Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 556
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

 

3. Uważajcie, by nie "przegrzać" opon zimowych. Jeśli używacie opon zimowych w zbyt wysokich temperaturach to spowoduje to zmianę składu mieszanki - opona stanie się twardsza (łatwo to zauważyć bo będzie głośniejsza) - taka opona nie spełni swej roli odpowiednio - nadaje się tylko do wymiany.

 

Toś mnie zmartwił - bo moje zimówki kilka dni po zakupie przeszły dość ostrą jazdę (na odciętym od ruchu torze) gdzie miało być "zimowo", a było letnio. Miałem nadzieję , że jedyna szkodą było ich szybsze starcie - a tu taki news.

Ale dokładniej co to znaczy "przegrzać"? - zrobić 1000km w temp 15C?

pozdr Mariusz

 

Nie wiem ile trzeba przejechać - to zależy od konkretnej opony. Gdy przegrzałem moje Pirelli WinterSport 210 byłem mało świadom tego problemu więc nie mierzyłem. Nie jeździłem w temp 15 stopni bo już dawno bym zmienił gumy na letnie - więc raczej przebieg temat zrobił już w temp ok 10 stopni. Dodatkowo trzeba uwzględnić, że podczas ostrej jazdy mieszanka gumy się nagrzewa dość intensywnie - na tyle, że temperatura w oponach wzrasta o kilka stopni. Ja jeżdzę dużo i dynamicznie, ale i mam opony wysokiej klasy - te były w indeksie H (do 210km/h)

 

Podsumowując słowotok - zmieniąc gumy na zimowe jak już jest naprawdę chłodno (średnie temp ok 5) - chyba, że pada śnieg. Zmieniać na letnie - jak tylko robi się cieplej - temp i zastrzeżenie co do opadów jak wyżej.

 

No i co do tematu rozpoznania "przegrzanych" - opony są zdecydowanie twardsze i głośniejsze - nie wspominając, że na byle śnieżku lub lekko śliskiej drodze jezdzi sie jak na łyżwach.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-469173
Udostępnij na innych stronach

 

Stały napęd jest stosowany w samochodach wyższej klasy (czyt. droższych), np. w Audi i to tylko od modelu A4 wzwyż. A3, TT ma napęd dołączany – oczywiście skrzętnie i tu i tu jest używana nazwa „quattro” – no bo w jakim celu mówić klientom tańszych modeli, że mają gorszy układ…

 

 

Przez chwile myslałem o zakupie starego Audi 80 (B4 - chyba poprzednik A4) quattro - orientuje sie ktos może czy to ten gorszy (dołączany) - czy ten lepszy (stały)?

pozdr Mariusz

 

Nie jestem pewien, ale chyba nadal zasada Audi obowiązuje:

silnik wzdłużny - napęd torsen (ten cacy), silnik poprzeczny - napęd - haldex - ten dołączany. Raczej będzie ta pierwsz opcja, bo nie słyszałem by Audi stosowało wiskotyczne sprzęgło (poprzednik Haldexa), a Haldex jest dość nowym rozwiązaniem.

 

Jeszcze jedno - sprawdć czy na pewno to quattro - bo widziałem już wynalazki z emblematem a bez napędu - wystarczy zobaczyć czy od przodu do tyłu biegnie wał

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-469174
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, ale chyba nadal zasada Audi obowiązuje:

silnik wzdłużny - napęd torsen (ten cacy), silnik poprzeczny - napęd - haldex - ten dołączany. Raczej będzie ta pierwsz opcja, bo nie słyszałem by Audi stosowało wiskotyczne sprzęgło (poprzednik Haldexa), a Haldex jest dość nowym rozwiązaniem.

 

Jeszcze jedno - sprawdć czy na pewno to quattro - bo widziałem już wynalazki z emblematem a bez napędu - wystarczy zobaczyć czy od przodu do tyłu biegnie wał

 

Dzieki za info. Z tym "quattro" (bez napędu z tyłu) - to chyba rzeczywiście coś jest na rzeczy :) - takie same przestrogi wyczytałem na forum audiklub

Tak naprawdę to mam jeszcze sporo czasu to zakupu autka 4x4 - na wieś przeprowadzam się za rok - tam dziś leży śnieg jeszcze sprzed tygodnia - eh. Ale wywiad i rozeznanie już teraz prowadzę.

