem a zewnętrzem. A bywa spory, do 40stC i nawet więcej… Na to wpływu nie masz…Podtrzymywanie ciepłoty wnętrz jest tym łatwiejsze, im wolniej bryła to ciepło traci.Wtedy „uzupełnianie” strat odbywa się wolniej (mniej intensywnie) a to prowadzi wprost do zmniejszenia wielkości strumienia ciepła „wpompowanego” w bryłę przez system grzewczy.A że zima bywa długa - ilości ciepła = KOSZTU ogrzewania. Ciepło przepływa w drodze trzech procesów jednocześnie – przewodnictwa, konwekcji i promieniowania.Ograniczenie przewodnictwa to „sweterek” styropianowy czy piankowy nałożony na bryłę.Ograniczenie konwekcji (wywiewania) to budowa konstrukcji SZCZELNEJ, a że wentylować wnętrza trzeba (jest tysiąc i jeden powodów) to – budowa w pełni sterowalnej wentylacji, czyli wentylacji mechanicznej. NIE MUSI BYĆ z odzyskiem ciepła (rekuperatorem).Ograniczenie promieniowania to „sweterek” nieprzepuszczalny dla głębokiej podczerwieni (czyli grafitowy styro) i nie za duże przeszklenia. Zbudowanie skutecznej termoizolacji – w praktyce nie jest łatwe, bo…MUSI być zrobione bardzo starannie. A to trwa. A „płacą za metry” zrobionej roboty a nie za „pieprzenie się z nią”. Tu pośpiech, tak wskazany przy łapaniu pcheł, nie jest dobry. Jest taka zasada, działająca też przy budowaniu, którą sformułował dr Goebbels:Ludziom trzeba wierzyć, ale ludzi trzeba sprawdzać!Powinieneś obejrzeć własnymi oczyma efekt każdego działania każdej ekipy i powinieneś umieć ocenić, czy „nie poszli na skróty” przy wykonywaniu pracy.Przykre, ale prawdziwe… Łopatologicznie….Wentylacja mechaniczna nawiewno-wywiewna, zrównoważona (Tyle nawiewasz ile wywiewasz. ŻADNYCH podciśnień czy nadciśnień we wnętrzach!)Rozważyłbym może jakieś GWC, jak teren i kasa pozwoli.Ogrzewanie wielkopłaszczyznowe, niskotemperaturowe, czyli DOBRZE zrobiona podłogówka po całości. I nie pisz, że szkodzi, jak NIGDY nie przekracza 28stC, zwykle ma 24stC, bo oznaczałoby to, że osoby z żylakami nie mają prawa przeżyć lata w naszych szerokościach! Masz 36,6stC (i oby Ci to tak zostało) więc jest dla Ciebie „nie zimna” ale na pewno nie „gorąca”.Może widziałeś gdzieś bardzo źle zrobioną podłogówkę i nią się sugerujesz.Dobre są okna z wyższej półki, trzyszybowe. Najmniej się ciepła przez nie traci, tyle, że są droższe i…. rosą zachodzą od zewnątrz (co dobrze świadczy o ich jakości). Jak jest za oknem teraz – to widać.ZOSTAW GDZIEŚ NA CAŁĄ NOC kawałek styropianu, deski, kafla podłogowego i cegły.Rano idź i OBEJRZYJ je sobie…CZY MAJĄ RÓŻNE TEMPERATURY leżąc tyle czasu obok siebie?- NIE!!!To czemu „brane w rękę” jedne z nich są zimne a inne ciepłe?Przemyśl ten problem, bo zwykle bywa źródłem nieporozumień. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaremy 09.10.2015 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2015 „Co zrobić by dom był możliwie jak najbardziej pasywny / energooszczędny ?? Z całą pewnością nie wykonamy wentylacji z odzyskiem ciepła (zbędne koszta) Rezygnujemy również z ogrzewania podłogowego (kwestie zdrowotne domowników)” Co zrobić? Ja bym usiadł i pomyślał – czy to, co wiem o budowaniu – wiem DOBRZE. Z założenia eliminujesz podstawy energooszczędności tego domu… Ten dom budujesz tu, w naszym