mayek 03.12.2015 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2015 Witam, architekt zaprojektował mi dom w całości z Silki. Do bloczka 24cm dołożył jeszcze 30cm styro, więc wraz z elewacją wychodzi prawie 60cm grubości ściany. Chyba trochę dużo nie? Pomyślałem, że lepiej zrobić ściany zewnętrzne z Ytonga a jedynie wewnętrzne z Silki. Wtedy byłoby 24cm bloczek + 25 styro- oszczędzam 5cm grubości ściany. Akumulację miałbym nadal dość dużą a ścianę choć trochę cieńszą. Czy są jakieś przeciwwskazania dla takiego rozwiązania? Jakieś wady? A może zalety? Bardzo proszę o pomoc. PS Na wiosnę startuję z budową- nie ukrywam że bardzo liczę na Waszą pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
schizo85 04.12.2015 07:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 Silka na ściany konstrukcyjne wystarczy nawet w grubości 18cm, nie musi być 24cm, już zyskujesz 6 cm. Co do styropianu to trochę przesadził. Jak nie budujesz czegoś w stylu pasywniaka to moim zdaniem 18cm Silki i 20cm styropianu jest optymalnie. No może 25cm styropianu jak chcesz mieć super ściany. Powyżej pewnej wartości zwiększanie grubości styropianu traci sens ekonomiczny, w zależności jeszcze jakie masz źródło ciepła. Nie piszesz nic o tym, ani jaki dom, parterowy, piętrowy? A tego wszystkiego dowiesz się z OZC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 04.12.2015 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 Silka na wszystko, bo będziesz miał cicho i mocny dom, a styropianu dużo, byleby mądrze. Jak chcesz dawać 25-30cm, to obowiązkowo wentylacja mechaniczna, no i musisz mieć ciągłość izolacji - najlepiej płyta fundamentowa na XPS, połączona z izolacją ścian bez mostka, oraz izolacją poddasza - również z zachowaniem ciągłości. Do tego jeszcze okna w warstwie izolacji i będzie dom mocno energooszczędny, który można grzać nawet prądem.Jeśli jednak planujesz kocioł na węgiel, to olej te styropiany i wszelkie nowoczesne wynalazki, tylko zbuduj dom z byle czego, ociepl 15cm styropianu i grzej ile wlezie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mayek 04.12.2015 07:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 schizo, Przemek dzięki za odpowiedzi. Może rzeczywiście nie napisałem, że dom ma być energooszczędny, lecz myślałem że dział forum zobowiązuje Z grubsza będzie tak jak pisze Przemek a ogrzewanie gazem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_Wisznia Mała 04.12.2015 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 Tak jak napisali poprzednicy. Silka lub inny silikat i z powodzeniem wystarczy 18cm na wszystkie ściany nośne. I dzięki Bogu, że nie będziesz kopcił węglem, który w XXI w. powinien być spalany wyłącznie w elektrowniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thepilator 04.12.2015 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 Podłączę się do tematu. Mam podobny dylemat: planuje budowe piętrowej "stodoły". Wstępne założenia to: płyta fundamentowa izolowana 20cm xps, podłogówka w całym domu, wentylacja mechaniczna z rekuperatorem, na parterze najchętniej pakiety szybowe osadzane w xps. Mamy przyłącze gazu w ulicy a żona uwielbia gotować i nie wyobraża sobie kuchni bez profesjonalnej kuchenki więc na 99% ogrzewanie gazowe, Dokładne parametry ocieplenia dobrane do jak najlepszego stosunku zyski/koszty. Długo szukaliśmy odpowiedniego projektu ponieważ bardzo mało jest piętrowych domów z dwuspadowym dachem(większość to poddasze użytkowe i skosy). Wstępnie wybrany projekt(do adaptacji):http://www.domyczystejenergii.pl/Projekty-domow/Das-Haus-III Stąd pytanie, czy piętrowy budynek można budować z silki 18? Jeśli tylko z 24cm i dołoże do tego 20-25cm ocieplenia to faktycznie ściana będzie bardzo gruba. Czy akumulacyjność silikatów nie będzie dla mnie przekleństwem latem? Działka jest z wjazdem od północy więc praktycznie w każdym pomieszczeniu będę miał ekspozycję południową (zarówno część dzienna na parterze jak i sypialnie na piętrze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 