olo75 14.01.2016 14:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 To też, ale jak pisałem przy okazji chciałbym wykorzystać trochę tego ciepła.... Dlatego myślę o prostej nie wymagającej dużego nakładu dystrybucji powietrza (w rejonie pionu komina, być może z wykorzystaniem zbędnych pionów kominów wentylacyjnych/ jakiś dodatkowy przepust itp).... PW odpada, gdyż głównym źródłem ciepła ma być piec gazowy... A budować PW jako rezerwowe źródło ciepła to się nie opłaca (prościej i taniej kupić drugi zapasowy piec gazowy)... Co jest tańsze okaże się w eksploatacji. Gwarantuje ci że zatęsknisz za kominkiem i ogrzewaniem nim bo drewno to znakomita energia tania i dostępna na miejscu ale podstawą jest odebranie jej i wpakowanie w budynek. Zwróć uwagę że producent kominka podaje min. powierzchnię kratki pod kominkiem i nad kominkiem tj. po stronie zasysającej, nawiewnej. Jeżeli położysz kanały zasysające których suma powierzchni spełni ten warunek min. to masz ten sam efekt z tą różnicą że odwracasz cyrkulację tj. nie dopuszczasz aby zimne powietrze krążyło po budynku. Ta sama idea przyświeca CO czyli kaloryfer umiejscowione pod oknami (nie dopuszczać zimnego powietrza do krążenia w budynku) i stąd uczucie ciepła jest natychmiastowe i bardziej komfortowe w przypadku kaloryferów. Co do kosztów instalacji zasysającej to 50m rury fi 75 smartflex kosztuje 550zł. Tyle powinno wystarczyć na taki domek jak twój no może jeszcze z 20m ale nadal mamy koszt ok 800zł i do tego skrzynka rozdzielcza znalazłem taką na 8 wejść za 550zł czyli koszt materiałów to 1350zł. Do tego przejścia na kratki i same kratki to może ze 150zł. Całość 1500zł. Tylko dobrze zaprojektować nie robić żadnych kratek pod kominkiem tylko zamontować tam rozdzielacz i podłączyć wszystkie rury powrotne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ciupa 15.01.2016 11:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Witam. Mam kominek z mas szamotowych, w systemie kombinowanym - hypokaustyczno - konwekcyjnym.......... . Kurde, fajnie się rozpisałeś (i nie tylko Ty) na temet tego co masz, że Olo75 teoretyzuje itd. natomiast jakoś nie mogę dostrzec odpowiedzi na postawione przeze mnie pytania: jak zabudowa, czy ma sens rozporwadzenie grawitacyjne w tym konkretnym przypadku itd. Myślę, że jako znawcy odpowiedzenie na pytania zajełoby Ci połowę tego (i miejsca i czasu) co napisałeś o tym co masz.... Nie kumam, skąd taka tendencja zauważalna też w wielu innych wątkach, żeby na konkretne pytania, łatwe dla znawców tematu, nie móc odpowedzieć wprost (pisząc lub podsyłając link) tylko pisać wymijająco, pisać wogóle o czymś innym niż wątek miał być czy wręcz wszczynać "pyskówki" z oponentami... . Czy jest szansa, że oprócz Olo75 (któremu dziękuję za wkład i chęć pomocy) jest na tym forum ktoś to jest mi w stanie konkretnie odpowiedzieć lub choćby podpowiedzieć??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 15.01.2016 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Witam.Sęk w tym że szukasz odpowiedzi na bardzo dużo pytań ... za dużo jak na internetowe forum.Zacznijmy od tego że planujesz jakieś wywiewy do reku w pobliżu kominka ... po co, na co i w jakim celu ? Powinno być wręcz odwrotnie - same nawiewy w salonie i to ze dwa co najmniej.Kolejna rzecz - masz zaplanowane kominy wentylacyjne w domu z reku ... j.w. po co i na co ?Po trzecie - wcale nie musisz robić komina murowanego od parteru tak jak masz go wrysowanego w budynek - odpada Ci wtedy parę dylematów.Sam kominek i odległości ścian od korpusu wkładu uzależniony jest tez m.in. od wielkości pola przekroju kratek wlotowych