kraju. Tu trzeba go ogrzewać zimą (i nie tylko zimą) bo taki mamy klimat, a to jest największy koszt jego utrzymania. Ogrzewanie to „rozpędzenie” bryły do około 20stC a potem podtrzymywanie tego stanu. O utracie (zyskach) ciepła przez dom decyduje GRADIENT temperatur pomiędzy wnętrzem a zewnętrzem. A bywa spory, do 40stC i nawet więcej… Na to wpływu nie masz… Podtrzymywanie ciepłoty wnętrz jest tym łatwiejsze, im wolniej bryła to ciepło traci. Wtedy „uzupełnianie” strat odbywa się wolniej (mniej intensywnie) a to prowadzi wprost do zmniejszenia wielkości strumienia ciepła „wpompowanego” w bryłę przez system grzewczy. A że zima bywa długa - ilości ciepła = KOSZTU ogrzewania. Ciepło przepływa w drodze trzech procesów jednocześnie – przewodnictwa, konwekcji i promieniowania. Ograniczenie przewodnictwa to „sweterek” styropianowy czy piankowy nałożony na bryłę. Ograniczenie konwekcji (wywiewania) to budowa konstrukcji SZCZELNEJ, a że wentylować wnętrza trzeba (jest tysiąc i jeden powodów) to – budowa w pełni sterowalnej wentylacji, czyli wentylacji mechanicznej. NIE MUSI BYĆ z odzyskiem ciepła (rekuperatorem). Ograniczenie promieniowania to „sweterek” nieprzepuszczalny dla głębokiej podczerwieni (czyli grafitowy styro) i nie za duże przeszklenia. Zbudowanie skutecznej termoizolacji – w praktyce nie jest łatwe, bo… MUSI być zrobione bardzo starannie. A to trwa. A „płacą za metry” zrobionej roboty a nie za „pieprzenie się z nią”. Tu pośpiech, tak wskazany przy łapaniu pcheł, nie jest dobry. Jest taka zasada, działająca też przy budowaniu, którą sformułował dr Goebbels: Ludziom trzeba wierzyć, ale ludzi trzeba sprawdzać! Powinieneś obejrzeć własnymi oczyma efekt każdego działania każdej ekipy i powinieneś umieć ocenić, czy „nie poszli na skróty” przy wykonywaniu pracy. Przykre, ale prawdziwe… Łopatologicznie…. Wentylacja mechaniczna nawiewno-wywiewna, zrównoważona (Tyle nawiewasz ile wywiewasz. ŻADNYCH podciśnień czy nadciśnień we wnętrzach!) Rozważyłbym może jakieś GWC, jak teren i kasa pozwoli. Ogrzewanie wielkopłaszczyznowe, niskotemperaturowe, czyli DOBRZE zrobiona podłogówka po całości. I nie pisz, że szkodzi, jak NIGDY nie przekracza 28stC, zwykle ma 24stC, bo oznaczałoby to, że osoby z żylakami nie mają prawa przeżyć lata w naszych szerokościach! Masz 36,6stC (i oby Ci to tak zostało) więc jest dla Ciebie „nie zimna” ale na pewno nie „gorąca”. Może widziałeś gdzieś bardzo źle zrobioną podłogówkę i nią się sugerujesz. Dobre są okna z wyższej półki, trzyszybowe. Najmniej się ciepła przez nie traci, tyle, że są droższe i…. rosą zachodzą od zewnątrz (co dobrze świadczy o ich jakości). Jak jest za oknem teraz – to widać. ZOSTAW GDZIEŚ NA CAŁĄ NOC kawałek styropianu, deski, kafla podłogowego i cegły. Rano idź i OBEJRZYJ je sobie… CZY MAJĄ RÓŻNE TEMPERATURY leżąc tyle czasu obok siebie? - NIE!!! To czemu „brane w rękę” jedne z nich są zimne a inne ciepłe? Przemyśl ten problem, bo zwykle bywa źródłem nieporozumień. Adam M. Nic dodać nic ująć - nie ma drogi na skróty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ArekWLKP1719513356 09.10.2015 10:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2015 „Co zrobić by dom był możliwie