04.12.2015 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 Na pewno można zbudować z 18cm, bo piętrowy można zbudować z betonu komórkowego 24cm. Najwyżej trzeba będzie dołożyć słupy żelbetowe, ale to już niech określi konstruktor. Na Twoim miejscu nie przejmowałbym się jednak grubością ściany - ja mam 24cm + 30cm styro i co mi to przeszkadza? Okna wystawiłem o 10cm w styropian i wygląda całkiem normalnie.Co innego obawy odnośnie akumulacji latem - silikaty będą zbawieniem, ale musisz mieć możliwość zasłonienia okien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 04.12.2015 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 Z Silki 18 bez problem 2 pietra. Maja odpowiednią nośność. Ewentualnie na ściay nośne wewnętrzne 24 bo tutaj wchodzi podparcie stropu. Ja jakoś przy szybach 0,5 nie odczuwałem że się nagrzewa pomieszczenie. Dopiero jak otworzyłem drzwi to wtedy zaczęło być goraco. Mówię tutaj o sierpniu i wystawie południowej. Dla mnie przy obecnych oknach kwestia nagrzewania to mit - ale to moje osobiste zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mayek 04.12.2015 19:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 thepilator czytam Twój post i jakbym czytał o swoim domu:) Też chcę dwupiętrową stodołę i też miałem problem ze znalezieniem "gotowca", dlatego zdecydowałem się na projekt indywidualny. Wyszedł nieco drożej ale za to mam wszystko tak jak chcę.Dom projekt którego wybrałeś jest częściowo zagłębiony w ziemi. Bierzesz to pod uwagę? I raczej nie są to pełne dwa piętra bo przy 7,6m wysokości i dachu 45 stopni to raczej niemożliwe. Przemek Kardyś Pewnie że się da, ale ze słupami żelbetowymi- a to dodatkowy koszt i kłopot. Tylko że ja chcę elewację drewnianą więc dojdzie mi minimum 5cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Instaltechnic 04.12.2015 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 Zastanawiając się czy budować z Ytong 24cm +25 cm, czy Silki 18 + 30 cm, wolałbym silikat. Większa bezwładność ścian, ściany cichsze - mniej słyszysz z zewnątrz (burza, pies sąsiada, auta, samoloty...), bez problemu wieszasz wszystko na ścianie. Nie widzę zbytnich minusów silikatu. Przy 18 cm stawiasz co chcesz bez problemu. Tak jak dla mnie pod instalacje wolę działać w Ytong, bo silikat jest twardy. Dla Ciebie moim zdaniem lepsza silka. Przy ciężkiej ścianie np. silikat rewelacyjnie działa ogrzewanie ścienne, więc nawet jak nie można dać podłogówki (grube deski, inne względy...), to bez problemu można ogrzać ściennym, lub ściennym wspomagać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 06.12.2015 05:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 (edytowane) [ Może rzeczywiście nie napisałem, że dom ma być energooszczędny, lecz myślałem że dział forum zobowiązuje Z grubsza będzie tak jak pisze Przemek a ogrzewanie gazem. Ja mysle ze musisz zastanowic sie nieco mocniej nad funkcjonalnoscia budynku. Najlepiej tez zrobic OZC. Samo stwierdzenie ze ma byc egenrooszczednie to za malo. A przeciec chodzi zeby trafic w optymalny punkt (to co chce sie uzyskac) i nie wydac przy tym za duzo. Np. zastanawiales sie czy bedziesz wysuwal okna w izolacje czy nie? Jezeli tak, wybierz SILKE. Jezeli nie wybierz BK (to taki moj subiektywny punkt widzenia). Jezeli SILKA to tylko sciana 18cm (ABSOLUTNIE wystarczy). Zapodam, co doslownie kilka dni temu napisalem w swoim dzienniku, na podobnie zadane pytanie. (inne zalety poza akumulacyjnoscia SILKI i cieplem BK) BK na scianach zewnetrznych: - Dajac 24cm BK + 22/25 cm STYRO uzyskujemy bardzo fajne parametry cieplne (chyba kolo 0,12). Zeby to samo uzyskac z SILKI to juz idziemy w 30cm STYRO. Wtedy moim zdaniem powinno sie wysunac okna w izolacje, aby przynajmniej wizualnie zmniejszych slaby efekt okienek strzelniczych (ja przy BK wysuwam okna tylko 1-2cm w izolacja, radykalnie zmniejszajac koszt "cieplego montazu"). - Bardzo ladnie mozna wyrownac wszelkie otwory pod cieply montaz okien, czyli