evert 31.12.2015 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 (edytowane) Witam, Jako, ze to mój pierwszy post - cześć wszystkimPoszukuję drzwi do mieszkania w kamienicy (kamienica nieogrzewana), przeczytałem kupe wątków, zwizytowałem 10 sklepów z drzwiami, mam już pojęcie dosyć duże ale chciałbym zasięgnąć porady. Szukam drzwi antywłamaniowych z najwyższą klasą zamka głównego (7-klasa) z najwyższej klasy rozetą (4-klasa) + najwyższa klasa wkładek (6-klasa), ważne żeby drzwi miały zabezpieczenia antyrozwierceniowe. Chciałbym również aby były w miare ciepłe i wygłuszone (wiem, że to się trochę gryzie - przynamniej w stalówkach). Drzwi albo drewniane albo stalowe (wiem, że z drewnianymi może być problem z ceną) Oprócz tego oczywiście kołki antywyważeniowe, pręty stalowe w drzwiach lub ożebrowanie stalowe, ościężnice zakotwione Z góry przekreśliłem drzwi gerda czytając opinie i nie wiem przypadkiem czy nie zrobiłem błędu bo widzę, że jako jedyna firma mają zamki 7-klasy standardowo w modelach. Wikędy - spoko, szczegolnie seria prestige, ale wydaje mi się, że bardziej drzwi robione pod wygląd - cena dosyć wysoka, drzwi na pewno porządne ale chyba nie jakoś super bezpieczne. KMT - w jednym sklepie zachwalali w innym na odwrót (w ogóle historia przeciwnych opinii w sklepach - na osobny temat ) Widzę, że najbardziej antywł drzwi z katalogu mają zamki kl 5 więc firma raczej nie kieruję się w antywłamaniowość - raczej odpada. MARTOM - nie chce pchać się w mniejsze firmy, Porta - wiem, że przyzwoite drzwi ale raczje do sprzedazy masowej więc z tego co czytalem nie mają jakiś mocno antywł drzwi, GERDA - nie oglądałem po przeczytaniu opinii, błąd? Teraz widzę, że modele Star S / SX20, SX10 - na prawdę warte uwagi, opcja 2x zamek 7 klasa, no ogólnie wszystko na najwyższych klasach - przynajmniej w sx 20. Stal 1,25 więd zdecydowanie lepiej niż w delcie (0,7) Jedynie akustyka taka sobie - 35dB. Droższe ale chyba najlepsze drzwi - przynajmniej na papierze. PTZ - model batory antywłamaniowy, zamki klasa 7/5, rozeta 4-ta. Duży minus za skrzydło 45mm - Ud=1,9 oraz akustyka pewnie też mizerna na poziomie 20-30dB. POLSKONE - ładne drewniane drzwi, przyzwoite, ale nie wiem jak z włamaniowością - może być problem z zamkami 7-klasy i resztą DELTA - i tutaj chyba najbardziej na + patrząc na jakość cena. Wprawdzie najwyższe modele posiadają zamki klasy 6/4 (14 rygli) no ale stalówki posiadające 44/47dB tłumienia z Ud=1,4 to chyba ciekawa propozycja (model Magnum 56 / 68K) Wkładki można zrobić najwyższej klasy tak samo rozety, Zamka chyba nie można dorzucić 7-klasy ponieważ ma inny wymiar (tak myślę) Drzwi kosztują 1000zł mniej niż wikęd a mają lepsze zabezpieczenia, zdecydowanie mniej rodzai wytłoczeń - brak przeszkleń ale mi to jak raz odpowiada. DONIMET Nie ma w moim mieście więc nie mam możliwości oglądnięcia, drzmi mocno antywłamaniowe, nawet dostępne wersje kuloodporne RC6 Mam do Was kilka pytań i bardzo byłbym wdzięczny za pomoc. 1. Finlandia napisał kiedyś:"Kiedyś liczyłem, że dla przeciętnych drzwi z różnicą wsp. U 1,6 - 0,9 oszczędności w ogrzewaniu wyniosą ok 20zł rocznie"Ile w tym prawdy, czy faktycznie zwracać dużą uwagę czy Ud=1;1.5;2 jeżeli to drzwi w zamknietej kamienicy z plastikowymi oknami gdize temp znajaz zycie standardowo nie zejdzie <5 stopni ? 2. Klasy zamkaKlasa 1: minimalne zabezpieczenie, bez odporności na wiercenie Klasa 2: niskie zabezpieczenie, bez odporności na wiercenie Klasa 3: średnie zabezpieczenie, bez odporności na wiercenie Klasa 4: wysokie zabezpieczenie, bez odporności na wiercenie Klasa 5: wysokie zabezpieczenie, odporny na wiercenie Klasa 6: bardzo wysokie zabezpieczenie, bez odporności na wiercenie Klasa 7: bardzo wysokie zabezpieczenie, odporny na wiercenie Co oznacza okreslenie bardzo wysokie? 3. Zamki są ogólnie dosyć tanie - klasy 7-mej delty to koszt w zasadzie identyczny jak klasy 6-tej czy różnica jest duża między takimi zamkami? Czy lepiej mieć 2x6klase czy może 1x7 1x44. Czy wierzyć certyfikatom np. Delty odnośnie ich zamków?5. Lepszy 10 ryglowy 3-punktowy 6-klasy czy 3 ryglowy 7-klasy, czy pomijając większą trudność jeśli chodzi o wyważenie, liczba rygli coś zmienia ? 6. Jakie drzwi byście polecali ? Jakie byście sami na moim miejscu wybrali. 7. Muszę pomniejszyć otwór, ponieważ teraz mam drzwi 230x140 około, jedna osoba z salonu powiedziała, żeby wypełnić otwór ytongiem i zatynkować ładnie, Patrze na grubość i gęstość tego ytonga i szczerze mówiąc średnio mi się podoba ten pomysł. Co myślicie? Mieszkanie ma wysokość 3,5m i w tym momencie są tam drzwi z XIXwieku nad drzwiami jest jakieś wypełnienie grubości 9-11cm nie mam pojęcia co to jest ale wygląda nieciekawie. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc! Edytowane 1 Stycznia 2016 przez evert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 02.01.2016 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 hm a co one mają chronić? nie lepiej założyć drzwi standardowe+dobry alarm i ubezpieczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
