Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki cement na posadzki?


Ifarrg

Recommended Posts

Na początku sorki za obrazki, ale są z neta ściągane.

 

Pytanie dla niektórych śmieszne, a mnie zastanawia, który lepszy teraz?

 

Mam do wyboru cement z Nowin (Dyckerhoff) oraz Małogoszcza (Lafarge)

 

Z Małogoszczy jest CEM II/B-V 42,5 N

http://www.lafarge.pl/wps/wcm/connect/1809fd80433caad0a6affef0e7758c92/190x300_Ekspert.png?MOD=AJPERES&CACHEID=1809fd80433caad0a6affef0e7758c92

malo.jpg

A z nowin

 

CEM II/B-M (V-LL) 42,5 R

|

Nie mam obrazka, ale taki czarny napis na worku ;)

http://www.dyckerhoff.pl/online/download.jsp?idDocument=96&instance=1

 

lub CEM II/B-V 32,5 R

http://www.dyckerhoff.pl/_layouts/instance1/files/photo/38_9004_Komfort_01.jpg

http://www.dyckerhoff.pl/online/download.jsp?idDocument=92&instance=1

 

Będe robił ogrzewanie podłogowe, na dole płytki, na górze panele prawdopodobnie. Róznica w cenie jakas jest (nawet spora) ale wołałbym zrobić lepszym, tylko który jest lepszy?

Edytowane przez Ifarrg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A dlaczego 42,5 ? Mrozów jeszcze nie ma. Kupuj CEM II/B-V 32,5 R spokojnie ci do zimy zwiąże i wyschnie.

Spokojnie można ci polecić te co poniżej. Zapytaj forumowego BALTO, on jest guru od cementów

- Lafarge - Popularny 32,5

- Standard 32,5 R CEM II / B-M (V-LL)

- Cemex - Niebieski 32,5 R CEM II / B-M (V-LL)

- Gorazdze - Multi 32,5 R CEM II /B-S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywołany do tablicy.... osobiście uważam że najlepiej wziąć cementy typu I (R czy N - mniej istotne, ale lepsza R - lepiej będzie wiązało w warunkach takich se jesienno być może nie daj Boże zimowych). Cementy popiołowe AV lub BV - wytłumaczenie tego skrótu na stronie http://www.bialycement.pl , w każdym razie dodając odpowiednią chemię (do samorozpływu) będzie nad nim można o wiele łatwiej zapanować, a także modyfikować w taki sposób jak chcemy.

Z cementów typu I R lepsze są Nowiny, Małogoszcz (tu akurat 42,5) ma o wiele gorszą miałkość niż Nowiny przez co bardzo średnio nadaje się do mieszanek o drobnym lub bardzo drobnym uziarnieniu. Zwykle wylewka to cement, wypełniacze do ok 0,8 mm, chemia (upłynniacze i to bardzo mocne, zwane czasem fluidami, bywa środki przeciwskurczone, odpieniacze / odpowietrzacze), mikrokrzemionka, czasem pochodne metyloceluzozy ale to raczej wyjątkowo z racji że ta ostatnia bardzo mocno chłonie wodę, czyli utrudnia tzw. rozpływ. Mikrokrzemionka - pomaga uszczelnić wylewkę, zapanować nad wilgocią, zaś upłynniacze zmniejszyć ilość wody a co za tym idzie uspokoić temp nabierania wytrzymałości i ograniczyć skurcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedz. Ale ja mam dostęp do tych cementów, to podałem. I u mnie nikt nie sprowadza, pozostaje to, co jest. Czyli zakładając, że nie będę miał możliwości sprowadzenia CEM I który z nich byś, np Balto, wybrał do robienia wylewki w warunkach jesiennych? Cement z Małogoszczy ma dużo dłuższy okres wiązania, niż Nowiny. Czy na niską temp będzie zbyt długo wiązał? Ale może wtedy będzie mocniejszy? A jeśli wybierać tylko z nowin to lepiej B-M 422,5 czy B-V 32,5...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też będzie dwójka... Ale zagłębiłem się w temat, bo w mojej okolicy są cementownie (Nowiny, Małogoszcz) i mają niby podobne te cementy, a jednak inne. Jeden jest z wapniem (VLL) inny ma go mniej...

 

A jeszcze mi powiedzcie - mam w łazience wystające ponad styropian rury, w niektórych miejscach nawet 5 cm. Więc taką rurę będzie przykrywała cieniutka warstwa wylewki... Niestety tak zrobili mi hydraulicy.... Będą włókna. A czy siatka stalowa rzucona na tą rurkę cośkolwiek ją zwmocni? Nic nie będzie na niej stało pewnie, ale boję się, że tam będzie pękać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku sorki za obrazki, ale są z neta ściągane.

 

Pytanie dla niektórych śmieszne, a mnie zastanawia, który lepszy teraz?

 

Mam do wyboru cement z Nowin (Dyckerhoff) oraz Małogoszcza (Lafarge)

 

Z Małogoszczy jest CEM II/B-V 42,5 N

http://www.lafarge.pl/wps/wcm/connect/1809fd80433caad0a6affef0e7758c92/190x300_Ekspert.png?MOD=AJPERES&CACHEID=1809fd80433caad0a6affef0e7758c92

[ATTACH=CONFIG]335209[/ATTACH]

A z nowin

 

CEM II/B-M (V-LL) 42,5 R

|

Nie mam obrazka, ale taki czarny napis na worku ;)

http://www.dyckerhoff.pl/online/download.jsp?idDocument=96&instance=1

 

lub CEM II/B-V 32,5 R

http://www.dyckerhoff.pl/_layouts/instance1/files/photo/38_9004_Komfort_01.jpg

http://www.dyckerhoff.pl/online/download.jsp?idDocument=92&instance=1

 

Będe robił ogrzewanie podłogowe, na dole płytki, na górze panele prawdopodobnie. Róznica w cenie jakas jest (nawet spora) ale wołałbym zrobić lepszym, tylko który jest lepszy?

Cement jak cement, byle był to cement. Najlepszy czysty CEM I. Masz CEM II to najlepiej zamiast B litera A-mniej odpadów przemysłowych.

CEM II B-V bez znaczenia 42,5 czy 32,5> ty potrzebujesz wytrzymałość na ściskanie C-20/25N/mm2. La Farge CEM II B-V ze znakiem "Pewny Cement" jest dobrym wyborem, ponieważ oznacza to, że nie posiada więcej, niż 35% popiołów zamiast cementu.

Aby zrobić dobry podkład cementowy (wylewka) należy dodać piasek 0-2mm i kruszywo 2-8mm. Ważne aby wypełniacze (piasek i kruszywo) były suche. Wtedy dodaje się wody 50-55litrów na 100kg cementu. Jeżeli piasek jest mokry warto wiedzieć ile w nim jest wody. Tą ilość należy odjąć od wody dolewanej. Woda musi być pitna. W zasadzie to wszystko. Reszta zależy od wykonawcy. Po wykonaniu wylewki nie zacierać jej za bardzo. Zacierana powinna być na "ostro". Potem pokryć na 10 dni folią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam, że z racji miałkości lepsze są Nowiny 42,5 IR od Małogoszczy o tym samym oznaczeniu. Pewny Cement tak naprawdę to tylko ładna nazwa bo fakt że CEM II B może mieć do 35% składników pozaklinkierowych wynika z normy a nie z oznaczenia. Do tego wśród tzw. znawców na pytanie czy cement luz ma taką samą jakość jak worek, można usłyszeć bardzo ciekawe opinie, zwykle różne od oficjalnej wersji.

Ale to tylko moja taka sobie subiektywna opinia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cementu lepiej wiecej wsypać zwykłego niż mało mocnego, co by wypełnił dobrze pory między kruszywem, standardowo robią fachmany z 1,5 worka/mixoskreta żeby ceną skusić klienta, mnie teoretycznie dawali 2 worki za 1zł dodatkowo od m2 i to wcale nie daje pełnego wypełnienia przestrzeni między ziarnami zwykłego płukanego piasku (o ile nie oszukiwali).

Zresztą one wszystkie (cementy) mają wytrzymałość po 28 dniach ok 40mpa lub więcej, np górażdze multi ma 47mpa, więc bym się tym tematem nie przejmował, to już prędzej jak Balto pisał - patrz na przemiał podawany w specyfikacji (powierzchnia właściwa) - jeżeli nie uzyskasz pełnego wypełnienia przestrzeni w kruszywie to przynajmniej uzyskasz pełne otulenie ziaren.

 

Gdzie masz te rury ? Ja miałem pod ścianami nad styropianem prowadzone jak podłogówkę - w koszulce termicznej i o te się nie obawiam, jedną przez środek grubą kanalizacyjną, wystającą na ok 4cm, nad nimi ze 3-4cm betonu z śladowymi ilościami włókien. Nie wiem czy to coś da ale przykryłem tą grubą, bez otuliny pasem pianki dylatacyjnej i przyklipsowałem go do styropianu co by przy osiadającym styropianie mogła się minimalnie poddać zamiast złamać płytę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olo: powierzchnia właściwa - to miałkość. Poza tym tak naprawdę to nie cement ma wypełniać wszelkie dziury a skład, dokładniej jak się to ładnie nazywa krzywa uziarnienia. Oznacza to, że jeżeli wylewka jest robiona na bazie drobnych wypełniaczy (do owych 1 mm czy 0,8 mm) to aby wszystko się ładnie zgrywało powinno się dodać także mikrokrzemionkę, która uszczelni wylewkę, uspokoi pewne procesy wiązania (zwłaszcza jak jest mocna chemia, bo zwiększając więźliwość wody) sprawi, że beton nie popęka. Ale to detale. Sama zaś mikrokrzmionka jako o wiele drobniej zmielona od cementu bardzo ładnie wejdzie w te szczeliny). Dawno dawno temu tworzono lastriko mieszając 2 cz kamienia do 5 lub 8 mm z 1 cz cementu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już zarobione wylewki.

