PaRa 15.12.2015 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2015 (edytowane) W końcu dojrzałem do budowy domu na mazowieckiej ziemi, od 04.2014 rozpocząłem działania aby plan zrealizować, teraz w skrócie co się do dziś działo. Planuję mały, prosty parterowy dom, ma być dobry dla mojej rodziny i portfela, mam następujące założenia : - płyta fundamentowa ( 10 cm XPS pod i na tym 10 cm EPS + wylewka z ogrzewaniem podłogowym )- ściany to ceramika + 20 cm EPS grafit- strop płyty kanałowe + 30cm izolacji + membrana- bufor z grzałkami + wężownicą do CWU / wentylacja mechaniczna Działka przy drodze asfaltowej, wjazd od północy, wodociąg już jest, prąd jak dobrze pójdzie będzie w ciągu 2 miesięcy, na kanalizację i gaz nie ma szans, więc będzie szambo.Do założeń na razie się nie przywiązuję bo człowiek uczy się całe życie i zawsze ktoś lub coś może zmienić założenia. W tym momencie czekam na warunki zabudowy, i dopiero wtedy okaże się jaki projekt będzie budowany Działka na razie wygląda tak: http://images78.fotosik.pl/386/cf7561c9aac2df76.jpg Po długim oczekiwaniu na mojej działce pojawiła się w końcu ekipa z Zakładu Energetycznego i zainstalowała skrzynkę. Moim zdaniem za blisko wąskiej drogi lokalnej, boję się że może zostać uszkodzona przez samochód lub sprzęt rolniczy. Linia zabudowy czy ewentualny płot moim zdanie też nie będzie przebiegała w tym miejscu. http://images77.fotosik.pl/386/c9bf93063a64f9f1.jpg Stan na dzień dzisiejszy: - otrzymałem warunki zabudowy, i mam możliwość zbudowania domu z płaskim dachem - możliwość budowy domu z dachem o koncie nachylenia od 0 do 45 stopni sprawiło że kupiłem projekt Zx100 z pracowni Z500 - projekt jest w adaptacji, dokonałem kilku zmian, mam zamiar złożyć w tym miesiącu dokumenty i czekać na pozwolenie na budowę - wykonałem badanie gruntu - odebrałem mapę do celów projektowych - zleciłem badanie OZE, zastanawiam się jak zmniejszyć wartość 8122 kWh/rok, przy rozsądnie poniesionych nakładach, wszelkie sugestie mile widziane. Sezonowe zapotrzebowanie na energię na ogrzewanieStrumień powietrza wentylacyjnego-ogrzewanie Vv,H: 213,7 m3/hZapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 29,24 GJ/rokZapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 8122 kWh/rokPowierzchnia ogrzewana budynku AH: 134 m2Kubatura ogrzewana budynku VH: 337,6 m3Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EAH: 217,8 MJ/(m2·rok)Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EAH: 60,5 kWh/(m2·rok)Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EVH: 86,6 MJ/(m3·rok)Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EVH: 24,1 kWh/(m3·rok) Dziś po wielu miesiącach załatwiania formalności i rozwiązywaniu dylematów, jaki ma być mój dom w końcu ruszyła budowa. Zaraz po chwili entuzjazmu, pojawił się pierwszy problem - piach na podbudowę okazał się do niczego i odjechał w siną dal. Po wykonaniu x telefonów i obejrzeniu 2 miejsc z piachem, efekt jest taki że jutro około 8:00 ma przyjechać wywrotka z kopalni, i wtedy się okaże czy piach na podbudowę jest ok. Ekipa z firmy Brinkmann Consulting po 2 tygodniach wykonała płyty fundamentowe. Są to 2 oddzielne płyty : - płyta pod garaż nie posiada izolacji pod betonem, garaż będzie nieogrzewany i oddzielony od części mieszkalnej - płyta pod domem posiada izolację z 10 cm XPS, i dodatkowo na płycie bedzie 10 cm EPS i wylewki z ogrzewaniem podłogowym Obie części posiadają przepusty, drenaż, uziemienie i ścianki przeciwwysadzinowe. http://images78.fotosik.pl/386/3e2464fa9d848583.jpg http://images76.fotosik.pl/387/9522430e5a4539b3.jpg Edytowane 3 Marca 2016 przez PaRa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M.A.G. 15.12.2015 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2015 czesc KIBICUJĘ I BĘDĘ PODGLĄDAŁ ! Powodzenia !