wg39070 21.01.2016 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 Nie rozumiem o czym piszecie że murłata leży na stropie, to przecież przy okapie a belki są pod ścianami, tam spokojnie by się schowały, byle pod oknem sie zmieściły. Co do wyglądu garażu zawsze możesz podwiesić sufit i schować belki jak Cie tak to drażni. Witaj kolego. Też nie rozumiem, jak murłata może leżeć na stropie? Kto to projektował. Na ścianie nośnej - to rozumiem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 21.01.2016 07:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 Witaj kolego. Też nie rozumiem, jak murłata może leżeć na stropie? Kto to projektował. Na ścianie nośnej - to rozumiem! Popatrz na rzut w poście #6 tam nad garażem jest daszek, i murłata może byc na stropie na krawędzie zewnętrznej, ale tam gdzie są te belki jest szczyt daszku murłata musi być wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ifarrg 21.01.2016 09:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 Teraz to ja nie wiem, czego nie rozumiecie Murłata leży naokoło wystającego stropu parteru tak? Wszędzie leży ścianie nośnej zewnętrznej, tak?. Belki nie wystają ze stropu od góry w ogóle - gdyby wystawała belka B4 (ta grubsza, równoległa do wjazdu do garażu), to na ścianie wschodniej murłata nie byłaby na takim samym poziomie, jak na północnej, ponieważ ta belka spiera się na ścianie zewnętrznej na żelbetowym słupie - także na jednej belce (tej wzdłuż garażu) stoi w całości ściana na górze, ale nad Belką B4 nie na całości. Widać to na rysunkach zresztą, jak idzie ściana. A dachu ponieść wyżej nie mogliśmy, bo musiał mieć 30 stopni - wyżej wchodziłby w okna niestety... Może zdjęcie live pomoże trochę? Mnie teraz przyszło do głowy, że można było o wysokość murłaty podnieść belkę B4 w górę - wtedy murłata wschodnia byłaby przedzielona nadciągiem belki b4... To by podniosło belkę 14 cm w górę (grubość murłaty) i już wyglądałoby o wiele lepiej i brama by się mieściła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacentyy 21.01.2016 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 (edytowane) W polemikę wejdę tylko w dwóch kwestiach. 1. Nośność podciągu i nadciągu nie jest taka sama. Tylko podciąg współpracuje z płytą stropową - przekrój teowy. 2. O sensowności klasy betonu decyduje szereg czynników. Kolega powyżej za bardzo sprawę uogólnia. Dokładnie to chciałem również sprostować.... A od siebie dodam - tak to jest jak chcecie mieć projekt domu za śmieszne pieniądze, wtedy wszyscy ida na latwiznę i projektują jak najprostszymi metodami się da. A w rzeczywistości dałoby się z tym stropem pokombinować, policzyć porządnie w mesie plyte żelbetowa z żebrami odwróconymi w miejscu ścian, które są narożnikiem dla wyższej kondygnacji ( można było zrobić zebro wysokości pod okno ściany w tej narożnej łazience - metrowej wysokości tarcza) oraz zamienic sciane dzialowa miedzy garażem a kotlownia na nosna.... Edytowane 21 Stycznia 2016 przez jacentyy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 21.01.2016 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 Teraz to ja nie wiem, czego nie rozumiecie Murłata leży naokoło wystającego stropu parteru tak? Wszędzie leży ścianie nośnej zewnętrznej, tak?. Belki nie wystają ze stropu od góry w ogóle - gdyby wystawała belka B4 (ta grubsza, równoległa do wjazdu do garażu), to na ścianie wschodniej murłata nie byłaby na takim samym poziomie, jak na północnej, ponieważ ta belka spiera się na ścianie zewnętrznej na żelbetowym słupie - także na jednej belce (tej wzdłuż garażu) stoi w całości ściana na górze, ale nad Belką B4 nie na całości. Widać to na rysunkach zresztą, jak idzie ściana. A dachu ponieść wyżej nie mogliśmy, bo musiał mieć 30 stopni - wyżej wchodziłby w okna niestety... Może zdjęcie live pomoże trochę? Mnie teraz przyszło do głowy, że można było o wysokość murłaty podnieść belkę B4 w górę - wtedy murłata wschodnia byłaby przedzielona nadciągiem belki b4... To by podniosło belkę 14 cm w górę (grubość murłaty) i już wyglądałoby o wiele lepiej i brama by się mieściła A wracając do bramy garażowej, rozważałeś rolowaną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ifarrg 22.01.2016 09:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2016 Nie rozważałem, bo rolowana jest sporo zimniejsza, niż segmentowa. Garaż nie ogrzewany, ale to jest bryła domu. Segmentowa wydaje mi się dużo lepszym rozwiązaniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maniutekg 