kemot_p 18.01.2016 16:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Wręcz będzie wychładzać garaż Ale w przypadku centrali wentylacyjnej bez rekuperacji (gdybym się na taką zdecydował), wyrzut do garażu powinien zdać egzamin. Czy wilgotność powietrza może być problemem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 18.01.2016 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Panowie juz pisalem - ja to robilem. Pachnie rybą, kapustą, plackami i kupą. I twoje auto te tak bedzie pachniało.Jak ktos lubi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 26.01.2016 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 (edytowane) Myślę że kluczowym elementem wpływającym na temperaturę w garażu jest brama. Im więcej przetłoczeń tym więcej dziur po bokach. Robiąc przegląd bram garażowych zauważyłem że zachodnie bramy Hormann, Novoferm, Normstahl mają dość szerokie przetłoczenia i uszczelka nie jest w stanie ich przykryć. Zresztą na forum ten temat już się pojawiał.... http://forum.muratordom.pl/showthread.php?211650-Normstahl-Secura-problem-z-dziurami Krispol te przetłoczenia ma bardzo delikatne i uszczelka dość ładnie przylega do bramy. Powinno to zminimalizować przewiew.Czy możecie to potwierdzić?Wybieram właśnie pomiędzy Krispolem a Normstahlem Smart+. Ponieważ są w podobnej cenie skłaniałbym się ku Normstahlowi ale boję się o te dziury które mogą skutecznie wychłodzić garaż.... Edytowane 26 Stycznia 2016 przez hektor80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 26.01.2016 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Myślę że kluczowym elementem wpływającym na temperaturę w garażu jest brama. Im więcej przetłoczeń tym więcej dziur po bokach. Robiąc przegląd bram garażowych zauważyłem że zachodnie bramy Hormann, Novoferm, Normstahl mają dość szerokie przetłoczenia i uszczelka nie jest w stanie ich przykryć. Zresztą na forum ten temat już się pojawiał.... http://forum.muratordom.pl/showthread.php?211650-Normstahl-Secura-problem-z-dziurami Krispol te przetłoczenia ma bardzo delikatne i uszczelka dość ładnie przylega do bramy. Powinno to zminimalizować przewiew. Czy możecie to potwierdzić? Wybieram właśnie pomiędzy Krispolem a Normstahlem Smart+. Ponieważ są w podobnej cenie skłaniałbym się ku Normstahlowi ale boję się o te dziury które mogą skutecznie wychłodzić garaż.... Masz racje, mam Krispola mniejsze przetłoczenia = mniejsze straty. Ostatnio badałem temp. w garażu i przy -5oC na zew. w środku miałem +15.oC. Przy bramie temp. +12oC. Bramę zakupiłem prawie 18 miesięcy tem, więc moż się zdążyć że nowsze wersję są jeszcze cieplejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 26.01.2016 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Masz racje, mam Krispola mniejsze przetłoczenia = mniejsze straty. Ostatnio badałem temp. w garażu i przy -5oC na zew. w środku miałem +15.oC. Przy bramie temp. +12oC. Bramę zakupiłem prawie 18 miesięcy tem, więc moż się zdążyć że nowsze wersję są jeszcze cieplejsze. Tomaszs131, mam do Ciebie kilka pytań. Jaki masz rozmiar tej bramy? Widzę w dzienniku że masz sprężyny z tyłu. Jak to się sprawuje? Masz może porównanie do sprężyn z przodu? Jest to głośniejsze, bardziej awaryjne? Widzę również że masz pokój nad garażem. Ile masz styropianu na suficie garażu a ile w podłodze w pokoju nad garażem? Ile cm styro dałeś na glify? Mam to nieszczęście w postaci pokoju nad garażem i kilka z tym związanych dylematów. Nadproża mam 24 cm, ale jak kupię krispola z prowadzeniem N to potrzebuje min 21cm. Zostanie mi tylko 3cm na ocieplenie a to zdecydowanie za mało. Jeżeli zdecyduję się na prowadzenie L (sprężyny z tyłu) to nadproża potrzebuje tylko 12cm ale światło przejazdu zmniejszy się o 10cm. Lepsza sytuacja jest w Normstahlu bo on potrzebuje tylko 15cm w normalnym prowadzeniu, no ale te dziury.