Taj 16.12.2015 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Witajcie, jak zrobić półkę leżącą na ziemi. Czyli kawałek drewna o wymiarze 30x30cm wysokości 5cm, szlifowany, pomalowany na biało. Co muszę zrobić krok po kroku i gdzie się udać żeby coś takiego zrobić?Zacząć od tartaku? Z jakiego drewna? Gdzie szlifować? Jaką farbę do tego kupić? I inne pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzabij 16.12.2015 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Podstawowe pytanie, do czego ta półka ma służyć ? Od tego zależy dobór materiału. Czy słoje / wzór drewna mają być widoczne, czy nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Taj 16.12.2015 21:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Półka ma służyć położenia na niej różnych rzeczy. Można powiedzieć aby to był kwadratowy kawałek drewna o wys. 5cm do położenia na podłodze. Bez widoku słojów w 100% biała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzabij 17.12.2015 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 OK, w takim razie zaproponuję płytę MDF. Drewno ma tendencję do pracy pod wpływem zmian wilgotności i ciężko Ci będzie zamaskować słoje. Jedno i drugie jest do pokonanie ale wymaga zastosowania drogiej i mało powszechnej chemii (znaczy dostępna jest ale minimum logistyczne to zazwyczaj 1 kg - przy tak małym projekcie to na pewno nie będzie opłacalne). 5cm - tak grubych płyt nie ma więc musiał byś skleić kilka razem (3X18mm; 20+20+10mm; 25+25mm - zależy co będzie dostępne itp). Po płyty MDF najlepiej się udać do baumarketu (sprzedają na kawałki ale zazwyczaj trochę krzywo wychodzi im cięcie), lub do hurtowni płyt wiórowych - tam ładnie potną ale nie zawsze chcą sprzedawać na kawałki, chyba że trafi się akurat jakiś odpad. Możesz też znaleźć jakiegoś stolarza - na 99% będzie miał w warsztacie jakieś odpadki. Jak będziesz miał problem z dostępnością MDF możesz użyć surowej płyty wiórowej ale wtedy trzeba ją dodatkowo okleić cienką surową płytą HDF 3mm (taka co daje się na plecy w meblach ale bez tego białego laminatu). Oklejanie HDF warto zastosować również przy płycie MDF, szczególnie na bokach "sklejonej kanapki" - jakość powłoki będzie lepsza, mniej szlifowania. Kleimy na klej wikol lub podobne. Dokładnie szlifujemy, fazujemy krawędzie. Papiery kolejno gradacji 150-200-400. Jeżeli są jakieś ubytki to szpachlujemy (są gotowe szpachlówki do drewna, można też taką zrobić samodzielnie z pyłu ze szlifowania i lakieru Kapon). Po szlifowaniu ma być gładko prawie jak lustro. Malowanie - w warunkach domowych zastosował bym jakąś emalię ftalową (są matowe i w połysku) z odpowiednim systemowym gruntem. Np. Dekoral Emakol Strong jako farba nawierzchniowa i Dekoral Gruntomal jak grunt. Kolejność: - gruntujesz- schnie- szlif papierem 300-400 (włókna drewna po pierwszym malowaniu unoszą się i trzeba je zeszlifować)- jak dużo zeszlifujesz to jeszcze raz grunt- schnie- farba nawierzchniowa- szlif- druga warstwa farby- jeżeli efekt zadowalający to gotowe, jak nie to jeszcze raz delikatny szlif i kolejna warstwa farby. - idealny był by natrysk ale wałeczkiem też dasz radę w miarę ładnie to zrobić. Wałek najlepiej używany aby nie pylił (przypadłość nowych) Opcjonalnie możesz kupić lakiery samochodowe w spraju. Wyjdzie pewnie drożej ale efekt może być ciut lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Taj 29.12.2015 13:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2015 Świetna wyczerpująca odpowiedź. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.