oszczednyGrześ 04.11.2015 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Dzis kontaktowałem sie z większym serwisem i sprawa ma sie tak: - Wypierdzielic zawory i zareklamować je kupując droższe z nastawami ale nie ma pewnosci ze to pomoże - Wymienić kocioł na taki który może pracować z tak niskimi parametrami (cena) i też nie ma pewnosci ze bedzie dobrze - Otworzyć termostaty na 5 i pozowlic pracowac tak jakby ich nie było - Dorobić układ mieszania wody powrotu wodą z zasilania. Ostania pozycja jest do wykonania na "już" jednak ma pewne wątpliwości jak to będzie się zachowywać, czy w ogóle woda będzie tłoczona do grzejników we właściwej ilosci kiedy będzie większe zapotrzebowanie na ciepło? Czy termostat na tyle powiększy swoje światło aby chłodniejsza woda z mniejszym ciśnieniem była w stanie ogrzać pomieszczenia? Co w sytuacji gdy taki by-pass będzie za mocno otwarty i kocioł stwierdzi ze swoje zrobił i nie bedzie puszał wody dalej? Pojawia sie problem regulacji przepływu... A liczba cykli na dobę sięgneła juz absurdu... [ATTACH=CONFIG]336204[/ATTACH] Tymczasem ja cały czas dogrzewam się pompą p-p i gaz nie włącza się w ogóle. A w nocy mróz nawet do -6C. Jak zostajesz przy tym gazie to kupiłbym tak jak pisałem kocioł jak najmniejszy z jak największą modulacją. Jakiś Victrix mi się kojarzy taki tani...oczywiście kondensat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tm. 04.11.2015 23:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Jak zostajesz przy tym gazie Nie ma warunków ani zasadności dla Pompy Ciepła. Tak po prostu. Bardzo wysoki poziom wód gruntowych, zagospodarowana działka, budynek dość niskiej klasy energetycznej - bo stary. Mówisz kocioł z mniejszym palnikiem, ale co to da jeśli nadal woda będzie wracać i tak chłodna? Jak sie zamkną wszystkie termostaty to co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 05.11.2015 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Tak clownie... . Z 5000kWh zrobilo by sie 2500kWh i tym samym ca 15kWh/m2 W starym domu z kiepska izolacja Przestan klamac na kazdym kroku i w kazdym watku... nie no to byłby jednak cud Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tm. 05.11.2015 08:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Grzejniki pod oknem to jednak chybiony pomysł, zwłaszcza jeśłi są we wnęce pod parapetem, ich wystawienie pod okno ale bez wnęki daje naprawdę dobre efekty. Moze nie 2x tyle ale okazuje się ze tak z 20% można zyskać na samym wyjęciu z wnęki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 05.11.2015 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Po to się montuje pod oknem , aby uczucie chłodu od okna zminimalizować , aby poprawić cyrkulację ciepłego powietrza , a także po to aby usuwać wilgoć z okien ...Trzeba pamiętać że w oknach montuje się też nawiewniki i dzięki temu że grzejnik jest pod oknem to nie odczuwa się chłodu oraz ciepłe powietrze ma sporo lepszą cyrkulację ... Dodatkowo to miejsce także "zajmuje" najmniej powierzchni , bo na ścianie gdzie jest okno nic wysokiego i tak nie postawimy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tm. 12.11.2015 11:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 TO jaki kocioł polecicie który będzie chciał gadać z termostatami? Zawór trójdrogowy zaraz wyzionie ducha, a naprawa to bedzie 600zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skresz 12.11.2015 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 TO jaki kocioł polecicie który będzie chciał gadać z termostatami? Zawór trójdrogowy zaraz wyzionie ducha, a naprawa to bedzie 600zł...