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 26.01.2016 14:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Tomaszs131, mam do Ciebie kilka pytań. Jaki masz rozmiar tej bramy? Widzę w dzienniku że masz sprężyny z tyłu. Jak to się sprawuje? Masz może porównanie do sprężyn z przodu? Jest to głośniejsze, bardziej awaryjne? Widzę również że masz pokój nad garażem. Ile masz styropianu na suficie garażu a ile w podłodze w pokoju nad garażem? Ile cm styro dałeś na glify? Mam to nieszczęście w postaci pokoju nad garażem i kilka z tym związanych dylematów. Nadproża mam 24 cm, ale jak kupię krispola z prowadzeniem N to potrzebuje min 21cm. Zostanie mi tylko 3cm na ocieplenie a to zdecydowanie za mało. Jeżeli zdecyduję się na prowadzenie L (sprężyny z tyłu) to nadproża potrzebuje tylko 12cm ale światło przejazdu zmniejszy się o 10cm. Lepsza sytuacja jest w Normstahlu bo on potrzebuje tylko 15cm w normalnym prowadzeniu, no ale te dziury.. Brama 5 metrów, sprężyny jak na razie sprawują się ok. Niestety nie mogę porównać jednego rozwiązania z drugim. Sufit w garażu 15 cm szary frez, pod OP w pokoju 10 cm szary 0.031 frez. Ogólnie wszędzie dałem to sam styro 0.031- glify z boku 5 cm, podciąg dałem również 5 ale po termowizji zaczął mi podciąg u góry świecić to dołożyłem jeszcze 5. Podciąg również ociepliłem od strony wewnętrznej garażu (przestrzeń miedzy rama mocowana do niego a stropem). Światło przejazdu rzeczywiście teraz jest niższe ale przy moim wzroście 190 cm jest ok, schylać się nie musze ale i nic wyższego parkować w garażu nie zamierzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 26.01.2016 14:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Brama 5 metrów, sprężyny jak na razie sprawują się ok. Niestety nie mogę porównać jednego rozwiązania z drugim. Sufit w garażu 15 cm szary frez, pod OP w pokoju 10 cm szary 0.031 frez. Ogólnie wszędzie dałem to sam styro 0.031- glify z boku 5 cm, podciąg dałem również 5 ale po termowizji zaczął mi podciąg u góry świecić to dołożyłem jeszcze 5. Podciąg również ociepliłem od strony wewnętrznej garażu (przestrzeń miedzy rama mocowana do niego a stropem). Światło przejazdu rzeczywiście teraz jest niższe ale przy moim wzroście 190 cm jest ok, schylać się nie musze ale i nic wyższego parkować w garażu nie zamierzam. Dzięki za info. Sufit w garażu ocieplałeś przed czy po montażu bramy? Na to poszedł klej+siatka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 26.01.2016 15:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2016 Dzięki za info. Sufit w garażu ocieplałeś przed czy po montażu bramy? Na to poszedł klej+siatka? Nie ma za co. Sufit został ocieplony oczywiście przed montażem bramy, tynki po. Na styro poszła siatka z klejem, na koniec farba lateksowa. Wszystkie ubytki styro po montażu bramy uzupełnione. Jednocześnie z ociepleniem sufitu ociepliłem ścianę domu przylegającą do garażu + ściany i strop na klatki schodowej do piwnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 07.11.2016 16:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2016 (edytowane) Minęło trochę czasu od czasu jak założyłem ten wątek i już mam swój garaż bez styropianu w podłodze. Czas odgrzać kotleta. Co do temperatury latem to chłodniczego szału niema chłodniej było w domu z nawiewami z GGWC i roletami zewnętrznymi. Na chwile obecną temperatura zewnętrzna 4-6*C w garażu 13-15*C wydaje się mało pomimo że w garażu jest kotłownia chociaż za drzwiami ppoż w kotłowni jest styro w podłodze a temp w kotłowni ok 21-22*C Edytowane 7 Listopada 2016 przez kulibob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam626 08.11.2016 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 dosyc cieplo w tej kotlowni - jakies wieksze straty ciepla sa w niej? U mnie niestety (dla komfortu) albo stety(dla ekonomii) kotlownia nie jest sama z siebie sie nagrzac. Zima mam w niej okoloo 10-15C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 