galante 28.01.2016 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Dom wybudowany w roku 1999 i nigdy nie użytkowany. Dom suchy, zadaszony, bez wilgoci.Dom: piwnica z garażem pod całym parterem w 60% powyżej poziomu gruntu. Parter, poddasze mieszkalne.Strop nad piwnicą i garażem w stanie surowym.Biorąc pod uwagę zamontowaną stolarkę pozostaje ok. 8 centymetrów na ułożenie podłogi.Cały parter włącznie z kuchnią ma być z litych desek dębowych grubości 20 milimetrów.. Z tego powodu rezygnuję z ogrzewania podłogowego tylko ma bają być grzejniki.PYTANKA:1. Czy standardowo ogrzewa się części piwniczno-użytkowe (pralnia itd, garaż)?2. Czy strop pod podłogą nad piwnicą musi lub powinien być ocieplony wełną, styropianem, płytami?To istotna kwestia przy doborze układania desek:- na legarach z wypełnieniem ocieplającym?- czy szlichta i klejone do niej deski?Powtarzam kłopotem jest mało wysokości (ok 8 może 10 cm) na wykonanie podłogi z ewentualnym ociepleniem.3. Czy w mojej sytuacji mogę zastosować legary 50x50, w środek wełna i na to deski 20 milimetrów?- czy raczej powinna być na legarach jeszcze płyta 2cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariober 28.01.2016 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 ja stosuje taką technologię na posadzkę folia 0.20 na to łaty ja dostosowuje je do grubości płyt wypełniających ( używam płyt drzewnych ) tutaj schemat płyty dostępne także z rowkami na instalacje ogrzewania podłogowego i falcami - łaty zazębiają się z płytami tworząc jednolitą powierzchnie i nie trzeba kotwić do betonu - do tego kręcisz tylko podłogę i gotowe - ja stosuję pod deską jeszcze tekturę miękną zapobiega po kilkunastu latach skrzypieniu desek ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
galante 29.01.2016 14:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2016 1. Nie bardzo rozumiem jak łata zazębia się z płytami drzewnymi? Czy są łaty z piórem i wpustem?2. Kręcąc deski np. dębowe grubości 20mm długie 30-120 cm i szerokie ok 10 cm kręcisz je wtedy tylko do łat czy można je kręcić też do powierzchni ułożonych płyt? I jakiej długości i grubości wkrętami aby nie skrzypiała podłoga?Nie będę tego sam robił ale muszę wiedzieć czego wymagać!3. Czy stosujesz pod deskę tylko tekturę, czy jeszcze pod i na łaty kładziesz dodatkowo gumę i filc, a może jedno i drugie? Czy tylko na goły beton folia, na to bezpośrednio łaty i na płaską konstrukcję łat z płytami miękną tekturę?MÓGŁBYŚ mi dać linka do takich łat i płyty wypełniającej jaką stosujesz?Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariober 29.01.2016 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2016 http://www.steico.com/index.php?id=31&L=3 ja używam innej firmy nie dostępnej w Polsce ale to jest takie samo . Do tych płyt nie kręci się one są bardzo miękkie ( a ty masz tylko taki krótki materiał ? ) nie używam gumy i filcu . Czy tylko na goły beton folia, na to bezpośrednio łaty i na płaską konstrukcję łat z płytami miękną tekturę? dokładnie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
galante 11.02.2016 19:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 marioberW linku, który dałeś płyty są grubości 40 i 60 mm, a listwy grubości odpowiednio 35 i 55 mm co oznaczałoby, że to płyty stykają się z betonem, a nie listwy? Wynika z tego, że listwy służą połączeniu płyt pióro-wpust i do nich będą dokręcone deski! Czy tak?Gdzie ucieka owe 0,5cm płyt? Jest to przerwa pomiędzy betonem a listwą, jakby listwa była 5mm w powietrzu? Tak z tego wynika. Proszę potwierdź.I jeszcze jak poziomujesz płyty z betonem? U mnie po tynkowaniu ścian podłoga jest chropowata i lekko przez to nierówna, bo nie zadbałem o zabezpieczenie betonu przed zachlapaniem tynkiem. Twoja metoda u mnie by się sprawdziła ale diabeł tkwi w szczegółach! I jeszcze czy kręcenie desek dębowych dł. do 1200mm, szer. ok 130mm i grubości 20mm do legarów jest problematyczne? Pytam, bo w marketach zalecane jest klejenie takich desek do betonu, a o kręceniu do legarów nie ma mowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariober 11.02.2016 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 jak mówiłem nie stosuje tej firmy i nie zapoznawałem się z wymiarami - nie wiem dlaczego mają takie wymiary listwa powinna leżeć na betonie to ona jest nośnikiem ciężaru . Podam ci jeszcze inny sposób właśnie jestem w stanie realizacji - na posadzkę betonową kładziona jest deska dębowa 20mm na 120 mm długości od 40 cm do 2 m i muszę uzyskać wysokość 5cm od betonu bo część salonu wyłożona jest kamieniem . te nierówności wystające musisz skuć lub wylewkę zrobić ! Moja posadzka jest nierówna - nierówności od poziomu wahają się około 5mm - całe pomieszczenie wykładam folią 0.20 gr - standardową na posadzki. na folie używam tekturę ( gr 1mm kupić można w rolkach chyba nawet jest stosowana do paneli jako podkład ) aby wyrównać posadzkę tyle warstw ile trzeba by uzyskać poziom pamiętając o stopniowaniu by nie było głębokich braków - używaj łaty długiej .Kolejna warstwa to płyty wiórowe gr 24 mm na pióro wpust i klejone ze sobą , leżą luźna na tej tekturze 1 cm dylatacji wkoło ścian. Płyty utworzą jednolitą powierzchnie do której kręcę deski dębowe > w moim przypadku producent zaleca klejenie deski do tej płyty punktowo. Z powodu wymogu wysokości zastosowałem takie coś ale ty tego nie potrzebujesz chyba - fajna sprawa tłumi dźwięki i cała podłoga jest fajnie elastyczna . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariober 11.02.2016 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 (edytowane) w sumie metoda z legarami to się nadaje jak mamy długi materiał a nie taki krótki jak ty masz - pomyśl nad tymi płytami Edytowane 11 Lutego 2016 przez mariober Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
galante 12.02.2016 11:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 (edytowane) Dzięki za cierpliwość i wskazówki.Też mi się wydawało, że całość powinna się opierać na listwach a nie na płytach ale telefonowałem właśnie do handlowca i on upiera się, że cały ciężar podłogi ma się opierać na płytach drzewnych a listwy służą wyłącznie do montażu podłogi. Twierdzi, że celowo tak jest aby listwy były w powietrzu aby nie przenosiły stukotu betonu... Co Ty na to? Upieram się przy legarach, bo chodzi o pomieszczenia parterowe (salon, kuchnia i pokój) nad garażem i piwnicą i mam do zagospodarowania do ok 8 cm wysokości, a chodzi mi koniecznie o docieplenie tego stropu.Dlatego założyłem sobie legary i ocieplenie z tych płyt, na pióro/wpust o których pisałeś. Ale na razie dużo czytam w necie, podpieram się Twoim rozwiązaniem i muszę coś postanowić. Ten sposób który teraz robisz sprawdziłby się u mnie na piętrze czyli mieszkalnym poddaszu. Widzę na foto po skosach, że tam właśnie masz skosy więc podejrzewam, że to jest poddasze.U mnie na poddaszu wystarczy wytłumić strop i kleić deski jak u Ciebie. Jeszcze pytanko dot. Twojego doświadczenia ze skrzypieniem desek dębowych. Czy deski kręcone na legarach po 5-10 latach skrzypią? Jeżeli zdarza się to czego unikać? Czy klejone mogą też skrzypić? Edytowane 12 Lutego 2016 przez galante Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariober 12.02.2016 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Wszędzie stosujemy miętką tekturę w rolkach a jak kleimy to klej jest amortyzacją , reklamacji nie było . Domek który tam widać to parterówka ze skosami do ziemi - taki nietypowy domek nad morzem ( północnym) a to właśnie salon - podłogi będą dąb a całość obita boazeria z topoli , te belki klejona topola . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
galante 12.02.2016 18:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 (edytowane) Przemyślałem Twoje uwagi i faktycznie deski o długości 300-1200 mm nijak nie nadają się na legary... Przecież te legary musiałyby być co 25cm, to bez sensu. Teraz mam mętlik w głowie. Mam 8-10 cm wysokości do wykorzystania, a chciałbym i docieplić strop nad garażem/piwnicą i deski 2cm grube. Chyba skończy się na styropianie 3cm - wylewka 3cm i deska na klej 2cm. Nic więcej nie wlezie... Na foto wydaje mi się, że deski kładziesz równolegle do okien, czyli padania światła. Tak jest prawidłowo? Czy powinno być odwrotnie? Edytowane 12 Lutego 2016 przez galante Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 12.02.2016 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Przemy ten ostatni wariant odpada. Wylewka 3cm jest zbyt słaba pod deski. Minimum 4,5-5cm o wytrzymałości na ściskanie około C- 25N/mm2. I wariant jest odpowiedni, jeżeli legary 40x50mm na rozłożonej folii 0,4mm na zakładkę szczelnie posklejaną. Folia wyciągnięta na ściany do 20cm. Na folię legary na duże kleksy kleju poliuretanowego elastycznego np. Sika w kiełbasach. Legary od góry obłożone paskiem gąbki samoprzylepnej (1mm). Między legary wełna mineralna o wysokich parametrach izolacyjno-cieplnych dobrej jakości jako ocieplenie. Lepiej byłoby rozłożyć pod płytami folię 0,2mm. Na to płyta OSB 16mm przykręcona do legarów co 25cm. Legary w odstępach 45cm od legara do legara. Płyty OSB przeszlifować w celu usunięcia wosku ochronnego. Do płyty OSB przykleić deski na klej poliuretanowy 2K np. firmy renove. Garaż/piwnica powinien być jednak ogrzewany. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariober 12.02.2016 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 (edytowane) fragment podłogi który widać będzie się znajdować pod zabudową kuchenną i jest nie widoczny - zasada jest taka że najlepiej prostopadle do okien . - w tym przypadku decydował klient i architekt , ale przy tak krótkim materiale o tak wysokiej jakości to nie ma znaczenia ( ciekawostka podłoga nie będzie niczym malowana ani impregnowana - strach iść na kawę ) Edytowane 12 Lutego 2016 przez mariober Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 13.02.2016 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 Docieplić zawsze można od strony piwnicy-garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.