Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Montaż napędu do bramy przesuwnej


ChłopZmazur

Recommended Posts

Napę do bramy przesuwnej koszt 1600 zł z montażem 2000 zł.

Czy warto samemu to robić, czy lepiej zlecić profesjonalnej ekipie? Macie doświadczenia w tym temacie jaki naped polecacie. Ja po lekturze decyduję się na FAAC 740. Czy lampa sygnalizacyjna jest potrzebna? Podraża o 100 zł koszt zestawu. 2 pilot myślę że będzie potrzebny - 1 w aucie drugi w domu do otworzenia bramy. Czy też od razy stosować otwieranie bramy z domowym domofonem otwieranie bramy i furtki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko można zrobić samemu ( nawet zbudować dom), bo to tylko kwestia czasu i umiejętności.

Ja bramę przesuwną ( jak i cale ogrodzenie )zrobiłem sam. ale tak z górki nie było - trzeba pamiętać o odpowiednio (dużej) wylanej i wypoziomowanej "stopie", beton musi odpowiednio przyschnąć. Uchwyty do zębatki prowadzące bramę też raczej powinny być do bramy przyspawane. Zrobisz to sam ? Na lampce bym nie żałował- powiedziałbym, że to podstawa. Jeżeli montaż zrobi odpowiednia ekipa masz gwarancje, jak zrobisz sam będziesz ewentualne pretensje miał sam do siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile montaż bramy to pewne wyzwanie (głównie za sprawą jej wagi, bo technicznie trudne to specjalnie nie jest), tak montaż napędu to żaden problem, wystarczy do tego minimum technicznego oblatania i uważne przeczytanie instrukcji montażu. Pewnym problemem może być najwyżej zębatka - trzeba ją przyspawać i trzeba to zrobić dobrze, żadne przysmarkanie na żużel nie wchodzi w grę, ale to też się da zrobić samemu.

 

Lampa - niezbędna nie jest, ale warto ją mieć, ona ładnie pokazuje, czy brama jeszcze jest w ruchu, czy już nie, a to wbrew pozorom nie zawsze jest takie oczywiste. To nie musi być oryginalna lampa za 100zł.

Warto przemyśleć położenie barier optoelektronicznych: typowo daje się jedną na słupkach od strony ulicy. Na ogół zapewne to wystarcza, ale ja poważnie zastanawiam się nad dołożeniem drugiej bariery po drugiej stronie bramy. Między bramą a garażem mam wąsko i samochód tam wchodzi z niewielkim luzem, a ponieważ zdarza mi się parkować na podjeździe, taka dodatkowa bariera byłaby zabezpieczeniem przed przetarciem tyłu samochodu krawędzią zamykającej się bramy, jeśli przez nieuwagę stanąłbym zbyt blisko niej.

Warto moim zdaniem też przewidzieć możliwość dodatkowego sterowania bramą przyciskiem położonym w dogodnym miejscu: w garażu, czy wiatrołapie, z różnych przyczyn czasem się bramę chce otworzyć, a nie zawsze pilot jest wtedy pod ręką. To technicznie nie jest problem, każdy napęd ma możliwość sterowania zewnętrznym zestykiem, wystarczy nawet przycisk "dzwonkowy", kwestia okablowania tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarek dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Bramę przesuwną mam stopa też wylana. Okablowanie tez jest. Pytam o sam napęd. Na aledrogo jest zestaw http://allegro.pl/zestaw-naped-silownik-faac-740-868mhz-duzy-zasieg-i5412718391.html za 1600 z montażem 2000.

Tu są listwy: możliwość wymiany listwy metalowej na listwę poliamidową z metalowym rdzeniem +10zł/mb - czym to się różni. Te listwy widać że są na śruby mocowane a nie jak piszecie spawane.

 

 

RE:

Warto moim zdaniem też przewidzieć możliwość dodatkowego sterowania bramą przyciskiem położonym w dogodnym miejscu: w garażu, czy wiatrołapie, z różnych przyczyn czasem się bramę chce otworzyć, a nie zawsze pilot jest wtedy pod ręką. To technicznie nie jest problem, każdy napęd ma możliwość sterowania zewnętrznym zestykiem, wystarczy nawet przycisk "dzwonkowy", kwestia okablowania tylko.

