Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ogrzewanie garażu


kulibob

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 279
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Myślę że kluczowym elementem wpływającym na temperaturę w garażu jest brama. Im więcej przetłoczeń tym więcej dziur po bokach. Robiąc przegląd bram garażowych zauważyłem że zachodnie bramy Hormann, Novoferm, Normstahl mają dość szerokie przetłoczenia i uszczelka nie jest w stanie ich przykryć. Zresztą na forum ten temat już się pojawiał.... http://forum.muratordom.pl/showthread.php?211650-Normstahl-Secura-problem-z-dziurami

Krispol te przetłoczenia ma bardzo delikatne i uszczelka dość ładnie przylega do bramy. Powinno to zminimalizować przewiew.

Czy możecie to potwierdzić?

Wybieram właśnie pomiędzy Krispolem a Normstahlem Smart+. Ponieważ są w podobnej cenie skłaniałbym się ku Normstahlowi ale boję się o te dziury które mogą skutecznie wychłodzić garaż....

Edytowane przez hektor80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że kluczowym elementem wpływającym na temperaturę w garażu jest brama. Im więcej przetłoczeń tym więcej dziur po bokach. Robiąc przegląd bram garażowych zauważyłem że zachodnie bramy Hormann, Novoferm, Normstahl mają dość szerokie przetłoczenia i uszczelka nie jest w stanie ich przykryć. Zresztą na forum ten temat już się pojawiał.... http://forum.muratordom.pl/showthread.php?211650-Normstahl-Secura-problem-z-dziurami

Krispol te przetłoczenia ma bardzo delikatne i uszczelka dość ładnie przylega do bramy. Powinno to zminimalizować przewiew.

Czy możecie to potwierdzić?

Wybieram właśnie pomiędzy Krispolem a Normstahlem Smart+. Ponieważ są w podobnej cenie skłaniałbym się ku Normstahlowi ale boję się o te dziury które mogą skutecznie wychłodzić garaż....

Masz racje, mam Krispola mniejsze przetłoczenia = mniejsze straty. Ostatnio badałem temp. w garażu i przy -5oC na zew. w środku miałem +15.oC.

Przy bramie temp. +12oC. Bramę zakupiłem prawie 18 miesięcy tem, więc moż się zdążyć że nowsze wersję są jeszcze cieplejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje, mam Krispola mniejsze przetłoczenia = mniejsze straty. Ostatnio badałem temp. w garażu i przy -5oC na zew. w środku miałem +15.oC.

Przy bramie temp. +12oC. Bramę zakupiłem prawie 18 miesięcy tem, więc moż się zdążyć że nowsze wersję są jeszcze cieplejsze.

 

Tomaszs131, mam do Ciebie kilka pytań. Jaki masz rozmiar tej bramy? Widzę w dzienniku że masz sprężyny z tyłu. Jak to się sprawuje? Masz może porównanie do sprężyn z przodu? Jest to głośniejsze, bardziej awaryjne? Widzę również że masz pokój nad garażem. Ile masz styropianu na suficie garażu a ile w podłodze w pokoju nad garażem? Ile cm styro dałeś na glify?

 

Mam to nieszczęście w postaci pokoju nad garażem i kilka z tym związanych dylematów. Nadproża mam 24 cm, ale jak kupię krispola z prowadzeniem N to potrzebuje min 21cm. Zostanie mi tylko 3cm na ocieplenie a to zdecydowanie za mało. Jeżeli zdecyduję się na prowadzenie L (sprężyny z tyłu) to nadproża potrzebuje tylko 12cm ale światło przejazdu zmniejszy się o 10cm. :(

Lepsza sytuacja jest w Normstahlu bo on potrzebuje tylko 15cm w normalnym prowadzeniu, no ale te dziury.. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomaszs131, mam do Ciebie kilka pytań. Jaki masz rozmiar tej bramy? Widzę w dzienniku że masz sprężyny z tyłu. Jak to się sprawuje? Masz może porównanie do sprężyn z przodu? Jest to głośniejsze, bardziej awaryjne? Widzę również że masz pokój nad garażem. Ile masz styropianu na suficie garażu a ile w podłodze w pokoju nad garażem? Ile cm styro dałeś na glify?