jak najbardziej pasywny / energooszczędny ?? Z całą pewnością nie wykonamy wentylacji z odzyskiem ciepła (zbędne koszta) Rezygnujemy również z ogrzewania podłogowego (kwestie zdrowotne domowników)” Co zrobić? Ja bym usiadł i pomyślał – czy to, co wiem o budowaniu – wiem DOBRZE. Z założenia eliminujesz podstawy energooszczędności tego domu… Ten dom budujesz tu, w naszym kraju. Tu trzeba go ogrzewać zimą (i nie tylko zimą) bo taki mamy klimat, a to jest największy koszt jego utrzymania. Ogrzewanie to „rozpędzenie” bryły do około 20stC a potem podtrzymywanie tego stanu. O utracie (zyskach) ciepła przez dom decyduje GRADIENT temperatur pomiędzy wnętrzem a zewnętrzem. A bywa spory, do 40stC i nawet więcej… Na to wpływu nie masz… Podtrzymywanie ciepłoty wnętrz jest tym łatwiejsze, im wolniej bryła to ciepło traci. Wtedy „uzupełnianie” strat odbywa się wolniej (mniej intensywnie) a to prowadzi wprost do zmniejszenia wielkości strumienia ciepła „wpompowanego” w bryłę przez system grzewczy. A że zima bywa długa - ilości ciepła = KOSZTU ogrzewania. Ciepło przepływa w drodze trzech procesów jednocześnie – przewodnictwa, konwekcji i promieniowania. Ograniczenie przewodnictwa to „sweterek” styropianowy czy piankowy nałożony na bryłę. Ograniczenie konwekcji (wywiewania) to budowa konstrukcji SZCZELNEJ, a że wentylować wnętrza trzeba (jest tysiąc i jeden powodów) to – budowa w pełni sterowalnej wentylacji, czyli wentylacji mechanicznej. NIE MUSI BYĆ z odzyskiem ciepła (rekuperatorem). Ograniczenie promieniowania to „sweterek” nieprzepuszczalny dla głębokiej podczerwieni (czyli grafitowy styro) i nie za duże przeszklenia. Zbudowanie skutecznej termoizolacji – w praktyce nie jest łatwe, bo… MUSI być zrobione bardzo starannie. A to trwa. A „płacą za metry” zrobionej roboty a nie za „pieprzenie się z nią”. Tu pośpiech, tak wskazany przy łapaniu pcheł, nie jest dobry. Jest taka zasada, działająca też przy budowaniu, którą sformułował dr Goebbels: Ludziom trzeba wierzyć, ale ludzi trzeba sprawdzać! Powinieneś obejrzeć własnymi oczyma efekt każdego działania każdej ekipy i powinieneś umieć ocenić, czy „nie poszli na skróty” przy wykonywaniu pracy. Przykre, ale prawdziwe… Łopatologicznie…. Wentylacja mechaniczna nawiewno-wywiewna, zrównoważona (Tyle nawiewasz ile wywiewasz. ŻADNYCH podciśnień czy nadciśnień we wnętrzach!) Rozważyłbym może jakieś GWC, jak teren i kasa pozwoli. Ogrzewanie wielkopłaszczyznowe, niskotemperaturowe, czyli DOBRZE zrobiona podłogówka po całości. I nie pisz, że szkodzi, jak NIGDY nie przekracza 28stC, zwykle ma 24stC, bo oznaczałoby to, że osoby z żylakami nie mają prawa przeżyć lata w naszych szerokościach! Masz 36,6stC (i oby Ci to tak zostało) więc jest dla Ciebie „nie zimna” ale na pewno nie „gorąca”. Może widziałeś gdzieś bardzo źle zrobioną podłogówkę i nią się sugerujesz. Dobre są okna z wyższej półki, trzyszybowe. Najmniej się ciepła przez nie traci, tyle, że są droższe i…. rosą zachodzą od zewnątrz (co dobrze świadczy o ich jakości). Jak jest za oknem teraz – to widać. ZOSTAW GDZIEŚ NA CAŁĄ NOC kawałek styropianu, deski, kafla podłogowego i cegły. Rano idź i OBEJRZYJ je sobie… CZY MAJĄ RÓŻNE TEMPERATURY leżąc tyle