z uzyciem folii ktore musza w tych miejscach idealnie przylegac SILKA na scianach wewnetrznych: - Akumulacja oczywiscie tez - Mniejsza powierzchnia scian. My murowalismy nawet z SILKI 8cm. Inna sprawa ze to juz raczej skrajnosc. Nawet nasza ekipa murarzy stwierdzila ze "pierdzielenie sie" ze scianami bylo nieprzecietne. Na palcach jedej reki moga wymienic domy gdzie robili 8mke. To dosc trudny i kruchy material. Oczywiscie z mojej perspektywy "inwestora" to raczej same zalety (koszty, miejsce). Najwazniejsze sciany mamy z SILKI 12tki. - W tych wewnetrzych scianach ktore sa mega twarde mozna wieszac ciezkie rzeczy uzywajac malych kolkow. - Wyciszenie akustyki pomiedzy pokojami (tu Silka pozostawia wszystkich daleko w tyle) - Cena generalnie jest atrakcyjna, a sciana wychodzi bardzo rowna Nalezy pamietac o wymiarach. Dzis jedyne sensowne polaczenie zapewnia product oryginalny czyli YTONG+SILKA (wersja 20cm). Edytowane 6 Grudnia 2015 przez Mikolaj5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mayek 06.12.2015 19:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 Też mi się wydaje że 18cm Silki wystarczy bez problemu. Niestety architekt uparł się na 24cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 06.12.2015 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 Ja mam z bk ale teraz budował bym z silki. Dla mnie najważniejszym argumentem jest ze silka ma dużą pojemność cieplną, i wygrzany dom długo to ciepło trzyma. Silka sprawdzi sie dobrze w budynkach opalanych okresowo czyli piecami węglowymi, kominkami czy prądem. Przy prądzie można grzać tylko w taniej taryfie. Przy gazie nie ma to już żadnego znaczenia i nawet lepiej jak dom mam mała pojemność cieplna gdyż łatwiej jest wtedy sterować temeraturą. W twoim wypadku gdy planujesz ogrzewanie gazowe wybrał bym to co tańsze. No chyba że mieszkasz przy ruchliwej drodze to silka będzie chroniła cię przed hałasem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rydzadam 06.12.2015 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 Też mi się wydaje że 18cm Silki wystarczy bez problemu. Niestety architekt uparł się na 24cm Możesz porozmawiać z kierbudem na temat zamiany 24 na18. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thepilator 07.12.2015 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 Dziękuje wszystkim za odpowiedzi, muszę przyznać że już się w tym wszystkim pogubiłem. Wstępnie nastawiłem się na silikaty, 20-25cm ocieplenia i wysunięcie okien w warstwe ocieplenia. Teraz dochodzę do wniosku że większość ich zalet w moim przypadku może nie być pożądana. Działka znajduje się w starej cichej dzielnicy, nie przy głównej drodze więc izolacja akustyczna od otoczenia nie jest u mnie priorytetem. Z drugiej strony od wschodu graniczy z domem, obok którego jest warsztat samochodowy (nie wiem jak bardzo uciążliwy akustycznie),więc tą kwestie muszę jeszcze przemyśleć. Dla mnie najważniejszym argumentem jest ze silka ma dużą pojemność cieplną, i wygrzany dom długo to ciepło trzyma. Silka sprawdzi sie dobrze w budynkach opalanych okresowo czyli piecami węglowymi,kominkami czy prądem. Przy gazie nie ma to już żadnego znaczenia i nawet lepiej jak dom mam mała pojemność cieplna gdyż łatwiej jest wtedy sterować temperaturą. W twoim wypadku gdy planujesz ogrzewanie gazowe wybrał bym to co tańsze. No chyba że mieszkasz przy ruchliwej drodze to silka będzie chroniła cię przed hałasem. Planuje ogrzewanie gazowe. Więc akumulacyjność cieplna byłaby korzystna gdybym zamierzał ogrzewać dom np. pompą ciepła. Gdybym zastosował BK dzięki małej pojemności cieplnej uzyskałbym szybszą reakcje ogrzewania i większy komfort? Co innego obawy odnośnie akumulacji latem - silikaty będą zbawieniem,ale musisz mieć możliwość zasłonienia okien. Prawdopodobnie zastosowalibyśmy rolety zewnętrzne lub zewnętrzne żaluzje przesuwne. Latem dom z silikatów będzie chłodniejszy niż dom z betonu komórkowego? Większa bezwładność ścian silikatów vs BK byłaby w moim przypadku