Mateusz H. 08.01.2016 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Witam,Mam problem z temperaturą wody zasilającą grzejniki.W kotłowni mam piec Krzaczek SKP3D z podajnikiem na ekogroszek. Dom ogrzewam grzejnikami oraz pięcioma pętlami podłogówki (wszystko na jednym obiegu - jedna pompa CO). W instalacji nie posiadam żadnego zaworu mieszającego. Korzystam z regulatora pokojowego, który realizuje regulację poprzez odłączanie pompy CO. Cenię sobie ten sposób ogrzewania ze względu na możliwość obniżenia temp. w nocy, czy kiedy nikogo nie ma w domu, jednak powstaje problem zimnej wody wracającej z instalacji po wznowieniu pracy pompy. Temperatura zadana na piecu jest 65C, a temperatura załączania pomp 45C. Efekt jest taki, że kiedy pompa CO zacznie pracę temperatura wody spada do ok 40C, a pompa się wyłącza. Piec szybko dogrzewa do 45C, pompa się załącza ponownie i wtedy temperatura nie wiele wzrasta powyżej tych właśnie 45C. Trwa to aż do momentu dogrzania budynku i ponownego wyłączenia pompy. Taka woda idzie na grzejniki, a one nie grzeją tak mocno, jak powinny. Macie jakieś pomysły rozwiązania problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 08.01.2016 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Taka instalacja nie będzie działać tak jak oczekujesz, potrzebny jest mieszacz. Kocioł podaje wodę o temp odpowiedniej dla podłogówki, więc grzejniki nie mogą być bardzo ciepłe. Jeśli chciałbyś w instalację podać wodę o parametrach grzejnikowych, to podłoga byłaby gorąca. Dołóż do tej instalacji armaturę z mieszaczem, wtedy będziesz mógł na kotle zapodawać temp odpowiednią na grzejniki. Mieszacz przygotuje wodę do podłogówki. Jeszcze raz wspomnę, że najbardziej komfortowe i ekonomiczne są instalacje z wyłącznie OP. Chyba że ktoś lubi grzejniki, to wtedy po całości grzejniki, bez komplikowania systemu.Aha, jeszcze jedno masz wyjście. Zmienić tradycyjne grzejniki na wielkopowierzchniowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz H. 08.01.2016 13:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Taka instalacja nie będzie działać tak jak oczekujesz, potrzebny jest mieszacz. Kocioł podaje wodę o temp odpowiedniej dla podłogówki, więc grzejniki nie mogą być bardzo ciepłe. Jeśli chciałbyś w instalację podać wodę o parametrach grzejnikowych, to podłoga byłaby gorąca. Chciałbym właśnie osiągnąć taki efekt, żeby na grzejniki szła cieplejsza woda. Podłogówkę przydławią mi zawory RTL i chyba będzie ok. Dołóż do tej instalacji armaturę z mieszaczem, wtedy będziesz mógł na kotle zapodawać temp odpowiednią na grzejniki. Mieszacz przygotuje wodę do podłogówki. Myślałem o zamontowaniu zaworu 4D, ale nie rozdzielę podłogówki od grzejników. Kupiłem dom z tak zrobioną instalacją i rozdzielenie podłogówki od grzejników byłoby niezłą rozpierduchą... W takim układzie mieszacz wyrówna mi jedynie temperaturę zasilającą instalację oraz powrót. Jeszcze raz wspomnę, że najbardziej komfortowe i ekonomiczne są instalacje z wyłącznie OP. Chyba że ktoś lubi grzejniki, to wtedy po całości grzejniki, bez komplikowania systemu. Aha, jeszcze jedno masz wyjście. Zmienić tradycyjne grzejniki na wielkopowierzchniowe. Dopiero co kupiłem dom i zmiana instalacji nie wchodzi w grę. Grzejniki też są nowe więc ich wymiana również odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 08.01.2016 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 (edytowane) Normalnie w takiej instalacji na grzejniki idzie tyle co na kotle ustawione , a obniżona temperatura na podłogówkę idzie poprzez zawór czterodrożny.Stosuje się jedną pompą dla grzejników , jedna dla podłogówki i jedną dla bojlera. I wtedy instalacja jest wykonana prawidlowo i działa prawidłowo .. To co masz to jakaś prowizora i działa prowizorycznie ... I przydało by się naprawić instalację .. Edytowane 8 Stycznia 2016 przez kaszpir007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 08.01.2016 13:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 macie rację, ale dlaczego woda w kotle tak szybko się wychładza? wygląda jak zbyt mała moc kotła w stosunku do odbioru ciepła. jeśli musi zostać jak jest i chodzi tylko o to, żeby pompa rzadziej się załączała/wyłączałą, to trzeba obniżyć próg załączenia pompy i/albo zmniejszyć bieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 08.01.2016 14:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 zbyt mała moc kotła w stosunku do odbioru ciepła. To jest prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 08.01.2016 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 ale niekoniecznie w stosunku do potrzeb domu. wychłodzona podłoga po dłuższym czasie bez grzania połyka ciepło jak smok. należałoby chyba jednak zabezpieczyć kocioł przed zbyt niską temperaturą przez zastosowanie odpowiedniego zaworu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz H. 08.01.2016 14:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Normalnie w takiej instalacji na grzejniki idzie tyle co na kotle ustawione , a obniżona temperatura na podłogówkę idzie poprzez zawór czterodrożny. Stosuje się jedną pompą dla grzejników , jedna dla podłogówki i jedną dla bojlera. I wtedy instalacja jest wykonana prawidlowo i działa prawidłowo .. To co masz to jakaś prowizora i działa prowizorycznie ... I przydało by się naprawić instalację .. Ja pompy mam 2 jedną na CO i jedną dla bojlera. Dom kupiłem z gotową instalacją, pozostała mi tylko kwestia zrobienia kotłowni. Doszliśmy do wniosku z hydraulikiem, że ciepłą wodę na podłogówce przydławi się zaworami RTL, żeby uniknąć konieczności przerabiania całej instalacji (rozdzielacze są 2, jeden na dole, ale daleko od kotłowni, a drugi na piętrze). macie rację, ale dlaczego woda w kotle tak szybko się wychładza? wygląda jak zbyt mała moc kotła w stosunku do odbioru ciepła. jeśli musi zostać jak jest i chodzi tylko o to, żeby pompa rzadziej się załączała/wyłączałą, to trzeba obniżyć próg załączenia pompy i/albo zmniejszyć bieg. Woda w kotle się wychładza, bo uderza do niego duża ilość zimnej wody z instalacji. Kocioł mam 18kW, ale nadmuch skręcony do 20%. Kłopot jest taki, że jak zwiększę nadmuch to mam straszne spieki. Kupiłem polski groszek SILVER w Bartexie, więc nie wiem co tam w tych workach jest, ale spieki jestem w stanie opanować jedynie do takiego poziomu nadmuchu... Nie chodzi o to, żeby pompa się rzadziej załączała/wyłączała, tylko, żeby pompowała cieplejszą wodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz H. 08.01.2016 14:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 ale niekoniecznie w stosunku do potrzeb domu. wychłodzona podłoga po dłuższym czasie bez grzania połyka ciepło jak smok. należałoby chyba jednak zabezpieczyć kocioł przed zbyt niską temperaturą przez zastosowanie odpowiedniego zaworu. Czyli rozumiem, że powinienem założyć zawór 4d, albo przejść na spalanie w sposób ciągły i utrzymywać całą dobę tę samą temperaturę poprzez głowice termostatyczne na grzejnikach i zawory RTL na podłodze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 08.01.2016 14:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 nie wiem jak to zrobić, mam ogrzewanie elektryczne oparte na grzałce i wodnej podłogówce. podłogówka to masa betonu rozgrzana do temperatury niewiele wyższej niż temperatura powietrza, a w czasie kiedy nie pracuje jej temperatura może być niższa. u mnie przy grzałce 6 kW jeszcze w tym sezonie nie udało mi się osiągnąć 30 *C na zasilaniu. jak mam w buforze nagrzane i zadaję 35*C, to wystarczy 200 litrów wody na godzinę lub dwie, potem idzie mniej niż 30*C. z ciekawości zakręciłbym podłogówkę i sprawdził co się dzieje z temperaturą na kotle przy grzaniu samym kaloryferem. edit: jeśli nie masz problemu z utrzymaniem temperatury wewnątrz, to spróbuj zmniejszyć bieg pompy lub przykręcić podłogówkę na rozdzielaczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz H. 08.01.2016 15:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Regulator wyłącza pompę kiedy temperatura w domu osiągnie 21,2C i załącza kiedy spadnie do 20,8C. Przez to, że na grzejniki leci 45-50C, to podniesienie temperatury o te 0,4C przy obecnych mrozach zajmuje dużo czasu.Większe pętle podłogówki mam skręcone na 50% a mniejsze nawet na 75% zamknięcia zaworu. Spróbuję zmniejszyć bieg pompy (w tej chwili jest na 2), ale nie wiem, jakiego efektu się spodziewać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 08.01.2016 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 skoro działa powoli, to kłania się bezwładność podłogówki. spróbuje przede wszystkim grzać kaloryferami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 08.01.2016 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Czyli rozumiem, że powinienem założyć zawór 4d, albo przejść na spalanie w sposób ciągły i utrzymywać całą dobę tę samą temperaturę poprzez głowice termostatyczne na grzejnikach i zawory RTL na podłodze? zawór nie podniesie temperatury grzejników tyko kotła. Kocioł ma dostarczyć tyle gorącej wody ,żeby wszystko było gorące przy działających pompach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 08.01.2016 15:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 ile masz izolacji pod podłogówką ?czy rury od CO na parterze są prowadzone pod styropianem ( na chudziaku)? Czy kocioł nie jest wypudrowany sadzą ( mała moc) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 08.01.2016 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 (edytowane) Ja pompy mam 2 jedną na CO i jedną dla bojlera. Dom kupiłem z gotową instalacją, pozostała mi tylko kwestia zrobienia kotłowni. Doszliśmy do wniosku z hydraulikiem, że ciepłą wodę na podłogówce przydławi się zaworami RTL, żeby uniknąć konieczności przerabiania całej instalacji (rozdzielacze są 2, jeden na dole, ale daleko od kotłowni, a drugi na piętrze).. To tym bardziej może czas zrobić instalację tak jak powinno być zrobione , bo to co zrobił hydraulik to jedna wielka prowizorka i wstyd ... Dziwię się że hydraulik zgodził się na taką fuszerkę , no chyba że klient sam chciał ... Naprawdę są gotowe schematy jak to ma wyglądać aby działało poprawnie i nie wykończyło Ci kotła (bez zaworu czterodrogowego nie masz gwarancji na kocioł ...) I każdy hydraulik na pewno wie jak to ma być ... Przy takiej "budowie instalacji" zalewasz nonstop zimną wodą kocioł i go niszczysz . Nie zdziw się że za jakiś czas kocioł Ci się rozszczelni i trzeba będzie wydać kasę na zakup następnego ... Jestem zszokowany że ktoś we własnym domu robi taką prowizorkę ... To nigdy nie będzie działało prawidłowo w obecnej formie ... Możesz się "ratować" montując na grzejnikach termnostaty i całkowicie wyłączając sterownik pokojowy , ale też jak zaczną się zamykać termostaty to przepływ na podogówkę będzie ograniczony ... Jak dla mnie po prostu NAPRAWIĆ instalację i zrobić taką jaka powinna wyglądać ... Ale to twoja sprawa i pieniądze ... Edytowane 8 Stycznia 2016 przez kaszpir007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz H. 08.01.2016 20:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Kotłownia jest zrobiona zgodnie z zaleceniami faceta w hurtowni, u którego się zaopatrywałem oraz sugestiami hydraulika. Odkąd zaczął się sezon grzewczy zorientowałem się, że przydałby się mieszacz i zamierzam go założyć na wiosnę, chociaż hydraulik i producent pieca twierdzą, że nie jest to potrzebne...Powiedzcie mi tylko, czy założenie takiego zaworu pozwoli przy pomocy głowic termostatycznych i zaworów RTL na prawidłowe działanie CO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz H. 08.01.2016 20:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 kaszpir, co oprócz założenia mieszacza masz na myśli mówiąc naprawić instalację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 08.01.2016 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Wszyscy opisują Ci jak masz naprawić instalację, żeby to działało poprawnie, nie mając w tym żadnego interesu. Ty rzeczesz że tak ma być, bo hurtownik i instalator tak twierdzą.Więc rób jak uważasz. Niepotrzebnie pytałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz H. 08.01.2016 21:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Przecież zadałem właśnie jasne pytanie... Co oprócz założenia zaworu 4D macie na myśli mówiąc naprawić instalację? Przecież kłucie ścian i podłóg w celu oddzielenia podłogówki od grzejników nie wchodzi w grę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 08.01.2016 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Kotłownia jest zrobiona zgodnie z zaleceniami faceta w hurtowni, u którego się zaopatrywałem oraz sugestiami hydraulika. Odkąd zaczął się sezon grzewczy zorientowałem się, że przydałby się mieszacz i zamierzam go założyć na wiosnę, chociaż hydraulik i producent pieca twierdzą, że nie jest to potrzebne... Powiedzcie mi tylko, czy założenie takiego zaworu pozwoli przy pomocy głowic termostatycznych i zaworów RTL na prawidłowe działanie CO? Przerażam mnie to co piszesz ... Kto wiec to instalację robił ? Ty ?? Bo piszesz że mówił jak zrobić sprzedawca ze sklepu i hyudraulik ? Czy moze hydraulik się pytał jak zrobić ??? Jeśli tak to zmień hydraulika , bo to nie hydraulik a jakiś partacz ... Schematy są dostępne , nawet często w instrukcji od kotła ... Tak jak pisałem. W POPRAWNIE wykonanej , zgodnie ze SZTUKĄ , instalacja mieszana powinna mieć 3 pompy. Jedną pompę dla grzejników , jedną dla podłogówki , jedną dla bojlera. Dodatkowo MINIMUM jeden zawór czterodrogowy , dzieki któremu zabezpieczamy kocioł przed korozją niskotemperaturową (ochrona powrotu) oraz możemy ustawić na podłogówce inną temperaturę niż na kotle. Na grzejnikach daje się zawory termostatyczne , a jesli ktoś chce też sterować podłogówką to wtedy siłownik i sterowanie "pogodowe" .. Ty masz całkowicie źle wykonaną instalację. Tutaj nie ma co kombinować a trzeba naprawić aby było wykonane zgodnie ze sztuką i wtedy będzie działało. Co do zaworu cztertodrogowego , to bardzo często w gwarancji jest napisane że wymagany jest montaż w celu ochrony powrotu i jeśli nie ma to gwarancji tez nie ma ... Niekttózy producenci podają nawet jaka minimalna ma być temperatura powrrotu aby była honorowana gwarancja ... Dodatkowo karta gwarancyjna powinna być podbita przez uprawnionego hydraulika a na niej jest że zostało wykonane podłaczenie ze sztuką ... A tak z ciekaowości masz zbiornik wyrównawczy w instalacji ?? Jesli nie to jak jest zabezpieczona instalacja grzewcza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.