Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Podłogówka dla kotła i pompy


kulibob

Recommended Posts

Ja mam RBR-a i kiedyś pisałem na forum że jest słabo wyizolowany (także nawet kiedyś porobiłem sobie zdjęcia kamerą termowizyjną), jutro napiszę ci jaką będę miał temperaturę w garażu bo u mnie na zewnątrz jest już -5C ( teraz jest ponad 20C w środku po przyjechałem gorącym samochodem).

 

Na zewnątrz rano było u mnie -8C, a na termometrze w samochodzie w garażu miałem +16C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Na zewnątrz rano było u mnie -8C, a na termometrze w samochodzie w garażu miałem +16C.

 

Dzisiaj przy -9C w garażu jest +15C, zmieniłem też temperaturę wody na idącą na podłogówkę z 32C na 36C bo przy tych mrozach ogrzewanie chodziło 24h i układ nie mógł dobić do zadanej zwłaszcza na dole(różnica 0,8C).

 

Dla ecoala ma zakopiste.Chcesz mało spalać i nie mieć kwiatków na kominie,nie ten ster.

Ecoal u mnie przynajmniej steruje całym ogrzewaniem, a kupując inny sterownik musiałbym

dokupić dodatkowe sterowniki do sterowania temperaturami w pomieszczeniach.

 

 

 

Maher,co robisz na takim forum?Jesteś cienkim doradcą ,bez wiedzy i dystansu dla zagadnienia.

 

Ja zaprojektowałem swoje ogrzewanie i kotłownie i działa bez problemów, ty za to jesteś super doradcą co wymienia piec za piecem i na każdy nadaje bo nie potrafisz prawidłowo go ustawić nie mówiąc o sterownikach i zmianach nick-ów, teraz może w pompkę wejdziesz bo jest chyba odpowiednia do twojej wiedzy bo tam jest tylko przycisk ON/OFF.

Edytowane przez Maher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytam to kotły powinny mieć nastawioną dość wysoką temperaturę 55+ Ty masz 48. To chodzi oto że wyższa temperatura na kotle jest nie ekonomiczna??

 

Im wyższa temperatura kotła to większe straty (wyższa temperatura spalin), wymiennik kotła nie jest w stanie odebrać tego ciepła. Robiłem na początku testy porównawcze, tak samo mam ustawioną funkcje auto-lato i sam podnosi mi temperaturę CO z 42C do 48C gdy spada temperatura na zewnątrz (nawet bez grzania podłogi tylko CWU) i już przy 48C więcej spali. Jak chcesz to mogę podnieść tą temperaturę jak będą stałe temperatury na zewnątrz i zobaczysz wykresy temperatury spalin i zużycie ekogroszku. Pewnie też patrzyłeś na inne sterowniki jak SPP i wydaje mi się że lepiej i stabilniej steruje piecem niż ecoal poprzez modulacje dopływu powietrza i widzę też braki w oprogramowaniu ecoala, ale ecoal steruje mi całym ogrzewaniem, a na SPP tego bym nie zrobił.

Edytowane przez Maher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan

Ja zaprojektowałem swoje ogrzewanie i kotłownie i działa bez problemów

Projektowanie kotłowni na paliwo stałe w nowym domu,a zwłaszcza w bryle budynku jest czysta niewiedzą,nieznajomością ekonomii,matematyki,itd...

 

ty za to jesteś super doradcą co wymienia piec za piecem i na każdy nadaje bo nie potrafisz prawidłowo go ustawić nie mówiąc o sterownikach i zmianach nick-ów, teraz może w pompkę wejdziesz bo jest chyba odpowiednia do twojej wiedzy bo tam jest tylko przycisk ON/OFF.

Wiesz co to jest wiedza empiryczna?Wolę rozmawiać z tymi,którzy mieli więcej, a niżeli jeden kocioł i ogarniali więcej, niż jeden układ CO.To się nazywa doświadczenie.

Comprenede amigos?

 

P.S.

Biedactwo,skarży adminowi wszystkich i każdego,jak popadnie.Dostałem bana za słowo 'cienki doradca".

Więc napiszę ci teraz tu teraz tak.Jesteś bardzo c....im doradcą :)

Bez odbioru.

Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku,również dla admina ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projektowanie kotłowni na paliwo stałe w nowym domu,a zwłaszcza w bryle budynku jest czysta niewiedzą,nieznajomością ekonomii,matematyki,itd...

 

 

Wiesz co to jest wiedza empiryczna?Wolę rozmawiać z tymi,którzy mieli więcej, a niżeli jeden kocioł i ogarniali więcej, niż jeden układ CO.To się nazywa doświadczenie.

Comprenede amigos?

 

P.S.

Biedactwo,skarży adminowi wszystkich i każdego,jak popadnie.Dostałem bana za słowo 'cienki doradca".

