babarek 10.02.2016 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Płyta stropowa pomiędzy częścią mieszkalną i nieogrzewanym strychem została kiedyś ocieplona warstwą izolacyjną z trocinobetonu grubości 6 cm. Potem poszła wylewka grubości 3 cm.Chciałbym aktualnie docieplić tą płytę. Ze względu na strychowe okienka ograniczony jestem wysokością planowanej izolacji. Muszę wiec kupić styropian o b.dobrych parametrach i możliwie najmniejszej zalecanej grubości. 1. Wolałbym uniknąć demontażu trocinobetonu ale nie wiem na ile ten trocinobeton izoluje?2. O jakich parametrach i grubości mam położyć styropian na istniejącej wylewce. Zdaje sobie sprawę że po styropianie będzie musiała jeszcze iść wylewka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SO-JER 10.02.2016 18:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Wyprzątnąć to wszystko i dopiero myśleć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
babarek 10.02.2016 21:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Przypuszczam że trocinobeton jednak coś izoluje? Tylko w jakim stopniu porównując do styropianu? Demontaż wszystkiego to jednak poważny remont i dodatkowe zapewne nie małe koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 10.02.2016 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Trocinobeton to (w zależności od gęstości) ma lambdę około 0,15 -0,2 -oczywiście jak jest dobrze zrobiony tzn. odpowiednie proporcje trocin do betonu.Sam beton to około lambda 1Najgorszy styro to 0,04Trudno jest Tobie cokolwiek doradzić nie znając wszystkich danych. Mając jakieś tam fundusze zaoszczędzone zainwestowałbym w płyte PIR/PUR, są najdroższe ale i najcieplejsze i stosuje się je właśnie w miejscach gdzie jesteśmy ograniczeni wysokością. Z fizyki wiadomo, że ciepło unosi się do góry i właśnie w tym kierunku ucieka nam najwięcej ciepła.Ja osobiście skułbym te wylewkę i trocinobeton i zyskałbym już tym sposobem 9 cm porządnego ocieplenia (porządne w stosunku do tego pseudo-ocieplenia z trocin i betonu). Jeżeli to poddasze jest nieużytkowe to niepotrzebnie chcesz to betonować z wierzchu bo można by ułożyć na tym płytę MDF lub coś takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
babarek 12.02.2016 07:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 stam222 - bardzo dziękuję za konkretną odpowiedz. Znalazłem w intrenecie opracowanie na temat parametrów różnych materiałów budowlanych: http://doallegro.republika.pl/wspolczynnik_przewodzenia_ciepla.jpg Czy podane wartości oznaczają że najlepszy trocinobeton (lambda=0,17) ma 4 razy gorsze parametry niż najgorszy styropian (lambda=0,045)?. Czy można przyjąć że izolacja o grubości 1 cm zrobiona z najtańszego styropianu (lambda=0,045) będzie odpowiadała w przybliżeniu izolacji z najlepszego trocinobetonu o grubości 4 cm ?Czyli te moje 6 cm to ... Zakładając sytuację że demontuję trocinobeton jaki styropian powinienem ułożyć na stropie? Jaką zamiennie płytę PIR/PUR kupić? Proszę o konkrety grubości i współczynniki. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 12.02.2016 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Na początek weź miarke i zierz ile masz miejsca na ocieplenie i przemysl czy na wykonczenie chcesz jastrych czy płytę drewnianą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 12.02.2016 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Dla mnie ważniejsza była - jest izolacja, okienka bym sobie darował, one nie zapewnią niższych rachunków.Zawsze można kawałek przy "okienku" zaniżyć - a jeśli nikt po tym nie będzie chodził,- to siatka i klej, a nawet jeśli to kawałek płyty OSB- Ale jeśli faktycznie ma być jak najcieniej, to ubolewając - jednak radzę wywalić to coś, co jest obecnie i dać w zamian ile ? 9cm izolacji niech by 20cm grafitowego - to już jest coś sensownego, na to siatka i klej, na to płyta osb luzem, tam gdzie się chodzi i jakieś graty składasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
babarek 12.02.2016 22:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Czy ja dobrze interpretuję te lambdy? Demontaż ponad 100 m2 trocinobetonu i wylewki, do tego rękaw, wywóz gruzu - to będzie dużo kosztowało. Nie będę wykonywał tych prac samodzielnie (podobnie jak ocieplenia). Wolę przeznaczyć te pieniądze bezpośrednio na materiał do izolacji. Na początek weź miarke i zierz ile masz miejsca na ocieplenie i przemysl czy na wykonczenie chcesz jastrych czy płytę drewnianą Na ocieplenie pozostaje mi 5-6 cm. Potem są okna. Wylewka po ociepleniu była by praktyczniejsza. Czasem będę tam wchodził - magazyn, suszarnia. Jakie mogą być różnice w koszcie wykonania poszczególnych wykończeń przy moim metrażu? Pytam o wylewkę i drewno. Zawsze można kawałek przy "okienku" zaniżyć - a jeśli nikt po tym nie będzie chodził,- to siatka i klej, a nawet jeśli to kawałek płyty OSB Tak zrobię. Okna są stare wiec przy okazji je wymienię zmniejszając nieco ich wysokość. niech by 20cm grafitowego - to już jest coś sensownego, na to siatka i klej, na to płyta osb luzem, tam gdzie się chodzi i jakieś graty składasz. 20 cm? Tyle mi się nie zmieści. Myślałem o izolacji grubości 10-12 cm ze styropianu grafitowego EPS podłoga 0,031 lub izolacji z płyty PIR o grubości 8-10 cm? Powinno być ciepło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 12.02.2016 22:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 No widzisz ja to bym sam wszystko zrobił i tyle ale... OK. Skoro tak się sprawy mają to proponuję podejść do tematu tak; Srał pies te trociny i niech tak zostanie, połóż na ten beton folie , na to 20 cm grafitu a na to płyty jakieś MDF/OSB itd, na pióro wpust i masz spokój. Z czasem jak wymienisz okna to zrobisz je mniejsze i będzie ok.Po tych płytach spokojnie będziesz chodził i "suszył" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 13.02.2016 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 Ciepło to pojęcie względne, aż tak ciężko zrobić dobrze, główny wróg izolacja. ważniejsze okna niż to aby mniej płacić za rachunki. Bez tej polepy masz bez przeszkód 20cm izolacji, znośnej izolacji, jeszcze trzeba tą izolację wywinąć na ściany 1. szczytową 2. kolankową . Ja nic nie chce mówić ale przyjdzie kiedyś smutny koniec węgla i w tedy będzie płacz i zgrzytanie zębów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
babarek 13.02.2016 22:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 Dziękuję za wskazówki. Izolacja jest dla mnie priorytetem. Okna i tak idą do wymiany. Przeliczę sobie koszt poszczególnych materiałów. Zobaczę co mi wyjdzie. Zapytam jeszcze: Płyta PIR - na ile można o niej poważnie myśleć. Chyba nie jest zbyt popularna? Może ułożyć taką płytę o grubości 12 cm zamiast styropianu? Wykończenie robimy tak jak dla styropianu? stam222 - czemu odradzasz wylewkę? Ze względu na wyższe koszty czy większe obciążenie stropu? Przypuszczam że wylewka wyjdzie poniżej 40 zł za 1 m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 13.02.2016 23:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 Wyewka to dodatkowe koszty S na takim poddaszu zupełnie niepotrzebny wydatek. Płyty pir są stosunkowo drogie to ich jedyny minus. Pieniądze z wylewki możesz przeznaczyć na doplacenie do pir zamiast styro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
babarek 10.04.2016 12:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Witam po przerwie. Wykonałem ocieplenie połaci dachowej. Położyłem pomiędzy krokwie styropian grubości 15 cm o współczynniki 0,038. Mam wiec ocieplony dach a pod nim nieogrzewany strych na cele magazynowe. Pozostaje kwestia ocieplenia płyty stropowej pomiędzy ogrzewanymi pomieszczeniami mieszkalnymi a nieogrzewanym strychem. Trocinobetonu nie będę jednak demontował. Miejsca mam nie za wiele. Chcę położyć najlepszy grafitowy styropian EPS dach/podłoga 0,031. Na styropian płyty OSB 15-18 mm grubości. Proszę o podpowiedz jaką wartość współczynnika ciepła powinna mieć przegroda (płyta) oddzielająca pomieszczenia ogrzewane od nieogrzewanego strychu. Jaką minimalną grubość powinien posiadać wybrany styropian? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_1* 10.04.2016 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Witam po przerwie. Wykonałem ocieplenie połaci dachowej. Położyłem pomiędzy krokwie styropian grubości 15 cm o współczynniki 0,038. Mam wiec ocieplony dach a pod nim nieogrzewany strych na cele magazynowe. Pozostaje kwestia ocieplenia płyty stropowej pomiędzy ogrzewanymi pomieszczeniami mieszkalnymi a nieogrzewanym strychem. Trocinobetonu nie będę jednak demontował. Miejsca mam nie za wiele. Chcę położyć najlepszy grafitowy styropian EPS dach/podłoga 0,031. Na styropian płyty OSB 15-18 mm grubości. Proszę o podpowiedz jaką wartość współczynnika ciepła powinna mieć przegroda (płyta) oddzielająca pomieszczenia ogrzewane od nieogrzewanego strychu. Jaką minimalną grubość powinien posiadać wybrany styropian? Jeśli mogę to zadam dodatkowe pytanie , czy na styropianie położona płyta OSB np 22mm wystarczy aby na tym położyć np panele i traktować to jako normalną podłogę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.