Dlatego myślę wziąć 2 piloty . Jeden w aucie, a drugi w dogodnym miejscu w domu. Mam tez pociągnięty przy furtce kabel 8 żyłowy pod domofon. Piszesz że każdy napęd ma możliwość sterowania zew. stykiem - więc będę mógł w przyszłości podłączyć pod domofon?

 

Czy FAAC to dobry wybór? Czytałem opinie o NICE i FAAC i lepsze opinie ma FAAC.

 

 

bariery optoelektroniczne u mnie zbędne bo mam dużą przestrzeń. Czy rodzaj pilota ma znaczenie czy wystarczy pierwszy lepszy? Mam piloty do otwierania bramy garażowej. Czy mogą one być zaprogramowane by otwierały i bramę garażu i bramę wjazdową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Listwa poliamidowa jest tańsza, jakoby cichsza i z całą pewnością mniej trwała. I to chyba wszystkie różnice. Moim zdaniem nie warto się w nią pchać.

 

Listwy mocujące trzymają się na śrubach, to fakt, ale czego trzymają się śruby? :) Ich się nie przeciąga przez profil, je się do profila spawa i ich łby są właśnie do takiego mocowania przystosowane. NIe trzeba do tego wielkiego sprzętu, wystarczy zwykła "domowa" spawarka, niemniej wymaga to spawacza z umiejętnością położenia spoiny składającej się głównie z metalu, a nie głównie z żużla.

 

Sterowanie z domofonu - tak, jeżeli tylko domofon ma takie wyjście (NO powinno być, czyli po ludzku pisząc taki zwykły styk zwierny zwierany przyciskiem otwierania bramy). Pilot w dogodnym miejscu w domu? Można i tak, ale w praktyce, to takiego pilota się potem zwykle szuka...

 

FAAC to dobry wybór, ale nie jedyny. FAAC to taki... może nie aż mercedes, ale powiedzmy Volkswagen. Nice to przy nim będzie Opel, a Benninca to powiedzmy Toyota. Podobnej klasy, podobnej jakości, różniące się minimalnie ceną, wyglądem, każde ma swoich wielbicieli. Nice ma tutaj tylko taką wadę, że piloty od niej są niekompatybilne z żadnymi innymi, więc o ile zależy Ci na sterowaniu potem bramy i wrót garażowych z jednego pilota, jeśli jedno z nich kupisz Nice, drugie też będzie musiało być Nice. Tak więc jeśli wrota garażowe już są, to może zacznij wybór od tej strony.

 

Barierę choć jedną załóż koniecznie. To nie jest wielki koszt, budżetu Ci nie zrujnuje, a zwróci się przy pierwszym zdarzeniu typu dziecko rowerek porzuciło w głupim miejscu bądź małżonka "na chwilę tylko podjeżdżała, stanęła na wjeździe i ona przecież wcale nie chciała tej bramy zamykać"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nice ma tutaj tylko taką wadę, że piloty od niej są niekompatybilne z żadnymi innymi, więc o ile zależy Ci na sterowaniu potem bramy i wrót garażowych z jednego pilota, jeśli jedno z nich kupisz Nice, drugie też będzie musiało być Nice. "

 

Hmm, osobiście mam napęd bramy wjazdowej Nice a bramy garażowej Home i otwieram je jednym pilotem. Wydaje mi się, że każdy napęd można zaprogramować do pilota - co jeżeli zgubisz pilota od Nice, musisz kupować oryginalny? Wątpię - przecież nawet pilota do auta można dorobić za grosze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co wiem, to kwestia standardów komunikacji pilot-odbiornik, Nice ma swój własny, a przynajmniej miał 5 lat temu, kiedy temat drążyłem. Więc albo coś się od tamtego czasu zmieniło, albo Home "czyta" również standard Nice.

Oryginalne piloty do Nice zresztą nie są znów takie drogie, a z dorabianiem pilota do auta "za grosze" też różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem zestaw z montażem. Jeśli tu trzeba dobrego spawacza to nie warto bawić się samemu. Dopytuję o bariery optoelektroniczne - jak będę w kwocie kilku dych to domówię.

