Maher 19.12.2015 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 dziurę do kotłowni mam pod drzwi 100:) Może faktycznie powinienem zrobić podobnie do Ciebie. Z instalacjami i wykończeniówka ruszam na początku stycznia. W umowie mam zawarte że podłogówka przystosowana pod PC i sterowanie w pokojach przez RTL trzeba będzie to zmienić. Jaki masz kociołek ?? Generalnie zadowolony jesteś z ekogrochu?? Ja mam RBR12kw, po początkowych problemach (przyszedł uszkodzony, źle poskładany i fatalnie wykonany) teraz jest OK, ja paliłem w starym domu w śmieciuchu i przeznaczałem na obsługę 15minut dziennie + noszenie węgla na plecach przez cały dom (nie przemyślane ogrzewanie domu), teraz przeznaczam na obsługę 15minut tygodniowo w sezonie grzewczym + przemyślany dostarczenie węgla do kotłowni na cały rok około 1h (całe palety 1 tonowe HDS-em lub windą lądują na podjeździe i paleciakiem w całości wjeżdżają poprzez garaż do kotłowni. Odnośnie schematu CO to można zrobić to na różne sposoby, mój jest jeden z bardziej rozbudowanych (układ zamknięty, ogranicznik temperatury w kranie, podwójne stopniowanie temperatury wody do podłogówki i CWU), wiem że działają prawidłowo u innych układy z samym 4D jak i bez 4D z samymi 3D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 20.12.2015 07:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2015 (edytowane) trochę popatrzyłem na twój sterownik. Jeśli dobrze rozumiem to nie potrzeba żadnych pokojowych sterowników wystarczy sam ecola? ;Na razie nie będzie neta więc wystarczy ruter z wifi i smartfon??jedną podłogówkę masz podłączoną pod pompę CO a drugą pod podłogową??Jaki stosujesz węgiel?? ja na razie przesypałem jakiś marketowy (bartex 20-23MJ) do szmacianych worków żeby podeschnął przez te 2-3mc. Edytowane 20 Grudnia 2015 przez kulibob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 20.12.2015 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2015 trochę popatrzyłem na twój sterownik. Jeśli dobrze rozumiem to nie potrzeba żadnych pokojowych sterowników wystarczy sam ecola? ;Na razie nie będzie neta więc wystarczy ruter z wifi i smartfon?? jedną podłogówkę masz podłączoną pod pompę CO a drugą pod podłogową?? Jaki stosujesz węgiel?? ja na razie przesypałem jakiś marketowy (bartex 20-23MJ) do szmacianych worków żeby podeschnął przez te 2-3mc. Wszystkim steruje ecoal, tylko trzeba pomyśleć o kablu ethernetowym między ecoalem a routerem, jak będziesz miał 2 pompy CO to potrzebujesz pociągnąć 2 przewody do pomieszczeń wzorcowych do czujników temperatury (tam gdzie normalnie byś powiesił sterownik pokojowy), taki sam przewód do czujnika zewnętrznego (gdzieś od północnej nienasłonecznionej strony domu). Przewód między ecoalem a pompami i przewód między ecoalaem a bojlerem ( u mnie są wszystkie w kotłowni). Jak nie masz neta to wszystko zrobisz z panela ecoala, tylko ja wolałem ustawienia robić po wifi z komputera bo jest dużo bardziej czytelnie. Podłogówki mam podpięte tak jak piszesz (nie da się zmienić opisu w ecoala, ale funkcjonalność jest identyczna podłączeń). Ja kupuje węgiel z dostawą http://ekogroszekprestige.pl/ekogroszek-premium/ , kupywałem na początku te słabe market-owe ale to przeważnie są z węgla brunatnego i strasznie brudziły piec i komin i po podliczeniu spalania na 24h ten mój wychodził taniej, ten kupuje w lecie i wtedy cena jest niższa. Możesz też popatrzyć na statystyki https://esterownik.pl/statystyki/3439 i dobrać lepszy piec (statystyki średniej mocy dobowej), jak masz komin systemowy to przewymiarowanie kotła go nie uszkodzi, tylko najważniejsze według mnie to odpowiedni najmniejszy palnik i dobrze aby był żeliwny to dłużej wytrzyma, w moim przypadku przy samym grzaniu w lecie CWU muszę kupować gorszy ekogroszek lub ustawiać mniejsze czasy podtrzymania bo trochę palnik jest za duży do mocy potrzebnej do grzania samego