Maher 30.12.2015 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 Ja mam RBR-a i kiedyś pisałem na forum że jest słabo wyizolowany (także nawet kiedyś porobiłem sobie zdjęcia kamerą termowizyjną), jutro napiszę ci jaką będę miał temperaturę w garażu bo u mnie na zewnątrz jest już -5C ( teraz jest ponad 20C w środku po przyjechałem gorącym samochodem). Na zewnątrz rano było u mnie -8C, a na termometrze w samochodzie w garażu miałem +16C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 30.12.2015 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 mam komin tradycyjny murowany ma to jakieś znaczenie?? Dla ecoala ma zakopiste.Chcesz mało spalać i nie mieć kwiatków na kominie,nie ten ster. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 31.12.2015 06:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 (edytowane) Na zewnątrz rano było u mnie -8C, a na termometrze w samochodzie w garażu miałem +16C. Dzisiaj przy -9C w garażu jest +15C, zmieniłem też temperaturę wody na idącą na podłogówkę z 32C na 36C bo przy tych mrozach ogrzewanie chodziło 24h i układ nie mógł dobić do zadanej zwłaszcza na dole(różnica 0,8C). Dla ecoala ma zakopiste.Chcesz mało spalać i nie mieć kwiatków na kominie,nie ten ster. Ecoal u mnie przynajmniej steruje całym ogrzewaniem, a kupując inny sterownik musiałbym dokupić dodatkowe sterowniki do sterowania temperaturami w pomieszczeniach. Maher,co robisz na takim forum?Jesteś cienkim doradcą ,bez wiedzy i dystansu dla zagadnienia. Ja zaprojektowałem swoje ogrzewanie i kotłownie i działa bez problemów, ty za to jesteś super doradcą co wymienia piec za piecem i na każdy nadaje bo nie potrafisz prawidłowo go ustawić nie mówiąc o sterownikach i zmianach nick-ów, teraz może w pompkę wejdziesz bo jest chyba odpowiednia do twojej wiedzy bo tam jest tylko przycisk ON/OFF. Edytowane 31 Grudnia 2015 przez Maher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 01.01.2016 09:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 . Z tego co czytam to kotły powinny mieć nastawioną dość wysoką temperaturę 55+ Ty masz 48. To chodzi oto że wyższa temperatura na kotle jest nie ekonomiczna?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 01.01.2016 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 (edytowane) Z tego co czytam to kotły powinny mieć nastawioną dość wysoką temperaturę 55+ Ty masz 48. To chodzi oto że wyższa temperatura na kotle jest nie ekonomiczna?? Im wyższa temperatura kotła to większe straty (wyższa temperatura spalin), wymiennik kotła nie jest w stanie odebrać tego ciepła. Robiłem na początku testy porównawcze, tak samo mam ustawioną funkcje auto-lato i sam podnosi mi temperaturę CO z 42C do 48C gdy spada temperatura na zewnątrz (nawet bez grzania podłogi tylko CWU) i już przy 48C więcej spali. Jak chcesz to mogę podnieść tą temperaturę jak będą stałe temperatury na zewnątrz i zobaczysz wykresy temperatury spalin i zużycie ekogroszku. Pewnie też patrzyłeś na inne sterowniki jak SPP i wydaje mi się że lepiej i stabilniej steruje piecem niż ecoal poprzez modulacje dopływu powietrza i widzę też braki w oprogramowaniu ecoala, ale ecoal steruje mi całym ogrzewaniem, a na SPP tego bym nie zrobił. Edytowane 1 Stycznia 2016 przez Maher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 01.01.2016 16:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 Ja zaprojektowałem swoje ogrzewanie i kotłownie i działa bez problemów Projektowanie kotłowni na paliwo stałe w nowym domu,a zwłaszcza w bryle budynku jest czysta niewiedzą,nieznajomością ekonomii,matematyki,itd... ty za to jesteś super doradcą co wymienia piec za piecem i na każdy nadaje bo nie potrafisz prawidłowo go ustawić nie mówiąc o sterownikach i zmianach nick-ów, teraz może w pompkę wejdziesz bo jest chyba odpowiednia do twojej wiedzy bo tam jest tylko przycisk ON/OFF. Wiesz co to jest wiedza empiryczna?Wolę rozmawiać z tymi,którzy mieli więcej, a niżeli jeden kocioł i ogarniali więcej, niż jeden układ CO.To się nazywa doświadczenie. Comprenede amigos? P.S. Biedactwo,skarży adminowi wszystkich i każdego,jak popadnie.Dostałem bana za słowo 'cienki doradca". Więc napiszę ci teraz tu teraz tak.Jesteś bardzo c....im doradcą Bez odbioru. Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku,również dla admina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 01.01.2016 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 Projektowanie kotłowni na paliwo stałe w nowym domu,a zwłaszcza w bryle budynku jest czysta niewiedzą,nieznajomością ekonomii,matematyki,itd... Wiesz co to jest wiedza empiryczna?Wolę rozmawiać z tymi,którzy mieli więcej, a niżeli jeden kocioł i ogarniali więcej, niż jeden układ CO.To się nazywa doświadczenie. Comprenede amigos? P.S. Biedactwo,skarży adminowi wszystkich i każdego,jak popadnie.Dostałem bana za słowo 'cienki doradca". Więc napiszę ci teraz tu teraz tak.Jesteś bardzo c....im doradcą Bez odbioru. Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku,również dla admina Po to jest forum aby poruszać się w danym temacie, a nie krytykowanie bez udowodnienia czyjeś niewiedzy, chętnie sam chciałbym poczytać co źle doradziłem jeżeli takie coś jest, może bym się podciągnął w temacie jakbyś miał racje, a same stwierdzenia nic nie wnosi do tematu i tylko czytającym robisz mętlik w głowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 01.01.2016 17:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 ... Dlaczego robisz burdel?? Wnieś coś konstruktywnego ... Nie potrzeba zmieniać temp. CO dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 01.01.2016 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 Dlaczego robisz burdel?? Wnieś coś konstruktywnego Nie potrzeba zmieniać temp. CO dziękuję za pomoc. Myślałeś już nad rozwiązaniem schematu kotłowni (obniżenie temperatury dla podłogówek)? Ja patrząc na swój schemat widzę że trochę przesadziłem z ilością elementów, ale w moim wariancie jestem w stanie wszystkie możliwe sterowania zrealizować bez usuwania elementów. Widziałem schematy tylko z 4D lub tylko 3D termostatycznymi i nie wiem czy przy jednej pompie schemat z 4D i sterowaniem pogodowo - pokojowym nie będzie najlepszym rozwiązaniem jak ustawi się prawidłowo krzywą grzewczą, bo przy 3D termostatycznymi trzeba albo ustawić dużą temperaturę dla najniższej temperatury zimowej (mniej ekonomiczne rozwiązanie) lub tak jak ja kilka razy w ciągu zimy przejść do kotłowni i zmienić nastawy dla 3D (temperatury przejściowe - zasilanie podłogówki 32C, mrozy 36C). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 01.01.2016 19:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 Nie wiem czy CO dać na jednej czy dwóch pompach.O instalacji to myślałem 2 zawory 3d zasilanie i powrót . Zastanawiam się czy na rotametrach dam radę odpowiednio wyregulować temperaturę. Bo wiadomo zdarzają się zimniejsze pomieszczenia. Cały czas kombinuję z grzejnikami w łazience i potencjalnie w garażu jednak żeby by grzejnik w garażu to pompa musi chodzić ciągle. rurki wyprowadzę ae grzejnika raczej nie dam. ciągle liczę na grzanie od nieocieplonego gruntu, ciepło z kotłowni i awaryjnie na przyłączu kabe grzejny. narazie mierze temperaturę w garażu jak grzanie z gruntu się sprawdza. Czy w ecoalu jest możliwości załączania pompy CWU powiedzmy co 15 min powiedzmy na 3min to tyko przykład. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 01.01.2016 22:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 O pompach 2 czy 1 musisz sam zdecydować, u mnie na wykresach widać że pompy pracują w różnych porach, ale większość z pompami ciepła ma jedną wbudowaną w pompę i to im wystarcza. Jak dasz 2 to 4D ( ręczny) nie ma trochę sensu, bo w zależności ile pomp pracuje taka jest temperatura na wyjściu po zmieszaniu z powrotem. Nie wiem o jakich 3D myślisz na zasilaniu i na powrocie bo takich schematów nie kojarzę. Na rotametrach spokojnie wyregulujesz temperatury, tylko bierz rotametry z skalą do 2,5l/min bo większego przepływu nie uzyskasz i nie jest potrzebny do tego zasilanie rozdzielacza dużą średnicą i dobrze jak pętle nie będą przekraczać 80mb. Moja regulacja polegała na ustawieniu przepływu na wszystkich pętlach 1l/min i po kilku dniach podniosłem delikatnie do 1,2-1,5l/min przepływy tam gdzie było zimniej i to była jedyna regulacja od uruchomienia instalacji. Grzejniki w łazience u mnie pracują na pompie i obwodzie CWU i spokojnie mi to wystarcza (właczają się jak jest pobór ciepłej wody, ale też mogę zdalnie włączyć grzanie CWU 24/h i będą chodzić też 24h. Ty jak kupisz piec to będziesz miał nowszego ecoala wer.3,5 i tam musisz popatrzyć czy jest funkcja cyklicznego grzania CWU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 02.01.2016 15:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 Coś chyba pomotałem muszę usiąść do tej instalacji CO w końcu. Soś na Twój wzór chyba byłoby ok tylko bez mieszalnika na CWU. Na razie robią elektrykę za chwilę tynki ale pogoda coś kijowa na takie rzeczy. Koza ledwie daje radę do 14 dojechać i to na chwilę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 02.01.2016 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 (edytowane) Z tego co czytam to kotły powinny mieć nastawioną dość wysoką temperaturę 55+ Ty masz 48. To chodzi oto że wyższa temperatura na kotle jest nie ekonomiczna?? Temperatura na kotle,powinna odzwierciedlać przede wszystkim zapotrzebowanie na ciepło użytkowników domu.Skoro kocioł ,przy nastawach stałych (tutaj długi temat na dyskusje) radzi sobie z temp. do -20deg,to trzeba takie nastawy do pielęgnować.Teraz,przy -20deg za oknem,będzie to łatwiejsze.Paliwo powinno być dopalane na palniku,nie w popielniku.tego się trzymaj.Dla każdego palnika,poziom opału na nim jest pożądanie inny.Ale to skrót myślowy,dla bardziej zaawansowanych (bez urazy). A skoro tak jest jak napisałem,to to co ci napisał Maher ( a propos temp.48deg,że przy niej ma najmniejsze straty kominowe itd) to pierdoły. O stratach kominowych poczytaj na forum Zawijan blog.Nie taki diabeł straszny... Temp.spalin w kotle na eko (i nie tylko) przekazywana jest z wyższego medium (tutaj:spaliny) ,do niższego (tutaj:wymiennik) kotła ). Jeśli wymiennik ma dobrze dobraną wielkość (powierzchnię) to nie ma problemu.Odbiera w sprawności zadeklarowanej przez producenta ,procentowo największą wartość ciepła ze spalin.Zwykle jednak,kocioł jest zbyt duży (powierzchnia wymiennika),a zapotrzebowanie zbyt małe (zapotrzebowanie kWh/rok obiektu). Efekt jest taki,że kocioł więcej odpoczywa,a niżeli pracuje.W większości przypadków,tak właśnie jest. Ty,powinieneś utrzymywać w swoim domu i na kotle,temp taką,jaka jest dla ciebie komfortowa.Czyli,zamiast czytać p....