Jarek piszesz, że listwy poliamidowe są tańsze, ale u nich są droższe "możliwość wymiany listwy metalowej na listwę poliamidową z metalowym rdzeniem +10zł/mb - czym to się różni." mają metalowy rdzeń.

 

Jak zabezpieczacie napęd przed kradzieżą? Znam przypadki że kradną te urządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bariera to będzie raczej stówa, niż kilka dych.

 

Listwy poliamidowe były tańsze w czasie, jak ja drążyłem temat, było to nie tak dawno temu, więc nie wydaje mi się, by tu się coś zmieniło. Na allegro listwy są w dużej rozpiętości cenowej, więc ciężko powiedzieć konkretnie, ale mam wrażenie, że w podobnym rozmiarze te stalowe są droższe. Możliwe, że twój dostawca w ten sposób celowo odstrasza ludzi przed wyborem listew poliamidowych, żeby uniknąć potencjalnych problemów z nimi związanych - jak mi tłumaczono, te listwy mogą się po pierwsze ścierać, są poza tym słabsze mechanicznie.

 

 

Temat kradzieży napędu - kiedyś ginęły nagminnie, teraz to podobno jest dużo rzadziej spotykane, ale na wszelki wypadek zawsze można użyć śruby z nietypowym łbem, albo zamiast śruby dać kotwę z prętem gwintowanym, a napęd przykręcić zrywalną nakrętką. Pierwsze zabezpieczenie to jednak sam fakt zamontowania napędu od wnętrza posesji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarku w teorii co do tych listew mógłbym się z Tobą zgodzić, gdyby nie fakt że od około 5 lat mam takie na swojej bramie. Montowałem je sam, na wkręty farmery (ocynkowane z dużym wiertłem) i kompletnie nic od tamtego czasu się nie dzieje, listwy się nie przesuwają, nie zużywają, po prostu działają jak należy. Montaż był bardzo szybki i łatwy, więc ktoś kompletnie bez doświadczenia da sobie radę (wystarczy wkrętarka). Listwy dostarczył mi facet który bramę wyspawał i zamontował, nie wiem ile kosztowały za metr, ale najpewniej najtańszych nie kupił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, nie chcę się sprzeczać, bo z tymi plastikowymi ja z kolei nie mam żadnych doświadczeń, więc może informacje, które ja uzyskiwałem były przesadzone, nie wiem.

 

Co do montażu tylko - zapewne twoja listwa jest montowana do bramy, nie do profilu jezdnego, więc mogłeś sobie pozwolić na wkręty. Co jednak, jeśli wysokość montażu napędu jest taka, że listwa wypada na dokładnie na profilu? Tak to najczęściej wygląda, a wtedy o żadnym przechodzeniu wkrętów na wylot nie może być mowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjdzie mi chyba kolejną rzecz zrobić samemu, cena za montaż nie mała. Mam pytanie odnośnie programowania pilota, czy to ustrojstwo może być przez sprzedawcę zaprogramowane i wysłane mi?

 

Odnośnie spawania listwy do bramy. Są tu dwie opcje opisane. W instrukcji natomiast wykluczają spawanie "Uwagi do montażu listwy zębatej:

● Bezwzględnie przestrzegaj zasady, aby nie spawać tulejek do listwy ani elementów listwy ze sobą.

● Po zakończeniu montażu listwy zębatej, dla zapewnienia prawidłowej pracy elementów zębatych należy

obniżyć położenie siłownika o około 1,5mm (rys.15)."

Edytowane przez ChłopZmazur
odnośnie spawania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Programowanie pilota jest opisane w instrukcji napędu, nie jest to specjalnie trudne. Czy sprzedawca może zaprogramować? Nie wiem. Musiałby wypakować napęd, podłączyć zasilanie... nie jestem pewien, czy będzie mu się chciało.

 

Co do listwy - nie wolno spawać tulejek do listwy, tulejki spawamy do konstrukcji bramy, listwę zaś do tulejek mocuje się na śruby.

