Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ściany zewnętrzne- Silka czy Ytong?


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 76
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Serio taki słup żelbetowy to nie jest kto wie jaki koszt. Powiedzmy słup 18x18cm, wysoki na 2,8m, to 15kg stali, 0,1m3 betonu, dwie szerokie deski, metr pręta gwintowanego, 6 podkładek i 6 nakrętek. Razem jakieś 80zł plus deski, ale te potniesz później na łaty dachowe, więc nie licz. Niech tych słupów będzie z 16, to masz koszt 1300zł, a silka 18cm będzie tańsza pewno o 3 tyś w stosunku do 24cm. Jak doliczysz robotę, to różnica schudnie, więc... zależy kto to będzie robił.

 

A na Twoim miejscu nie przejmował bym się grubością ścian. Co to szkodzi jaka będzie gruba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki słup żelbetowy? o czym Wy mówicie?

Wytrzymałość Silka 25MPa Ytong 2-3MPa. To co tu trzeba wzmacniać słupami? :)

Niech ten architekt weźmie sobie konstruktora. Ja miałem robić właśnie z 18cm silki ale przez ciężar skłaniam się właśnie ku BK. Choć jak to sobie teraz jeszcze raz przeliczyłem to chyba będę musiał przemyśleć od nowa z czego ściany :o

 

A na Twoim miejscu nie przejmował bym się grubością ścian. Co to szkodzi jaka będzie gruba?

Nic nie szkodzi. Ale po pierwsze płacisz za coś czego nie potrzebujesz a po drugie tracisz powierzchnię

Edytowane przez zibuch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanęło na tym, że będzie jednak 24cm Silki.

Teraz pytanie czy dać 25 czy 30cm styro? Różnica to 0,12W/m2 a 0,10W/m2. Warto dać więcej?

 

Potwierdzam. Jeżeli dom pierwotnie miał być wg projektu z 24 gazobetonu to silka 18 i tak będzie mocniejsza i to bez żadnych słupów.

Styropian zawsze lepszy grubszy ale ... można tak samo z grafitowego nieco cieńszego i koszt wyjdzie taki sam. Poza tym jak dasz już przykładowo 30cm styropianu to będzie to sensowne dopiero przy całościowym potraktowaniu domu jak energooszczędny czyli bdb okna UW ok.0,7, w dach 40 cm wełny, montaż stolarki w izolacji czyli kolejne x tys.zł, na fundament 20cm styro lub xps, wentylacja mechaniczna, itd. Niemniej warto. Jest duża szansa, że za ogrzewanie rocznie zapłacisz trzycyfrową sumę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do silki to jest jeszcze odmiana trochę mocniejsza. Sprawdź w necie ale już ta bazowa E18 jest bardzo mocna. Przy domu jednorodzinnym chyba nikt nie stosuje silki 24cm, a słupy wzmacniające z żelbetu to zwłaszcza na poddaszu to są prawie w każdym projekcie. To wykonawcze żaden problem i żaden koszt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Architekt powinien dostosowac sie do Twoich oczekiwan, a nie odwrotnie

oczywiście, że masz rację :yes: i przy okazji Architekt powinien zwrócić uwagę na drobne, acz istotne szczegóły :

- ściana zewnętrzna budynku nie pełni tylko i wyłącznie funkcji nośnych ( przenoszenia obciążeń i usztywnienia konstrukcji budynku), ale również poza podstawową ochroną budynku i jego wnętrza przed wychłodzeniem i przegrzewaniem, również pełni funkcje akustyczne, czy też pożarowe.

- myślę, że możliwość zastosowania SILKA E18, a nie E24 ( czy też SILIKATU N18, N24 ) jest związane tylko i wyłącznie z ceną jednego i drugiego bloczka, ale w tym przypadku należy mieć świadomość zmiany parametrów użytkowych przegrody na gorsze !

- czy warto zastosować taką zmianę dla obiektu, który ma prawidłowo funkcjonować przez X lat ? : moim zdaniem nie warto.

- co innego, gdybyśmy rozmawiali o np. budynku gospodarczym, czy garażu, … innym budynku, który nie posiada pomieszczeń na stały pobyt ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie się z Wami nie zgodzić. Przecież tu nie chodzi tylko o wytrzymałość na ściskanie, lecz także inne siły działające na boki.

Przeanalizowałem sprawę i doszedłem do wniosku że wolę szerszą ścianę, lecz bez żelbetonowych wzmocnień.

