Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Czym niwelować różnice wysokości podłóg


romcost

Recommended Posts

Mam pytanie, chyba już poruszane, ale nadal nie mam pewności co do poprawności takiego rozwiązania. Mianowicie: pomiędzy przedpokojem (wylewka betonowa) a pokojami (wylewki betonowe) mam niestety różnicę wysokości 29 i 42 mm (dom z lat 70-siątych). Nie mam możliwości zniwelowania tej różnicy wysokości wylewką i nie chcę. Pierwotnie chciałem na wylewki ułożyć płyty OSB + piankę + panele (12mm), ale ze względu na wielkość różnic wysokości sama płyta OSB odpada (koszt). Zastanawiam się nad ułożeniem styropianu podłogowego 10mm (EPS 300 czy XPS 300 ???) na to płyta OSB-3 18mm a w drugim pokoju styropian 20mm i OSB-3 22mm. Na to pianka + Panele 12mm. Czy takie rozwiązanie nie będzie się uginało pod obciążeniem ? Zastosować Płyty OSB-3 z piórem (droższe, ale czy to coś pomoże) czy mogą być zwykłe a i płyty o wymiarach 0,6*2,5m (z 1,2*2,5m nie wejdę). Czy styropian i OSB trzeba kleić, czy wystarczy ułożyć ?

Proszę o poradę ...

Edit:

Temat dotyczy podłóg na podpiwniczonym parterze i piętrze, więc izolacja termiczna nie gra tutaj żadnej roli.

Edytowane przez romcost
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, piszesz, że płyta osb odpada ze względu na wysokość, a myślałeś nad podniesienie podłogi legarami drewnianymi i przykręcenie do niej płyty osb/mfp? Jak dasz osb/mfp 22 mm na legarach co 40 cm to nie ma opcji, że to się ugnie pod obciążeniem. Robie podłogę na legarach z płyty mfp 18mm, mam rozstaw legarów 45 cm i ugięcia są minimalne, praktycznie nie odczuwalne nawet jak się skacze po podłodze(to tylko w ramach testów:p) . Jeśli zastosowałbym mfp 22, lub dał rozstaw wszędzie 40cm to podłoga jest całkiem sztywna. Na Twoim miejscu zrobiłbym podłoge na legarach, tylko dobrze sobie wymierzył i dobrał ich grubość. Jak boisz się braku wytłumienia, to między legarami i płytą dajesz takie podkładki specjalne gumowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cienkie "legarki", ale jak dasz je przykładowo co 40 cm ,to płyta grubości 22mm nie ma gdzie sie ugiać i masz stabilna podłogę(ja mam rozstaw co 45 cm i mfp 18mm). Tylko pamiętaj, żeby na podłogę dać sobie folie paroizolacyjną, a dopiero na to legary, które poziomujesz, i skręcasz. Styropian jako docieplenie możesz dać, chociaz napisałeś, że izolacja termiczna nie gra żadnej roli, więc o tym nie wspominałem.

Ja robie to tak. Folia paroizolacyjna, wełna mineralna, folia paroizolacyjna i płyta mfp 18mm. Legary co 45 cm. Oczywiście legary są odpowiednio wypoziomowane, co po skręceniu płyty daje mi równa podłoge. Z tym, że ja mam 15 cm ocieplenia między legarami, bo pod podłogą jest fundament a u Ciebie jest pomieszczenie mieszkalne. Tobie proponuje dac sobie te 40 cm i dobrać odpowiednie wkręty, żebyś nie wkręcił, a tam beton i wkręt wystaje, bo szkoda dodatkowo wiercić :)

Edytowane przez Mr.En
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...