evert 03.01.2016 13:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Będę mieć w mieszkaniu troche wartościowych gratów i zależy mi, żeby wyjeżdżając na dłuższy okres (chociażby kilku dni) nie zaprzątać sobie głowy myślami, że ktoś może włamać się do mieszkania. Dziękuję za odpowiedź, być może faktycznie masz racje bo widzę, że podstawowy alarm to koszt około 500zł więc przyzwoita cena. Z drugiej strony nie wiem czy jest sens montować alarm czy właśnie nie lepiej jest dołożyć te 500zł do lepszych drzwi i nie bawić się w alarmy (drzwi za 1000zł i tak nie kupie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xesxpox 04.01.2016 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 ty wiesz co chce i zrobisz jak uważasz, takie drzwi które chcesz na 100% spowodują opóźnienie wejścia złodzieja do wnętrza ale...znam przykłady gdzie sprawca po rozpoznaniu terenu, drzwi, okien i ścian wybił szybę no i zrobił co swoje mimo drzwi wartych kupę kasy. Innym razem złodziej w domku letniskowym z dobrymi drzwiami i stalowymi okiennicami zamykanymi od środka wybił otwór w ścianie po wejściu do środka wymontował -wybił drzwi zewnętrzne i je ukradł...więc to są zabezpieczenia które w dużym stopniu utrudniają wejście ale nie w 100%. Ja budując dom nie szukam nawet elementów antywłamaniowych. Jedyne co to alarm z powiadomieniem gsm i może ze dwie kamerki dla podglądu +porządne ubezpieczenie. Mając taki alarm jak dostaniesz powiadomienie możesz dryndnąć do najbliższych sąsiadów żeby oblukali okolicę lub zwyczajnie zadzwonić na policję. Nie chce cię zniechęcać do dobrych drzwi bo zadanie swoje spełnią tylko na pewno wszystkiego nie wytrzymają. P.S. bankomaty samochodami ze ścian też wyrywają haha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
evert 06.01.2016 21:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 Dziękuję za pomoc. Na pewno przydatna odnośnie drzwi wybrałem delte, zrezygnowałem z gerdy mimo, że oferuje więcej ze względu na wyższą cenę. Odnośnie okien to oczywiście zdaje sobie z tego sprawę, jednak mieszkanie to jest na pierwszym pięktrze - dosyć wysoko więc myślę, że w centrum miasta nikt z drabiną kłopotać się nie będzie, chociaż… w każdym bądź razie odpukać Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 09.01.2016 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2016 Co prawda już po sprawie (nie zawsze na forum dostaje się odpowiedzi od ręki), ale napiszę:- klasę antywłamaniową da się określić prościej bez rozbijania na poszczególne elementy drzwi. W katalogach spotyka się oznaczenia kl.2, 3, 4, czasem też kl. B, C lub (chyba najbardziej aktualna) - RC 2, RC3 .. To jest ładnie opisane tu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Drzwi_antyw%C5%82amaniowe- w przypadku drzwi wejściowych niepotrzebnie odrzuciłeś Gerdę. Wpisy na ich temat dot. praktycznie tylko drzwi zewnętrznych. - dla obliczeń strat ciepła korzystam zwykle z tego kalkulatora :http://www.uvalue.ms.pl/ W przypadku różnic w izolacyjności cieplnej 1,6 - 0,9 w zależności od ceny nośnika energii mamy od 80zł/rocznie przy najdroższym gazie ciekłym/ przez ok 25zł /gaz ciekły/ po 16zł /węgiel/. I to są wyniki dla drzwi typowo zewnętrznych, gdzie średnia temperatura jest wielokrotnie niższa niż na klatkach schodowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdisek 25.07.2016 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2016 (edytowane) Ja korzystałem z katalogów [moderowano] Mają tam dosyć spory wybór ofert od różnych producentów, jak polskich tak i zagranicznych. Także jeśli masz coś wybrać, to tam znajdziesz jeden z najlepszych katalog przedstawiający różnego typu i funkcji drzwi, znajdziesz też tam drzwi antywłamaniowe Edytowane 25 Lipca 2016 przez finlandia Reklamy są niezgodne z regulaminem forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdisek 02.09.2016 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2016 (edytowane) Ostatnio jak kupowaem drzwi antywłamaniowe to zamawiałem na [moderowano] Jestem zadowolony z ich jakości wydaje mi się że są wystarczająco mocne, do tego fajną opcją jest to że nie trzeba po nich jechać bo są dostarczane prosto do domu Edytowane 3 Września 2016 przez finlandia Reklamy są niezgodne z regulaminem forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.