wadą zimą a zaletą latem? Przy ciężkiej ścianie np. silikat rewelacyjnie działa ogrzewanie ścienne, więc nawet jak nie można dać podłogówki (grube deski,inne względy...), to bez problemu można ogrzać ściennym, lub ściennym wspomagać. Chcielibyśmy parkiet w salonie,jadalni i kuchni a z tego co czytałem ciężko pogodzić go z podłogówką. Czy takie ogrzewanie ścienne można zainstalować w przypadku ogrzewania gazowego? mayek Przeglądałem mnóstwo gotowych projektów i nie mogłem znaleźć nic ciekawego.Byliśmy zdecydowani na projekt indywidualny ale po rozesłaniu maili do ponad 20 wrocławskich architektów ceny powalały. Dlatego szukamy czegoś doadaptacji i tak właśnie trafiłem na ten projekt. We wtorek jestem umówiony na spotkanie z architektem, który go stworzył więc napewno wyjaśnię wszystkie te nieścisłości (wysokość,zagłębienie itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 07.12.2015 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 Silikat będzie zaletą zarówno zimą, jak i latem. W początek sezonu letniego wejdziesz z zimnymi ścianami, więc długo potrwa zanim ogrzeją się do temperatur niekomfortowych. W tym czasie będą chłodne i będą chłodzić powietrze w domu - ale bez przesady, bo ciągłe wystawianie na słońce i je rozgrzeje, a wtedy będzie problem.Zimą natomiast ściany będziesz miał ciepłe po lecie, więc częściowo przeniosą energię na sezon przejściowy, co oznacza po prostu niższe zużycie energii. Do tego komfort akustyczny, szczelność przy murowaniu na pełną pionową i poziomą spoinę, możliwość użycia kleju z puszki, nie popękają, można powiesić ciężkie przedmioty... dobre ściany po prostu.Wady silikatu to wyższa cena niż beton komórkowy, więcej roboty przy murowaniu, trudność przy prowadzeniu instalacji (twarde i ciężko coś wykuć), no i cholernie zimne jak się nie zaizoluje ścian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rydzadam 07.12.2015 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 Ja na silikat zdecydowałem się tylko z tych powodów:- większa akumulacja zimna / ciepła, co się przydaje zarówno zimą, jak i latem- można wieszać wszystko nawet na działówkach bez obawy, że np. kołek rozporowy wypadnie.Wady są do przeżycia, więc się nimi nie przejmowałem. Zauważyłem, że w Niemczech podstawowym materiałem do budowy jest właśnie silikat, przynajmniej w rejonie, gdzie bywam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 07.12.2015 11:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 Silikat. Zastanawiałem się nad tym 5 lat. Zrobiłbym z żelbetu, gdyby nie jego cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 07.12.2015 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 Też mi się wydaje że 18cm Silki wystarczy bez problemu. Niestety architekt uparł się na 24cm Architekt powinien dostosowac sie do Twoich oczekiwan, a nie odwrotnie PS. to czesto wynika z niewiedzy ... moze boi sie ze silka 18tka to za cienki bloczek (co oczywiscie nie jest prawda). Tak naprawde konstruktor odpowiada za obliczenia. Inna sprawa ze jak architekt ma problem z ... powiedzmy taka bezproblemowa rzecza, to dobrze bym przeanalizowal jego inne posuniecia zwiazane z konstrukcja (wiezby, fundamentow, stropu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mayek 08.12.2015 07:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2015 Architekt powinien dostosowac sie do Twoich oczekiwan, a nie odwrotnie PS. to czesto wynika z niewiedzy ... moze boi sie ze silka 18tka to za cienki bloczek (co oczywiscie nie jest prawda). Tak naprawde konstruktor odpowiada za obliczenia. Inna sprawa ze jak architekt ma problem z ... powiedzmy taka bezproblemowa rzecza, to dobrze bym przeanalizowal jego inne posuniecia zwiazane z konstrukcja (wiezby, fundamentow, stropu) Architekt twierdzi, że przy 18cm silki zawsze wychodzą dodatkowe wzmocnienia żelbetonowe do zrobienia i że to jest dodatkowy koszt i kłopot. Do innych jego rozwiązań nie mam większych zastrzeżeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.