Agacka1719499039 18.11.2004 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2004 przy pedale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
godul1 18.11.2004 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2004 A w jakiej odległosci od końcówki? Może da się obciąć i obrobić tęsamą linkę? Z regóły naciąg linki reguluje sie przy gaźniku i można tam popuścic nawet kilka centymetrów. Agacka a wiesz może jakiego kształyu sa końcówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Agacka1719499039 18.11.2004 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2004 Wszytko się da tylko komu by się to chciało...gdzie nie byłam to usłyszałam,że trzeba kupić nową to wymienią...Końcówka jest taka nietypowa...jak czułenko z pustą przestrzenią na uchwyt z linką...podobne do tego co się stosuje w motorach,ale nie to samo trzeba by przewiercać i dopasowywać a jak już napisałam nikomu się nie chce...obłęd! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
godul1 18.11.2004 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2004 W serwisach tak jest. Tam się nic nie naprawia tylko wymienia sie całe elementy na nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Agacka1719499039 18.11.2004 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2004 I tu Cię zadziwię...serwis ominęłam dużym łukiem...tak na wszelki wypadek,żeby mnie nie zabiła cena jaką u nich usłyszę...Tak się rozbestwili i inni mechanicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
godul1 18.11.2004 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2004 No to zatrudnij jakiegoś ślusarza niezwiązanego z motoryzacją albo mechanika starej daty. Powinno sie udac takiego jeszcze znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EVOlucjusz 18.11.2004 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2004 Skontaktuj się z firmą Autolinka - http://www.autolinka.com.plWygląda na to, że mogą być w stanie pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Agacka1719499039 19.11.2004 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2004 Wiesz to jest doskonały pomysł...! Chyba juz znalazłam takiego szpeca w Krakowie...pojadę podstawie wóz i będzie zrobione! W ten sposób nie unieruchomię go sobie na długi czas Wielkie dzięki za natchnienie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
400 21.11.2004 07:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2004 No i mamy zimę. Piasek, łopata, deska, wycieraczka gumowa, łańcuchy, nasze doświadczenie i napęd na cztery. To każdy wie. Ale który lód jest bardziej śliski? Gładki czy chropowaty? Zdania są podzielone. A co wy sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Agacka1719499039 21.11.2004 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2004 A ja włączyłam przedwczoraj już na stałe moje 4x4 i jest cudowne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
izat 22.11.2004 13:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2004 spadł śnieg więc rozpoczął się nowy rozdział dla 4x4 może ktoś z Was wybiera się lub uczestniczył w jakimś rajdzie?? zapraszam do dzielenia się wrażeniami z jazdy po śniegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JoShi 22.11.2004 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2004 Dajesz w rurę na maksa. Zerwana przyczepność, ale samochód zaczyna powolutku posuwać się do przodu. Odrzut bryłek lodu pcha ten nasz samochód. Wykorzystuje się to zjawisko w rajdach, podczas startu, np. na szutrowej nawierzchni. Albo na żużlu. Zjawisko odrzutu to nic innego jak zasada zachowania pedu. A wiec policzmy: mv=MV gdzie m i v masa i predkosc kamyczkow M i V masa i predkosc samochodu Zalozmy, ze uda nam sie kolami zerwac 10 kg kamyczkow (w rzeczywistosci pewnie mniej). Zalozmy, ze samochod wazy 1000 kg (w rzeczywistosci bywa duzo wiecej). Zalozmy, ze te kamyki leca z predkoscia 200 km/h (pewno leca wolniej) Wynik. Sila odrzutu spowoduje ruch samochodu z zawrotna predkoscia 2 km/h. Chyba nie o to chodzilo autorowi tych pseudonaukowych bredni kiedy pisal o rajdowym starcie ? Pozostaly wywod jest tak niedorzeczny, ze nawet go nie skomentuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JoShi 22.11.2004 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2004 Przecież zerwanie kół zmniejsza przyczepność. Czy robią to dla szpanu, tracąc cenne sekundy? Robia to po to, zeby w chwili odzyskania przyczepnosci miec juz silnik na wysokich obrotach. Jest to szybsze niz dochodzenie do tych obrotow bez zerwania przyczepnosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
