Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jakim styropianem i jak grubo ocieplić mój domek?

Meon

Recommended Posts

Witam,

jestem nowicjuszem na foum, jednak już baaardzo wiele przeczytałem i zdaję sobie z wielu rzeczy sprawę.

Domek kupiłem i remontuję. Jest on z roku 1959. Ściany wybudowane z bloczków żużlowych z dziurami w środku(25cm), oraz cegły 12,5cm - czyli razem grubość 37,5cm. Natomiast na górze ścianki kolankowe były tylko z cegły 12,5cm, domurowałem jeszcze do tego sitówkę 12,5cm.

Pierwsza myśl - domurować od wewnątrz na ścianki kolankowe jeszcze może gazobetonu 12,5 aby nie było luki termicznej?

Ściany szczytowe mam także 12,5 cegła +12,5 cegła bądź 12,5 cegła + 12,5 sitówa. Domurować coś od wewnątrz? Myślę nad tym gazobetonem. Lekki, tani, dobry współczynnik przepuszczalności ciepła, łatwy montaż. Jednak - czy nie szkodzi zdrowiu w środku?

No i teraz najważniejsze pytanie. Mianowicie jaką grubością styropianu i o jakim współczynniku przepuszczalności ciepła najoptymalniej ocieplić mój domek?

Wiadomo - jeśli dam 5cm, to bedzie zatrzymywać powierzmy 50% ciepła, dam 10cm nie będzie zatrzymywać 100% ciepła, tylko np 75%. Stąd moje pytanie, gdzie w moim przypadku jest granica rozsądku?

Dodam, że poddasze chcę ocieplić pomiędzy krokwiami 15cm waty, oraz na to jeszcze 10cm dodatkowo.

Do mi doradzacie?

Domek jest bardzo suchy(dosłownie zero wilgoci na ścianach), słyszałem też o ociepleniu fundamentów. Opłaca się to w moim wypadku?

Bardzo proszę mi nie pisać postów typu: wezwij sobie projektanta, niech obliczy itp.. Niestety nie wstać mnie na takie udogodnienia, chcę materiał kupić i samodzielnie spróbować to zrobić. Czytałem że obecnie jest najlepszy czas na kupno styropianu, więc dlatego już tera pytam.

Kolejne pytanko. Gdzie najtaniej kupić styropian w opolskim obecnie?

Pozdr.

• Odpowiedzi 53
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku