400 22.11.2004 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2004 Kurcze, takie tu dysputy naukowe, a ja chcę wiedzieć: lód gładki czy chropowaty bardziej śliski. No chłopaki ( dziołchy wiedzą). Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-469112 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EVOlucjusz 22.11.2004 23:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2004 3. Uważajcie, by nie "przegrzać" opon zimowych. Jeśli używacie opon zimowych w zbyt wysokich temperaturach to spowoduje to zmianę składu mieszanki - opona stanie się twardsza (łatwo to zauważyć bo będzie głośniejsza) - taka opona nie spełni swej roli odpowiednio - nadaje się tylko do wymiany. Toś mnie zmartwił - bo moje zimówki kilka dni po zakupie przeszły dość ostrą jazdę (na odciętym od ruchu torze) gdzie miało być "zimowo", a było letnio. Miałem nadzieję , że jedyna szkodą było ich szybsze starcie - a tu taki news. Ale dokładniej co to znaczy "przegrzać"? - zrobić 1000km w temp 15C? pozdr Mariusz Nie wiem ile trzeba przejechać - to zależy od konkretnej opony. Gdy przegrzałem moje Pirelli WinterSport 210 byłem mało świadom tego problemu więc nie mierzyłem. Nie jeździłem w temp 15 stopni bo już dawno bym zmienił gumy na letnie - więc raczej przebieg temat zrobił już w temp ok 10 stopni. Dodatkowo trzeba uwzględnić, że podczas ostrej jazdy mieszanka gumy się nagrzewa dość intensywnie - na tyle, że temperatura w oponach wzrasta o kilka stopni. Ja jeżdzę dużo i dynamicznie, ale i mam opony wysokiej klasy - te były w indeksie H (do 210km/h) Podsumowując słowotok - zmieniąc gumy na zimowe jak już jest naprawdę chłodno (średnie temp ok 5) - chyba, że pada śnieg. Zmieniać na letnie - jak tylko robi się cieplej - temp i zastrzeżenie co do opadów jak wyżej. No i co do tematu rozpoznania "przegrzanych" - opony są zdecydowanie twardsze i głośniejsze - nie wspominając, że na byle śnieżku lub lekko śliskiej drodze jezdzi sie jak na łyżwach. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-469173 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EVOlucjusz 23.11.2004 00:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2004 Stały napęd jest stosowany w samochodach wyższej klasy (czyt. droższych), np. w Audi i to tylko od modelu A4 wzwyż. A3, TT ma napęd dołączany – oczywiście skrzętnie i tu i tu jest używana nazwa „quattro” – no bo w jakim celu mówić klientom tańszych modeli, że mają gorszy układ… Przez chwile myslałem o zakupie starego Audi 80 (B4 - chyba poprzednik A4) quattro - orientuje sie ktos może czy to ten gorszy (dołączany) - czy ten lepszy (stały)? pozdr Mariusz Nie jestem pewien, ale chyba nadal zasada Audi obowiązuje: silnik wzdłużny - napęd torsen (ten cacy), silnik poprzeczny - napęd - haldex - ten dołączany. Raczej będzie ta pierwsz opcja, bo nie słyszałem by Audi stosowało wiskotyczne sprzęgło (poprzednik Haldexa), a Haldex jest dość nowym rozwiązaniem. Jeszcze jedno - sprawdć czy na pewno to quattro - bo widziałem już wynalazki z emblematem a bez napędu - wystarczy zobaczyć czy od przodu do tyłu biegnie wał Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-469174 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 26.11.2004 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2004 Po tych arcynaukowych wywodach proponuję małą przerwę. A to jest ile na ile? http://foto.onet.pl/upload/29/17/_374035_n.jpg Bo speedów ma 18! Chciałabym chociaż się takim przejechać. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-472481 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gtca 26.11.2004 08:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2004 Chciałabym chociaż się takim przejechać. Nie trać nadziei - może na Allegro sie taki trafi . A może jakbyś dobrze pogadała w Słomczynie to za tydzień ten sam stoi u Ciebie w ogródku pozdr Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-472486 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gtca 26.11.2004 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2004 Nie jestem pewien, ale chyba nadal zasada Audi obowiązuje: silnik wzdłużny - napęd torsen (ten cacy), silnik poprzeczny - napęd - haldex - ten dołączany. Raczej będzie ta pierwsz opcja, bo nie słyszałem by Audi stosowało wiskotyczne sprzęgło (poprzednik Haldexa), a Haldex jest dość nowym rozwiązaniem. Jeszcze jedno - sprawdć czy na pewno to quattro - bo widziałem już wynalazki z emblematem a bez napędu - wystarczy zobaczyć czy od przodu do tyłu biegnie wał Dzieki za info. Z tym "quattro" (bez napędu z tyłu) - to chyba rzeczywiście coś jest na rzeczy - takie same przestrogi