[/quote kolego masz może oddzielna pompę do cwu jeśli tak to daj ja najniższy bieg i włącz na stałe zostaw na 24h i zobacz czy coś da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 12.11.2015 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2015 Ogólnie napisze tak: Katastrofa. Wiele osób radziło, załóż termostaty to będzie mniej gazu wychodzić bo będzie sie nagrzewać pomieszczenie do określonej wartości i automatycznie odcinać. Logicznie rzecz biorąc - wszystko miało sens. Współcześnie także montuje się takie zawory, jest to nawet wymagane. Tylko coś u mnie nie zadziałało bo kocioł, mimo, że wg instrukcji współpracuje z zaworami, niestety ale wpaszcza więcej gazu. komfort termiczny jest nieco mniejszy niż dawniej. Mam porównanie za okres zeszłego roku i obecnie. Rok temu przy podobnym układzie temperatur na zewnątrz - a wiec koło 5-6*C zużycie gazu plasowało sie na około 8-9m3 Obecnie jest to 11-12m3. Czyli zamiast zużycia gazu - wzrosło i to znacznie bo aż o 30%. Nic w kwestii termomodernizacji budynku się nie zmieniło. Nadal jest to 88m2 w tym nieogrzewany garaż wewnątrz bryły. Gdzie popełniłem błąd? Bo jak do tego większego zużycia gazu dorzucę koszt wymiany 12 zaworów to wyszedłem jak Zabłocki na mydle... Co robić? otworzyć zawory na maksimum tak jakby ich nie było? Obecnie kocioł wykonuje bardzo dużo cykli grzania na dobę, średnio 55 cykli po ok. 10 minut, co daje łączny czas pracy 550 minut czyli prawie 9 godzin na dobę. Poprzednio wykonywał 12 cykli po 30 minut czyli 360 minut co daje 6 godzin. I to już jest różnica w spalaniu gazu - 30%. Widać, zawory wymuszają więcej cykli - a wiec ta instalacja i ten kocioł jednak nie współpracuje z zaworami. Co zrobić? wymiana na poprzednie zawory i tak nic nie poprawi poza jednym dniem z życia wyjętym i szufladą używanych termostatów+ kwotą która została w to utopiona. Zobacz jaką dostałem odpowiedź na twój problem "Oszczędne ogrzewanie Konstrukcja urządzenia pozwala na dużą wygodę przy jednoczesnym możliwie niskim zuzyciu gazu i małej emisji zanieczyszczeń. Zależnie od aktualnego zapotrzebowania na ciepło w mieszkaniu regulowany jest dopływ gazu do palnika. Jeżeli zapotrzebowanie się zmniejszy, odpowiednio zmniejszony zostaje płomień. W języku fachowym rozwiązanie takie nazywane jest regulacją ciągłą. Dzięki regulacji ciągłej wahania temperatury w mieszkaniu zostają zminimalizowane, a ciepło rozprowadzane jest równomiernie. W ten sposób może dojść do sytuacji, że urządzenie, które pozostaje stale włączone, zużywa mniej paliwa n iż inne, k tóre w podobnej sytuacji włącza się i wyłącza. Instalacje grzewcze z regulatorem temperatury pomieszczeń TR... Pomieszczenie, w którym zamontowano regulator, ustala temperaturę także dla innych pomieszczeń (pomieszczenie wiodące). W pomieszczeniu tym nie można montować głowic termostatycznych na zaworach przygrzejnikowych. Regulator temperatury kotła należy nastawić na maksymalną obliczeniową temperaturę ogrzewania. Temperaturę można regulować dla każdego pomieszczenia indywidualnie (za wyjątkiem pomieszcznia wiodącego) za pomocą termostatycznych zaworów przygrzejnikowych. Jeżeli w pomieszczeniu wiodącym zechcą Państwo ustawić niższą temperaturę niż w pozostałych, nie należy zmieniać ustawień regulatora, lecz za pomocą zaworu ograniczyć dopływ wody c.o. do grzejnika. Obniżenie temperatury" I dalej... "Zauważ, 100 zał/wył na dobę z CWU /?/ i wahania temp. +- 10 st.C/cykl. co sugeruje brak przepływu w instalacji. Tyle co wystygnie w scianie przed kotlem." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teres1719510421 15.11.2015 15:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2015 TO jaki kocioł polecicie który będzie chciał gadać z termostatami? Zawór trójdrogowy zaraz wyzionie ducha, a naprawa to bedzie 600zł... Dasz radę założyć kondensacyjny? One mogą bez problemów pracować na niskich temperaturach i mocach. Coś z oferty Immergasa albo Junkersa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.