 

NIe wiem, ile poszło piasku, ale wiem, ze na 95 m2 poszło 1975 kg cementu. Wylewka grubości min 7 cm - miejscami było 8, a nawet 9 (miałem dwa dołki na stropie niestety... ) Zakładam gdzieś 7,5 do 7,8 ogólną grubość wylewki na stropie, co daje gdzieś 7,125 m3 do 7,41 m3 betonu. A to z kolei ddaje jakieś 277 do

266 kg cementu na m3. Nie wiem, czy to nie za mało... NIe policzyłem dokładnie miksokretów, ile poszło, stąd nie potrafie dokładnie określic ile tego towaru tak na prawdę było... CO myślicie, będzie się toto jakoś trzymać???

 

Zastosowałem piasek, jaki udało mi się znaleźć, czyli rzeczny nie płukany (ale b. czysty) 0-4 bez kruszywa, do tego cement z nowin 42,5. Na początku wydaje mi się, że sypali po 2 worki na mixa, ale potem łaciarz coś marudził, że mu wiąze za szybko i nie może ściągać i potem już wkładali 1 i 2/4 worka chyba. Ale na moje pytanie odpowiedzieli, że od początku ładowali po 2 worki... Łaciarz twierdzi, że jemu najlepiej robi się na 32,5, gdyż wiąże wolniej. Jak patrze na specyfikacje obu cementów, to to wiązanie jest prawie identyczne... Nie wiem, czy nie przesadza...

 

Czy przy tych temp zewnętrznych przykryć wszystko folia teraz?

 

EDIT - poprawione KG cementu

Edytowane przez Ifarrg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak używali Nowin I-ki to będzie mocniejsza niż przy Małogoszczy. Wiązało mu "szybko" lub "szybciej" bo był pewnie bardziej miałki niż te co używał wcześniej. Jeśli używał go mniej, będzie oznaczać, że wylewka będzie słabsza. Przy okazji do zwykłego betonu klasy B30 (plus minus) ilość cementu to circa 350-370 kg/m3 betonu, przy założeniu, że jest ziarno ok 8mm. Przy założeniu, że jest tam piasek ok 2 mm to będzie deczko słabszy. 7,5 m3 to pi razy oko ok 15 ton mieszanki a ilość 1750 kg to naprawdę niebogato jak na mieszankę. Dla mnie to mimo wszystko deko mało, ale to tylko moja opinia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) ekipom od miksokreta najbardziej trzeba patrzeć na ręće, bo lubią sobie ułatwiać życie.

Ja miałem na 106m2 i 7-8cm grubości przygotowane 2,5t cementu Górażdże CEM I 42.5R , 11t piasku 0-2 i 5t żwirku 2-8.

Jak trzeba było pilnować, żeby szła ta łopata żwirku na dwie piasku, a nie na cztery, jak chcieli robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak używali Nowin I-ki to będzie mocniejsza niż przy Małogoszczy. Wiązało mu "szybko" lub "szybciej" bo był pewnie bardziej miałki niż te co używał wcześniej. Jeśli używał go mniej, będzie oznaczać, że wylewka będzie słabsza. Przy okazji do zwykłego betonu klasy B30 (plus minus) ilość cementu to circa 350-370 kg/m3 betonu, przy założeniu, że jest ziarno ok 8mm. Przy założeniu, że jest tam piasek ok 2 mm to będzie deczko słabszy. 7,5 m3 to pi razy oko ok 15 ton mieszanki a ilość 1750 kg to naprawdę niebogato jak na mieszankę. Dla mnie to mimo wszystko deko mało, ale to tylko moja opinia...

 

 

Używali II z Nowin ale 42,5. A cementu było 1975 kg bo z dwóch ton został mi jeden worek). Zamiast odjąć 25 kg to nie wiem, jakim cudem odjąłem 250. Wyliczenia robiłem na 1975 kg. Ciut lepiej chyba to wygląda.

 

fotohobby... niestety ale ja mam takie odczucia prawie zawsze... Bo praktycznie każda ekipa pójdzie na łatwizne tam, gdzie może. Więc staram się pilnować każdego bo wiem, że mnie zależy bardziej, niż im...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak wielkie "gie" bo licząc na posadzkę 1: 4 (taki betonik w miarę z sensem) to powinno wyjść circa about 10 ton betonu, a nie 15... 15 to 1:6 - czyli jak dla mnie tak czy inaczej mocny to on to to nie jest... A popiołowy to zależy od tego jaki popiół (czyli krzemionka została dana).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też będzie dwójka... Ale zagłębiłem się w temat, bo w mojej okolicy są cementownie (Nowiny, Małogoszcz) i mają niby podobne te cementy, a jednak inne. Jeden jest z wapniem (VLL) inny ma go mniej...

 

A jeszcze mi powiedzcie - mam w łazience wystające ponad styropian rury, w niektórych miejscach nawet 5 cm. Więc taką rurę będzie przykrywała cieniutka warstwa wylewki... Niestety tak zrobili mi hydraulicy.... Będą włókna. A czy siatka stalowa rzucona na tą rurkę cośkolwiek ją zwmocni? Nic nie będzie na niej stało pewnie, ale boję się, że tam będzie pękać...

Niestety będzie pękać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...