Więc napiszę ci teraz tu teraz tak.Jesteś bardzo c....im doradcą :)

Bez odbioru.

Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku,również dla admina ;)

 

Po to jest forum aby poruszać się w danym temacie, a nie krytykowanie bez udowodnienia czyjeś niewiedzy, chętnie sam chciałbym poczytać co źle doradziłem jeżeli takie coś jest, może bym się podciągnął w temacie jakbyś miał racje, a same stwierdzenia nic nie wnosi do tematu i tylko czytającym robisz mętlik w głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego robisz burdel?? Wnieś coś konstruktywnego

 

 

Nie potrzeba zmieniać temp. CO dziękuję za pomoc.

 

Myślałeś już nad rozwiązaniem schematu kotłowni (obniżenie temperatury dla podłogówek)?

Ja patrząc na swój schemat widzę że trochę przesadziłem z ilością elementów, ale w moim wariancie jestem w stanie wszystkie możliwe sterowania zrealizować bez usuwania elementów. Widziałem schematy tylko z 4D lub tylko 3D termostatycznymi i nie wiem czy przy jednej pompie schemat z 4D i sterowaniem pogodowo - pokojowym nie będzie najlepszym rozwiązaniem jak ustawi się prawidłowo krzywą grzewczą, bo przy 3D termostatycznymi trzeba albo ustawić dużą temperaturę dla najniższej temperatury zimowej (mniej ekonomiczne rozwiązanie) lub tak jak ja kilka razy w ciągu zimy przejść do kotłowni i zmienić nastawy dla 3D (temperatury przejściowe - zasilanie podłogówki 32C, mrozy 36C).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wiem czy CO dać na jednej czy dwóch pompach.O instalacji to myślałem 2 zawory 3d zasilanie i powrót . Zastanawiam się czy na rotametrach dam radę odpowiednio wyregulować temperaturę. Bo wiadomo zdarzają się zimniejsze pomieszczenia. Cały czas kombinuję z grzejnikami w łazience i potencjalnie w garażu jednak żeby by grzejnik w garażu to pompa musi chodzić ciągle. rurki wyprowadzę ae grzejnika raczej nie dam. ciągle liczę na grzanie od nieocieplonego gruntu, ciepło z kotłowni i awaryjnie na przyłączu kabe grzejny. narazie mierze temperaturę w garażu jak grzanie z gruntu się sprawdza. Czy w ecoalu jest możliwości załączania pompy CWU powiedzmy co 15 min powiedzmy na 3min to tyko przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O pompach 2 czy 1 musisz sam zdecydować, u mnie na wykresach widać że pompy pracują w różnych porach, ale większość z pompami ciepła ma jedną wbudowaną w pompę i to im wystarcza. Jak dasz 2 to 4D ( ręczny) nie ma trochę sensu, bo w zależności ile pomp pracuje taka jest temperatura na wyjściu po zmieszaniu z powrotem. Nie wiem o jakich 3D myślisz na zasilaniu i na powrocie bo takich schematów nie kojarzę. Na rotametrach spokojnie wyregulujesz temperatury, tylko bierz rotametry z skalą do 2,5l/min bo większego przepływu nie uzyskasz i nie jest potrzebny do tego zasilanie rozdzielacza dużą średnicą i dobrze jak pętle nie będą przekraczać 80mb. Moja regulacja polegała na ustawieniu przepływu na wszystkich pętlach 1l/min i po kilku dniach podniosłem delikatnie do 1,2-1,5l/min przepływy tam gdzie było zimniej i to była jedyna regulacja od uruchomienia instalacji. Grzejniki w łazience u mnie pracują na pompie i obwodzie CWU i spokojnie mi to wystarcza (właczają się jak jest pobór ciepłej wody, ale też mogę zdalnie włączyć grzanie CWU 24/h i będą chodzić też 24h. Ty jak kupisz piec to będziesz miał nowszego ecoala wer.3,5 i tam musisz popatrzyć czy jest funkcja cyklicznego grzania CWU.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Z tego co czytam to kotły powinny mieć nastawioną dość wysoką temperaturę 55+ Ty masz 48. To chodzi oto że wyższa temperatura na kotle jest nie ekonomiczna??

 

Temperatura na kotle,powinna odzwierciedlać przede wszystkim zapotrzebowanie na ciepło użytkowników domu.Skoro kocioł ,przy nastawach stałych (tutaj długi temat na dyskusje) radzi sobie z temp. do -20deg,to trzeba takie nastawy do pielęgnować.Teraz,przy -20deg za oknem,będzie to łatwiejsze.Paliwo powinno być dopalane na palniku,nie w popielniku.tego się trzymaj.Dla każdego palnika,poziom opału na nim jest pożądanie inny.Ale to skrót myślowy,dla bardziej zaawansowanych (bez urazy).