CWU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 20.12.2015 10:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2015 (edytowane) mam komin tradycyjny murowany ma to jakieś znaczenie??Prawda że e coal wystarczy zostawić w automacie i sam się dostosuje do paliwa czy trzeba kombinować z ustawieniami. teoretycznie zapotrzebowanie budynku przy mrozach to 5-6kw +CWU + niewiem jak rozwiązać sprawę ogrzewania garażu. Kociołek ma być Ogniwo eko plus 10 kW wiec chyba ok.Co do węgla to już kiedyś pisałem do tej firmy co podałeś. Myślałem żeby kupić od nich paletę testową (trochę lepszego i trochę gorszego)Jesli można spytać to jaki duży masz domek i jak ocieplony. Spalanie na poziomie 10-15 kg/dzien wydaje mi się ok Edytowane 20 Grudnia 2015 przez kulibob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 20.12.2015 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2015 mam komin tradycyjny murowany ma to jakieś znaczenie?? Prawda że e coal wystarczy zostawić w automacie i sam się dostosuje do paliwa czy trzeba kombinować z ustawieniami. teoretycznie zapotrzebowanie budynku przy mrozach to 5-6kw +CWU + niewiem jak rozwiązać sprawę ogrzewania garażu. Kociołek ma być Ogniwo eko plus 10 kW wiec chyba ok. Co do węgla to już kiedyś pisałem do tej firmy co podałeś. Myślałem żeby kupić od nich paletę testową (trochę lepszego i trochę gorszego) Jesli można spytać to jaki duży masz domek i jak ocieplony. Spalanie na poziomie 10-15 kg/dzien wydaje mi się ok Ecoal może pracować w automacie, ale w trybie półautomatycznym można trochę mniej spalać (ja na początku też miałem automat i później zacząłem się trochę bawić i przełączyłem na półautomat). Komin tradycyjny jest o tyle niedobry że jak będziesz miał za duży (przewymiarowany) piec to będzie niska temperatura spalin i może doprowadzić do wytrącenia skroplin które zniszczą komin. Odnośnie węgla to w tym roku kupiłem po tonie każdego i najtańszy był bardzo wilgotny i było dużo miału, natomiast najdroższy jest dobry minimalnie mniej popiołu tylko nie warty dopłacania 40zł/t. Co do pieca to dowiedź się jaki ma palnik, bo jak będzie miał za dużą moc to będzie problem z spalaniem i najważniejsze jakość i szybkość czyszczenia, dla mnie też warunkiem było aby piec można było podłączyć do układu zamkniętego. Dom mam 150m2, podłoga 18cm najtańszego styropianu, ściany 12 szarego i dach 30cm średniej wełny bez rekuperatora. Co do garażu to jest w bryle domu, wylewka z 5cm styropianu i 5 cm na ścianach i suficie odizolowanie od domu i ciepło z kotłowni wystarcza aby temperatura była wyższa niż 10C (dzisiaj miałem ok. 15C). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 20.12.2015 18:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2015 (edytowane) komin jest częścią ściany wiec jest ocieplony od zewnątrz a o d domu nie powinno być aż takich strat. jedynie ok 2 m idą ponad dachem bez wełny. Palnik też drugiej generacji żeliwny burner-s albo jakoś podobnie sterownik też ecola. Układ zamknięty też jest. Czyszczenie będzie trochę bardziej upierdliwe bo kanały pionowe..1.Co do garażu ściany 20cm styro dach 20cm posadzki bez styro 3 okna 3 szybowe dwie bramy jakość wydaje się OK odizolowany od domu 20 styro.. Myślisz że grzejnik w garażu olać??2.Ile tak spalałeś przy wygrzewaniu domu??3. Z tego co widzę masz dość niską temperaturę CO co powoduje że na powrocie masz poniżej 50*c. Z tego co słyszałem powinno być powyżej 50*c??4.czym zalewałeś kocioł?? ja myślałem o wodzie ze zmiękczacza + inhibitory korozji. Edytowane 20 Grudnia 2015 przez kulibob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 20.12.2015 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2015 komin jest częścią ściany wiec jest ocieplony od zewnątrz a o d domu nie powinno być aż takich strat. jedynie ok 2 m idą ponad dachem bez wełny. Palnik też drugiej generacji żeliwny burner-s albo jakoś podobnie sterownik też ecola. Układ zamknięty też jest. Czyszczenie będzie trochę bardziej upierdliwe bo kanały pionowe.. 