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 19.12.2015 09:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 czesc KIBICUJĘ I BĘDĘ PODGLĄDAŁ ! Powodzenia !! Proszę też o uwagi i rady, bardziej doświadczonego inwestora ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 19.12.2015 10:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 (edytowane) Wczoraj na działce miały miejsce chyba ostatnie w tym roku prace: 1 ) Zostało zainstalowane szambo o pojemności 10m3, wprawdzie nie przewiduję jakiegoś ciężkiego ruchu nad zbiornikiem, ale wybrałem grubą płytę, która przykryje szambo ( 100 zł dopłaty ). Kupiłem też klej wysoko elastyczny do montażu płyty, kominka, itp. , klej ma sprawić że szambo będzie szczelne, pomimo ewentualnej pracy płyty. http://images77.fotosik.pl/386/de25bcf89915634a.jpg Wykorzystałem też koparkę, która była na miejscu do : - ustawiła cegłę którą miałem na paletach na płycie fundamentowej - ogarnęła działkę z pryzm z gliną i wyrównała teren - załadowała nadmiar gliny na ciężarówkę, pozbyłem się 20 m3 kłopotu i 400 zł I na koniec musiałem posprzątać drogę asfaltową, łopata do śniegu okazała się pomocna. http://images78.fotosik.pl/386/218f155582096640.jpg Edytowane 3 Marca 2016 przez PaRa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 19.12.2015 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 witam;)Płytę do stycznia będziesz czymś przykrywał? jaką grubość maszbetonu w płycie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 19.12.2015 20:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 witam;) Płytę do stycznia będziesz czymś przykrywał? jaką grubość maszbetonu w płycie? Nie, nić z nią nie robię, temperatura w tym czasie nie powinna drastycznie spadać, deszczyk i wilgotność zrobią swoje. Dzwoniłem do betoniarni od której był beton, okazało się że dostałem beton ze składnikami przyśpieszającymi wiązanie i teraz jest już bezpieczny. Mam 20 cm betonu ze zbrojeniem tradycyjnym w newralgicznych miejscach plus zbrojenie rozproszone w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 28.12.2015 15:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 (edytowane) Budowa zapadła w sen zimowy, murarze mogą wejść na plac pod koniec stycznia 2016, ale nie wiem czy chcę tego bo prognoza pogody nie jest dla tego okresu korzystna. http://lh3.googleusercontent.com/-nwqvZu3u98U/VoFXSP7D-zI/AAAAAAAADn4/Q4Rjz8rTcS0/s800/PANO_20151219_133908.jpg Styropian pod wylewkę z ogrzewanie już czeka. http://lh3.googleusercontent.com/-EMc4yjadG88/VoFY-3cmxSI/AAAAAAAADpI/KFjIqB1DgM0/s1024/IMG_20151219_133227.jpg Edytowane 1 Marca 2017 przez PaRa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lambert86 03.01.2016 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Witaj miałbym pytanko, jak głęboko kopaliście pod płytę i ile poszło Wam piachu na podbudowę płyty? startujemy zaraz po zimie i już mnie nosi u nas będzie 20cm xps pod a na płycie już bez styro, sama wylewka a w niej rurki podłogówki, jaki duży bufor będzie u Was? ktoś Wam to wyliczał? ja chcę pokombinować z przepływowym piecem kospel, może to zda egazmin, gdy płyta się rozgrzeje powinna trzymać ciepło, więc w II taryfie powinna się tylko dogrzewać. pozdrowienia, zapraszam do Nas, będziemy zaglądać i kibicować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 03.01.2016 15:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 (edytowane) Witaj miałbym pytanko, jak głęboko kopaliście pod płytę i ile poszło Wam piachu na podbudowę płyty? startujemy zaraz po zimie i już mnie nosi u nas będzie 20cm xps pod a na płycie już bez styro, sama wylewka a w niej rurki podłogówki, jaki duży bufor będzie u Was? ktoś Wam to wyliczał? ja chcę pokombinować z przepływowym piecem kospel, może to zda egazmin, gdy płyta się rozgrzeje powinna trzymać ciepło, więc w II taryfie powinna się tylko dogrzewać. pozdrowienia, zapraszam do Nas, będziemy zaglądać i kibicować Pod płytę był zdjęty tylko humus, więc głębokość nie była duża, góra 30-40 cm . Na piach wydałem 7000 tyś. ( 500 zł x 14 wywrotek 4 osiowych po około 25 ton ), więcej niż zakładałem o 3 tyś, bo okazało się że działka ma spadek, na początku wydawała się że nie jest wielki, ale wytyczenie przez geodetę pokazało jaka jest naprawdę różnica. W sumie gdyby nie piach i inne duperele ( plandeki, drewniane WC, miernik poboru prądu, hydraulik, itp. ) to mieszczę się w kosztorysie ze strony projektu, w cenie mam już drenaż i opaskę przeciwwysadzinową. Mnie też nosiło jak była pogoda, teraz muszę czekać na termin gdzie da się zgrać pogodę a bardziej temperatury z ekipą. Wybrałem opcję rurki w wylewce, bo chcę mieć możliwość regulowania temperatur w poszczególnych pomieszczeniach i ewentualnych zmian w projekcie. Na dziś jestem zdecydowany na bufor z wężownicą do CWU, nie wiem jakiej będzie wielkości, mam miejsce na 1000 litrów, ale muszę to zlecić do przeliczenia. Wydaje mi się że bez problemu będę wykorzystywał II taryfę na grzanie korzystając z bufora i wylewki. Ja widzę takie zalety i wady bufora : + akumulator energi z II taryfy do CO i CWU + jeden zbiornik załatwia sprawę CO i CWU zamiast Kospela ( w buforze to 2 grzałki ) do CO i dodatkowy zbiornik na CWU z grzałką + prostota układu + niski koszt ewentualnych napraw + możliwość dodania PC PW - zajmuje miejsce - 1m2 i wysokość 2,2 - jak zbiornik jest duży muszę grzać latem dużo wody aby mieć CWU, chyba że zamontowanie grzałki wyżej w buforze rozwiąże sprawę - OZE przewiduje zapotrzebowanie 8100W na CO co daje mi rachunek około 1300 zł plus CWU i prąd bytowy, pompa to rachunek 1300 / 3 ale koszt inwestycji większy, jak będę miał kasę pomyślę może o taniej PC PW JULA Edytowane 2 Lutego 2016 przez PaRa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 03.01.2016 17:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 OZE przewiduje zapotrzebowanie 8100W na CO co daje mi rachunek około 1300 zł jak to policzyłeś? jaką zakładasz cenę kWh? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 03.01.2016 18:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 (edytowane) jak to policzyłeś? jaką zakładasz cenę kWh? Policzyłem biorąc cyferkę z OZE : Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 8074 kWh/rok i umiesiłem w tym miejscu http://ure.gov.pl/ftp/ure-kalkulator/ure/formularz_kalkulator_html.php Zakładam, że ogrzewanie ma w 100% w taniej taryfie, i wybrałem G12w bo tam w moim przypadku będzie optymalna. Rachunki będą oczywiście większe bo dojdzie jeszcze CWU i prąd bytowy. To są założenia a życie i faktury je zweryfikuje. Edytowane 3 Stycznia 2016 przez PaRa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 03.01.2016 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 bufor do co i cwu? mówisz o kombinowanym czyli zbiornik w zbiornik czy o jednym i latem chcesz go grzać tylko do cwu?? Jeżeli jeden zbiornik do co i cwu to dla mnie nieporozumienie. Pomyśl bojler do cwu to koszt ok 1200zł jeszcze są z wężownicami gdzie możesz podłączyć inne źródło. Latem grzejesz tylko 150l a nie 1000l. Zimą bufor zagrzejesz do 30*C i praktycznie nie potrzebujesz mieszacza żeby puścić wodę w rurki, a jak zagrzejesz do 50-60* to już musisz zastosować mieszacz czyli chłodzić nagrzaną wodę. Dodatkowo straty ciepła przy buforze rozgrzanym do 30*C są znacznie niższe niż te jeżeli nagrzejesz go do temperatury takiej jaką potrzebujesz do CWU.Chyba że ja źle myślę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 03.01.2016 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Policzyłem biorąc cyferkę z OZE : Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 8074 kWh/rok i umiesiłem w tym miejscu http://ure.gov.pl/ftp/ure-kalkulator/ure/formularz_kalkulator_html.php Zakładam, że ogrzewanie ma w 100% w taniej taryfie, i wybrałem G12w bo tam w moim przypadku będzie optymalna. Rachunki będą oczywiście większe bo dojdzie jeszcze CWU i prąd bytowy. To są założenia a życie i faktury je zweryfikuje. wg Ciebie wychodzi 16 gr za 1 kWh z przesyłem. coś mało, chyba nikt nie ma tyle na forum bufor do co i cwu? mówisz o kombinowanym czyli zbiornik w zbiornik czy o jednym i latem chcesz go grzać tylko do cwu?? Jeżeli jeden zbiornik do co i cwu to dla mnie nieporozumienie. Pomyśl bojler do cwu to koszt ok 1200zł jeszcze są z wężownicami gdzie możesz podłączyć inne źródło. Latem grzejesz tylko 150l a nie 1000l. Zimą bufor