Poniżej domy z Silki 18

budowa-domu_1690236.jpg

20130718_191500.jpg

 

A tutaj 24

sciany_pp_Fot_8-730x491.jpg

 

Różnica jest wyraźna prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie się z Wami nie zgodzić. Przecież tu nie chodzi tylko o wytrzymałość na ściskanie, lecz także inne siły działające na boki.

Przeanalizowałem sprawę i doszedłem do wniosku że wolę szerszą ścianę, lecz bez żelbetonowych wzmocnień.

Poniżej domy z Silki 18

[ATTACH=CONFIG]340401[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]340402[/ATTACH]

 

A tutaj 24

[ATTACH=CONFIG]340403[/ATTACH]

 

Różnica jest wyraźna prawda?

:) Te dwa pierwsze domy wybudowane z silikatów 24cm wyglądałyby tak samo. Tam jest ścianka kolankowa, której nie wymurujesz z żadnych bloczków, muszą być belki betonowe, podobnie te słupki w narożnikach. Z bloczków 24 cm tez takich nie zrobisz. Na ostatnim obrazku, na górze jest wieniec więc wzmocnienia ścian nie są potrzebne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie się z Wami nie zgodzić. Przecież tu nie chodzi tylko o wytrzymałość na ściskanie, lecz także inne siły działające na boki.

Przeanalizowałem sprawę i doszedłem do wniosku że wolę szerszą ścianę, lecz bez żelbetonowych wzmocnień.

Poniżej domy z Silki 18

[ATTACH=CONFIG]340401[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]340402[/ATTACH]

 

A tutaj 24

[ATTACH=CONFIG]340403[/ATTACH]

 

Różnica jest wyraźna prawda?

 

 

Uwierz mi, nie wierz o czym piszesz, jestem konstruktorem.

W miejscach gdzie jest zginanie i tak nie wystarczy sama silka. Rozciąganie (zginanie to ściskanie z jednej i rozciągnie z drugiej) musi przenieść stal. Ale tam gdzie jest zginanie a nie tam gdzie się komuś wydaje

 

- myślę, że możliwość zastosowania SILKA E18, a nie E24 ( czy też SILIKATU N18, N24 ) jest związane tylko i wyłącznie z ceną jednego i drugiego bloczka, ale w tym przypadku należy mieć świadomość zmiany parametrów użytkowych przegrody na gorsze !

Ale jaką konkretną cechę użytkową? U? Nośność? A nawet jak będzie zmiana to czy parametr zostanie w wymaganym zakresie?

No chyba, że ten parametr to grubość i minimalna grubość to np 20cm :)

Edytowane przez zibuch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... porównaj sobie parametry obu bloczków tutaj :) :

http://www.ytong-silka.pl/pl/docs/ZT_Projektowanie_konstrukcyjne_budynkow_z_blokow_Silka_07-2014.pdf

 

o ile parametry obu bloczków są "w normie" to izolacyjność akustyczna diametralnie spada na niekorzyść E18, czy też N18

http://www.grupasilikaty.pl/do-pobrania.php?category=8

" Katalog techniczny wyrobów silikatowych "

Edytowane przez ŁUKASZ ŁADZIŃSKI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Witam

Ściany z bloczków silikatowych to najlepsze rozwiązanie.Wyrażę kilka opinii na ich temat:

1) Zgadzam się że ściany 18cm wystarczą w większości domków jednorodzinnych (albo nawet we wszystkich jeśli chodzi o wytrzymałość na ściskanie) ale jeśli chodzi o zginanie to trzeba przeanalizować projekt czy posiada usztywnienia w postaci ścian poprzecznych (kominów itp.) jeśli natomiast ściana jest długa i nieusztywniona to trzeba zastosować trzpienie(słupy).

2) Są super Ciche,

3) Są mocne i białe (nie ma problemu z brudem przy wierceniu jak to przy cegłach czerwonych).

4) Akumulują dużo ciepła

5) Są zdrowe.

6) Jeśli chodzi o murowanie to faktycznie majstrzy wolą murować na zaprawie tradycyjnej i trzeba pilnować aby zrobili silkę zgodnie z wytycznymi tzn aby można było je wykorzystać do instalacji elektrycznej (ewentualnie wodociągowej), murowanie ścian na zaprawę tradycyjną jest na pewno bardziej pracochłonne i czasochłonne (no i więcej zaprawy pujdzie:) bo będą grubsze spoiny).