1.Co do garażu ściany 20cm styro dach 20cm posadzki bez styro 3 okna 3 szybowe dwie bramy jakość wydaje się OK odizolowany od domu 20 styro.. Myślisz że grzejnik w garażu olać?? 2.Ile tak spalałeś przy wygrzewaniu domu?? 3. Z tego co widzę masz dość niską temperaturę CO co powoduje że na powrocie masz poniżej 50*c. Z tego co słyszałem powinno być powyżej 50*c?? 4.czym zalewałeś kocioł?? ja myślałem o wodzie ze zmiękczacza + inhibitory korozji. Dlatego powinieneś przy takim kominie brać jak najmniejszy piec, bo przy dużym masz niską temperaturę spalin do tego wilgotny groszek i nie ocieplony komin nawet te 2 metry może spowodować wytrącenie skroplin które od środka zniszczą komin (przy systemowym ocieplenie komina jest do samej góry i dodatkowo rura spalinowa jest odporna na ten skropliny). Czytałem jak ja szukałem pieca że nie za dobry jest palnik burner-s i jak się nic nie zmieniło to jego moc była 25kw-35kw i ciężko wtedy zejść z prawidłowym spalaniem ( u mnie moc potrzebna do ogrzania domu średnio jest 2-3kw), Odnośnie garażu to mimo że porządnie odizolowałem wszystkie rury to i tak drzwiczki i rura spalinowa w kotłowni robi swoje i jak pisałem na termometrze w samochodzie nie miałem mniej niż 10C (nie montowałem nawet drzwi bo i tak były by otwarte, po drugie gorący silnik samochodu też dużo daje, zawsze możesz puścić nie podłączone rurki lub postawić grzejnik elektryczny lub kable grzejne. Przy wygrzewaniu nie liczyłem ile spalałem i też ( bo nie wiedziałem wcześniej) nie wpisałem zakupu opału w ecoal i nie zrobił mi statystyk, po drugie kupiłem najtańszy marketowy ekogorszek ale dużo tego było i temperatury w domu zaczęły się podnosić po kilku dniach. Temperatura powrotu u mnie jest mierzona w połowie między piecem a 4D i w piecu jest zawsze trochę wyższa (mam 2 powroty), po drugie w RBR-eże powrót jest wysoko wyprowadzony i podobno piecowi to ma nie szkodzić. Piec zalewany był zwykłą wodą, jakąś odpuściłem temat zmiękczacza bo w starym piec wytrzymał dużo więcej i pracował w dużo bardziej skrajnych temperaturach i nadal działa, także myślę że jak nie ma wady fabrycznej to mu to dużo nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 21.12.2015 07:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2015 Komina nie zmienię co mi pozostaje palić suchym węglem ( czyli kupować latem) a w razie problemów ocieplić górną cześć komina. Ewentualne problemy z kominem pojawią się od razu czy zajmie to trochę czasu?? Generalnie im zimniej na dworze tym większe ryzyko wystąpienia problemu?? Jak jest cieplej to opał się kisi a jak zimniej to zimniejsza góra komina ale cieplejsze spaliny.Z tego co wiem to bruner przy OEP 10ma moc 3-13KW a moc palnika zależy od liczby "zaklejonych dziur"w palniku.Ale napisze z tym do producenta.Też myślę ze na wygrzewanie domu popalę market owym za 478zł/ tone będzie wtedy marzec a opał poleży w szamcaianych worach i będzie miał trochę czasu żeby podeschnąć. Na przyszły sezon kupie coś normalniejszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 21.12.2015 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2015 Komina nie zmienię co mi pozostaje palić suchym węglem ( czyli kupować latem) a w razie problemów ocieplić górną cześć komina. Ewentualne problemy z kominem pojawią się od razu czy zajmie to trochę czasu?? Generalnie im zimniej na dworze tym większe ryzyko wystąpienia problemu?? Jak jest cieplej to opał się kisi a jak zimniej to zimniejsza góra komina ale cieplejsze spaliny. Z tego co wiem to bruner przy OEP 10ma moc 3-13KW a moc palnika zależy od liczby "zaklejonych dziur"w palniku.Ale napisze z tym do producenta. Też myślę ze na wygrzewanie domu popalę market owym za 478zł/ tone będzie wtedy marzec a opał poleży w szamcaianych worach i będzie miał trochę czasu