przemo.s 31.01.2016 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2016 Niedługo będę robił izolację i ocieplenie chudziaka w domu niepodpiwniczonym i chyba będę miał problem z ociepleniem przy oknie tarasowym. Na wylanym chudziaku mam pod murami z porothermu położony bloczek betonowy h=12 cm a dopiero na nim listwę pod oknem tarasowym. Izolacja termiczna chudziaka również 12 cm (2x6cm) więc będzie na równi z listwą podokienną. Czyli na bloczku będę miał mostek termiczny bo tam nie ma miejsca na styropian. Jak rozwiązać ten problem? Czeka mnie kucie/wycinanie częściowe bloczka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 31.01.2016 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2016 Tu widzę jeszcze błąd w braku klocków podporowych i kotew mocowania dolnego poszerzenia dla tych drzwi balkonowych. U siebie problem mostka okna tarasowego rozwiązałem poszerzeniem systemowym, które spoczęło na ścianie fundamentowej na poziomie chudziaka.Od wewnątrz ocieplenie na chudziaku doszło do poszerzenia, na to OP i posadzka, a od zewnątrz będzie korytko odwadniające. Innymi słowy zamiast bloczka betonowego jak u Ciebie mam plastik. Dodatkowo zastosowałem 10 cm poszerzenia na górze wszystkich okien, aby zniwelować mostek od betonowego nadproża. Moja rada, wymontować okno, wywalić bloczek, dołożyć poszerzenia systemowe i zamontować okno zgodnie z technologią t/z ciepłego montażu. PozdrawiamCezary PS. Mam ten sam napis na nalepkach okien jak u Ciebie.Jeśli potrzeba to mogę cyknąć fotkę mojego rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo.s 02.02.2016 19:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 Raczej zastanawiam się na bezinwazyjnym rozwiązaniem problemu. Może warstwa 3 cm (3x1cm) aerożelu o najniższym współczynniku przenikania ciepła na poziomie 0,014? Cena 198 zł/m2 Albo płyta poliuretanowa PIR/PUR też gr. 3 cm ale przy 0,026? Czy zmniejszenie wylewki przy progu z 7 cm do 4 cm i wzmocnienie go kratką zbrojeniową i zbrojeniem rozproszonym nie doprowadzi do pękania na styku połączenia różnych grubości wylewki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 02.02.2016 22:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 Raczej zastanawiam się na bezinwazyjnym rozwiązaniem problemu. Może warstwa 3 cm (3x1cm) aerożelu o najniższym współczynniku przenikania ciepła na poziomie 0,014? Cena 198 zł/m2 Albo płyta poliuretanowa PIR/PUR też gr. 3 cm ale przy 0,026? Czy zmniejszenie wylewki przy progu z 7 cm do 4 cm i wzmocnienie go kratką zbrojeniową i zbrojeniem rozproszonym nie doprowadzi do pękania na styku połączenia różnych grubości wylewki? Myślę że 4 cm posadzki przy progu nie pęknie jeśli będzie na płycie PUR bo pod spodem jest mocny bloczek betonowy. Lecz lepiej jednak zastosować metody inwazyjne. Wywalić ten bloczek z pod okna, podmurować nowy, niższy i węższy. Podłożyć klocki podporowe (składają się z dwóch klinów) zgodnie z instrukcją montażu tych okien (n/p na stronie Vidok). To tak dla własnego komfortu psychicznego, bo co spojrzysz na ten próg, to pomyślisz mostek. Pozdrawiam Cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo.s 06.02.2016 17:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2016 Czy ktoś z forum stosował aerożel? Planuję zakup maty o gr. 1 cm i ułożenia go w 3 warstwach (tak jak w załączniku) Czym można go sklejać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo.s 24.02.2016 20:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2016 Jak duże ugięcie ma aerogel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DSQ 25.02.2016 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 Wycięcie tej części bloczków licując je z zewnętrznym licem ramy stolarki to nie jest specjalny problem z dobra tarczą. Potem od środka pionowo cienki PIR 2 cm a od zewnątrz XPS też 2 cm jako dylatacje progu od posadzek już dużego mostka nie będzie. Oczywiście lepsze byłoby poszerzenie systemowe lub / i bloczek z ciepłego Ytonga pod ramą okna, ale pruć to od dołu chyba nie ma sensu, bo może naruszyć to montaż okna, chociaż da się, jeżeli podeprze się ramę okna żeby nie siadła. W sumie może łatwiej wybić cały bloczek betonowy niż go kroić na pół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.