Rozważam takie właśnie stare Audi, lub Subaru legacy, albo z drugiej strony auto typu Suzuki Vitara, Nissan Terrano - proces decyzyjny w toku

pozdr Mariusz

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-472508
Udostępnij na innych stronach

Nie trać nadziei - może na Allegro sie taki trafi :)

 

W resoraczka raczej się nie zmieszczę...

 

 

A może jakbyś dobrze pogadała w Słomczynie to za tydzień ten sam stoi u Ciebie w ogródku

 

Razem z gratisem - koncesją na stację benzynową zatkniętą za wycieraczkę!

Jak tak to biorę! :D :wink:

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-472519
Udostępnij na innych stronach

do mnie by nie wjechał...nie wyrobi zakrętu,dlatego właśnie mam króciutką vitarke... :wink:

 

W zasadzie chyba nie miałabym większych problemów z wjazdem , nawet zaparkować miałabym gdzie, tylko musiałabym jeszcze zainwestować w odwierty pozwalające zlokalizowac złoża roponośne. Muszę pomyśleć... :wink:

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-472742
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie dziewczyny jakie te chłopy mądre. Wszystkowiedzący. Są najlepszymi kierowcami [jak samochód za nich myśli, he he], a moje pytanie o śliskość lodu omijają jak krowi placek. Powielają rady przeczytane wcześniej w Motorze za 1,20PLN :)

A kto odkrył piękno tych wspaniałych samochodzików powyżej?

Gdzie te prawdziwe chłopy? :(

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-472835
Udostępnij na innych stronach

Po tych arcynaukowych wywodach proponuję małą przerwę. :D

 

A to jest ile na ile? :D

 

http://foto.onet.pl/upload/29/17/_374035_n.jpg

Bo speedów ma 18! :o

 

Chciałabym chociaż się takim przejechać. :(

 

To zależy czy z naczepą czy bez :D

 

To co widać to jest 4x6 (bo to, że z tyłu koła są bliźniacze nie liczy się)

 

Generalnie jest to część główna tzw. osiemnastokołowca - no i to jest potęga.

 

Ale w USA są jeszcze większe potęgi - tzw. pociągi drogowe. Nie mam żadnej fotki ale widziałem kiedyś w TV takie cudo - ciągnik jeszcze większy a za nim 4-6 przyczep ogromnych - szok :o

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-473215
Udostępnij na innych stronach

do mnie by nie wjechał...nie wyrobi zakrętu,dlatego właśnie mam króciutką vitarke... :wink:

 

Zdziwiłabyś się! Kierowcy potrafią z tym cuda robić no i jest bardzo zwrotne.

 

Tak samo jak w osobówkach - większa nie znaczy mniej zwrotna. Mój samochód sportowy jest mniejszy od drugiego ale przy manewrowaniu jest dużo trudniejszy.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-473217
Udostępnij na innych stronach

Ale w USA są jeszcze większe potęgi - tzw. pociągi drogowe. Nie mam żadnej fotki ale widziałem kiedyś w TV takie cudo - ciągnik jeszcze większy a za nim 4-6 przyczep ogromnych - szok

 

Coś takiego?

 

http://www.vivanco.pl/ac/cyryl/galeria/pociagi/29.jpg

 

Albo takiego?

 

http://www.vivanco.pl/ac/cyryl/galeria/pociagi/2.jpg

 

Ten też niezły

 

http://www.vivanco.pl/ac/cyryl/galeria/pociagi/15.jpg

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-473223
Udostępnij na innych stronach

... a moje pytanie o śliskość lodu omijają jak krowi placek. :(

 

Jeśli oczekujesz naukowych wywodów wyjaśniajacych Twój problem - to ja Ci nie pomogę (niestety) - teraz szczerze żałuję, ale na tych lekcjach w szkole nie uważałem

 

Ale z doświadczenia, czyli zaliczenia "gleby" na oblodzonym chodniku mogę powiedzieć, że lód to lód i nie znasz dnia ni godziny kiedy będziesz mógl z bliska ocenić jego "chropowatość". Jakkolwiek chropowaty daje wrażenie, że jest sie czego uchwycić - więc ten chyba mniej śliski. Ale to takie rozważania laika, który chyba nawet istoty pytania nie pojął.

pozdr Mariusz

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-473229
Udostępnij na innych stronach

To zależy czy z naczepą czy bez :D To co widać to jest 4x6 (bo to, że z tyłu koła są bliźniacze nie liczy się)Generalnie jest to część główna tzw. osiemnastokołowca - no i to jest potęga.