zagrzejesz do 30*C i praktycznie nie potrzebujesz mieszacza żeby puścić wodę w rurki, a jak zagrzejesz do 50-60* to już musisz zastosować mieszacz czyli chłodzić nagrzaną wodę. Dodatkowo straty ciepła przy buforze rozgrzanym do 30*C są znacznie niższe niż te jeżeli nagrzejesz go do temperatury takiej jaką potrzebujesz do CWU. Chyba że ja źle myślę? bufor grzany do wyższej temperatury przydaje się, żeby zapewnić ciepłą podłogę poza godzinami taniej taryfy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 03.01.2016 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 imrahil tak zgodze się ale czy jest sens grzać 1000l do 50-60*(nie wiem do ilu się grzeje cwu ale żeby gary pomyć w ciepłej wodzie pewnie bliżej 60*) i mieszać to przy założeniu grzania prądem w tanich taryfach które są co 8h dostępne a spadek temperatury w dorze ocieplonym domu (zakładamy że taki wyjdzie) to około 0,5-1*C na te 8h przy dzisiejszych mrozach? W podłogówkę puścisz 26-28 w domu będzie z 22-23*, jak zagrzejesz do 30* 1000l to chyba starczy na puszczanie nawet co 3h obiegu do podgrzania temperatury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 03.01.2016 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 imrahil tak zgodze się ale czy jest sens grzać 1000l do 50-60*(nie wiem do ilu się grzeje cwu ale żeby gary pomyć w ciepłej wodzie pewnie bliżej 60*) i mieszać to przy założeniu grzania prądem w tanich taryfach które są co 8h dostępne a spadek temperatury w dorze ocieplonym domu (zakładamy że taki wyjdzie) to około 0,5-1*C na te 8h przy dzisiejszych mrozach? W podłogówkę puścisz 26-28 w domu będzie z 22-23*, jak zagrzejesz do 30* 1000l to chyba starczy na puszczanie nawet co 3h obiegu do podgrzania temperatury? mam bufor 200 litrów, teraz grzeję go do 50*C. przy ustawionej temperaturze zasilania 28*C starcza na około godzinę grzania. 200 litrów przy dT 30*C to 4 kWh. 1000 litrów przy dT 2*C to 2 kWh, czyli u mnie pół godziny grzania, to za mało, żeby utrzymać komfort cieplny. u mnie straty bufora idą w kotłownię, która jest częścią ogrzewanego domu. temperatura w domu na pewno nie spadnie poniżej zadanej w tych okienkach drogiej taryfy, ale komfort cierpi. teraz czekam na przekaźnik (bo mam problem z wyregulowaniem zaworu 3-d) i będę grzał tak jak planowałem - bufor do 70*C i spokojnie starczy na dwie godziny grzania późbym popłudniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 03.01.2016 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 imrahil masz gdzieś opisany domek? na płycie? ile ocieplenia ścian/podłogi/stropu? czym grzejesz? grzejesz wylewkę czy płytę? pytam bo też jeszcze jestem na etapie wyboru źródła CO w domu budowanym i sam ostatnio mam dylemat czy bufor czy piec elektryczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lambert86 03.01.2016 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Z tym buforkiem 200l dobry pomysl, zawsze mozna taki dorzucic, jesli komfort cieplny bedzie slaby i bedzie odczuwalny chlòd, Czyli rozumiem, ze grzejesz caly czas te 200l w 2 taryfie i tez w niej zapodajesz caly czas w rurki?A co steruje ukladem w 1 taryfie aby mieszalo wode z bojlerka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 03.01.2016 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 (edytowane) mam dom piętrowy 123 m2 z silikatu na płycie fundamentowej z 25 cm izolacji pod płytą, 30 cm styro w ścianach, 50 cm izolacji w stropie nad pętrem. rurki ogrzewania w wylewce bezpośrednio na płycie i na stropie (izolacja pod stropem) - bardzo duża pojemność cieplna. mam bufor 200 litrów, bo akurat kosztował podobnie jak nowy kocioł elektryczny. zasilany jest grzałką elektryczną 6 kW. grzałka załącza się tylko w tanich godzinach (programator czasowy + stycznik). za buforem zawór trójdrożny ze sterownikiem. pompa obiegowa CO sterowana z regulatora pokojowego. w tanich godzinach mam zaprogramowane 21*C, w godzinach popołudniowych 21,6*C - jeśli jest poniżej to załącza się pompa CO. na regulatorze zaworu mam 34 czy 35*C w taniej taryfie. w drogiej taryfie