sevenek 09.01.2016 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2016 Witam serdecznieChciałbym zrobić w nowym-starym (powojenny blok z cegły) mieszkaniu nowe podłogi. Mieszkanie ma 47 mkw i znajduje się na pierwszym piętrze w środku (ogrzewane z każdej strony przez sąsiadów). Pytanie mam natury technicznej, czy w przypadku mieszkania na 1 piętrze trzeba układać pod wylewkę styropian? Czy wystarczy sama folia? Nie jestem do końca również pewien czy wylewka betonowa samopoziomująca to dobry wybór. Bardzo proszę o jakieś wskazówki i porady. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sebastian Przybylski 11.01.2016 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2016 Zależy na czym Ci... zależy . Czy na izolacji termicznej, czy także na akustycznej. Jeśli pod wylewkę nie dasz warstwy sprężystej, sąsiad z dołu może szybko zawitać do Twoich drzwi skarżąc się że strasznie tupiesz (mimo że chodzisz na paluszkach w skarpetach frote). Pozdrawiam Sebastian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sevenek 11.01.2016 19:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2016 Ok, izolacja akustyczna musi być, tylko jaka grubość styropianu będzie odpowiednio tłumiła? I czy folia jest konieczna jeżeli chodzi o wilgoć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 12.01.2016 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 Ok, izolacja akustyczna musi być, tylko jaka grubość styropianu będzie odpowiednio tłumiła? I czy folia jest konieczna jeżeli chodzi o wilgoć? Folia na tej podłodze, jeśli o wilgoć chodzi nie jest konieczna, tak samo jak w ścianie między pokojami lub mieszkaniami. Konieczna jest folia jako warstwa poślizgowa dla wylewki i łatwiejszego jej wykonania. Strop - styropian - folia - wylewka - okładzina podłogowa. Pozdrawiam Cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sevenek 12.01.2016 21:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 Strop - styropian - folia - wylewka - okładzina podłogowa. O taką odpowiedź mi właśnie chodziło! Jakiej grubości styropian będzie odpowiedni? Dziękuje za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 13.01.2016 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Jakiej grubości styropian będzie odpowiedni? To musisz sobie sam policzyć, tak, aby drzwi się później mogły otworzyć. Pozdrawiam Cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sevenek 13.01.2016 20:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Hehe, rozumiem ale bardziej chodziło mi o to czy skupić się na grubości styropianu czy grubości wylewki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sebastian Przybylski 14.01.2016 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 Hehe, rozumiem ale bardziej chodziło mi o to czy skupić się na grubości styropianu czy grubości wylewki? Witam, jak wspomniał Cezary, wszystko zależy ile masz miejsca. Najcieńsze wylewki klasyczne da się zrobić o grubości 4 cm, Realnie wychodzi 5 cm. Jeśli potrzebujesz czegoś cieńszego, 2,6 cm - 3 cm można wykonać wylewkę anhydrytową, ale jest ona droższa. Jeśli potrzebujesz czegoś jeszcze cieńszego, są płyty suchej zabudowy typu Fermacell. Można wtedy zejść do 2,2 cm. Podobnie jest z warstwą sprężystą. Jako że zajmuję się akustyką, pod tym kątem nie polecam styropianu na podłogę. Dużo lepiej sprawdzi się wełna w płytach, a jeszcze lepiej dedykowane izolacje akustyczne. Tu z grubością jest podobnie. Najczęściej stosuje się styropian tzw. "miękki" o grubości 3,3 cm (po wykonaniu wylewki jego grubość spada do 3 cm). Zamiennie można zastosować wełnę 2 cm. Idąc dalej można zejść do 0,5 cm stosując np. maty typu Grei 5 lub nawet 0,3 cm stosując maty typu Sylwood. Ta ostatnia nieco odbiega parametrami od poprzednich, które są mniej więcej takie same. Podsumowując, jeśli masz przynajmniej 8,5 cm, (5 cm wylewka, 3,3 cm styropian, 0,2 mm na folię i ew. nierówności/niedokładności wykonania) możesz wybierać co chcesz. Jeśli masz mniej, kombinuj wg powyższych sugestii. PS. Pamiętaj o dylatacji obwiedniowej, czyli o starannym ułożeniu np. pianki pomiędzy ściany boczne a wylewkę. Dopilnuj żeby wylewana podłoga nigdzie nie mostkowała do ścian, bo wtedy nawet najlepsza izolacja pod wylewką nic nie da, bo dźwięki będą się przenosić przez ściany. Podobnie z dylatacją za pomocą tej samej pianki pomiędzy pomieszczeniami (najcześciej pod drzwiami). Dzięki temu przy zamkniętych drzwiach tupanie w jednym pokoju będzie prawie niesłyszalne w drugim (tzn. nie przeniesie się wylewką). Pozdrawiam Sebastian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 14.01.2016 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 @sevenek Pamiętaj przy planowaniu remontu o sprawdzeniu poziomu podłogi w całym mieszkaniu. Jak wspomniał Sebastian, wylewka anhydrytowa jest droższa, ale jej właściwości samopoziomujące znacznie ułatwiają układanie płytek czy paneli.Należy też pamiętać o stosowaniu na wyschniętą wylewkę powłok przeciwwilgociowych w łazienkach. Guma, folia w płynie, taśmy na łączeniu ścian z wylewką i ścian w narożnikach, na taśmy znów folia w płynie i dopiero klejenie płytek. PozdrawiamCezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sevenek 15.01.2016 08:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Dziękuję za obszerne odpowiedzi. Zapomniałem o jednej istotnej rzeczy, mianowicie w mieszkaniu nie ma aktualnie ogrzewania i będzie trzeba poprowadzić w podłodze rury c.o. Rozumiem, że w tym wypadku przydały by się albo dwie warstwy styropianu z czego warstwa bliżej podłogi będzie z miejscami na rury, albo mata, o której pisał pan Przemysław, a na niej styropian z wyciętymi miejscami na rury. Prosze mnie poprawić jeżeli jestem w błędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bluss 18.01.2016 22:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Przy okazji zapytam co waszym zdaniem lepiej przepuszcza ciepło i co mocniejsze jastrychy anhydrytowe czy wylewki z mixokreta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mixobud 21.01.2016 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 Witam, Wylewka anhydrytowa o wiele szybciej i efektywniej przewodzi ciepło w porównaniu do jastrychu cementowego , jedną z zalet jest również to, że w porównaniu do posadzek cementowych ma znacznie wyższy stosunek wytrzymałości na zginanie do wytrzymałości na ściskanie co sprawia, że produkt nie wymaga zbrojenia. W załączeniu karta techniczna wylewki anhydrytowej z jej parametrami oraz tabela porównująca anhydryt z jastrychem cementowym. pozdrawiam Mixo-Bud Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ek_ge 25.01.2016 01:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 Witam, W rozwiązaniach z ogrzewaniem podłogowym zaleca się stosowanie jastrychu anhydrytowego, ponieważ doskonale przewodzi ciepło i równomiernie oddaje je pomieszczeniu. Wytrzymałość na zginanie anhydrytu jest około pięciokrotnie wyższa od mixokreta. PozdrawiamMarek TucholskiOnline Ekspert marki Lafarge. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.