mest 02.12.2015 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 (edytowane) Witam wszystkich, mam problem z rekuperatorem. Wchodzę ostatnio na strych i widzę, że z przyłącza skroplin cieknie woda. Pomyślałem syfon się zapchał nie ma odpływu i cieknie. Otóż problem jest inny, bardziej złożony. Cieknie z dołu rekuperatora ale obok króćca skroplin, koło uszczelki. No to rozebrałem obudowę z przodu i okazało się, że jest mnóstwo wody na dolnej obudowie, pod styropianem. Naciskając na styropian aż wypływała na zewnątrz. Po oględzinach okazało się i nie wiem kogo teraz winić, że: po prawej stronie od wymiennika gdzie skrapla się woda, ta woda nie leci wprost do tunelu gdzie jest odpływ skroplin (nie wiem dlaczego), woda kapie tak jak widać tutaj, plastikowa "noga" wymiennika styka się ze styropianem i leci po ściance w głąb styropianu, na czerwono zaznaczone miejsce styku styropianu z "nogą" rekuperatora a na niebiesko krople wody i wychodzi w tych miejscach przelewając się dalej w dół Rekuperator jest dobrze wypoziomowany, błąd jest jakby od strony technicznej i według mnie instalator nie ponosi tutaj winy. Czy ktoś miał coś podobnego? Mogę to sobie zrobić we własnym zakresie bo mam pomysł, ale nie po to płaciłem ponad 5000 za rekuperator żeby teraz robić jakąś prowizorkę. Edytowane 2 Grudnia 2015 przez mest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 02.12.2015 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Zrób foto syfonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 02.12.2015 21:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Zrobię jutro bo dzisiaj nie chce mi się już włazić na poddasze. Nic to pewnie nie da, bo syfon nie przecieka tylko woda nie spływa do niego, jakby spływała to nie ma żadnego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 02.12.2015 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 To nie chodzi o to O ciśnieniu słyszałeś? O podciąganiu słyszałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 03.12.2015 09:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2015 To nie chodzi o to O ciśnieniu słyszałeś? O podciąganiu słyszałeś? Nie słyszałem:) ale obserwowałem jak ta woda się sączy. Wyciągnęliśmy wszystko, powycieraliśmy do sucha, następnie wszystko z powrotem włożyliśmy i uruchomiliśmy i po jakimś widać było którędy woda się przedostaje. Proszę o to zdjęcia syfonu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 03.12.2015 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2015 Nie słyszałem:) ale obserwowałem jak ta woda się sączy. Wyciągnęliśmy wszystko, powycieraliśmy do sucha, następnie wszystko z powrotem włożyliśmy i uruchomiliśmy i po jakimś widać było którędy woda się przedostaje. Proszę o to zdjęcia syfonu: [ATTACH=CONFIG]339458[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]339459[/ATTACH] Wytrzyj rekuperator Odepnij syfon Podstaw pod rekuperator wiaderko - niech się woda tam leje Zaczekaj dobę i daj znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
homecactus 03.12.2015 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2015 Ja mam renovent excelent 400, raz mi wystąpił ten sam problem, W zasadzie nic nie zrobiłem, może nieco poruszałem tam i z powrotem rekuperatorem, po jakims czasie (w przeciągu doby) problem zniknął. Nie wiem jaka była przyczyna, nie wiem co się stało, że problem zniknął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 03.12.2015 13:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2015 Wytrzyj rekuperator Odepnij syfon Podstaw pod rekuperator wiaderko - niech się woda tam leje Zaczekaj dobę i daj znać. Musiałbym wszystko co jest w środku powyciągać (cały styropian i wymiennik) bo żeby wyciągnąć styropianową podstawę tak właśnie muszę zrobić, inaczej nie da rady. Napisz co chodzi Ci po głowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MatixL 07.12.2015 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 a co na to serwis ?również chcę kupić ten reku w wersji 400. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 07.12.2015 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 Również zaobserwowałem takie zjawisko pewnego popołudnia-Excellent 400.Zdjąłem syfon, wylałem płyn i zmontowałem z powrotem. Problem po paru godzinach minął. Reku wisi w PG, więc na bieżąco mam kontrolę co się dzieje. W ciągu 3 lat eksploatacji, tylko ten jeden problem się zdarzył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 07.12.2015 18:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 Również zaobserwowałem takie zjawisko pewnego popołudnia-Excellent 400. Zdjąłem syfon, wylałem płyn i zmontowałem z powrotem. Problem po paru godzinach minął. Reku wisi w PG, więc na bieżąco mam kontrolę co się dzieje. W ciągu 3 lat eksploatacji, tylko ten jeden problem się zdarzył. Ale miałeś wodę gdzieś w środku rekuperatora? Oto woda u mnie:( pomiędzy styropianem, na dworze jest ciepło więc nie skrapla się aż tak bardzo, żeby móc to spokojnie poobserwować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 