7) Kucie bruzd w silce nie jest aż tak niewygodne jak myślałem, czasowo podobnie wychodzi jak w BK - trzeba tylko dokuć się do otworów.

 

A minus to jest tylko jeden są zimne w porównaniu z bk ale z tego co pamiętam to bk 24cm = ok 4-6cm styropianu więc myślę, że to jest najmniej istotny argument.

 

Użytkownik "mayek" który wstawił zdjęcia porównał całkowicie inne ustroje konstrukcyjne budynku (ten na zdjęciu ostatnim ma pełne piętro i usztywnienia w postaci wieńców, natomiast pozostałe zdjęcia mają ścianki kolankowe na których opiera się konstrukcja dachu - siły pionowe i poziome więc muszą mieć trzpienie-słupy, zauważ że ściany parterów też nie mają trzpieni-słupów poza słupami narożnymi gdzie z dwóch stron są okna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A minus to jest tylko jeden są zimne w porównaniu z bk ale z tego co pamiętam to bk 24cm = ok 4-6cm styropianu więc myślę, że to jest najmniej istotny argument.

Wcześniej nie sprawdzałem. Dokładnie wychodzi 3cm styropianu więcej jeśli założymy BK o lambda 0,2 i 6cm różnicy dla BK lambda 0,1. Porównałem 18cm silki lambda 0,8 i 24cm BK. Styropian lambda 0,033.

Więc zysk powierzchni użytkowej domu nie jest aż taki duży.

Edytowane przez zibuch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Zastanawiając się czy budować z Ytong 24cm +25 cm, czy Silki 18 + 30 cm, wolałbym silikat. Większa bezwładność ścian, ściany cichsze - mniej słyszysz z zewnątrz (burza, pies sąsiada, auta, samoloty...),

 

Nadal się waham nad wyborem materiału na ściany zewnętrzne. Ostatnio zaczynam się skłaniać ku betonowi komórkowemu. Czy rzeczywiście różnica w izolacji akustycznej miedzy bk a silikatem będzie widoczna? Dom będzie zlokalizowany na zwykłym osiedlu, czyli potencjalne źródła hałasu to szczekający pies czy przejeżdżający samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal się waham nad wyborem materiału na ściany zewnętrzne. Ostatnio zaczynam się skłaniać ku betonowi komórkowemu. Czy rzeczywiście różnica w izolacji akustycznej miedzy bk a silikatem będzie widoczna? Dom będzie zlokalizowany na zwykłym osiedlu, czyli potencjalne źródła hałasu to szczekający pies czy przejeżdżający samochód.

 

 

 

odpowiedz sobie i mi na pytanie.... a dlaczego nie Porotherm? na przykład Porotherm Profi 25 cm? Coś z tym jest nie tak ?? Nie masz problemu z wilgocią nasiąkliwością nie masz problemu z hałasem.. szybko sie buduje - na zaprawę klejową. Jest trwały ciepły -(fakt nie tak jak ytong czy jemu podobne ale jednak) poza tym jest twardy i mniej podatny jelsi masz niepewny teren - np szkody górnicze lub inne ziemne niespodzianki.

 

 

I wiesz co... pisze to do ciebie ktoś kto jeszcze miesiąc temu chciał mieć dom z Ytonga.. ze niby ciepły ze niby energooszczędny.. itd itp

I w sumie nadal ma mozliwosc aneksowania umowy i zmiany ze wspomnianego porothermu na ytong. ale nie zrobie tego..

Wybuduje dom ze wspomnianego porothermu dorzucę mu 25 cm Austrotherm EPS FASSADA PREMIUM i będziei ciepło i cicho i spokojnie i żaden pies wydra czy słoń sowimi dźwekami nie zakłócą mi spokoju którego oczekuję myśląc o budowie własnego M.

Ściany działowe z porothermu o grubości około 11 cm i będzie można szaleć...

 

 

 

 

Pozdrav

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal się waham nad wyborem materiału na ściany zewnętrzne. Ostatnio zaczynam się skłaniać ku betonowi komórkowemu. Czy rzeczywiście różnica w izolacji akustycznej miedzy bk a silikatem będzie widoczna? Dom będzie zlokalizowany na zwykłym osiedlu, czyli potencjalne źródła hałasu to szczekający pies czy przejeżdżający samochód.

Nie będzie żadnej różnicy. Okna zadecydują gorsze lub lepsze . Izolacja akustyczna to ważniejsza jest w działowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...