09.11.2016 10:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 Raczej strat wielkich niema. Drzwiczki od kotła ociepliłem wełną kominkową, wszystkie rurki i pompki są docieplone, na fabrycznie docieplony boiler jeszcze wełna 5cm. Rura do komina też docieplona aby spaliny były cieplejsze. Dolot powierza przez anemostat fi125. Kotłownia znajduje się jako pomieszczenie wydzielone w garażu. Temp w garażu ok 12*C. A na ścianie zewnętrze ocieplona 20cm styropianu. Ciepło jest może dlatego że kotłownia mała ok 6m2 a na kotle trzymam 62*C pompa od boiler i od podłogówki chodzą non stop czyli bojler prawie tyle co kocioł i w rurkach też ciepło. A ile będzie zimą nie wiem narazie na zewnątrz ok 0-2*C i jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam626 09.11.2016 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 a to kocioł na paliwo stałe. Ok to wszystko jasne - wiadomo to zawsze bedzie ciepło przy takich temperaturach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 11.11.2016 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Minęło trochę czasu od czasu jak założyłem ten wątek i już mam swój garaż bez styropianu w podłodze. Czas odgrzać kotleta. Co do temperatury latem to chłodniczego szału niema chłodniej było w domu z nawiewami z GGWC i roletami zewnętrznymi. Na chwile obecną temperatura zewnętrzna 4-6*C w garażu 13-15*C wydaje się mało pomimo że w garażu jest kotłownia chociaż za drzwiami ppoż w kotłowni jest styro w podłodze a temp w kotłowni ok 21-22*C Temperatura latem w dużym stopniu zależy od izolacji na dachu i na ścianach. W tej chwili masz dość ciepło w garażu, mimo że jest ledwo grzany. Zimą, przy mrozach także temp wewnątrz powinieneś mieć na +. Na tym polega zaleta braku izolacji w podłodze, stabilizacja temp w całym roku. U siebie w garażu dodatkowo nie robiłem wylewki i płytek, tylko położyłem po prostu kostkę brukową na piasek. Śnieg, deszcz przywiezione na samochodzie opada na kostkę i łatwo wsiąka/odparowuje. Jest bardzo mało sprzątania, tylko błoto przywiezione z terenu potrzebuje miotły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarekvw 11.11.2016 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Czy ktoś z Was ma zlew w garażu i jednocześnie brak styro w podłodze? Już kiedyś czytałem o tym rozwiązaniu- braku ocieplenia od gruntu; teraz na dniach miałem robić wylewkę ale zacząłem się wahać...Garaż w bryle domu ocieplonej 20 cm szarego styro, strop garażu 10 cm szarego, na ścianie od domu miało być 5 cm, ale chyba dam więcej, brama Krispol-a.Na szczęście nie mam wodomierza w garażu, natomiast pod posadzką idą z kotłowni do reszty domu wszystkie instalacje wodne w tym CO i przez tą "docieploną" od wewnątrz ścianę wchodzą do "właściwego" domu (jest ok 0,5 m różnicy poziomów).Obok garażu kotłownia ale będzie pompa ciepła więc nadmiaru ciepła jak przy węglu nie będzie...Pierwotnie w garażu na posadzce miało być 12 cm styro i 8 cm wylewki z rzadziej rozstawionymi rurkami podłogówki. Główna moja wątpliwość czy nie zamarznie kran przy zlewie- tego przewodem grzejnym nie załatwię.I druga kwestia która mnie nurtowała to właśnie temat wody nanoszonej przez auto; kładąc w garażu kostkę/ bruk właściwie nie ma możliwości uszczelnienia i zrobienia kratki do kanalizacji, a przy stosunkowo niskich temperaturach odparowywanie może trwać długo, boję się że przy śnieżnej zimie może nie zdążyć odparować i pod kostką będzie bagno ;-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 12.11.2016 07:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2016 Czy ktoś z Was ma zlew w garażu i jednocześnie brak styro w podłodze? Już kiedyś czytałem o tym rozwiązaniu- braku ocieplenia od gruntu; teraz na dniach miałem robić wylewkę ale zacząłem się wahać... Garaż w bryle domu ocieplonej 20 cm szarego styro, strop garażu 10 cm szarego, na ścianie od domu