A skoro tak jest jak napisałem,to to co ci napisał Maher ( a propos temp.48deg,że przy niej ma najmniejsze straty kominowe itd) to pierdoły.

O stratach kominowych poczytaj na forum Zawijan blog.Nie taki diabeł straszny...

Temp.spalin w kotle na eko (i nie tylko) przekazywana jest z wyższego medium (tutaj:spaliny) ,do niższego (tutaj:wymiennik) kotła ).

Jeśli wymiennik ma dobrze dobraną wielkość (powierzchnię) to nie ma problemu.Odbiera w sprawności zadeklarowanej przez producenta ,procentowo największą wartość ciepła ze spalin.Zwykle jednak,kocioł jest zbyt duży (powierzchnia wymiennika),a zapotrzebowanie zbyt małe (zapotrzebowanie kWh/rok obiektu).

Efekt jest taki,że kocioł więcej odpoczywa,a niżeli pracuje.W większości przypadków,tak właśnie jest.

Ty,powinieneś utrzymywać w swoim domu i na kotle,temp taką,jaka jest dla ciebie komfortowa.Czyli,zamiast czytać p....ły Mahera,ustawic taką temp.zasilania na CO,aby było Ci milutko z rodziną.

Temperaturą spalin,pomartwisz się -jak będziesz chciał.

Edytowane przez TwojPan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
O pompach 2 czy 1 musisz sam zdecydować, u mnie na wykresach widać że pompy pracują w różnych porach, ale większość z pompami ciepła ma jedną wbudowaną w pompę i to im wystarcza.

Układy grzania niskotemp. potrzebują stabilności,jedna pompa załatwia to raz na zawsze.

a skoro w układzie nisko temp.tak jest najlepiej,warto pochylić się nad przemyśleniem tego w układzie wysokotemp :)

Tak czy siak,w obu układach,należy zadbać o własną "kieszeń"-i nie montować cyrkulacji na CWU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Po to jest forum aby poruszać się w danym temacie..

Nie.

Forum jest "po to" ,aby czegoś doświadczyć.Nie po to ,aby się czegoś dowiedzieć.

Gdybyś jednak ,chciał się czegoś dowiedzieć,posłuży ci w tym wspaniale biblioteka i książki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układy grzania niskotemp. potrzebują stabilności,jedna pompa załatwia to raz na zawsze.

a skoro w układzie nisko temp.tak jest najlepiej,warto pochylić się nad przemyśleniem tego w układzie wysokotemp :)

Tak czy siak,w obu układach,należy zadbać o własną "kieszeń"-i nie montować cyrkulacji na CWU.

 

Nie tak do końca jedna pompa wszystko załatwi, widać to nawet na moich wykresach. Można zastosować jedną pompę i mieć większe różnice temperatur między poziomami, jeden poziom będzie przegrzewany kosztem niedogrzania drugiego (inne straty ciepła i nagrzewania się parteru i piętra) lub zamontować regulatory na poszczególnych obwodach lub poziomach, ja wybrałem wariant pomiędzy najtańszym (jedna pompa) a najdroższym (jedna pompa z regulatorami) i najbardziej optymalny czyli osobną pompę na każdy z poziomów. Cyrkulacja CWU to osobny temat i też kwestia przemyślenia czy chcę się mieć komfort czy zimną wodę w kranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układy grzania niskotemp. potrzebują stabilności,jedna pompa załatwia to raz na zawsze.

a skoro w układzie nisko temp.tak jest najlepiej,warto pochylić się nad przemyśleniem tego w układzie wysokotemp :)

Tak czy siak,w obu układach,należy zadbać o własną "kieszeń"-i nie montować cyrkulacji na CWU.

 

Nie tak do końca jedna pompa wszystko załatwi, widać to nawet na moich wykresach. Można zastosować jedną pompę i mieć większe różnice temperatur między poziomami, jeden poziom będzie przegrzewany kosztem niedogrzania drugiego (inne straty ciepła i nagrzewania się parteru i piętra) lub zamontować regulatory na poszczególnych obwodach lub poziomach, ja wybrałem wariant pomiędzy najtańszym (jedna pompa) a najdroższym (jedna pompa z regulatorami) i najbardziej optymalny czyli osobną pompę na każdy z poziomów. Cyrkulacja CWU to osobny temat i też kwestia przemyślenia czy chcę się mieć komfort czy zimną wodę w kranie.

 

Nie.

Forum jest "po to" ,aby czegoś doświadczyć.Nie po to ,aby się czegoś dowiedzieć.

Gdybyś jednak ,chciał się czegoś dowiedzieć,posłuży ci w tym wspaniale biblioteka i książki.