 

Mam to nieszczęście w postaci pokoju nad garażem i kilka z tym związanych dylematów. Nadproża mam 24 cm, ale jak kupię krispola z prowadzeniem N to potrzebuje min 21cm. Zostanie mi tylko 3cm na ocieplenie a to zdecydowanie za mało. Jeżeli zdecyduję się na prowadzenie L (sprężyny z tyłu) to nadproża potrzebuje tylko 12cm ale światło przejazdu zmniejszy się o 10cm. :(

Lepsza sytuacja jest w Normstahlu bo on potrzebuje tylko 15cm w normalnym prowadzeniu, no ale te dziury.. :(

 

Brama 5 metrów, sprężyny jak na razie sprawują się ok. Niestety nie mogę porównać jednego rozwiązania z drugim. Sufit w garażu 15 cm szary frez, pod OP w pokoju 10 cm szary 0.031 frez. Ogólnie wszędzie dałem to sam styro 0.031- glify z boku 5 cm, podciąg dałem również 5 ale po termowizji zaczął mi podciąg u góry świecić to dołożyłem jeszcze 5. Podciąg również ociepliłem od strony wewnętrznej garażu (przestrzeń miedzy rama mocowana do niego a stropem). Światło przejazdu rzeczywiście teraz jest niższe ale przy moim wzroście 190 cm jest ok, schylać się nie musze :) ale i nic wyższego parkować w garażu nie zamierzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brama 5 metrów, sprężyny jak na razie sprawują się ok. Niestety nie mogę porównać jednego rozwiązania z drugim. Sufit w garażu 15 cm szary frez, pod OP w pokoju 10 cm szary 0.031 frez. Ogólnie wszędzie dałem to sam styro 0.031- glify z boku 5 cm, podciąg dałem również 5 ale po termowizji zaczął mi podciąg u góry świecić to dołożyłem jeszcze 5. Podciąg również ociepliłem od strony wewnętrznej garażu (przestrzeń miedzy rama mocowana do niego a stropem). Światło przejazdu rzeczywiście teraz jest niższe ale przy moim wzroście 190 cm jest ok, schylać się nie musze :) ale i nic wyższego parkować w garażu nie zamierzam.

 

Dzięki za info. Sufit w garażu ocieplałeś przed czy po montażu bramy? Na to poszedł klej+siatka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Sufit w garażu ocieplałeś przed czy po montażu bramy? Na to poszedł klej+siatka?

 

Nie ma za co.

Sufit został ocieplony oczywiście przed montażem bramy, tynki po. Na styro poszła siatka z klejem, na koniec farba lateksowa.

Wszystkie ubytki styro po montażu bramy uzupełnione. Jednocześnie z ociepleniem sufitu ociepliłem ścianę domu przylegającą do garażu + ściany i strop na klatki schodowej do piwnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months później...
Minęło trochę czasu od czasu jak założyłem ten wątek :) i już mam swój garaż bez styropianu w podłodze. Czas odgrzać kotleta. Co do temperatury latem to chłodniczego szału niema chłodniej było w domu z nawiewami z GGWC i roletami zewnętrznymi. Na chwile obecną temperatura zewnętrzna 4-6*C w garażu 13-15*C wydaje się mało pomimo że w garażu jest kotłownia chociaż za drzwiami ppoż w kotłowni jest styro w podłodze a temp w kotłowni ok 21-22*C Edytowane przez kulibob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej strat wielkich niema. Drzwiczki od kotła ociepliłem wełną kominkową, wszystkie rurki i pompki są docieplone, na fabrycznie docieplony boiler jeszcze wełna 5cm. Rura do komina też docieplona aby spaliny były cieplejsze. Dolot powierza przez anemostat fi125. Kotłownia znajduje się jako pomieszczenie wydzielone w garażu. Temp w garażu ok 12*C. A na ścianie zewnętrze ocieplona 20cm styropianu. Ciepło jest może dlatego że kotłownia mała ok 6m2 a na kotle trzymam 62*C pompa od boiler i od podłogówki chodzą non stop czyli bojler prawie tyle co kocioł i w rurkach też ciepło. A ile będzie zimą nie wiem narazie na zewnątrz ok 0-2*C i jest OK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minęło trochę czasu od czasu jak założyłem ten wątek :) i już mam swój garaż bez styropianu w podłodze. Czas odgrzać kotleta. Co do temperatury latem to chłodniczego szału niema chłodniej było w domu z nawiewami z GGWC i roletami zewnętrznymi. Na chwile obecną temperatura zewnętrzna 4-6*C w garażu 13-15*C wydaje się mało pomimo że w garażu jest kotłownia chociaż za drzwiami ppoż w kotłowni jest styro w podłodze a temp w kotłowni ok 21-22*C