wyczytałem na forum audiklub Tak naprawdę to mam jeszcze sporo czasu to zakupu autka 4x4 - na wieś przeprowadzam się za rok - tam dziś leży śnieg jeszcze sprzed tygodnia - eh. Ale wywiad i rozeznanie już teraz prowadzę. Rozważam takie właśnie stare Audi, lub Subaru legacy, albo z drugiej strony auto typu Suzuki Vitara, Nissan Terrano - proces decyzyjny w toku pozdr Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-472508 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 26.11.2004 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2004 Nie trać nadziei - może na Allegro sie taki trafi W resoraczka raczej się nie zmieszczę... A może jakbyś dobrze pogadała w Słomczynie to za tydzień ten sam stoi u Ciebie w ogródku Razem z gratisem - koncesją na stację benzynową zatkniętą za wycieraczkę! Jak tak to biorę! Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-472519 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 26.11.2004 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2004 A takim mogłabym wozić chrust na opał z pobliskiego lasu. http://www.kenworth.com/images/6100_img1.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-472528 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Agacka1719499039 26.11.2004 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2004 do mnie by nie wjechał...nie wyrobi zakrętu,dlatego właśnie mam króciutką vitarke... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-472735 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 26.11.2004 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2004 do mnie by nie wjechał...nie wyrobi zakrętu,dlatego właśnie mam króciutką vitarke... W zasadzie chyba nie miałabym większych problemów z wjazdem , nawet zaparkować miałabym gdzie, tylko musiałabym jeszcze zainwestować w odwierty pozwalające zlokalizowac złoża roponośne. Muszę pomyśleć... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-472742 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Agacka1719499039 26.11.2004 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2004 wszystko jest do zrobienia...więc myśl... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-472770 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
400 26.11.2004 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2004 Zobaczcie dziewczyny jakie te chłopy mądre. Wszystkowiedzący. Są najlepszymi kierowcami [jak samochód za nich myśli, he he], a moje pytanie o śliskość lodu omijają jak krowi placek. Powielają rady przeczytane wcześniej w Motorze za 1,20PLN A kto odkrył piękno tych wspaniałych samochodzików powyżej? Gdzie te prawdziwe chłopy? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-472835 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EVOlucjusz 26.11.2004 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2004 Po tych arcynaukowych wywodach proponuję małą przerwę. A to jest ile na ile? http://foto.onet.pl/upload/29/17/_374035_n.jpg Bo speedów ma 18! Chciałabym chociaż się takim przejechać. To zależy czy z naczepą czy bez To co widać to jest 4x6 (bo to, że z tyłu koła są bliźniacze nie liczy się) Generalnie jest to część główna tzw. osiemnastokołowca - no i to jest potęga. Ale w USA są jeszcze większe potęgi - tzw. pociągi drogowe. Nie mam żadnej fotki ale widziałem kiedyś w TV takie cudo - ciągnik jeszcze większy a za nim 4-6 przyczep ogromnych - szok Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-473215 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EVOlucjusz 26.11.2004 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2004 do mnie by nie wjechał...nie wyrobi zakrętu,dlatego właśnie mam króciutką vitarke... Zdziwiłabyś się! Kierowcy potrafią z tym cuda robić no i jest bardzo zwrotne. Tak samo jak w osobówkach - większa nie znaczy mniej zwrotna. Mój samochód sportowy jest mniejszy od drugiego ale przy manewrowaniu jest dużo trudniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-473217 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 26.11.2004 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2004 Ale w USA są jeszcze większe potęgi - tzw. pociągi drogowe. Nie mam żadnej fotki ale widziałem kiedyś w TV takie cudo - ciągnik jeszcze większy a za nim 4-6 przyczep ogromnych - szok Coś takiego? http://www.vivanco.pl/ac/cyryl/galeria/pociagi/29.jpg Albo takiego? http://www.vivanco.pl/ac/cyryl/galeria/pociagi/2.jpg Ten też niezły http://www.vivanco.pl/ac/cyryl/galeria/pociagi/15.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-473223 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 26.11.2004 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2004 Zdziwiłabyś się! Kierowcy potrafią z tym cuda robić no i jest bardzo zwrotne. Tylko pewnie "zachodzi" na zakrętach. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-473226 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gtca 26.11.2004 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2004 ... a moje pytanie o śliskość lodu omijają jak krowi placek. Jeśli oczekujesz naukowych wywodów wyjaśniajacych Twój problem - to ja Ci nie pomogę (niestety) - teraz szczerze żałuję, ale na tych lekcjach w szkole nie uważałem Ale z doświadczenia, czyli zaliczenia "gleby" na oblodzonym chodniku mogę powiedzieć, że lód to lód i nie znasz dnia ni godziny kiedy będziesz mógl z bliska ocenić jego "chropowatość". Jakkolwiek chropowaty daje wrażenie, że jest sie czego uchwycić - więc ten chyba mniej śliski. Ale to takie rozważania laika, który chyba nawet istoty pytania nie pojął. pozdr Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-473229 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 26.11.2004 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2004 To zależy czy z naczepą czy bez To co widać to jest 4x6 (bo to, że z tyłu koła są bliźniacze nie liczy się)Generalnie jest to część główna tzw. osiemnastokołowca - no i to jest potęga. W Ameryce podstawowa klasyfikacja pojazdów jest jednolita, oparta na trzynastu klasach: - klasa 1 – motocykle, - klasa 2 – samochody osobowe, w tym holujące lekkie przyczepy, np. kempingowe, - klasa 3 – inne pojazdy dwuosiowe z ogumieniem pojedynczym na wszystkich kołach, do tej kategorii należą m.in. samochody typu pick-up i van, - klasa 4 – autobusy o liczbie osi równej dwa lub więcej; kategoria nie obejmuje ciężarówek z nadwoziami pasażerskimi, - klasa 5 – dwuosiowe samochody ciężarowe z ogumieniem bliźniaczym tylnej osi (wsparte na sześciu oponach), należą do niej w równym stopniu popularne w USA samochody kempingowe i np. duże samochody dystrybucyjne lub budowlane, - klasa 6 – trzyosiowe samochody cięża- rowe, - klasa 7 – samochody ciężarowe o liczbie osi równej 4 lub większej, przeglądając oferty amerykańskich firm nadwoziowych łatwo natrafić np. na wywrotki wyposażone w pięcio lub nawet sześcioosiowy tylny wózek jezdny, w skład którego wchodzą trzy dodatkowo montowane, unoszone osie podporowe, - klasa 8 – zestaw drogowy wsparty na maksymalnie czterech osiach składający się z pojazdu silnikowego i jednej naczepy/przyczepy, - klasa 9 – pięcioosiowy zestaw drogowy z jedną przyczepą/naczepą, - klasa 10 – zestaw drogowy z jedną przyczepą/naczepą o łącznej liczbie osi równej 6 lub większej, - klasa 11 – zestaw drogowy, w którym łączna liczba osi jest nie większa od 5, składający się z pojazdu silnikowego i kilku przyczep/naczep, - klasa 12 – sześcioosiowy zestaw drogowy z kilkoma przyczepami/naczepami, - klasa 13 – zestaw drogowy z kilkoma przyczepami/naczepami o łącznej liczbie osi równej 7 lub większej. A tu prosty rysuneczek: http://www.autotransport.com.pl/arch/2004-09/USA-Zesatwy-drogowe-.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-473231 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gtca 26.11.2004 22:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2004 A takim mogłabym wozić chrust na opał z pobliskiego lasu. Nie wiem jaki masz lasek w okolicy- ale kilka kursów czymś takim po chrust i po Borach Tucholskich nie ma śladu. Proszę dla dobra potomnych - nie kupuj tego! Ten Twój Pickup jest juz wystarczająco super. pozdr Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-473236 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
projektant 26.11.2004 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2004 ... a moje pytanie o śliskość lodu omijają jak krowi placek. Jeśli oczekujesz naukowych wywodów wyjaśniajacych Twój problem - to ja Ci nie pomogę (niestety) - teraz szczerze żałuję, ale na tych lekcjach w szkole nie uważałem Ale z doświadczenia, czyli zaliczenia "gleby" na oblodzonym chodniku mogę powiedzieć, że lód to lód i nie znasz dnia ni godziny kiedy będziesz mógl z bliska ocenić jego "chropowatość". Jakkolwiek chropowaty daje wrażenie, że jest sie czego uchwycić - więc ten chyba mniej śliski. Ale to takie rozważania laika, który chyba nawet istoty pytania nie pojął. pozdr Mariusz A ja uważałem na lekcjach fizyki Pamiętam doświadczenie z kawałkiem lodu oraz opasującym go drutem na którym wisiał ciężar. Nacisk drutu powodował topnienie lodu pod nim. Lód chropowaty jest bardziej śliski. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-473242 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.