czasu obok siebie? - NIE!!! To czemu „brane w rękę” jedne z nich są zimne a inne ciepłe? Przemyśl ten problem, bo zwykle bywa źródłem nieporozumień. Adam M. Dziękuje adamie za włączenie się do tematu, Doceniam rady i fajne, dające do myślenia argumenty. tak jak mówiłem na początku cena niestety gra ważną role w tej układance. GCW? teren pozwala (działka 1628m2), kasa już niestety (przynajmniej na start) nie Kominy być muszą (piec = komin, okap/wyciąg = komin) - na tym też wiele nie oszczędzę ponieważ na 1 kondygnacji już jest zbudowany a na resztę mamy materiał. Ale skoro już zaczynamy tak brnąć w energooszczędność to wentylacja mechaniczna może się znajdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 09.10.2015 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2015 "okap/wyciąg = komin" Orany!PO CO?!!! Za dużo masz kasy, to ją swobodnie wyrzucasz... Okap powinien być "z kuchni do kuchni".Ta metalowa siateczka to filtr przeciwtłuszczowy. Tłuszcze "nie mają" ciepła właściwego, to zestalają się na tym, o co się otrą...To się zdejmuje i myje - jak trzeba.Aromaty wyłapuje wkład węglowy, który się czasem wymienia.Od usuwania nadmiaru wilgoci jest wentylacja a nie okap!!! Jaką wydajność ma DOBRY okap?- Tak z 1200m3/godz. i pracuje jak młockarnia. Dobrze, że krótko...ILE masz kubatury domu?JAK chcesz to pogodzić?GDZIE planujesz sporą dziurę w domu? W jednym z okien szyby nie wstawisz? NAPRAWDĘ chcesz zbudować DOBRY dom?Odrzuć mniemanologię i szukaj rzetelnych informacji.Uwierz!W domu NIC nie jest budowane niepotrzebnie. Co potrzebne - to zweryfikowały wieki doświadczeń. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 09.10.2015 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2015 " cena niestety gra ważną role w tej układance. " To oczywiste jest.Dlatego najwięcej kasy zostawisz w kieszeni, jak dobrze WIESZ CO I CZEMU budujesz.A najlepiej - swoimi rękami. Budowa domu to kompromis miedzy wydaną kasą a wylanymi wiadrami potu.No, są prace "na cztery (czy więcej nawet) ręce, od których nie uciekniesz i tu potrzebna ekipa. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ArekWLKP1719513356 09.10.2015 12:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2015 (edytowane) "okap/wyciąg = komin" Orany! PO CO?!!! Za dużo masz kasy, to ją swobodnie wyrzucasz... Okap powinien być "z kuchni do kuchni". Ta metalowa siateczka to filtr przeciwtłuszczowy. Tłuszcze "nie mają" ciepła właściwego, to zestalają się na tym, o co się otrą... To się zdejmuje i myje - jak trzeba. Aromaty wyłapuje wkład węglowy, który się czasem wymienia. Od usuwania nadmiaru wilgoci jest wentylacja a nie okap!!! Jaką wydajność ma DOBRY okap? - Tak z 1200m3/godz. i pracuje jak młockarnia. Dobrze, że krótko... ILE masz kubatury domu? JAK chcesz to pogodzić? GDZIE planujesz sporą dziurę w domu? W jednym z okien szyby nie wstawisz? NAPRAWDĘ chcesz zbudować DOBRY dom? Odrzuć mniemanologię i szukaj rzetelnych informacji. Uwierz! W domu NIC nie jest budowane niepotrzebnie. Co potrzebne - to zweryfikowały wieki doświadczeń. Adam M. Dziękuje adamie, jestem tutaj właśnie po to by te rzetelne informację odnaleźć, dopracować moją wiedzę. W projekcie jest "komin" na