Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

KLUB MI?O?NIKÓW 4X4


izat

Recommended Posts

sebo,

 

jesli potrzebujesz autka do jazdy po czarnym + wjechanie na te Twoja osniezona gorke - nie pchalbym sie w monstra 4x4 superekstreme, jakies wymysly Daihatsu, ktorych nikt nie zna i nikt naprawic nie chce, tylko trzeba stosowac rozwiazania sprawdzone ....

MB 124 4matic 3,0 TD - poczciwy baleron 4x4

- silnik prosty nizniszczalny o dobrych osiagach (147 KM) i rozsadnym zuzyciu paliwa, ktory jedzie i jedzie i jedzie ...

- proste, nie do zajechania zawieszenie, bezproblemoweprowe i tanie w naprawach

- dosyc ... duzy przeswit jak na plaskacza, do tego nivo

- tania i bezproblemowa eksploatacja - w tym autku nic sie nie psuje - a jak juz sie zepsuje ;-) - masz latwy dostep do uzywek i podrobek dobrej jakosci

Jak znajdziesz wersje kombi - masz wielkie przestronne uniwersalne fajne bezproblemowe auto w idealnym stanie za 20 tysiecy (10 letnie).

 

Spieszmy sie kochac balerony ...tak szybko odchodza.... ;-)

 

Y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 556
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

sebo,

 

10 litrow ropy baleron wychla jak nic - niestety nie bylo samochodow 4x4 z mniejszymi silnikami (jeszcze benzynowy 3.0 - stary silnik, trudny do zgazowania)

Obawiam sie jednak, ze kazdy terenowiec bedzie mial duzo wieksze spalanie.

Mitsubishi Pajero fajny - ale na ktora wersje sie zasadzsz ?

- krotka dobra w teren, ale jako samochod rodzinny mala i praktycznie bez bagaznika

- wersja long OK, ale raczej z wiekszym silnikiem (2,8 TD) albo z jakimis smokami benzynowymi (3.0 - 3.5 ltr) Nie wiem jak takie silniki znosza przerobienie na AGD (zgazowanie) - ale sa to dobre jednostki napedowe.

 

Napisz do czego chcesz gablote wykorzystywac ...to sie pomadrzymy na forum ;-)

 

Y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem poprzednio NEW KIA SPORTAGE 2005 rok i się w terenie nie sprawdził. Jak inne drogie bulwarówki/szpanerskie tylko leśny dukt i koniec. Pierwszy wyjazd na działkę na Mazurach, lekka łączka i 2 km piechotą po traktor. Nie pomogły reduktory i blokady. Auto za 114 000 zł niby terenowe [ wszystkie bez reduktorów to NIE TERENOWE, samo 4x4 to nie wszystko ] . Poczytaj sobie o KORANDO. W terenie spisuje się znakomicie, skrzynia redukcyjna pozwala na śmiałe przeprawy górskie oraz rzeczne [ do ok. 60 cm - sprawdzone ] Często zmieniam samochody i mam rozeznanie, mój to 2005 rok i silnik od starego dobrego merca 2,9 tdi 120kM. Opinie ludzi używających tego auta z roczników 1998-2000 są pozytywne [ 200-500 tyś.km bez awarii - ja pewnie nie doczekam bo moja zasada to 6-miesiecy i do innych ręcy ] dodać należy że skrzynie biegów i układ napędowy robił ten sam amerykański producent który dostarcza zespoły dla Wranglera. V-max 180 kmh[ to oczywiście katowanie ale 140-150 spoko ] i spalanie trasa/'koło domu" 8.2/9.5. Nie ma golasów tzn. każdy full wersja [ skóra, klima,elektryka ] itp. itd.....trzeba poznać........
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- wersja long OK, ale raczej z wiekszym silnikiem (2,8 TD) albo z jakimis smokami benzynowymi (3.0 - 3.5 ltr) Nie wiem jak takie silniki znosza przerobienie na AGD (zgazowanie) - ale sa to dobre jednostki napedowe.

 

To są silniki V6, dają się zagazować - wskazane jest użycie instalacji sekwencyjnej. I należy dobrze dobrać emulatory wtrysków - jednostki sterujące są wrażliwe na wszelkie nieprawidłowości, zgłaszają usterkę, "check engine" i każą robić wycieczki do serwisu. Dobry gazownik to podstawa - tych niestety jest zaledwie kilku może w skali kraju...

:roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem poprzednio NEW KIA SPORTAGE 2005 rok i się w terenie nie sprawdził. Jak inne drogie bulwarówki/szpanerskie tylko leśny dukt i koniec. Pierwszy wyjazd na działkę na Mazurach, lekka łączka i 2 km piechotą po traktor. Nie pomogły reduktory i blokady. Auto za 114 000 zł niby terenowe

 

Jakie opony miałeś ? Zadałeś sobie chociaż trud wymiany opon na conajmniej jakieś A/T ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem poprzednio NEW KIA SPORTAGE 2005 rok i się w terenie nie sprawdził. Jak inne drogie bulwarówki/szpanerskie tylko leśny dukt i koniec. Pierwszy wyjazd na działkę na Mazurach, lekka łączka i 2 km piechotą po traktor. Nie pomogły reduktory i blokady. Auto za 114 000 zł niby terenowe

 

Jakie opony miałeś ? Zadałeś sobie chociaż trud wymiany opon na conajmniej jakieś A/T ?