 

W Ameryce podstawowa klasyfikacja pojazdów jest jednolita, oparta na trzynastu klasach:

- klasa 1 – motocykle,

- klasa 2 – samochody osobowe, w tym holujące lekkie przyczepy, np. kempingowe,

- klasa 3 – inne pojazdy dwuosiowe z ogumieniem pojedynczym na wszystkich kołach, do tej kategorii należą m.in. samochody typu pick-up i van,

- klasa 4 – autobusy o liczbie osi równej dwa lub więcej; kategoria nie obejmuje ciężarówek z nadwoziami pasażerskimi,

- klasa 5 – dwuosiowe samochody ciężarowe z ogumieniem bliźniaczym tylnej osi (wsparte na sześciu oponach), należą do niej w równym stopniu popularne w USA samochody kempingowe i np. duże samochody dystrybucyjne lub budowlane,

- klasa 6 – trzyosiowe samochody cięża-

rowe,

- klasa 7 – samochody ciężarowe o liczbie osi równej 4 lub większej, przeglądając oferty amerykańskich firm nadwoziowych łatwo natrafić np. na wywrotki wyposażone w pięcio lub nawet sześcioosiowy tylny wózek jezdny, w skład którego wchodzą trzy dodatkowo montowane, unoszone osie podporowe,

- klasa 8 – zestaw drogowy wsparty na maksymalnie czterech osiach składający się z pojazdu silnikowego i jednej naczepy/przyczepy,

- klasa 9 – pięcioosiowy zestaw drogowy

z jedną przyczepą/naczepą,

- klasa 10 – zestaw drogowy z jedną przyczepą/naczepą o łącznej liczbie osi równej 6 lub większej,

- klasa 11 – zestaw drogowy, w którym łączna liczba osi jest nie większa od 5, składający się z pojazdu silnikowego

i kilku przyczep/naczep,

- klasa 12 – sześcioosiowy zestaw drogowy z kilkoma przyczepami/naczepami,

- klasa 13 – zestaw drogowy z kilkoma przyczepami/naczepami o łącznej liczbie osi równej 7 lub większej.

 

A tu prosty rysuneczek:

 

 

http://www.autotransport.com.pl/arch/2004-09/USA-Zesatwy-drogowe-.jpg

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-473231
Udostępnij na innych stronach

A takim mogłabym wozić chrust na opał z pobliskiego lasu.

Nie wiem jaki masz lasek w okolicy- ale kilka kursów czymś takim po chrust i po Borach Tucholskich nie ma śladu. Proszę dla dobra potomnych - nie kupuj tego! Ten Twój Pickup jest juz wystarczająco super.

pozdr Mariusz

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-473236
Udostępnij na innych stronach

... a moje pytanie o śliskość lodu omijają jak krowi placek. :(

 

Jeśli oczekujesz naukowych wywodów wyjaśniajacych Twój problem - to ja Ci nie pomogę (niestety) - teraz szczerze żałuję, ale na tych lekcjach w szkole nie uważałem

 

Ale z doświadczenia, czyli zaliczenia "gleby" na oblodzonym chodniku mogę powiedzieć, że lód to lód i nie znasz dnia ni godziny kiedy będziesz mógl z bliska ocenić jego "chropowatość". Jakkolwiek chropowaty daje wrażenie, że jest sie czego uchwycić - więc ten chyba mniej śliski. Ale to takie rozważania laika, który chyba nawet istoty pytania nie pojął.

pozdr Mariusz

A ja uważałem na lekcjach fizyki :)

Pamiętam doświadczenie z kawałkiem lodu oraz opasującym go drutem na którym wisiał ciężar. Nacisk drutu powodował topnienie lodu pod nim.

Lód chropowaty jest bardziej śliski.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/20651-klub-mionik%C3%B3w-4x4/page/14/#findComment-473242
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...