okap/wyciąg. tym się sugerowałem. Rzeczywiście w przypadku wentylacji mechanicznej nie ma problemu z nadmiarem wilgoci powstałej podczas gotowania. Jestem przygotowany na pracę własnymi rękoma, liczę się z tym (od zawsze pracuje i nie sprawia mi to trudu). Szukam właśnie takich podpowiedzi, takich które ukażą mi rozwiązanie, drogę o której dowiem się więcej i postaram się wykonać to co założone. Jak nie teraz (podczas budowy) to kiedy??? Edytowane 9 Października 2015 przez ArekWLKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaremy 09.10.2015 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2015 ale zapamiętaj, że jesli na etapie budowy coś spitolisz lub zaoszczędzisz później to się zemści. ja na projekt instalacji, ocieplenie nie oszczędzałem (kosztem wykończeniówki) i teraz odpłaca mi się to niskimi rachunkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 09.10.2015 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2015 Pytanie jest następujące: Co zrobić by dom był możliwie jak najbardziej pasywny / energooszczędny ?? Z podjętych już decyzji: Piec na eko-groszek. Z całą pewnością nie wykonamy wentylacji z odzyskiem ciepła (zbędne koszta) Rezygnujemy również z ogrzewania podłogowego (kwestie zdrowotne domowników) Szok Sądzę,że ten temat jest kolejną prowokacją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 09.10.2015 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2015 Pisałeś o kotle na ekogroszek.Jak dopilnujesz budowy i uda Ci się zrealizować konstrukcję energooszczędną to...Kup kulę kominiarską, dobrą szczotę do komina, jaką solidną linkę i długą drabinę.Sporo czasu spędzisz na dachu czyszcząc komin, o czym pewnie jeszcze nie myślałeś. Masz pojęcie ILE mocy grzewczej będziesz potrzebował w DOBRYM domu?Podpowiem... KILKA kilowatów. W mrozy!Tym mniej im dom lepszy.Ciekawi mnie JAK zmusisz tego ekogroszkowca do oddawania tych kilku (powiedzmy- pięciu) kilowatów w wodzie KONIECZNIE o temperaturze około 30stC.A jak to zrobisz przy "zerze" za oknem i zapotrzebowaniu 2kw?Sterownik?Dla TAKICH nastaw? Bajki jakieś... A sposób jest.Tylko miejsce na to potrzebne...O buforach ciepła coś poczytaj. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ArekWLKP1719513356 09.10.2015 15:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2015 Pisałeś o kotle na ekogroszek. Jak dopilnujesz budowy i uda Ci się zrealizować konstrukcję energooszczędną to... Kup kulę kominiarską, dobrą szczotę do komina, jaką solidną linkę i długą drabinę. Sporo czasu spędzisz na dachu czyszcząc komin, o czym pewnie jeszcze nie myślałeś. Masz pojęcie ILE mocy grzewczej będziesz potrzebował w DOBRYM domu? Podpowiem... KILKA kilowatów. W mrozy! Tym mniej im dom lepszy. Ciekawi mnie JAK zmusisz tego ekogroszkowca do oddawania tych kilku (powiedzmy- pięciu) kilowatów w wodzie KONIECZNIE o temperaturze około 30stC. A jak to zrobisz przy "zerze" za oknem i zapotrzebowaniu 2kw? Sterownik? Dla TAKICH nastaw? Bajki jakieś... A sposób jest. Tylko miejsce na to potrzebne... O buforach ciepła coś poczytaj. Adam M. Adam kolejny argument który muszę głęboko przemyśleć. Dziękuje, i zapewniam że to nie jest żadna prowokacja. Serio, budowa w stanie