jnow1 23.01.2016 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2016 Do końca marca można zadeklarować chęć zmiany sprzedawcy prądu w ramach akcji grupowej zainicjowanej przez Federację Konsumentów. Do końca grudnia ubiegłego roku deklarację taką złożyło 5,5 tys. konsumentów.Jak informuje Federacja, 1 kwietnia zostanie przeprowadzona tzw. odwrócona aukcja wśród sprzedawców energii, którzy zdecydowali się do niej przystąpić. Odwrócona aukcja to rodzaj licytacji, którą wygrywa ten, kto zaproponuje najniższą cenę. Około dwóch tygodni później konsumenci, którzy zadeklarowali chęć grupowej zmiany sprzedawcy prądu, dostaną indywidualną kalkulację możliwych oszczędności. Dopiero wtedy - znając wynik aukcji i swoje potencjalne oszczędności - uczestnik kampanii podejmuje decyzję o zmianie sprzedawcy. Będzie miał na to czas do maja. Inicjator akcji, Federacja Konsumentów zapewnia, że ci którzy zdecydują się podpisać ostateczną umowę, będą mieli gwarancję, że jest ona dla nich najbardziej korzystna. Jak przekonuje prezes Federacji Konsumentów Kamil Pluskwa-Dąbrowski, nie będzie tam żadnych kar umownych, ukrytych opłat, klauzul niedozwolonych.- Zweryfikujemy zapisy umowne i zmienimy je, jeśli nie spełnią naszych kryteriów. Działając razem jesteśmy w stanie osiągnąć to, czego żaden konsument z osobna nie uzyska - przełamujemy stereotyp, że z dużą firmą nie da się negocjować uczciwej umowy - dodał. Wśród warunków, jakie Federacja postawiła sprzedawcom, znalazły się m.in. brak opłaty handlowej, zakaz sprzedawania energii w pakietach z innymi produktami i usługami, a także możliwość zerwania rocznej umowy przed terminem bez konsekwencji. Honorowy patronat nad akcją objął prezes Urzędu Regulacji Energetyki. Jak podkreśliła rzeczniczka URE Agnieszka Głośniewska, inicjatywa Federacji to szansa na to, by więcej osób - z korzyścią dla siebie - zmieniało sprzedawcę energii, co - dodała - jest jednym z najbardziej podstawowych praw konsumenta. Informacji o aukcji i przyłączeniu się do akcji można szukać na stronie Federacji Konsumentów (http://www.federacja-konsumentow.org.pl) oraz na stronie kampanii: http://www.energia-razem.org. Federacja otworzyła też specjalną infolinię (22) 211 80 55 oraz dedykowany mail: [email protected]. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.