obniżenie temperatury zasilania o 7*C (regulator zaworu poza temperaturą zasilania ma możliwość zaprogramowania odchyleń od tej temperatury w poszczególnych godzinach). regulator pokojowy to jakiś Auraton z możliwością zaprogramowania chyba 8 programów na dobę (to dość ważne, żeby można było zaprogramować tyle różnych progów, a nie tylko cztery - dla taniej i drogiej taryfy). regulator zaworu to Tech St-431n. cały ten układ kosztował około 3200 zł (razem z regulatorami, pompą itd.). brakuje mi jeszcze jednego przekaźnika - przez jego brak nie mogę ładować bufora do temperatur wyższych niż 50*C, ale myślę, że rozwiążę problem do końca tygodnia. dzisiaj kupiłbym mocniejszą grzałkę, bo po nocnym grzaniu bufor jest całkowicie rozładowany. w sumie w niczym to nie przeszkadza, ale nie wiem jak całość zachowa się przy mrozach -20*C. Edytowane 3 Stycznia 2016 przez imrahil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 04.01.2016 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 dzięki za dużo informacji, długo mieszkasz w tym domu? liczyłeś ile kosztuje cię CO? czy sterowanie pokojami przy płycie fundamentowej ma jakiś sens?-skoro ciepło i tak promieniuje po płaszczyźnie płyty, silikaty ciągną ciepło z pomieszczenia np. salon a za ścianą sypialnia gdzie w salonie ustawisz 23* a w sypialni 19* to i tak ściana nagrzana z jednej strony do 23* będzie tą sypialnię dogrzewać. Tak sobie myślę że chyba sterowanie każdym pomieszczeniem przy takich masach akumulacyjnych jest ciężkie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 04.01.2016 19:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 mam dom piętrowy 123 m2 z silikatu na płycie fundamentowej z 25 cm izolacji pod płytą, 30 cm styro w ścianach, 50 cm izolacji w stropie nad pętrem. rurki ogrzewania w wylewce bezpośrednio na płycie i na stropie (izolacja pod stropem) - bardzo duża pojemność cieplna. mam bufor 200 litrów, bo akurat kosztował podobnie jak nowy kocioł elektryczny. zasilany jest grzałką elektryczną 6 kW. grzałka załącza się tylko w tanich godzinach (programator czasowy + stycznik). za buforem zawór trójdrożny ze sterownikiem. pompa obiegowa CO sterowana z regulatora pokojowego. w tanich godzinach mam zaprogramowane 21*C, w godzinach popołudniowych 21,6*C - jeśli jest poniżej to załącza się pompa CO. na regulatorze zaworu mam 34 czy 35*C w taniej taryfie. w drogiej taryfie obniżenie temperatury zasilania o 7*C (regulator zaworu poza temperaturą zasilania ma możliwość zaprogramowania odchyleń od tej temperatury w poszczególnych godzinach). regulator pokojowy to jakiś Auraton z możliwością zaprogramowania chyba 8 programów na dobę (to dość ważne, żeby można było zaprogramować tyle różnych progów, a nie tylko cztery - dla taniej i drogiej taryfy). regulator zaworu to Tech St-431n. cały ten układ kosztował około 3200 zł (razem z regulatorami, pompą itd.). brakuje mi jeszcze jednego przekaźnika - przez jego brak nie mogę ładować bufora do temperatur wyższych niż 50*C, ale myślę, że rozwiążę problem do końca tygodnia. dzisiaj kupiłbym mocniejszą grzałkę, bo po nocnym grzaniu bufor jest całkowicie rozładowany. w sumie w niczym to nie przeszkadza, ale nie wiem jak całość zachowa się przy mrozach -20*C. O podobnym systemie myślę, na wyliczenia jakiej wielkości ma to być zbiornik przyjdzie jeszcze czas. Czy u Ciebie bufor odpowiada tylko za CO ? dzięki za dużo informacji, długo mieszkasz w tym domu? liczyłeś ile kosztuje cię CO? czy sterowanie pokojami przy płycie fundamentowej ma jakiś sens?-skoro ciepło i tak promieniuje po płaszczyźnie płyty, silikaty ciągną ciepło z pomieszczenia np. salon a za ścianą sypialnia gdzie w salonie ustawisz 23* a w sypialni 19* to i tak ściana nagrzana z jednej strony do 23* będzie tą sypialnię dogrzewać. Tak sobie myślę że chyba sterowanie każdym pomieszczeniem przy takich masach akumulacyjnych jest ciężkie? Też się nad tym zastanawiałem, i dlatego wybrałem wylewki z rurkami a nie w płycie, czas pokaże czy dobrze zrobiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.