jak na zdjęciu. jeszcze mam wpływ na to by było możliwie jak najlepiej. tego co poprzedni inwestor mógł spieprzyć już nie naprawie (facet konkretny więc zrobione raczej bdb). tak jak napisał jeremy - chce by eksploatacja domu mnie nie pożarła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 09.10.2015 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2015 "Jakie jeszcze elementy możemy wykonać, w jaki sposób by nie pożerały nas rachunki? by dobrze się w nim mieszkało? " Bardzo ważny jest dobór WŁAŚCIWYCH materiałów do konkretnych prac. Także POPRAWNYCH (zgodnych z prawami fizyki, no "ze sztuką") sposobów ich wykonania. Wydaje się budującym (no, JA wiem, ze IM się tylko wydaje), że wiedzą co to jest drewno, cegła, kamień czy beton. Ile mają PRAWDZIWEJ wiedzy na te tematy często okazuje się PO zbudowaniu domu. Pisałem... "Jest taka zasada, działająca też przy budowaniu, którą sformułował dr Goebbels: Ludziom trzeba wierzyć, ale ludzi trzeba sprawdzać!" No to... zacznij sprawdzać OD SIEBIE Sprawdzaj, czy to co wiesz na dany temat nie jest aby wiedzą powierzchowną, mniemanologią pospolitą. Staraj się robić drobne eksperymenty, testy, używając pierwszy raz jakiegoś materiału. Nie wierz bezkrytycznie w podawane przez sprzedawców cudowne właściwości proponowanych rozwiązań. Najpierw ZROZUM jak to działa, potem decyduj - czy Ci się nadaje. Przykład? Proszę! Co wiesz o... wodzie? (w budowanym domu, bo o tej na herbatę/kawę to wiesz wszystko) Żyjemy w hydrosferze Ziemi. Woda zaczyna się 10km ponad naszymi głowami a kończy około 10km pod nogami. Wody użyjesz przy budowie wielokrotnie i w sporej ilości. Wiesz co ona może? Wiesz jak zbudować SUCHY dom? Ale TO właśnie chcesz zrobić! Postudiuj "materiałoznawstwo budowlane" na tyle na ile się da. Zostanie sporo kasy w kieszeni. Starczy na wiele z tego, na co wydawało się - że braknie. Znasz PERLIT ? Wiesz, ze DREWNO ma stały, malutki współczynnik rozszerzalności TERMICZNEJ - i to NIEZALEŻNIE OD TEGO - JAKIE? Pewnie i perlitu i drewna będziesz używał... To takie małe przykłady... I - jeszcze jedna uwaga. Dobre materiały i rozwiązania nie muszą być drogie! Drogie to są "gotowce" z marketu! Na materiałach dobrych ale bardzo tanich market nie zarobi - to ich tam nie ma. Masz je, podejrzewam, na swojej działce! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 09.10.2015 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2015 "chce by eksploatacja domu mnie nie pożarła. " Nie Ty jeden tak masz... Na zdjęciu widać, że działka taka, że ze sześć domów by na niej ustawił - jeden obok drugiego. Dom (z planów) 9 x 12m = 108m2 Działka około 600m2. JEŻELI w słoneczny dzień na każdy 1m2 Słońce dosyła 1000W energii TO na tę działkę, jak wychodzi, ze 600kW i to w każdej sekundzie! Niech ten dzień słoneczny trwa z 10 godzin (latem). Działka otrzymuje wiec porcję energii około 6000kWh , co inaczej pisząc 6MWh To naprawdę dużo energii! A jak słoneczna aura potrwa z 10 dni?... 60MWh wychodzi... Potężne są siły Natury! Nie kłuć się z Matką Naturą. Staraj się ją zrozumieć i wziąć co oferuje. Myślałeś o mechanizmach wsparcia Naturą tego domu? Tu nie kasy trzeba a dobrego pomysłu, a urządzenia raczej "tymi ręcami" bo... Najtaniej, satysfakcja nie do przecenienia i... Skubnij "tylko" 5 do 10 % z tego, co jest do wzięcia. Już jesteś bogatszy! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ArekWLKP1719513356 09.10.2015 19:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2015 (edytowane) Adamie, działka nie ma 600 m2 tylko 1628 Z chęcią ogromną będę studiował tyle że mam problem, jak już kredyt będzie podpisany to terminy będą nieubłagane. nie będzie czasu na naukę ponieważ i zarobić na to trzeba i zrobić co się da. a że nie stronie od pracy będę się starał uczestniczyć w tym, nie mogę się doczekać stania przy betoniarce Przez weekend szkolenia mam, od poniedziałku (poza pracą) zacznę naukę. Dziękuje za wskazanie drogi, fajnie jest usłyszeć, przeczytać jakieś hasło które zapala tą przysłowiową żarówkę nad głową i zaczyna się drążyć temat. pierwsze zdjęcie jest od boku, oto zdjęcie z frontu: a to stojąc na klatce schodowej na tył działki: Edytowane 9 Października 2015 przez ArekWLKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 09.10.2015 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2015 "działka nie ma 600 m2 tylko 1628..." To masz jakieś tysiąc powodów więcej, aby pomyśleć. Ale też... Tak z tysiąc razy masz łatwiejszą drogę do tego wsparcia... Jeszcze Ci się ta betoniarka znudzi... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ArekWLKP1719513356 12.10.2015 09:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2015 A więc podsumowując - Poddasze ocieplone pianką otwarto-komórkową, - ogrzewanie podłogowe w całym domu - piec na gaz - wentylacja mechaniczna Tyle jestem w stanie zrobić (portfel pozwala). Znajomy podsunął mi fajny pomysł odnośnie usunięcia kominów z bryły. skoro będzie mechaniczna wentylacja, wykorzystać piec na gaz z zamkniętą komorą spalania (wyjście kominowe przez ścianę), komin (dla kominka i grilla murowanego) "oprzeć" o bryłę budynku. W samym budynku zyskuje miejsce i usuwam wszystkie kominy więc i bryła jest szczelna. Co sądzicie o tym pomyślę?? jeśli napisałem niezrozumiale dajcie znać, wrzucę jakieś rysunki obrazujące pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 12.10.2015 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2015 - piec na gaz 1kWh prądu w taryfie G12 to ok.0,30zł a 1kWh z gazu ziemnego z kondensata to 0,22-0,25zł. Co Ty na to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ArekWLKP1719513356 12.10.2015 11:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2015 1kWh prądu w taryfie G12 to ok.0,30zł a 1kWh z gazu ziemnego z kondensata to 0,22-0,25zł. Co Ty na to ? Rozwiń proszę Arturo72, nie do końca rozumiem co chciałeś osiągnąć tym postem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 12.10.2015 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2015 Rozwiń proszę Arturo72, nie do końca rozumiem co chciałeś osiągnąć tym postem O to chodzi,że masz dojść sam do tego Powyżej masz koszt energii w przypadku ogrzewania gazem i prądem,jak taki koszt wpłynie na Twoje zużycie energii na ogrzewanie przez dom ? Jak to ma się do kosztów inwestycji w oba te systemy biorac pod uwagę koszt eksploatacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.