07.12.2015 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 Woda wyciekała z obudowy. Dokładnie z jakiego miejsca to nie zdążyłem sprawdzić. Miałem akurat mało czasu i postanowiłem, że jak problem w ciągu 2-3 dni nie ustąpi, to go rozkręcę. Kłopot rozwiązał się prawie sam po paru godzinach, więc już nie dociekałem przyczyn. Mam nadzieję że problem nie powróci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 11.01.2016 11:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2016 Czy problem nie powróci? Problem jest cały czas tylko raz zauwazalny, a raz nie bo nie cieknie, ale woda cały czas źle odpływa i zbiera się pod styropianem. Napisały do mnie 3 osoby, które mają ten sam problem i kolejne 4 o których dowiedziałem się od osoby która montowała mi rekuperator. Jak będę wiedział coś więcej to dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 24.01.2016 09:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Po rozmowie z dystrybutorem w poprzednim tygodniu miał zadzwonić w tym... jasne, że nie zadzwonił bo po co;) z informacji które od niego uzyskałem okazuje się, że nowe Brinki mają wadę fabryczną i nie jestem sam z takim problemem, ale z tego co wywnioskowałem to nie za bardzo wiedza jak to usunąć i czekają na informację z Holandii. Osobom, które planują kupić Brinka radzę się wstrzymać bo nie dość, że jest z nimi problem to serwis i dystrybucja też nie są na najwyższym poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forgetit 24.01.2016 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Podobny problem z Aeris 350 vv, skończyło się na spaleniu dwóch wentylatorów i uszkodzeniu sterownika. Instalator nie potrafił odowiedzieć skąd woda w rekuperatorze. Było jej z 15l, mimo drożnego odpływu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 24.01.2016 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 To niewesoło z tymi Excellentami. Kto ma gwarancję to nie musi się martwić. Ja mam już 4 rok, to już po gwarancji. Choć jeśli to wada fabryczna, to może producent poczuje się do naprawy wszystkich sprzedanych egzemplarzy. Miejmy nadzieję. Choć szczerze mówiąc, na razie niczego niepokojącego nie zauważyłem. Tylko raz ten wyciek wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 29.01.2016 10:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2016 To niewesoło z tymi Excellentami. Kto ma gwarancję to nie musi się martwić. Ja mam już 4 rok, to już po gwarancji. Choć jeśli to wada fabryczna, to może producent poczuje się do naprawy wszystkich sprzedanych egzemplarzy. Miejmy nadzieję. Choć szczerze mówiąc, na razie niczego niepokojącego nie zauważyłem. Tylko raz ten wyciek wody. Z tym nie musi się martwić to chyba tak nie do końca:( kolejny dzień próbuję się dodzwonić i gościu nie odbiera telefonu. Jeśli masz starszą wersję excellenta to problem podobno nie występował, ja mam nowszą i nie wygląda to dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek1111 30.01.2016 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2016 Witam. Mam ten sam problem z Brinkem Excellentem 300 co kolega MEST, po prawie dwóch miesiącach od zgłoszenia problemu do sprzedawcy i korespondencji e-mail z dystrybutorem urządzenia na terenie Polski, problem nie został rozwiązany. I obawiam się, że bez sądu się nie obędzie. Obecnie czekam na obiecaną wizytę serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 01.02.2016 19:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Ja jestem w kontakcie z przedstawicielem firmy ATC. Nie wiem w sumie czy można to nazwać kontaktem. Skorzystałem z porady prawnika i dostałem jednoznaczną odpowiedź, jeśli w ciągu 14 dni od dnia złożenia reklamacji nikt się z Tobą nie skontaktuje reklamacja jest rozstrzygnięta na korzyść klienta. W środę mam ponowne spotkanie z prawnikiem i będziemy wysyłać pismo. Najpierw do firmy ATC, żądając wymiany urządzenia na nowy - sprawny. Jeśli to nie pomoże to składam pismo do sądu. Pracują tam idioci a nie ludzie, bo jeśli nazwałbym ich ludźmi to obraziłbym każdego z nas. Ja nie wiem jak to wszystko funkcjonuje. Każdy jest dorosłym człowiekiem a większość (nie wszyscy) handlowców nie ma za grosz poczucia jakiejkolwiek odpowiedzialności. Powinno się wpie****** jednemu czy drugiemu to wtedy by zaczęli wszystko rozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 12.02.2016 07:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Ja już nie czekam na wizytę serwisu bo chyba tylko ja się przejmuję tym, że rekuperator mi cieknie (co jest w sumie normalne) nikt do mnie nie zadzwonił mimo obietnic - przedszkole. Sprzedawca zgonił winę na dystrybutora i tak na tą chwilę mają się sprawy ze strony tamtych osób. Ja też nie mam za bardzo czasu żeby uczestniczyć w tym przedszkolu, więc poszedłem do prawnika - został moim pełnomocnikiem i wysłałem pisma z pieczątką kancelarii. Czekamy dalej jak sprawy się potoczą zamierzam podjąć również inne kroki ale o tym za jakiś czas:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.