 

Temperatura latem w dużym stopniu zależy od izolacji na dachu i na ścianach. W tej chwili masz dość ciepło w garażu, mimo że jest ledwo grzany. Zimą, przy mrozach także temp wewnątrz powinieneś mieć na +. Na tym polega zaleta braku izolacji w podłodze, stabilizacja temp w całym roku.

U siebie w garażu dodatkowo nie robiłem wylewki i płytek, tylko położyłem po prostu kostkę brukową na piasek. Śnieg, deszcz przywiezione na samochodzie opada na kostkę i łatwo wsiąka/odparowuje. Jest bardzo mało sprzątania, tylko błoto przywiezione z terenu potrzebuje miotły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was ma zlew w garażu i jednocześnie brak styro w podłodze?

Już kiedyś czytałem o tym rozwiązaniu- braku ocieplenia od gruntu; teraz na dniach miałem robić wylewkę ale zacząłem się wahać...

Garaż w bryle domu ocieplonej 20 cm szarego styro, strop garażu 10 cm szarego, na ścianie od domu miało być 5 cm, ale chyba dam więcej, brama Krispol-a.

Na szczęście nie mam wodomierza w garażu, natomiast pod posadzką idą z kotłowni do reszty domu wszystkie instalacje wodne w tym CO i przez tą "docieploną" od wewnątrz ścianę wchodzą do "właściwego" domu (jest ok 0,5 m różnicy poziomów).

Obok garażu kotłownia ale będzie pompa ciepła więc nadmiaru ciepła jak przy węglu nie będzie...

Pierwotnie w garażu na posadzce miało być 12 cm styro i 8 cm wylewki z rzadziej rozstawionymi rurkami podłogówki.

 

Główna moja wątpliwość czy nie zamarznie kran przy zlewie- tego przewodem grzejnym nie załatwię.

I druga kwestia która mnie nurtowała to właśnie temat wody nanoszonej przez auto; kładąc w garażu kostkę/ bruk właściwie nie ma możliwości uszczelnienia i zrobienia kratki do kanalizacji, a przy stosunkowo niskich temperaturach odparowywanie może trwać długo, boję się że przy śnieżnej zimie może nie zdążyć odparować i pod kostką będzie bagno ;-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was ma zlew w garażu i jednocześnie brak styro w podłodze?

Już kiedyś czytałem o tym rozwiązaniu- braku ocieplenia od gruntu; teraz na dniach miałem robić wylewkę ale zacząłem się wahać...

Garaż w bryle domu ocieplonej 20 cm szarego styro, strop garażu 10 cm szarego, na ścianie od domu miało być 5 cm, ale chyba dam więcej, brama Krispol-a.

Na szczęście nie mam wodomierza w garażu, natomiast pod posadzką idą z kotłowni do reszty domu wszystkie instalacje wodne w tym CO i przez tą "docieploną" od wewnątrz ścianę wchodzą do "właściwego" domu (jest ok 0,5 m różnicy poziomów).

Obok garażu kotłownia ale będzie pompa ciepła więc nadmiaru ciepła jak przy węglu nie będzie...

Pierwotnie w garażu na posadzce miało być 12 cm styro i 8 cm wylewki z rzadziej rozstawionymi rurkami podłogówki.

