.Paco. 10.03.2016 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 .: Paco:. Prawidłowe podparcie powinno gwarantować stabilność ten HS w pakiecie trzyszybowym w PVC będzie ważył ok 700 kilo. w aluminium bedzie lżejszy o jakieś 100 kilo (to tak na marginesie) Pamiętaj że w tym gabarycie musisz mieć szyby 6 mm a nie 4 - bo takich oferentów też znajdziesz Najlepszym, najcieplejszym rozwiązaniem jest danie poszerzeń o czym wspomniał jaca509 Chodziło mi o generalną izolację ale ok myślałem,że poszerzenia daje się jak otwór jest za duży - w celu "przedłużenia" okna - ale mimo to pod takie poszerzenie też piankę? nie lepiej jakiś styrodur dodatkowo aby odizolować? i czy do takich drzwi też się daje folie? Zdaje sobie sprawę,że takie drzwi swoje ważą i tak patrzyłem na 6mm szyby - dzięki! Wojtek - ALU teraz mają bardzo dobre parametry - bardzo zbliżone do PCV niemniej kosztują o wiele więcej. Z tego co się zorientowałem to PCV->drewno->drewno z Alu->ALU. Mojemu kumplowi projektant wstawił wszystkie okna duże Alu i wycena 130tyś Z drugiej strony trzeba pamiętać,że rama to mały procent w stosunku do całej powierzchni drzwi/okien także też trzeba rozwagę w termoizolacyjności - myślę,że ważniejsze są szyby i montaż niż cieplejsza rama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_Wisznia Mała 10.03.2016 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 (edytowane) Standardowy (nie stosuje się pojęcia zimny) montaż od szczelnego (ciepłego) różni tylko i wyłącznie dodanie taśm uszczelniających. W obu przypadkach wykorzystuje się pianę do wypełnienia styku muru z ramą (przestrzeni między foliami jeżeli są). To czy okno wysuwamy czy nie to odrębna kwestia. Wysunięcie okna w ocieplenie poprawia właściwości termiczne osadzenia, ale tak jak na powyższej fotce kolegi nawet najlepsze materiały i technologie przekreśli fuszerka. MOVO, o którym wspomniał bwojtek to też ciepły montaż, ale w nieco innej odsłonie. Dla budujących systemem gospodarczym własne domki rada moja jest taka. Nie ogarniecie samodzielnie wszystkich dostępnych technologii (to się oczywiście da) pomnożonych przez możliwe przypadki budowlane (technologie budowy ścian, rolety czy ich brak, rodzaje okien itp.) dlatego musicie się zdać na projektanta i wykonawcę. I jednego (projektanta niestety często praktycznie nie ma, gdyż większość kupuje projekty gotowe, a architekt robiący tylko adaptację do działki go nie zastąpi) i drugiego należy wybrać bardzo starannie (polecenia, opinie z netu (ale tu ostrożnie) i mu nieco zaufać nie rezygnując oczywiście z rzeczywistego nadzoru na budowie. A i najważniejsze. Nie można patrzeć tylko na cenę, zwłaszcza w pojęciu sztuka - okno oknu nie równe:D Edytowane 10 Marca 2016 przez Wojtek_Wisznia Mała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_Wisznia Mała 10.03.2016 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 ......Mojemu kumplowi projektant wstawił wszystkie okna duże Alu i wycena 130tyś Z drugiej strony trzeba pamiętać,że rama to mały procent w stosunku do całej powierzchni drzwi/okien także też trzeba rozwagę w termoizolacyjności - myślę,że ważniejsze są szyby i montaż niż cieplejsza rama No takiej kasy to jednak szkoda . Zamiast tego warto może pomyśleć np. o dopłacie do okien antywłamaniowych? Moim zdaniem dobrze jest też rozważyć, w szczególności w przypadku rodzin z małymi dziećmi" zastosowanie w dużych przeszkleniach (zwłaszcza od podłogi) szyb klejonych również od strony wnętrza domu (nie mają tego nawet okna antywłamaniowe, gdzie wzmocniona szyba to ta od zewnątrz (mówię oczywiście o klasach okien stosowanych w domkach, czyli maks RC 2 (dawniej WK2)). Taka szyba zabezpiecza nas przed tragedią gdy z oknem zetknie się rozpędzony milusiński Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wera.1989 10.03.2016 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 kurcze pomysliłam wątek, jak szukam folii do szyb, ale takich ozdobnych.