żeby podeschnąć. Na przyszły sezon kupie coś normalniejszego. Kwestia suchego komina to przede wszystkim dobranie odpowiedniego kotła do mocy potrzebnej do ogrzania domu, jak bruner ma rzeczywiście 3-13KW to będzie dobrze , (ja mam RBR-a 12KW z palnikiem 15-25 i spokojnie wyrabia przy mocy 2-3KW przy średnim ekogroszku, ale przy platinium są problemy bo ma małą ilość popiołu i żar potrafi się zapadać przy małym odbiorze ciepła. Druga kwestia to suchy ekogroszek i nie zawsze kupując w lecie kupisz suchy, przez to na razie nie zmieniam dostawcy bo na droższych ekogroszkach się jeszcze u niego nie przejechałem, dodatkowo mam też w zasobniku dosuszanie i widzę że jak wsypie wilgotny to po kilku dniach jest suchy. Podstawa aby temperatura spalin utrzymywała się powyżej 100C i nie będzie problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 23.12.2015 08:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 Jakim Węglem teraz palisz?? Bo w sumie jest ciepło i zastanawiam się czy nie jedziesz na "letnim" węglu.Tak obserwuje twój sterownik i widzę dość duże spadki na CWU (pewnie kąpiel) czy nie masz problemu z okresowym brakiem ciepłej wody??Wielkie dzięki za pomoc i Wesołych Świąt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 23.12.2015 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 Jakim Węglem teraz palisz?? Bo w sumie jest ciepło i zastanawiam się czy nie jedziesz na "letnim" węglu. Tak obserwuje twój sterownik i widzę dość duże spadki na CWU (pewnie kąpiel) czy nie masz problemu z okresowym brakiem ciepłej wody?? Wielkie dzięki za pomoc i Wesołych Świąt Jeszcze nie zdarzyło się aby ciepłej wody brakło (ten spadek to temperatura w połowie 140L bojlera, mimo że jest np. na CWU 22C woda w kranie ma około 37C jeszcze), pompa od CWU pracuje na najmniejszej mocy 5W i mimo tego bardziej dołuje wtedy piec niż cała podłogówka (bojler z wężownicą spiralną). Palę teraz najmocniejszym węglem (jest to w statystykach w zdarzeniach). Mogę w spalaniu półautomatycznym ustawić drugą czy trzecią mocniejszą moc i piec nie będzie tak "dołowany" tylko zauważyłem że im mniejsze dawki dostaje tym jest bardziej ekonomiczne. Wesołych Świąt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 25.12.2015 08:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2015 Z tego co widzę mamy podobnie ocieplone domki ja trochę więcej na ścianie i trochę miej na podłodze. Powiedz mi jak gęsto dawałeś podłogówkę i czy wszędzie masz płytki czy mixa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 25.12.2015 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2015 Z tego co widzę mamy podobnie ocieplone domki ja trochę więcej na ścianie i trochę miej na podłodze. Powiedz mi jak gęsto dawałeś podłogówkę i czy wszędzie masz płytki czy mixa. Rurki mam co 15cm, jedynie kuchnia i łazienki są co 10cm (bo pomijałem meble i kabinę prysznicową i wannę), pętle do 100mb (teraz jakbym robił to może zmniejszyłbym do 80mb - miałbym większy przepływ przy mniejszej mocy pompy). Płytki też mam tylko w łazienkach, kuchni i wiatrołapie reszta panele. Miałem robić projekt i wyliczenia przez forumowego kolegę od wyliczeń, ale miał długie terminy a ja już startowałem z robotami i zrobiłem tak jak z 90% forumowiczów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcus312 26.12.2015 11:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2015 Dlatego powinieneś przy takim kominie brać jak najmniejszy piec, bo przy dużym masz niską temperaturę spalin do tego wilgotny groszek i nie ocieplony komin nawet te 2 metry może spowodować wytrącenie skroplin które od środka zniszczą komin (przy systemowym ocieplenie komina jest do samej góry i dodatkowo rura spalinowa jest odporna na ten skropliny). Jak teraz wyglada budowa takiego komina z cegły nie jest on od srodka szczelnie wypełniony zaprawa tylko zostawia sie gołe cegły ,zmierzam do tego ze mozna