 

Główna moja wątpliwość czy nie zamarznie kran przy zlewie- tego przewodem grzejnym nie załatwię.

I druga kwestia która mnie nurtowała to właśnie temat wody nanoszonej przez auto; kładąc w garażu kostkę/ bruk właściwie nie ma możliwości uszczelnienia i zrobienia kratki do kanalizacji, a przy stosunkowo niskich temperaturach odparowywanie może trwać długo, boję się że przy śnieżnej zimie może nie zdążyć odparować i pod kostką będzie bagno ;-(

 

Ja w garażu mam normalną wylewkę betonową pomalowaną farbą do betonu i jako tako się to sprawdza. Musisz sobie odpowiedzieć do czego Ci jest potrzebny garaż?? jeśli to tylko to domek dla samochodu to szkoda pieniędzy na ogrzewanie. Jednak jeśli dużo majsterkujesz to możaby o czymś pomyśleć.

Nad garażem masz część mieszkalną ?? jeśli tak to 10 na stropie może być trochę mało węż pod uwagę w czarnym scenariuszu w garażu temp może spaść ok 0*C.

U mnie w zeszłym roku przy dłuższych mrozach w okolicy -10 do-16 w garażu miałem przy bramie ok 0-1*c a na ścianie najdalej od bramy ok 5. Jednak wtedy pod bramą była 20cm szczelina ocieplona bloczkami betonowymi i śmieciami i nie było zysków od domu i kotłowni. To co zauważyłem to im zimniej na dworze tym wolniej temperatura w garażu spada (efekt podłogówki). Strasznych mrozów w tym kraju mamy bardzo mało więc w razie W sprawę może załatwić farelka lub olejak z termostatem i jakimś wyłącznikiem czasowym. Silnik samochodu duża daje. Ja między garażem a domem ma 20cm styro i traktuję garaż jako bufor ciepła ponieważ w nocy -7 a w garażu 10,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was ma zlew w garażu i jednocześnie brak styro w podłodze?

Już kiedyś czytałem o tym rozwiązaniu- braku ocieplenia od gruntu; teraz na dniach miałem robić wylewkę ale zacząłem się wahać...

Garaż w bryle domu ocieplonej 20 cm szarego styro, strop garażu 10 cm szarego, na ścianie od domu miało być 5 cm, ale chyba dam więcej, brama Krispol-a.

Na szczęście nie mam wodomierza w garażu, natomiast pod posadzką idą z kotłowni do reszty domu wszystkie instalacje wodne w tym CO i przez tą "docieploną" od wewnątrz ścianę wchodzą do "właściwego" domu (jest ok 0,5 m różnicy poziomów).

Obok garażu kotłownia ale będzie pompa ciepła więc nadmiaru ciepła jak przy węglu nie będzie...

Pierwotnie w garażu na posadzce miało być 12 cm styro i 8 cm wylewki z rzadziej rozstawionymi rurkami podłogówki.

 

Główna moja wątpliwość czy nie zamarznie kran przy zlewie- tego przewodem grzejnym nie załatwię.

I druga kwestia która mnie nurtowała to właśnie temat wody nanoszonej przez auto; kładąc w garażu kostkę/ bruk właściwie nie ma możliwości uszczelnienia i zrobienia kratki do kanalizacji, a przy stosunkowo niskich temperaturach odparowywanie może trwać długo, boję się że przy śnieżnej zimie może nie zdążyć odparować i pod kostką będzie bagno ;-(

 

Nie ma żadnego bagna pod kostką, piasek ssie wodę w szybkim tempie. Przecież pod garażem są tony dość suchego piasku, wilgoć wnika bez problemu wgłąb.

Przy takich zimach jak w ostatnich latach, nie masz się czego obawiać z kranem. Nawet jeśli zdarzyłaby się zima stulecia, to okres największych mrozów (kilka czy kilkanaście dni) załatwisz farelką. jeśli coś takiego zdarzyłoby się kiedyś, to jest to koszt kilkunastu złotych na sezon.