 

W książkach przeważnie piszą teoretycy którzy w większości nie mają styczności z "rzeczywistością", a forum jest właśnie po odfiltrowania

naciągaczy-sprzedawców i właśnie teoretyków najlepszą możliwością uzyskania wiedzy z praktycznych tematów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Cyrkulacja CWU to osobny temat i też kwestia przemyślenia czy chcę się mieć komfort czy zimną wodę w kranie.

 

Policz,ile kosztuje -najlepiej na swoich wykresach,ile kosztuje grzanie CWU,na żądanie (cyrkulacja)-wtedy porozmawiamy.I o ile,w układach z kotłem CO,jest to grzanie "przy okazji"-w innych źródłach ciepła ,różowo tak już nie jest.

 

 

Można zastosować jedną pompę i mieć większe różnice temperatur między poziomami' date=' jeden poziom będzie przegrzewany kosztem niedogrzania drugiego (inne straty ciepła i nagrzewania się parteru i piętra) lub zamontować regulatory na poszczególnych obwodach lub poziomach, ja wybrałem wariant pomiędzy najtańszym (jedna pompa) a najdroższym (jedna pompa z regulatorami) i najbardziej optymalny czyli osobną pompę na każdy z poziomów. .[/quote']

 

Obwód (jak nazwałeś)-to stary,znany układ z kotłów miałowych.Jedna pompa,grzany-lekko kryzowany powrót do CWU i już.Nie ma co tam komplikować przy grzejnikach.Chyba,że ktoś ma dużo kasy.A jak nie ma,bańka do CWU w grawitacji,najlepiej na osobnym obiegu,reszta na jednej Alpha 2,tryb auto,termostaty na grzejnikach-i mamy układ idealny.

Dobranoc.

Edytowane przez TwojPan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Nie tak do końca jedna pompa wszystko załatwi, widać to nawet na moich wykresach. Można zastosować jedną pompę i mieć większe różnice temperatur między poziomami, jeden poziom będzie przegrzewany kosztem niedogrzania drugiego (inne straty ciepła i nagrzewania się parteru i piętra) lub zamontować regulatory na poszczególnych obwodach lub poziomach, ja wybrałem wariant pomiędzy najtańszym (jedna pompa) a najdroższym (jedna pompa z regulatorami) i najbardziej optymalny czyli osobną pompę na każdy z poziomów. Cyrkulacja CWU to osobny temat i też kwestia przemyślenia czy chcę się mieć komfort czy zimną wodę w kranie.

 

 

 

W książkach przeważnie piszą teoretycy którzy w większości nie mają styczności z "rzeczywistością", a forum jest właśnie po odfiltrowania

naciągaczy-sprzedawców i właśnie teoretyków najlepszą możliwością uzyskania wiedzy z praktycznych tematów.

 

Widać,z biblioteką toczysz spory.Zakończ je.Dobrze na tym wyjdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura na kotle,powinna odzwierciedlać przede wszystkim zapotrzebowanie na ciepło użytkowników domu.Skoro kocioł ,przy nastawach stałych (tutaj długi temat na dyskusje) radzi sobie z temp. do -20deg,to trzeba takie nastawy do pielęgnować.Teraz,przy -20deg za oknem,będzie to łatwiejsze.Paliwo powinno być dopalane na palniku,nie w popielniku.tego się trzymaj.Dla każdego palnika,poziom opału na nim jest pożądanie inny.Ale to skrót myślowy,dla bardziej zaawansowanych (bez urazy).

A skoro tak jest jak napisałem,to to co ci napisał Maher ( a propos temp.48deg,że przy niej ma najmniejsze straty kominowe itd) to pierdoły.

O stratach kominowych poczytaj na forum Zawijan blog.Nie taki diabeł straszny...

Temp.spalin w kotle na eko (i nie tylko) przekazywana jest z wyższego medium (tutaj:spaliny) ,do niższego (tutaj:wymiennik) kotła ).

Jeśli wymiennik ma dobrze dobraną wielkość (powierzchnię) to nie ma problemu.Odbiera w sprawności zadeklarowanej przez producenta ,procentowo największą wartość ciepła ze spalin.Zwykle jednak,kocioł jest zbyt duży (powierzchnia wymiennika),a zapotrzebowanie zbyt małe (zapotrzebowanie kWh/rok obiektu).

Efekt jest taki,że kocioł więcej odpoczywa,a niżeli pracuje.W większości przypadków,tak właśnie jest.

Ty,powinieneś utrzymywać w swoim domu i na kotle,temp taką,jaka jest dla ciebie komfortowa.Czyli,zamiast czytać p....ły Mahera,ustawic taką temp.zasilania na CO,aby było Ci milutko z rodziną.

Temperaturą spalin,pomartwisz się -jak będziesz chciał.

 

Ale głupoty piszesz, to ja może sobie podniosę temperaturę na 60C bo będzie mi milej z rodzinką i będą tą temperaturę pielęgnował do wiosny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...