miało być 5 cm, ale chyba dam więcej, brama Krispol-a. Na szczęście nie mam wodomierza w garażu, natomiast pod posadzką idą z kotłowni do reszty domu wszystkie instalacje wodne w tym CO i przez tą "docieploną" od wewnątrz ścianę wchodzą do "właściwego" domu (jest ok 0,5 m różnicy poziomów). Obok garażu kotłownia ale będzie pompa ciepła więc nadmiaru ciepła jak przy węglu nie będzie... Pierwotnie w garażu na posadzce miało być 12 cm styro i 8 cm wylewki z rzadziej rozstawionymi rurkami podłogówki. Główna moja wątpliwość czy nie zamarznie kran przy zlewie- tego przewodem grzejnym nie załatwię. I druga kwestia która mnie nurtowała to właśnie temat wody nanoszonej przez auto; kładąc w garażu kostkę/ bruk właściwie nie ma możliwości uszczelnienia i zrobienia kratki do kanalizacji, a przy stosunkowo niskich temperaturach odparowywanie może trwać długo, boję się że przy śnieżnej zimie może nie zdążyć odparować i pod kostką będzie bagno ;-( Ja w garażu mam normalną wylewkę betonową pomalowaną farbą do betonu i jako tako się to sprawdza. Musisz sobie odpowiedzieć do czego Ci jest potrzebny garaż?? jeśli to tylko to domek dla samochodu to szkoda pieniędzy na ogrzewanie. Jednak jeśli dużo majsterkujesz to możaby o czymś pomyśleć. Nad garażem masz część mieszkalną ?? jeśli tak to 10 na stropie może być trochę mało węż pod uwagę w czarnym scenariuszu w garażu temp może spaść ok 0*C. U mnie w zeszłym roku przy dłuższych mrozach w okolicy -10 do-16 w garażu miałem przy bramie ok 0-1*c a na ścianie najdalej od bramy ok 5. Jednak wtedy pod bramą była 20cm szczelina ocieplona bloczkami betonowymi i śmieciami i nie było zysków od domu i kotłowni. To co zauważyłem to im zimniej na dworze tym wolniej temperatura w garażu spada (efekt podłogówki). Strasznych mrozów w tym kraju mamy bardzo mało więc w razie W sprawę może załatwić farelka lub olejak z termostatem i jakimś wyłącznikiem czasowym. Silnik samochodu duża daje. Ja między garażem a domem ma 20cm styro i traktuję garaż jako bufor ciepła ponieważ w nocy -7 a w garażu 10,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 12.11.2016 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2016 Czy ktoś z Was ma zlew w garażu i jednocześnie brak styro w podłodze? Już kiedyś czytałem o tym rozwiązaniu- braku ocieplenia od gruntu; teraz na dniach miałem robić wylewkę ale zacząłem się wahać... Garaż w bryle domu ocieplonej 20 cm szarego styro, strop garażu 10 cm szarego, na ścianie od domu miało być 5 cm, ale chyba dam więcej, brama Krispol-a. Na szczęście nie mam wodomierza w garażu, natomiast pod posadzką idą z kotłowni do reszty domu wszystkie instalacje wodne w tym CO i przez tą "docieploną" od wewnątrz ścianę wchodzą do "właściwego" domu (jest ok 0,5 m różnicy poziomów). Obok garażu kotłownia ale będzie pompa ciepła więc nadmiaru ciepła jak przy węglu nie będzie... Pierwotnie w garażu na posadzce miało być 12 cm styro i 8 cm wylewki z rzadziej rozstawionymi rurkami podłogówki. Główna moja wątpliwość czy nie zamarznie kran przy zlewie- tego przewodem grzejnym nie załatwię. I druga kwestia która mnie nurtowała to właśnie temat wody nanoszonej przez auto; kładąc w garażu kostkę/ bruk właściwie nie ma możliwości uszczelnienia i zrobienia kratki do kanalizacji, a przy stosunkowo niskich temperaturach odparowywanie może trwać długo, boję się że przy śnieżnej zimie może nie zdążyć odparować i pod kostką będzie bagno ;-( Nie ma żadnego bagna pod kostką, piasek ssie wodę w szybkim tempie. Przecież pod garażem są tony dość suchego piasku, wilgoć wnika bez problemu wgłąb. Przy takich zimach jak w ostatnich latach, nie masz się czego obawiać z kranem. Nawet jeśli zdarzyłaby się zima stulecia, to okres największych mrozów (kilka czy kilkanaście dni) załatwisz farelką. jeśli coś takiego zdarzyłoby się kiedyś, to jest to koszt kilkunastu złotych na sezon. Jedynie przypadek zmiany garażu/magazynu gratów w miejsce do częstego majsterkowania, uzasadnia izolację podłogi i wylewkę. Taki garaż-warsztat wymaga już nieco ogrzewania przy mrozach, ale jeśli ktoś często majsterkuje to sprawa "sama się załatwia". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarekvw 12.11.2016 22:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2016 Nie ma żadnego bagna pod kostką, piasek ssie wodę w szybkim tempie. Przecież pod garażem są tony dość suchego piasku, wilgoć wnika bez problemu wgłąb. Przy takich zimach jak w ostatnich latach, nie masz się czego obawiać z kranem. Nawet jeśli zdarzyłaby się zima stulecia, to okres największych mrozów (kilka czy kilkanaście dni) załatwisz farelką. jeśli coś takiego zdarzyłoby się kiedyś, to jest to koszt kilkunastu złotych na sezon. Jedynie przypadek zmiany garażu/magazynu gratów w miejsce do częstego majsterkowania, uzasadnia izolację podłogi i wylewkę. Taki garaż-warsztat wymaga już nieco ogrzewania przy mrozach, ale jeśli ktoś często majsterkuje to sprawa "sama się załatwia". Jak masz rozwiązane, czy dobrze rozumiem że "od góry" masz kostkę, a potem tylko piasek, bez chudziaka i hydroizolacji? Ja już mam chudziak/ wylewkę do równego z fundamentami, na to miała iść hydroizolacja, styro i docelowa wylewka. Jeśli nawet nie zrobię teraz hydroizolacji to i tak nie mam swobodnego spływu wody głęboko w grunt... Dlatego na hydroizolacji zrobiłaby się "wanna", na której byłoby ok 14 cm piasku i kostka 6 cm. Rezygnacja z hydroizolacji na tym etapie też bez sensu; beton i tak zatrzyma i będzie nawilgał ;-( Kulibob- na teraz chcę zrobić kostkę, po zimie zobaczę jak się sprawdza, wtedy albo pójście w typowy układ ze styropianem, albo wylanie na piasek wylewki; kostka i tak pójdzie potem na podjazd Generalnie chętnie bym pogrzebał przy aucie, ale od lat czasu nie było; może jak zakończę budowę to znajdzie się czas bo miejsce będzie. Ale ponieważ to i tak stoi pod znakiem zapytania to uruchomienie farelki będzie prostsze niż robienie warsztatu na zapas. Wychodzi mi że niezależnie od rozwiązania trzeba będzie założyć czujniki temperatury na wypadek niezamknięcia bramy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 13.11.2016 06:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2016 Kto ma piasek, ten ma piasek ... u mnie tylko 0.5m potem glina. Nie mam styro w podlodze, mam normalna wylewke i tanie plytki. PC stoi w wydzielonym pomieszczeniu, jest zlew. Temp w zeszla zime w tym pomieszczeniu byla nie mniej niz 10oC, przy bramie garazowej bylo najnizej ca 3.5 oC jesli dobrze pamietam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 13.11.2016 06:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2016 (edytowane) J Kulibob- na teraz chcę zrobić kostkę, po zimie zobaczę jak się sprawdza, wtedy albo pójście w typowy układ ze styropianem, albo wylanie na piasek wylewki; kostka i tak pójdzie potem na podjazd Generalnie chętnie bym pogrzebał przy aucie, ale od lat czasu nie było; może jak zakończę budowę to znajdzie się czas bo miejsce będzie. Ale ponieważ to i tak stoi pod znakiem zapytania to uruchomienie farelki będzie prostsze niż robienie warsztatu na zapas. Wychodzi mi że niezależnie od rozwiązania trzeba będzie założyć czujniki temperatury na wypadek niezamknięcia bramy I dobre rozwiązanie sprawdzisz jak będzie najwyżej rozbierzesz. Ja wodą bym się nie martwił nie mam odwodnienia jedynie spad w stronę gramy. Co do bramy to ja mam kontaktrony w razie czego centrala włączy alarm. rano 14.11 na zewnątrz -6,5 w garażu 9,8 Edytowane 14 Listopada 2016 przez kulibob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JTKirk 15.11.2016 06:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2016 na zewnątrz -4C, w środku garażu 7-8CGaraż oddzielony od domu 10cm styropianu, pod podłogą 10cm styropianu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.