i wylotowych, czyli mówiąc w skrócie od wielkości tych kratek i ich ilości w obudowie.Za dużo rzeczy żeby pisać kompleksowo, i żeby zająć się Twoim kominkiem z odległości kilkuset kilometrów tak jak to powinna zrobić taka profesjonalna firma na miejscu u Ciebie. Firma, która zajmie się problematyką Twojego kominka zarówno od strony kominkowej, jak i kominowej oraz z punktu widzenia domu z wentylacją.Odpowiedź w wersji minimum - wersja obudowy nr 2 będzie OK. W obydwu wersjach musisz się liczyć z tym że ilość i wielkość kratek wlotowych i wylotowych na froncie zabudowy (bo pozostanie Ci tylko frontowa ściana kominka) musi odpowiadać 700 / 900 cm2. Bo tyle określa producent. I wbrew pozorom nie są to wartości liczone z obrysu zewnętrznego kratek, ale z ich czynnego pola przelotu. Przykładowo - kratka 17x17 cm nie ma pola przekroju 289 cm2 ale zaledwie 144 cm2.Rozprowadzeń DGP nie wlicza się w pole przekroju kratek.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ciupa 15.01.2016 16:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Witam. Sęk w tym że szukasz odpowiedzi na bardzo dużo pytań ... za dużo jak na internetowe forum.. Nie zdawałem sobie sprawy, że są aż tak kłopotliwe/złożone aby nie móc na nie odpowiedzieć na tym forum. Czytając inne wątki miałem wrażenie, że trudniejsze sprawy były rozwiązywane... Być może mylne było to wrażenie... Zacznijmy od tego że planujesz jakieś wywiewy do reku w pobliżu kominka ... po co, na co i w jakim celu ? Powinno być wręcz odwrotnie - same nawiewy w salonie i to ze dwa co najmniej... I tak też jest. Salon ma trzy nawiewy. Wyciągi są w kuchni i spiżarni, które są blisko kominka. Stąd moje pytanie o ukierunkowanie kratek kominkowych w stronę tychże wyciągów. Kolejny wyciąg na parterze jest w wiatrołapie, do którego łatwo można dojść wnęką o szerokości 15cm między ścianą z SILKI a kominem.. Kolejna rzecz - masz zaplanowane kominy wentylacyjne w domu z reku ... j.w. po co i na co ? W razie "W" A tak poważniej to jeden i tak w komplecie z kominem, dwa po to aby wykonać w nich piony kanalizacyjne wypuszczone na dach zamiast dachówek , pozostałe.... być może się przydadzą, aby puścić jakąś rurkę w dół lub w górę... Oraz jako alternatywa jakby coś nie "poszło" z WM) Po trzecie - wcale nie musisz robić komina murowanego od parteru tak jak masz go wrysowanego w budynek - odpada Ci wtedy parę dylematów.... Już stoi. Sam kominek i odległości ścian od korpusu wkładu uzależniony jest tez m.in. od wielkości pola przekroju kratek wlotowych i wylotowych, czyli mówiąc w skrócie od wielkości tych kratek i ich ilości w obudowie........W obydwu wersjach musisz się liczyć z tym że ilość i wielkość kratek wlotowych i wylotowych na froncie zabudowy (bo pozostanie Ci tylko frontowa ściana kominka) .... Czy wg Ciebie lepiej nie zabudowywać komory z bloczków gazobetonowych, aby pozostawić możliwość umieszczenia kratek również z boku/ tyłu kominka a wkład zabudować jedynie płytami? Czy może można zostawić dziury w bocznej ścianie z G-B i w niej zamontować kratkę? Czy może są jeszcze jakieś inne przesłanki do "bo pozostanie Ci tylko frontowa ściana kominka"? Nie zamierzam robić sam montażu i zabudowy sam. Będzie to na pewno jakaś firma kominkowa. Tyle, że z tym profesjonalizmem to różnie bywa i chcę wiedzieć co można, czego nie, poznać jakieś mądre propozycje rozwiązań (nie koniecznie od razu kompleksowych, raczej wskazówek) po to aby być mądrzejszym podczas rozmów z tą firmą a nie "łykać" wszystko bezkrytycznie z powodu braku właśnie tej wiedzy o którą tu pytam. Serdecznie pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.