Puławiak 30.12.2015 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 dlaczego nie odpowiada ? Cwu w tym zasobniku będzie się grzało max 0,5 h w tym czasie dom Ci nie wystygnie no chyba że masz zamiar nie montować okien. No i masz jedną zaletę cała moc jest przekierowywana albo na grzanie wody albo na c.o. - "priorytet zasobnika cwu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
diveriks 30.12.2015 10:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 dlaczego nie odpowiada ? Cwu w tym zasobniku będzie się grzało max 0,5 h w tym czasie dom Ci nie wystygnie no chyba że masz zamiar nie montować okien. No i masz jedną zaletę cała moc jest przekierowywana albo na grzanie wody albo na c.o. - "priorytet zasobnika cwu" A to zmienia postać rzeczy. Nie chciałem po prostu sytuacji, gdzie piecyk się włącza, żeby nagrzać kaloryfery (bo taki dostaje sygnał z termostatu), a zawór trójdrożny przełączony jest w tym momencie na CWU, więc zamiast w grzejniki woda idzie w CWU i muszę czekać, aż się woda ogrzeje, żeby dopiero poszło w c.o. Jeśli zbiornik 100l nagrzeje się w 30 min to nie jest to jakiś super długi czas. A co z faktem tego, że piecyk będzie grzał CWU tak samo gorącą wodą jak CO? Rozumiem, że po prostu szybciej się woda w bojlerze nagrzeje, a odcięcie zaworu będzie i tak wtedy kiedy termostat każe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
diveriks 30.12.2015 15:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 No to jeszcze raz. Z instrukcji piecyka: Zacisk 1-2 - sygnał do włączenia i wyłączenia piecyka pochodzący z termostatu. Zwarty - włącz, rozwarty - wyłącz. Zacisk 3-4 - miernik przepływu (pytanie czy zamiast przepływu może sprawdzać temperaturę, lub dowolny inny stan?). Nie ma wpływu na pracę piecyka, jest tylko elementem kontrolnym dla innych styków. Zacisk 5-6-7 - do przełączenia zaworu mechanicznego, ale zadziała TYLKO wtedy, gdy: pompa urządzenia pracuje, i miernik przepływu (3-4) pozwoli (jeśli jest zainstalowany). Ciekawe czy jeśli na zacisku 3-4 będzie sygnał z termostatu, a nie z przepływomierza to też zadziała? Zacisk 15-16 - termostat zewnętrzny (pokojowy). Włącza i wyłącza piecyk w przypadku wykrycia spadku temperatury niższej o X stopni (do ustawienia) niż zadana. Może też sterować piecykiem z termostatu bojlera. Zatem instalacja: Zacisk 1-2 musi być podłączony do bojlera (sonda w bojlerze), tak aby uruchomić piecyk, gdy potrzeba podgrzać wodę użytkową. I wyłączyć go, gdy woda się zagrzeje. Zacisk 3-4 - tu jest problem, bo ten zacisk steruje pozwoleniem do zaworu przełączającego tylko wtedy, gdy woda jest pobierana (przepływa). Możliwe, że gdy woda nie jest pobierana ustawia się w pozycji wyłączonej, co prawdopodobnie może przestawiać zawór (5-6-7), który wymaga pozwolenia z tego styku. Można by go pominąć całkowicie i wtedy: Piec dostaje sygnał z 1-2, włącza się, pompa się uruchamia, zawór (5-6-7) przełączy się wtedy na zasilanie CWU (bojlera). Ale niestety przełączy się również wtedy, gdy piecyk włączy się z termostatu 15-16, bo przełącznik zaworu jest (bez podłączonych styków 3-4) zależny tylko od uruchomionej pompy piecyka. Więc znów przestawiłby się na zasilanie CWU, choć sygnał o włączeniu pochodził z termostatu pokojowego, i piecyk miał grzać CO. No i tu jest problem, bo termostat (15-16) dał znać, że ma być grzane CO, a piecyk ładuje CWU, które może być naładowane, więc da znać sondą 1-2, że w bojlerze jest gorąca woda i piecyk może się wyłączyć. Za chwile znów się włączy, bo dostanie sygnał z termostatu (15-16). Jako rozwiązanie przychodzi mi do głowy: dać sobie siana z grzaniem ciepłej wody z piecyka. Bo i tak, będzie to miało miejsce sporadycznie (bojler grzany jest grzałką elektryczną w taryfie nocno-weekendowej). Oszczędzi to całej zabawy z podłączeniami i elektroniką. Szukać sposobu na inny układ instalacji, wykorzystując dodatkowe sterowniki z karty jak: 8-9 - włącz wyłącz "coś" jeśli gdy pompa działa lub nie.11-12 - włącz/wyłącz dodatkową pompę (poza piecykiem) - działa gdy działa pompa piecyka, wyłącza się, gdy działa miernik przepływu. Albo jeszcze inaczej: Ignorujemy w ogóle styk 1-2, podłączamy styk 3-4 do przepływomierza. Gdy piecyk dostaje informacje, że ma grzać włączy się normalnie, ale gdy w trakcie swojej pracy (działająca pompa w piecyku) dostanie sygnał poboru wody, to przełączy się chwilowo na jej dogrzanie. Pytanie tylko, kiedy wróci do grzania CO? No bo chyba nie od razu po tym jak pobór ustanie? Byłoby to trochę bez sensu, bo wystarczyłoby pobrać litr wody, żeby się zawór przełączył na CWU, i zaraz po tym znów wróciłby do CO (bo przepływ ustał). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
diveriks 30.12.2015 15:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 I jeszcze jeden pomysł. Super prosty, bez bawienia się w dopinanie się do elektroniki pieca, a spełniający moje oczekiwania. Piecyk włącza się TYLKO na żądanie z termostatu pokojowego. Jeśli w czasie jego pracy, woda w bojlerze zostanie zużyta, lub była użyta wcześniej i jest chłodna, to sonda w bojlerze otworzy zawór dwudrogowy i puści obieg bojlera. Gdy ten się nagrzeje obieg się odłączy. Gdy bojler jest nagrzany, a piecyk się włączy zasili tylko CO. Proste rozwiązanie, a działające tak jak mi potrzeba. Czyli piecyk zasila CO, a gdy przy okazji ogrzewania domu, jest potrzeba zasilenia bojlera to się dołącza. Takie sytuacje będą pewnie miały miejsce w środku dnia, gdzie dom się wychładza, lokatorów brak, a tania taryfa jest tylko 13-15. Wtedy piecyk pomaga w dogrzaniu wody. Pozostałe momenty, gdy woda jest grzana to taryfa nocna 22-6, i wtedy piecyk może "pomóc", ale nie musi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 26.04.2017 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2017 Jakiej wielkości bufor zaproponowalibyście do 80m2 domku z bali, opalanym piecem na pelet? GZ ciepła to podłogówka po całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barliniak 27.04.2017 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2017 Jakiej wielkości bufor zaproponowalibyście do 80m2 domku z bali, opalanym piecem na pelet? GZ ciepła to podłogówka po całości.Pisząc na oślep widzę ,że nawet starym kotletom nie dajesz spokoju :D:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 28.04.2017 05:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 Są jeszcze starsze tematy na tym już dość leciwym forum ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
strusp 29.04.2017 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2017 zero l bufora do kotła na pellet. Mają zapalarki i same się gaszą- bufor niepotrzebny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.