 

20150502_152141.jpg

 

20150502_152130.jpg

 

Z opuszczaniem siłownika chodzi o to, że wcześniej montując listwę posługujesz się siłownikiem jako podparciem "bazowym", żeby uchwycić właściwą wysokość montażu listwy. Potem u siebie nie opuszczałem siłownika, tylko podniosłem o ten milimetr samą listwę (jej otwory montażowe u mnie były owalne, kilka mm luzu góra-dół do dyspozycji miałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do montażu tylko - zapewne twoja listwa jest montowana do bramy, nie do profilu jezdnego, więc mogłeś sobie pozwolić na wkręty. Co jednak, jeśli wysokość montażu napędu jest taka, że listwa wypada na dokładnie na profilu? Tak to najczęściej wygląda, a wtedy o żadnym przechodzeniu wkrętów na wylot nie może być mowy.

 

W moim przypadku do bramy głównej dospawany mam profil (mniej więcej jak u Ciebie), listwę po prostu przykręciłem do tego profilu, identycznie jak u Ciebie to wygląda. Niemniej jednak zgodzę się że w przytoczonym przypadku byłby kłopot z przykręcaniem. Niemniej jednak nie spotkałem się jeszcze z bramą przygotowaną pod napęd bez takiego profilu (dystansu).

 

W przypadku listwy metalowej (jak u Ciebie) o wkrętach można zapomnieć bo nie ma dystansu od profilu, plastiki taki dystans mają i dlatego przykręcenie jest łatwiejsze na wkręty.

 

ChłopZmazur - kto pyta nie błądzi, ale raczej masz małe szanse na zaprogramowanie pilotów przez sprzedawcę. Nie pękaj, to łatwizna. Jakby co to zawsze masz neta. U mojego kolegi za programowanie pilotów majster chciał 50zł, rozumne przeczytanie instrukcji było za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

mikolekklusek i właśnie mam kolejne pytanie. Kiedyś ludzie polecali NICE i BENINCA, teraz narzekają na nie. Z roku na rok coraz gorsza jakość towarów. Dobre opinie ma firma FAAC. Majster odradza FAAC mówi że od roku firma popsuła się i ma masę reklamacji na napęd. Na allegro masę wyprzedaży FAAC to tez o czymś świadczy. Poleca mi BENINCA lub CAME.

Ma ktoś u siebie napęd CAME?

 

JarekP w poście www czytam że montowałeś u siebie Beninca Bull5 . Dlaczego ten model napędu i jak się sprawuje?

Edytowane przez ChłopZmazur
pytanie o bull5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JarekP w poście www czytam że montowałeś u siebie Beninca Bull5 . Dlaczego ten model napędu i jak się sprawuje?

 

Kiedy rozglądałem się za napędem dla siebie, rozglądałem się przede wszystkim za FAACem. Sprzedawca w jednym ze sklepów jednak zaczął mnie przekonywać, że te wiodące firmy mają bardzo porównywalne jakościowo produkty, a na Bennincę on mi da jeszcze dobrą ofertę. Poczytałem opinie po forach dyskusyjnych, wyszło mi, że to faktycznie jest bardzo porównywalne (czyli na każdy jest mniej więcej podobny poziom pochwał i narzekań), wziąłem trochę tańszą Benincę. Nie żałuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim FAACu 740 który od blisko 4 lat pracuje (4 auta dzień w dzień otwierają i zamykają bramę) była jedna usterka - przepalił się jakiś kondensator, za wymianę zapłaciłem 100zł, oprócz tego wszystko śmiga aż miło. Z drugiej strony znam pewną firmę która ma autoryzowany serwis m.in. Faaca, ale i kilku innych producentów. Ciekawostką jest że u nich wszystkie napędy są Beninca. Realia są takie że na żywotność napędu duży wpływ ma montaż i umiejscowienie bramy, pełna brama w wietrznym miejscu będzie bardziej męczyć napęd niż kuta w zacisznym (nawet mimo tego że mogą tyle samo ważyć).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FAAC masz od 4 lat i pewnie kolejne tyle posłuży bez awarii, ale obecnie przenieśli firmę do Bułgarii i to nie jest to samo. Skłaniam się ku Benince bull5.

Jak Jarek nie narzeka to zawierzam. Dodatkowo dokupuje radio do sterowania napędem bramy, dotychczasowymi pilotami od bramy garażowej. Cenowo 2 piloty = radio do sterowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...