ły Mahera,ustawic taką temp.zasilania na CO,aby było Ci milutko z rodziną. Temperaturą spalin,pomartwisz się -jak będziesz chciał. Edytowane 2 Stycznia 2016 przez TwojPan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 02.01.2016 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 O pompach 2 czy 1 musisz sam zdecydować, u mnie na wykresach widać że pompy pracują w różnych porach, ale większość z pompami ciepła ma jedną wbudowaną w pompę i to im wystarcza. Układy grzania niskotemp. potrzebują stabilności,jedna pompa załatwia to raz na zawsze. a skoro w układzie nisko temp.tak jest najlepiej,warto pochylić się nad przemyśleniem tego w układzie wysokotemp Tak czy siak,w obu układach,należy zadbać o własną "kieszeń"-i nie montować cyrkulacji na CWU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 02.01.2016 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 Po to jest forum aby poruszać się w danym temacie.. Nie. Forum jest "po to" ,aby czegoś doświadczyć.Nie po to ,aby się czegoś dowiedzieć. Gdybyś jednak ,chciał się czegoś dowiedzieć,posłuży ci w tym wspaniale biblioteka i książki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 02.01.2016 23:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 Układy grzania niskotemp. potrzebują stabilności,jedna pompa załatwia to raz na zawsze. a skoro w układzie nisko temp.tak jest najlepiej,warto pochylić się nad przemyśleniem tego w układzie wysokotemp Tak czy siak,w obu układach,należy zadbać o własną "kieszeń"-i nie montować cyrkulacji na CWU. Nie tak do końca jedna pompa wszystko załatwi, widać to nawet na moich wykresach. Można zastosować jedną pompę i mieć większe różnice temperatur między poziomami, jeden poziom będzie przegrzewany kosztem niedogrzania drugiego (inne straty ciepła i nagrzewania się parteru i piętra) lub zamontować regulatory na poszczególnych obwodach lub poziomach, ja wybrałem wariant pomiędzy najtańszym (jedna pompa) a najdroższym (jedna pompa z regulatorami) i najbardziej optymalny czyli osobną pompę na każdy z poziomów. Cyrkulacja CWU to osobny temat i też kwestia przemyślenia czy chcę się mieć komfort czy zimną wodę w kranie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 03.01.2016 00:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Układy grzania niskotemp. potrzebują stabilności,jedna pompa załatwia to raz na zawsze. a skoro w układzie nisko temp.tak jest najlepiej,warto pochylić się nad przemyśleniem tego w układzie wysokotemp Tak czy siak,w obu układach,należy zadbać o własną "kieszeń"-i nie montować cyrkulacji na CWU. Nie tak do końca jedna pompa wszystko załatwi, widać to nawet na moich wykresach. Można zastosować jedną pompę i mieć większe różnice temperatur między poziomami, jeden poziom będzie przegrzewany kosztem niedogrzania drugiego (inne straty ciepła i nagrzewania się parteru i piętra) lub zamontować regulatory na poszczególnych obwodach lub poziomach, ja wybrałem wariant pomiędzy najtańszym (jedna pompa) a najdroższym (jedna pompa z regulatorami) i najbardziej optymalny czyli osobną pompę na każdy z poziomów. Cyrkulacja CWU to osobny temat i też kwestia przemyślenia czy chcę się mieć komfort czy zimną wodę w kranie. Nie. Forum jest "po to" ,aby czegoś doświadczyć.Nie po to ,aby się czegoś dowiedzieć. Gdybyś jednak ,chciał się czegoś dowiedzieć,posłuży ci w tym wspaniale biblioteka i książki. W książkach przeważnie piszą teoretycy którzy w większości nie mają styczności z "rzeczywistością", a forum jest właśnie po odfiltrowania naciągaczy-sprzedawców i właśnie teoretyków najlepszą możliwością uzyskania wiedzy z praktycznych tematów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 03.01.2016 00:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 (edytowane) Cyrkulacja CWU to osobny temat i też kwestia przemyślenia czy chcę się mieć komfort czy zimną wodę w kranie. Policz,ile kosztuje -najlepiej na swoich wykresach,ile kosztuje grzanie CWU,na żądanie (cyrkulacja)-wtedy porozmawiamy.I o ile,w układach z kotłem CO,jest to grzanie "przy okazji"-w innych źródłach ciepła ,różowo tak już nie jest. Można zastosować jedną pompę i mieć większe różnice temperatur między poziomami' date=' jeden poziom będzie przegrzewany kosztem niedogrzania drugiego (inne straty ciepła i nagrzewania się parteru i piętra) lub zamontować regulatory na poszczególnych obwodach lub poziomach, ja wybrałem wariant pomiędzy najtańszym (jedna pompa) a najdroższym (jedna pompa z regulatorami) i najbardziej optymalny czyli osobną pompę na każdy z poziomów. .