 

Wiem o co ci chodzi ale łączka była tylko lekko podmokła. Dokąd jechał było ok a po zatrzymaniu koniec. Opony szosowe 255/65 R16 o dość głębokiej rzeżbie [ co prawda zaraz się zakleiły ] . W Korando również szosowe i zrobiłem experyment, zakopałem się specjalnie w miałkim piachu tak że na normalnych przełożeniach i 4x4 nie byłem w stanie wyjechać, po prostu kopał się , a po załączeniu reduktorów bez problemu wyjechał. Kiedyś w zimę na mojej ulicy która jest zawsze zawiewana zaspami zakopała się jakaś osobówka zaraz za nią Suzuki albo Vitara albo Siddeckid [ chyba tak się pisze ] z tych starszych i gosć załączył napędy po czym okazało się że zamiast jechać na wprost zaczeło go obracać po spadku jezdni w stronę rowu. Powód? obracały się koła przed prawe i tyln lewe, zabrakło blokady mostu. Po jakimś czasie przybył gość Gaz-em i bez problemu wszystkich powyciągał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześc chopcy

 

Tak ztym autem to się ciągam już parę miesięcy

 

Po co mi potrzebny.

 

Do roboty mam 25 km (w jedną strone)

 

24 km po czarnym a ostatni kilometr ten do domu wygląda tak.

 

1300m drogi wysypanej łupkiem pod górę (spora ta góreczka) na 700-800m wznosi sie jakies 170-200m (osobówka na zimókach (megane 1,4b)na sniegu (idśnieżona droga) da rade się wyskrobać- ale z trudem (jeżli odśnieżona) na zlodzonej nawierzchni doopa.

Sąsiad ma toyote corolle combi 4x4 1,8b (cała zima noł stres :))

Jak juz na tą góreczke się wyskrobię to zostaje mi 150-170m po wyjeżdzonej traktorami pochyłej drodze polnej.

 

Zaspy zdarzały się 50-80cm zeszłej zimy. Odśniezaja - ale nie zawsze ma to sens - jeżlei spory wiaterek jest to zwawiewa nam tę droge z sasiadujacych z nia pól.

 

No i doradzcie co to ma być za auto ??/

 

Może kupic jakies bez prawa rejestracji (ściągnięte jako złom) - by wyjeżdżać tylko pod górę???

 

Sebo8877

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej sebo,

sporo napisales, ale do analizy przypadku jeszcze pare danych jest niezbedne ;)

- czy problem z podjazdem masz caly rok (koleiny) czy tylko zima (slisko, zawiewa snieg) ?

- czy takim samochodem jak sasiad tez mialbys non-stres cala zime ?

Jesli tak to kupuj od sasiada, albo inna osobowke 4x4 i spoko ....

- czy taki krotki Pajerak/inny jest dla Ciebie OK ?

- czy masz gdzie ewentualnie zostawic samochod na gorce, zeby nierejestrowanym do chalupy dojechac ?

 

no i najwazniejsze hahahaha ... czy chcesz miec terenowy samochod ? ;-)

W jednym z miast PL najbardziej popularnym samochodem wsrod off-roadowcow jest Isuzu Trooper i to ta krotka wersja - zgazowany 2.6 - siermieznie w srodku, ale bryka niedroga i w terenie daje rade. Albo dlugiego trupka bierz ...

 

Y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Yoric za pomoc :)

 

Jeżli chodzi o lato wisonę i jesień (wiosna i jesień - tylko okresy kiedy nie pada miesiąc pod rząd) mrożna zima z niskim opadem i bez lodu - wyjeżdzam swobodnie osobówką.

 

Problemy zaczynają sie w sytuacji kiedy nawali śniegu, zlodzi droge lub dlugo pada.

 

Jeżlei chodzi o zasotawienie auta na dole (istniełaby mozliwośc wykonania garazu balszaka na dole - na zime) i fruwac tylko takim terenowcem nie do rejestracji w trudnym czasookresie:)

Tylko ile taki rzęch może kosztowac i skąd namierzyć takiego by jeździł i służył jakiś czas - no i koszt tego to 2-3 tyś.