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_Wisznia Mała 10.03.2016 09:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 kurcze pomysliłam wątek, jak szukam folii do szyb, ale takich ozdobnych.... poszukaj w firmach zajmujących się reklamą... mają tego sporo, dotną Ci na wymiar, mogą coś nadrukować lub wyciąć ploterowo jakieś kształty, itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.Paco. 10.03.2016 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Panowie, Aby wyczerpać temat folii (jak inwestor przeczyta te 3 strony to powinien wiedzieć wszystko) jeszcze 4 pytania:1. Co lepsze: pianka czy taśmę rozprężająca się wielofunkcyjna?2. Jeśli ktoś nie kładzie ocieplenia to wszyscy radzą aby taśmę zewnętrzną zaciągnąć klejem do ocieplenia. Czy to nie popsuje wszystkiego, tzn. klej zalepi "pory" i taśma przestanie być paroprzepuszczlna?3. Podobnie jak wyżej czy trzeba jakoś zabezpieczyć folię wewnętrzną?4. Jest wiele folii - które są dobre (jakość vs cena)? Czy wszystkie są "takie same" i nie ma różnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 10.03.2016 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Panowie, Aby wyczerpać temat folii (jak inwestor przeczyta te 3 strony to powinien wiedzieć wszystko) jeszcze 4 pytania: 1. Co lepsze: pianka czy taśmę rozprężająca się wielofunkcyjna? 2. Jeśli ktoś nie kładzie ocieplenia to wszyscy radzą aby taśmę zewnętrzną zaciągnąć klejem do ocieplenia. Czy to nie popsuje wszystkiego, tzn. klej zalepi "pory" i taśma przestanie być paroprzepuszczlna? 3. Podobnie jak wyżej czy trzeba jakoś zabezpieczyć folię wewnętrzną? 4. Jest wiele folii - które są dobre (jakość vs cena)? Czy wszystkie są "takie same" i nie ma różnicy? Ad.1 - tasmy sa szybsze w montazu ale drozsze w zakupie i wymagaja naprawde doswiadczonej ekipy Ad.2 - słuszna uwaga i nie ma co dalej komentować Ad.3 - nie trzeba gdyz nie dziala na nia promieniowanie UV Ad.4 - nie ma znaczenia aczkolwiek Illbruck ma lepszy butyl i tasme klejaca od innych (subiektywne odczucie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 10.03.2016 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Jeszcze ad.2Zabezpieczyc trzeba bo zniknie jak.membrana dachowa i to dosc szybko. Czasem nie wytrzyma 3 miesiecy ktore maja byc "bezpieczne" dla folii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.Paco. 11.03.2016 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Jeszcze ad.2 Zabezpieczyc trzeba bo zniknie jak.membrana dachowa i to dosc szybko. Czasem nie wytrzyma 3 miesiecy ktore maja byc "bezpieczne" dla folii dzięki za info! Mysl,ze ten watek wyczerpuje dywagacje na temat folii:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.Paco. 12.03.2016 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 Jeszcze ad.2 Zabezpieczyc trzeba bo zniknie jak.membrana dachowa i to dosc szybko. Czasem nie wytrzyma 3 miesiecy ktore maja byc "bezpieczne" dla folii mysle,czy nie zostawic domu dluzej bez elewacji aby parowalo przez mury jak zrobia tynki/posadzki (ale zamontowanymi oknami) - od wiosny do jesieni - czy wtedy np wystarczy zakryc folie zew od promini UV i tyle? (np- inna folia) czy jeszcze cos wiecej potrzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_Wisznia Mała 14.03.2016 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 Nic jej nie będzie jeżeli nie jest to jakiś najpodlejszy wyrób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 14.03.2016 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 Nic jej nie będzie jeżeli nie jest to jakiś najpodlejszy wyrób. kolego, bardzo Cię proszę\Przestań gadać głupoty, doradzać w temacie jak widać na każdym kroku Ci nie znanym. Follia paroprzepuszczalna nie zabezpieczona już po niecałych trzech miesiącach działania promieni UV zaczyna powoli znikać, po 6 sa miejsca gdzie jej brak, po 9 już jej nie ma, pozostają strzępy odsłaniając całkowicie pianę I dotyczy to produktu renomowanego producenta, najdroższego wręcz na rynku Podobnie czas erozji folii wygląda wśród tych tańszych - czyli twym zdaniem - podlejszych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.Paco. 14.03.2016 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 kolego, bardzo Cię proszę\Przestań gadać głupoty, doradzać w temacie jak widać na każdym kroku Ci nie znanym. Follia paroprzepuszczalna nie zabezpieczona już po