[/quote'] Obwód (jak nazwałeś)-to stary,znany układ z kotłów miałowych.Jedna pompa,grzany-lekko kryzowany powrót do CWU i już.Nie ma co tam komplikować przy grzejnikach.Chyba,że ktoś ma dużo kasy.A jak nie ma,bańka do CWU w grawitacji,najlepiej na osobnym obiegu,reszta na jednej Alpha 2,tryb auto,termostaty na grzejnikach-i mamy układ idealny. Dobranoc. Edytowane 4 Stycznia 2016 przez TwojPan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 03.01.2016 00:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Nie tak do końca jedna pompa wszystko załatwi, widać to nawet na moich wykresach. Można zastosować jedną pompę i mieć większe różnice temperatur między poziomami, jeden poziom będzie przegrzewany kosztem niedogrzania drugiego (inne straty ciepła i nagrzewania się parteru i piętra) lub zamontować regulatory na poszczególnych obwodach lub poziomach, ja wybrałem wariant pomiędzy najtańszym (jedna pompa) a najdroższym (jedna pompa z regulatorami) i najbardziej optymalny czyli osobną pompę na każdy z poziomów. Cyrkulacja CWU to osobny temat i też kwestia przemyślenia czy chcę się mieć komfort czy zimną wodę w kranie. W książkach przeważnie piszą teoretycy którzy w większości nie mają styczności z "rzeczywistością", a forum jest właśnie po odfiltrowania naciągaczy-sprzedawców i właśnie teoretyków najlepszą możliwością uzyskania wiedzy z praktycznych tematów. Widać,z biblioteką toczysz spory.Zakończ je.Dobrze na tym wyjdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 03.01.2016 00:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Temperatura na kotle,powinna odzwierciedlać przede wszystkim zapotrzebowanie na ciepło użytkowników domu.Skoro kocioł ,przy nastawach stałych (tutaj długi temat na dyskusje) radzi sobie z temp. do -20deg,to trzeba takie nastawy do pielęgnować.Teraz,przy -20deg za oknem,będzie to łatwiejsze.Paliwo powinno być dopalane na palniku,nie w popielniku.tego się trzymaj.Dla każdego palnika,poziom opału na nim jest pożądanie inny.Ale to skrót myślowy,dla bardziej zaawansowanych (bez urazy). A skoro tak jest jak napisałem,to to co ci napisał Maher ( a propos temp.48deg,że przy niej ma najmniejsze straty kominowe itd) to pierdoły. O stratach kominowych poczytaj na forum Zawijan blog.Nie taki diabeł straszny... Temp.spalin w kotle na eko (i nie tylko) przekazywana jest z wyższego medium (tutaj:spaliny) ,do niższego (tutaj:wymiennik) kotła ). Jeśli wymiennik ma dobrze dobraną wielkość (powierzchnię) to nie ma problemu.Odbiera w sprawności zadeklarowanej przez producenta ,procentowo największą wartość ciepła ze spalin.Zwykle jednak,kocioł jest zbyt duży (powierzchnia wymiennika),a zapotrzebowanie zbyt małe (zapotrzebowanie kWh/rok obiektu). Efekt jest taki,że kocioł więcej odpoczywa,a niżeli pracuje.W większości przypadków,tak właśnie jest. Ty,powinieneś utrzymywać w swoim domu i na kotle,temp taką,jaka jest dla ciebie komfortowa.Czyli,zamiast czytać p....ły Mahera,ustawic taką temp.zasilania na CO,aby było Ci milutko z rodziną. Temperaturą spalin,pomartwisz się -jak będziesz chciał. Ale głupoty piszesz, to ja może sobie podniosę temperaturę na 60C bo będzie mi milej z rodzinką i będą tą temperaturę pielęgnował do wiosny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.