Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Rekuperator - prośba o kilka porad

Recommended Posts

Witam,

zastanawiam się nad systemem wentylacji z rekuperacją w domu, ale ponieważ jestem kompletnym laikiem w tym temacie, poproszę o kilka - w sumie bardzo podstawowych podpowiedzi:

1. czy montowanie rekuperatora w niewielkim budynku ( 120m2 powierzchni użytkowej, kubatura ok 559,2 m3), w którym docelowo mieszkać będą tylko 3 osoby jest opłacalne i sensowne?

Zaznaczę, że dom z założenia ma być możliwie energooszczędny, ale nie pasywny, sposób ogrzewania - gaz ziemny + kominek jako alternatywa lub dogrzewania okazjonalne, podłogówka, budynek parterowy z użytkowym poddaszem.

2. Na co zwrócić uwagę wybierając rekuperator - jakie jego parametry są najistotniejsze? Oczywiście zależy mi na kwestiach ekonomicznych, ale też chciałabym, żeby był wydajny i w miarę cichy. Jak "czytać" opisy techniczne tych urządzeń?

3. Na jakim etapie powinnam decydować się na konkretny system i czy projekt instalacji mogę wykonać po wykonaniu projektu domu, czy też powinno się je przygotować równolegle?

4. Gdzie najkorzystniej jest umieścić rekuperator - poddasze, garaż? Czy to ma jakieś istotne znaczenie podczas jego późniejszego użytkowania?

Edytowane przez realnyII

1. czy montowanie rekuperatora w niewielkim budynku ( 120m2 powierzchni użytkowej, kubatura ok 559,2 m3), w którym docelowo mieszkać będą tylko 3 osoby jest opłacalne i sensowne?
Komfortowa wentylacja jest jak najbardziej sensowna. A znaczne obniżenie kosztów budowy i eksploatacji jest również jak najbardziej opłacalne.

Zaznaczę, że dom z założenia ma być możliwie energooszczędny, ale nie pasywny, sposób ogrzewania - gaz ziemny + kominek z płaszczem wodnym jako alternatywa lub dogrzewania okazjonalne, podłogówka, budynek parterowy z użytkowym poddaszem.