Jedynie przypadek zmiany garażu/magazynu gratów w miejsce do częstego majsterkowania, uzasadnia izolację podłogi i wylewkę. Taki garaż-warsztat wymaga już nieco ogrzewania przy mrozach, ale jeśli ktoś często majsterkuje to sprawa "sama się załatwia".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego bagna pod kostką, piasek ssie wodę w szybkim tempie. Przecież pod garażem są tony dość suchego piasku, wilgoć wnika bez problemu wgłąb.

Przy takich zimach jak w ostatnich latach, nie masz się czego obawiać z kranem. Nawet jeśli zdarzyłaby się zima stulecia, to okres największych mrozów (kilka czy kilkanaście dni) załatwisz farelką. jeśli coś takiego zdarzyłoby się kiedyś, to jest to koszt kilkunastu złotych na sezon.

Jedynie przypadek zmiany garażu/magazynu gratów w miejsce do częstego majsterkowania, uzasadnia izolację podłogi i wylewkę. Taki garaż-warsztat wymaga już nieco ogrzewania przy mrozach, ale jeśli ktoś często majsterkuje to sprawa "sama się załatwia".

 

Jak masz rozwiązane, czy dobrze rozumiem że "od góry" masz kostkę, a potem tylko piasek, bez chudziaka i hydroizolacji?

 

Ja już mam chudziak/ wylewkę do równego z fundamentami, na to miała iść hydroizolacja, styro i docelowa wylewka. Jeśli nawet nie zrobię teraz hydroizolacji to i tak nie mam swobodnego spływu wody głęboko w grunt...

Dlatego na hydroizolacji zrobiłaby się "wanna", na której byłoby ok 14 cm piasku i kostka 6 cm. Rezygnacja z hydroizolacji na tym etapie też bez sensu; beton i tak zatrzyma i będzie nawilgał ;-(

 

Kulibob- na teraz chcę zrobić kostkę, po zimie zobaczę jak się sprawdza, wtedy albo pójście w typowy układ ze styropianem, albo wylanie na piasek wylewki; kostka i tak pójdzie potem na podjazd ;-)

 

Generalnie chętnie bym pogrzebał przy aucie, ale od lat czasu nie było; może jak zakończę budowę to znajdzie się czas bo miejsce będzie. Ale ponieważ to i tak stoi pod znakiem zapytania to uruchomienie farelki będzie prostsze niż robienie warsztatu na zapas.

 

Wychodzi mi że niezależnie od rozwiązania trzeba będzie założyć czujniki temperatury na wypadek niezamknięcia bramy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto ma piasek, ten ma piasek ... u mnie tylko 0.5m potem glina. Nie mam styro w podlodze, mam normalna wylewke i tanie plytki. PC stoi w wydzielonym pomieszczeniu, jest zlew. Temp w zeszla zime w tym pomieszczeniu byla nie mniej niz 10oC, przy bramie garazowej bylo najnizej ca 3.5 oC jesli dobrze pamietam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J

 

Kulibob- na teraz chcę zrobić kostkę, po zimie zobaczę jak się sprawdza, wtedy albo pójście w typowy układ ze styropianem, albo wylanie na piasek wylewki; kostka i tak pójdzie potem na podjazd ;-)

 

Generalnie chętnie bym pogrzebał przy aucie, ale od lat czasu nie było; może jak zakończę budowę to znajdzie się czas bo miejsce będzie. Ale ponieważ to i tak stoi pod znakiem zapytania to uruchomienie farelki będzie prostsze niż robienie warsztatu na zapas.

 

Wychodzi mi że niezależnie od rozwiązania trzeba będzie założyć czujniki temperatury na wypadek niezamknięcia bramy ;-)

 

I dobre rozwiązanie sprawdzisz jak będzie najwyżej rozbierzesz. Ja wodą bym się nie martwił nie mam odwodnienia jedynie spad w stronę gramy.

Co do bramy to ja mam kontaktrony w razie czego centrala włączy alarm.

 

rano 14.11 na zewnątrz -6,5 w garażu 9,8

Edytowane przez kulibob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...