projektant 22.11.2004 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2004 Do Joshi i innych dyskutantów.O ile zmniejsza się tarcie po zabuksowaniu kół?pozd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JoShi 22.11.2004 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2004 Do Joshi i innych dyskutantów. O ile zmniejsza się tarcie po zabuksowaniu kół? pozd. To trudno policzyc. Przy nawierzchni stalej takiej jak asfalt moze by sie dalo powiedziec, bo to bylaby roznica miedzy tarciem statycznym a dynamicznym choc trzeba by bylo uwzglednic zmiane temperatury tracych powierzchni. Przy nawiezchniach sypkich to jest chyba nie do policzenia. Trzeba by uwzglednic tarcie kola o drobinki nawierzchnii i tarcie tych drobinek o siebie. Jednym slowiem nie mam pojecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gtca 22.11.2004 17:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2004 3. Uważajcie, by nie "przegrzać" opon zimowych. Jeśli używacie opon zimowych w zbyt wysokich temperaturach to spowoduje to zmianę składu mieszanki - opona stanie się twardsza (łatwo to zauważyć bo będzie głośniejsza) - taka opona nie spełni swej roli odpowiednio - nadaje się tylko do wymiany. Toś mnie zmartwił - bo moje zimówki kilka dni po zakupie przeszły dość ostrą jazdę (na odciętym od ruchu torze) gdzie miało być "zimowo", a było letnio. Miałem nadzieję , że jedyna szkodą było ich szybsze starcie - a tu taki news. Ale dokładniej co to znaczy "przegrzać"? - zrobić 1000km w temp 15C? pozdr Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
projektant 22.11.2004 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2004 Pewnie nie w tym wątku, ale Joshi odpowiedz mi co jest grane. Zawsze pęd był związany z drugą zasadą newtona. Aż sprawdziłem w internecie. Odrzut sprawdzam. Przy pędzie. Mam przed oczyma wyjaśnienie trzeciego prawa. Jest odrzut. A więc co jest grane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gtca 22.11.2004 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2004 Stały napęd jest stosowany w samochodach wyższej klasy (czyt. droższych), np. w Audi i to tylko od modelu A4 wzwyż. A3, TT ma napęd dołączany – oczywiście skrzętnie i tu i tu jest używana nazwa „quattro” – no bo w jakim celu mówić klientom tańszych modeli, że mają gorszy układ… Przez chwile myslałem o zakupie starego Audi 80 (B4 - chyba poprzednik A4) quattro - orientuje sie ktos może czy to ten gorszy (dołączany) - czy ten lepszy (stały)? pozdr Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JoShi 22.11.2004 17:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2004 Pewnie nie w tym wątku, ale Joshi odpowiedz mi co jest grane. Zawsze pęd był związany z drugą zasadą newtona. Aż sprawdziłem w internecie. Odrzut sprawdzam. Przy pędzie. Mam przed oczyma wyjaśnienie trzeciego prawa. Jest odrzut. A więc co jest grane? druga zasada dynamiki Newtona: Przyspieszenie ciala jest wprost proporcjonalne do dzialającej na nie sily wypadkowej, a wspolczynnikiem proporcjonalnosci jest odwrotnosc masy tego ciala. a=F/m (*) mowi nam o zaleznosci przyspieszenia od dzialajacej sily i ma sredni zwiazek z pedem trzecia zasada dynamiki Newtona: Jesli na cialo A działa cialo B pewna sila to cialo B dziala na cialo A sila o takiej samej wartosci i kierunku, lecz o przeciwnym zwrocie FAB = -FBA (**) Jest to inaczej zasada akcji i reakcji. No i dalej jesli do wzoru (**) wstawimy wzor (*) to mamy a1*m1=a2*m2 co to jest a? a= dv/t dzie d oznacza delta, czyli inaczej jest to zmiana predkosci v o tartosc dv w czasie t. No to podstawiamy: m1*dv1/t = m2*dv2/t Zalozylismy (co jest oczywiscie sluszne i nie ma w tym zadnego przyblizenia), ze czas po obu stronach rownania jest taki sam, bo w tym samym czasie cialo A dziala na cialo B co cialo B na cialo A. po skroceniu t mamy m1*dv1 = m2*dv2 czyli zasade zachowania pedu po obu stronach mamy zmiany pedu. A teraz odrzut. Odrzut najogolniej mowiac jest wtedy kiedy na poczatku oba ciala maja predkosc rowna zero a w wyniku oddzialywania zaczynaja sie poruszac (np pocisk i armata albo kola samochodu i te nieszczesne szutrowe kamyki ) wtedy zmiana predkosci (predkosc koncowa odjac predkosc poczatkowa) dv=v-0=v i co mamy? m1*v1 = m2*v2 Reasumujac moj moze troche przydlugi wywod. Zasada zachowania pedu wynika z obu (drugiej i trzeciej) zasad dynamiki Newtona. Kazde zjawisko odrzutu zwiazane jest z zasada zachowania pedu, ale nie zawsze zasada zachowania pedu dotyczy odrzutu, bo stosuje sie ja rowniez w innych sytuacjach (np crash testy ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
projektant 22.11.2004 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2004 Tak. Potwierdziło to co napisałaś stwierdzenie prof.Jamesa Trefila: w praktyce nawet system spełniający prawa Newtona, tylko bardziej złożony, dosyć szybko staje się nieprzewidywalny, trudny do wyjaśnienia nawet dla fizyków zajmujących się Newtonowskim poglądem na świat.Przykładem niech będą testy zderzeniowe (ładniej brzmi). Mniej zajmują czasu niż żmudne wyliczenia. Eliminujemy ewentualne błędy w rozumowaniu i wyliczeniach.Dzięki Joshi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.