 

Takie rozwiazanie chyba ze wzgledów ekonomicznych miałoby największy sens - lub inwestycja w terenowca rozsądnego na teren i droge (myślałem własnei o krótkim Pajeraku)

 

Sebo8877

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebo,

 

nie odpowiedziales na najwazniejsze pytanie - czy chcesz miec terenowca, czy moze tylko spokojnie do domu i pracy dojechac (a to nie to samo ;)))

Jesli tego nierejestrowanego moglbys jeszcze w jakis sposob wykorzystac (nie znam miejscowych klimatow) do np wytargania drewna z lasu albo jako plug by robil ..to taki zakup ma sens. Natomiast jak masz wjezdzac, zjezdzac, odsniezac podjazdy, dojazd do wiatki (koszt postawienia) to takie rozwiazanie nie ma sensu. Lepiej zamiast stawiac wiate dolozyc do terenowca i z gory patrzec na sasiada ;-)

 

Mitsubishi niby lepszy ..ale ja pogadalbym z gosciem od Troopka w Rzeszowie - przy takim samochodzie wazne sa warsztaty, ktore beda chcialy to naprawic ...i ludzie ...ktorzy w razie czego pomoga ...

 

Dobrze by bylo, jakby jakis wlasciciel Opla Frontery wypowiedzial sie, jak Frontere traktuja ...autoryzowane serwisy Opla.

 

Y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony szosowe 255/65 R16 o dość głębokiej rzeżbie [ co prawda zaraz się zakleiły ]

 

Szosowe to na szosę. Nic dziwnego, że utknąłeś.

 

Siddeckid [ chyba tak się pisze ]

 

Sidekick ;)

 

 

z tych starszych i gosć załączył napędy po czym okazało się że zamiast jechać na wprost zaczeło go obracać po spadku jezdni w stronę rowu. Powód? obracały się koła przed prawe i tyln lewe, zabrakło blokady mostu. Po jakimś czasie przybył gość Gaz-em i bez problemu wszystkich powyciągał.

 

Gaz też nie ma blokady mostów, i mało kto ją do tych aut stosuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może i tak ale Gaz pewnie ma inaczej zestrojoną skrzynię biegów. Na wspomnianych Mazurach chyba dwa lata temu na sylwka tak dowaliło śniegu że sąsiad C-360 ledwo przejężdzał naszą wiejską drogą. 4-ry domy dalej [ ok.70 mtr ] inny sąsiad porwał się z siekierą na księżyc czyli Fiatem Marea Weckend na nasze zaspy i padł aż po maskę. Po jakimś czasie z Jedwabna przyjechał taki stary Gaz, przebił się do niego , nawrócił, zaczepił pacjenta na linę i pognał [ dodam że lekko pod górkę a snieg po piasty ] Maska fiacika stanowiła płóg dla śniegu który rozsypywał się na boki. Stary ale jary.....ALE CZY JA POWIEDZIAŁEM ŻE STARE JEST DOBRE.......

 

Ps. ja nie napisałem że Gaz ma blokadę tylko że ich powyciągał.......no nieee.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Jeepa XJ - dwa lata temu, zimą - chciałem dojechać do swojej posesji na mazurach, zimą nikt tam nie mieszkał, więc i droga nie była odśnieżana. Przebiłem się przez śnieg ładne paręset metrów, i na jakieś 100 m od chałupy zakopałem się na amen. Lokales przyjechał mnie wyciągać starym C330 właśnie, to miał problemy dojechać do mojego auta po moich, wyrytych w śniegu śladach. Ogólnie jakoś się udało.

Aha - wtedy miałem standardowe opony szosowe, żadnych blokad w mostach, układ fabryczny - żadnych modyfikacji zawieszenia. Od tamtej pory dodałem jedynie opony MT i 2'' lift.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebo,

 

nie odpowiedziales na najwazniejsze pytanie - czy chcesz miec terenowca, czy moze tylko spokojnie do domu i pracy dojechac (a to nie to samo ;)))

Jesli tego nierejestrowanego moglbys jeszcze w jakis sposob wykorzystac (nie znam miejscowych klimatow) do np wytargania drewna z lasu albo jako plug by robil ..to taki zakup ma sens. Natomiast jak masz wjezdzac, zjezdzac, odsniezac podjazdy, dojazd do wiatki (koszt postawienia) to takie rozwiazanie nie ma sensu. Lepiej zamiast stawiac wiate dolozyc do terenowca i z gory patrzec na sasiada ;-)

 

Mitsubishi niby lepszy ..ale ja pogadalbym z gosciem od Troopka w Rzeszowie - przy takim samochodzie wazne sa warsztaty, ktore beda chcialy to naprawic ...i ludzie ...ktorzy w razie czego pomoga ...

 

Dobrze by bylo, jakby jakis wlasciciel Opla Frontery wypowiedzial sie, jak Frontere traktuja ...autoryzowane serwisy Opla.

 

Y

 

Yoric - terenowca to oczywiście że chcę - bo tak jak napisałes przydałby się także do wydarcia drewna z mojego lasu (same samosiejki) max 15-20 cm średnicy. Nie ukrywam także że diesel dla mnie lepszy z jakich wzgledów tochyba tłumaczyć nie muszę.

 

Sebo8877

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
  • 1 month później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...