by odrazu jak jest nowy dac go wyszlamowac to chyba by dosc skutecznie go zabezpieczyło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 26.12.2015 17:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2015 Jak teraz wyglada budowa takiego komina z cegły nie jest on od srodka szczelnie wypełniony zaprawa tylko zostawia sie gołe cegły ,zmierzam do tego ze mozna by odrazu jak jest nowy dac go wyszlamowac to chyba by dosc skutecznie go zabezpieczyło Ciekawy pomysł .. Teraz takie pytanie czy w garażu i kotłowni masz przepisową wentylacje?? tzn czy wentylacja przepisowa za bardzo nie wychładza pomieszczeń. Rozumiem że kotłownia i garaż ogrzewasz samym ciepłem "odpadowym" z kotła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 26.12.2015 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2015 Jak teraz wyglada budowa takiego komina z cegły nie jest on od srodka szczelnie wypełniony zaprawa tylko zostawia sie gołe cegły ,zmierzam do tego ze mozna by odrazu jak jest nowy dac go wyszlamowac to chyba by dosc skutecznie go zabezpieczyło Pewnie jest otynkowany od środka, nie wiem jaki jest sens ekonomiczny budowania komina z cegieł (obowiązkowo z pełnych), u mnie już w starym domu z 20 lat temu wsadzili rurę kanalizacyjną kamionkową i obudowali ją cegłą. Porównuje też stare kominy ceglane do których podłączone są piece , a raczej pieco-kuchnie i tam przy paleniu cała ściana jest gorąca - tam nie mają szans wytworzyć się skropliny, do nowych pieców centralnego ogrzewania zwłaszcza te sterowane najnowszymi sterownikami gdzie w ciągu całego palenia spokojnie można dotknąć wylotu z kotła i się nie poparzyć i tam komin ma temperaturę otoczenia i przy mokrym węglu lub nie ocieplonym kominie wytwarzają się skropliny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 26.12.2015 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2015 Teraz takie pytanie czy w garażu i kotłowni masz przepisową wentylacje?? tzn czy wentylacja przepisowa za bardzo nie wychładza pomieszczeń. Rozumiem że kotłownia i garaż ogrzewasz samym ciepłem "odpadowym" z kotła. Wentylacja w kotłowni i garażu to 2 kratki wentylacyjne z kształtek do tego nie robiłem nawiewu tylko okna są uchylone na mikro-wentylacji, wystarczy to aby był prawidłowy ciąg w kratkach i nie brakowało powietrza piecowi. Ja mam pojedynczy garaż (kotłownia + garaż to 30m2), u mnie tak jak wyżej pisałem rura spalinowa do kotła ma z 50cm i ma temperaturę około 50C, najwięcej grzeją drzwiczki pieca (mimo że jest potrójna blacha wypełniona wełną grzeje całe obramowanie) i podajnik który ma ponad 40C. Mam zdjęcia kamerą termowizyjną kotłowni i pieca i jakby cię to bardziej interesowało to mogę wkleić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 29.12.2015 15:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Dzisiaj byłem u znajomego w piwnicy ma kociołek Zębiec chyba i nie czuć od niego jakiegoś specjalnego grzania. Temperatura podobna do temperatury w sąsiednich pomieszczeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 29.12.2015 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Dzisiaj byłem u znajomego w piwnicy ma kociołek Zębiec chyba i nie czuć od niego jakiegoś specjalnego grzania. Temperatura podobna do temperatury w sąsiednich pomieszczeniach. Ja mam RBR-a i kiedyś pisałem na forum że jest słabo wyizolowany (także nawet kiedyś porobiłem sobie zdjęcia kamerą termowizyjną), jutro napiszę ci jaką będę miał temperaturę w garażu bo u mnie na zewnątrz jest już -5C ( teraz jest ponad 20C w środku po przyjechałem gorącym samochodem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 30.12.2015 15:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 Temperatury w garażu proponuję tutaj http://forum.muratordom.pl/showthread.php?242708-Ogrzewanie-gara%C5%BCu/page6 chociaż Ty chyba masz styro na glebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.