27.01.2016 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 (edytowane) Chciałem tylko jeszcze przypomnieć osobom zdziwionym wielkościami podciągów, że nad nimi są ściany o wysokości kondygnacji z silikatów !! gdzie wg starej polskiej normy ciężar objętościowy to 18kN/m3 czyli około 10 kN/mb obciążenia ścianą 2,5m wysoką . to nie jest pustak gazobetonu o czym należy pamiętać. Co do tego czy da się mniejsze czy inaczej wymyślić. Zawsze da się coś poprawiać ale projektanci także mają rodzinę z którą wolą spędzać życie, a nie w więzieniu bo zaprojektował na granicy nośności, bo ktoś dał sobie wannę czy jakuzzi na pół łazienki i wylądował w garażu. Współczynniki normowe także zwiększają wszystko ze względów bezpieczeństwa i o ile nie przeszkadza Ci to w normalnym użytkowaniu to nie widzę tutaj najmniejszego "bubla". Edytowane 28 Stycznia 2016 przez maniutekg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 29.01.2016 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2016 Jest jak najbardziej prawidłowo, błąd polega na nie dostatecznym świetle tej "bramy" Zważywszy że opiera się - 1. Żebro poprzeczne2. Ściany zewnętrzne3. Kawałek daszku nad garażem (1/2 rozpiętości)4. Dach główny i 1/2 rozpiętości z dachu ( śnieg około 0,7-0,9 kN/m2 ) bliczeniowo 1,5 zwłaszcza na szeroki okap.a jeszcze ostatni strop żelbetowy i sama jego masa I jak Kolega wyżej pisał od samej ściany.. a obciążenie płyty piętra gdzie łazienka obciążenie do liczenia płyty qk=2,0 kN/m2 bliczeniowo 3,5 kN/m2to nie jest dużo przy normalnej płycie opartej z każdej strony.A tu podparcie musi przenieść podciąg. dobrze sumować obciążenie to wyjdzie 35 -45 kN/mb ściany .. sama masa belki 3,67 kN/mb plus masa otataczojącej płyty. pi razy drzwi ugięcie belki przy 45 kN/mb wychodzi 4,9mm i spokojnie mogła by mieć 30x45cm czemu szerzej .. a jak sensownie umieścić 5 prętów fi 20 ? Zawsze idzie przeliczyć ile by było, można na L1/150 ugięcie zrobić .. a co tam będzie widać wyraźnie jak ugięte jest przęsło, ale wyszło dosłownie parę stów taniej .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ifarrg 29.01.2016 21:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2016 Jest jak najbardziej prawidłowo, błąd polega na nie dostatecznym świetle tej "bramy" Zważywszy że opiera się - 1. Żebro poprzeczne 2. Ściany zewnętrzne 3. Kawałek daszku nad garażem (1/2 rozpiętości) 4. Dach główny i 1/2 rozpiętości z dachu ( śnieg około 0,7-0,9 kN/m2 ) bliczeniowo 1,5 zwłaszcza na szeroki okap. a jeszcze ostatni strop żelbetowy i sama jego masa I jak Kolega wyżej pisał od samej ściany.. a obciążenie płyty piętra gdzie łazienka obciążenie do liczenia płyty qk=2,0 kN/m2 bliczeniowo 3,5 kN/m2 to nie jest dużo przy normalnej płycie opartej z każdej strony. A tu podparcie musi przenieść podciąg. dobrze sumować obciążenie to wyjdzie 35 -45 kN/mb ściany .. sama masa belki 3,67 kN/mb plus masa otataczojącej płyty. pi razy drzwi ugięcie belki przy 45 kN/mb wychodzi 4,9mm i spokojnie mogła by mieć 30x45cm czemu szerzej .. a jak sensownie umieścić 5 prętów fi 20 ? Zawsze idzie przeliczyć ile by było, można na L1/150 ugięcie zrobić .. a co tam będzie widać wyraźnie jak ugięte jest przęsło, ale wyszło dosłownie parę stów taniej .. Dzięki za wyliczenia... Czyli jednak mogła być mniejsza ta belka... Pręty w oryginale były fi 18 w liczbie 9 (tak, 9...) dołem i 3 górą... Z racji tego, że nie mogłem nigdzie dostać fi 18 , kierownik zadecydował, że może być fi 16, ale ... podwojone, czyli miałem nie fi 18, ale 2xfi16.... Myślę, ze w weższej belce 5xfi20 spokojnie by weszło, skoro tutaj wchodziło 18 fi 16... A te Twoje, merkawa, docinki o tym, że taniej, są na prawdę nie potrzebne wszędzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 30.01.2016 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2016 A te Twoje, merkawa, docinki o tym, że taniej, są na prawdę nie potrzebne wszędzie.. oki Tu dobry padł wybór, na pręty fi 16 im drobniejsze pręty tym lepiej, ponieważ mogą przenieść wyższe naprężenia, bez zarysowania betonu, pręt fi 4,5mm może mieć naprężenie 450 MPa fi 20 w tym samym przekroju 170 MPa żeby rozwarcie rys było tożsame. Belka powinna być szersza włączając wysokość płyty i profilu teowego. Ale trzeba dokładnie było by zestawić obciążenie, przy 70kN/mb wychodzi moment w przęśle = 347 kNm. Wychodzi powierzchnia zbrojenia 1900mm2 co daje 7,5 pręta fi 18 .przy wysokości przekroju użytecznym 450mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.