niecałych trzech miesiącach działania promieni UV zaczyna powoli znikać, po 6 sa miejsca gdzie jej brak, po 9 już jej nie ma, pozostają strzępy odsłaniając całkowicie pianę I dotyczy to produktu renomowanego producenta, najdroższego wręcz na rynku Podobnie czas erozji folii wygląda wśród tych tańszych - czyli twym zdaniem - podlejszych niktwazny - no wlasnie to jak je zabezpieczyc....zakryc deskami/styropianem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 14.03.2016 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 Byle słońce na nie nie świeciło a najlepiej przeciągnąć klejem do siatki/styro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.Paco. 14.03.2016 14:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 Byle słońce na nie nie świeciło a najlepiej przeciągnąć klejem do siatki/styro ok chodzi tylko o slonce ale przeciąganie klejem do siatki juz ustalilismy,e to najgorsze rozwiazanie jakie mozna zrobic (podobnie jak zostawic odkryte) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 14.03.2016 14:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 No niby najgorsze ale jak się głębiej zastanowić itd i tak dojdzie się do wniosku, ze styro będzie na klej cementowy więc zamiast kombinować z deskami,kawałkami styropianu itd. można położyć klej który będzie dobrym podkładem pod styro.Ja to jakiś czas temu przerabialem więc wiem co piszę. Przerabialem w sensie tematu/zagadnienia folii okiennych a celuje w dom energooszczędny.Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.Paco. 14.03.2016 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 No niby najgorsze ale jak się głębiej zastanowić itd i tak dojdzie się do wniosku, ze styro będzie na klej cementowy więc zamiast kombinować z deskami,kawałkami styropianu itd. można położyć klej który będzie dobrym podkładem pod styro. Ja to jakiś czas temu przerabialem więc wiem co piszę. Przerabialem w sensie tematu/zagadnienia folii okiennych a celuje w dom energooszczędny. Pozdr Ja mowilem przykryc styro deskami tymczasowo (np przywiercajac do muru poza obrysem otworu okna). Klej do siatki zalepi "pory" i ta tasma zewnetrzna nie bedzie juz paroprzepuszczalna a dobrze jakby na poczatku cala wilgoc wyparowala.....takie rozterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam1982 14.03.2016 15:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 może przemalować białą farbą elewacyjną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 14.03.2016 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 (edytowane) U siebie nie dojeżdżałem klejem do ramy okna, zostawiałem małą szczelinę tak od 3 mm do 1 cm. Można farbą akrylową. Ja mowilem przykryc styro deskami tymczasowo (np przywiercajac do muru poza obrysem otworu okna). Klej do siatki zalepi "pory" i ta tasma zewnetrzna nie bedzie juz paroprzepuszczalna a dobrze jakby na poczatku cala wilgoc wyparowala.....takie rozterki. Edytowane 14 Marca 2016 przez stam222 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 14.03.2016 21:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 Ponieważ przyznaję się do popełnienia tego wątku, a kilka dni temu ekipa założyła mi okna, przedstawię na co się zdecydowałem:1. przy montażu nie zastosowałem żadnej taśmy - elewację będę robił za kilka miesięcy i do tego czasu taśma by pewnie uległa samodegradacji2. nie ufam ekipom montażowym i nie wiem jak położyli by tą taśmę3. okna są wysunięte ok 2cm poza lico muru i zapiankowane4. po 3 dniach obciąłem wystającą piankę5. od zewnątrz pomalowałem piankę najtańszą farbą akrylową6. od wewnątrz przesmarowałem akrylem z tuby Od środka nie zamierzam nic więcej robić - czekam na tynki. Będę miał wentylację mechaniczną, więc ona załatwi sprawę ew. wilgoci od wewnątrz.Od zewnątrz, przed montażem styropianu przykleję do wystającego fragmentu okna taśmę paroprzepuszczalną, założę na mur i przykleję na nią styropian - likwidując w ten sposób ewentualne miejsce w którym mogłaby pojawić się nieszczelność. W ten oto sposób zamykam temat doszczelniania okien. Mam nadzieję, że mój sposób komuś się przyda. PozdrawiamDrKubus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.