gala1985 17.02.2016 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Witam Mam aktualnie w domu instalacje otwartą i chciałem przerobić ją na zamkniętą, powiedzcie mi czy zastosowanie z poniższego schematu się sprawdzi:http://www.fotosik.pl/zdjecie/55d25038dd8d8df7 Schemat jest uproszczony, pominąłem zawory kulowe itp. Proszę odrazu nie krytykować, jest to tylko i wyłącznie "luźny" schemat, który chciałbym jeszcze ew. udoskonalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 17.02.2016 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Najpierw dowiedz się czy kocioł który posiadasz może pracować w układzie zamkniętym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gala1985 18.02.2016 06:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Producent zaleca pracę w układzie zamkniętym, jest nawet cała elektronika i masa czujników rozłączających wszystko, jeżeli temp. osiągnie ponad 80 stopni C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 18.02.2016 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Podaj jeszcze jaki kocioł. Typ, model. Podstawowy błąd na tym schemacie to powrót z bojlera CWU. Powinien być wpięty za zaworem 4d a przed kotłem. Jest taka zasada że jeśli coś jest wpięte przed zawór 4d to powrót z tego nie może przechodzić przez zawór.Brak termometru na zasilaniu za zaworem 4d. Brak zabezpieczenia zbiornika CWU. Na razie tyle. Jak to poprawisz to będziemy szukać dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gala1985 18.02.2016 11:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Kocioł Brastal Eko-Max 25 KW http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/S6~RzuWCuDKbdam2FkAM6iDy7jhFMk Wprowadziłem zasugerowane przez Ciebie poprawki. Powiedz mi jeszcze, czy wpięcie przed zaworem 4-d tego powrotu CWU jest dużym błędem i czym może skutkować, bo szczerze to szpeniu (jak się okazuje nygus) który podpinał mi kocioł tak to zrobił i takie rozwiązanie hula już u mnie od ponad roku, a jak przeniosłem poprostu to rozwiązanie na mój schemat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 18.02.2016 14:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Przeczytaj to. Jest to kawałek z DTR-ki twojego kotła;8.4. Połączenie kotła z instalacją grzewczą.UWAGA! Nie dopuszcza się montaż kotła poprzez spawanieKocioł powinien być połączony z instalacją grzewczą za pomocą złączykołnierzowych lub gwintowanych.Zabezpieczenie instalacji grzewczych wodnych systemu otwartego należywykonać zgodnie z wymogami obecnie obowiązującymi szczegółowymiprzepisami w kraju przeznaczenia np. w Polsce normy PN-91/B-02413 i BN-71/886487 dotyczące zabezpieczeń urządzeń ogrzewań wodnych systemuotwartego oraz naczyń wzbiorczych , zaś instalacje ciepłej wody użytkowejzgodnie z PN-76/B-02440. Zastosowane naczynie zbiorcze powinno być jaknajwiększe, ale jego objętość powinna być nie mniejsze niż 4% objętości wodyznajdującej się w całej instalacji grzewczej. Przeczytaj też warunki gwarancji. Sprawa następna to moc tego kotła. Jaki wielki masz budynek że potrzebujesz aż 25kw? Może nie jest zaizolowany. Więcej przy schemacie Twojej instalacji w kotłowni nie będę pomagał bo życie na wolności jest mi miłe.KOCIOŁ NIE NADAJE SIĘ DO UKŁADU ZAMKNIĘTEGO. W instrukcji masz narysowane schematy podłączenia kotła.Jeszcze jedna moja rada. Jak już kupiłeś ten kocioł to go oddaj. Kup słabszy i z wyciąganym rusztem a nie rusztem wodnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gala1985 18.02.2016 15:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 (edytowane) Spokojnie nikt Cię nie będzie wsadzał nie doczytałeś DTR-ki a mianowicie cztery linijki niżej: W przypadku montażu kotła do instalacji ciśnieniowych C.O. (np. w instalacji kaskadowej z kotłem gazowym.), konieczny jest montaż wymiennika ciepła. W tego typu instalacjach, ze względu na małą ilość wody po stronie układu otwartego, należy zakupić kocioł z wbudowaną wężownicą schładzającą i zaworem termostatycznym typu Danfoss BVTS, w celu zabezpieczenie kotła przed przegrzaniem. W przypadku gdy zakupiony kocioł nie posiada wbudowanej wężownicy schładzającej należy zainstalować zewnętrzną wężownice schładzającą .Zadaniem zaworu termostatycznego Danfoss typu BVTS jest wprowadzenie zimnej wody z sieci wodociągowej do kotła, gdy temperatura wody w kotle wzrośnie do wartości 95 ⁰C, w celu schłodzenia. Czyli do schematu muszę dorzucić wężownicę zewnętrzną. Co do tej instalacji w plastiku będzie się ona zaczynać dopiero za pompą CO, do tego momentu będzie metal. Dom jest dość spory, nie powiem Ci dokładnie metrażu, ale są cztery kondygnacje (piwnica, dwa piętra i poddasze, które po przeróbce instalacji też będzie ogrzewane + ogrzewany garaż pod domem o pow. około 50 m2). A jeszcze inne pytanie, dlaczego nie ruszt wodny - moim zdaniem jest trwalszy, lepiej dopala opał i nie deformuje się. A co do pieca, nie jest taki zły skoro ma sprawność na poziomie 87% * ogromny plus podajnik ma dwa ślimaki - jeszcze ani razu nie zerwało mi śruby i nawet jak palę drobnym miałem to nic się nie zalepia. . Edytowane 18 Lutego 2016 przez gala1985 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 18.02.2016 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 (edytowane) Przepraszam Cię kolego ale nie czytasz instrukcji ze zrozumieniem. Kocioł ma być zabezpieczony zgodnie z PN-91/B-02413 a to oznacza tylko jedno- układ otwarty. W twoim tekście jest mowa o kaskadzie i łączeniu dwóch kotłów przez wymiennik płytowy. To jest całkiem inna bajka. Jest tam mowa o wężownicy schładzającej i zaworze BVTS bo w tym układzie( czyli otwartym) jest bardzo mało wody i istnieje możliwość zagotowania. Za wymiennikiem robi się układ zamknięty i tam jest inne zabezpieczenie. Czyli krótko mówiąc dwa układy, otwarty i zamknięty. Poczytaj o rusztach wodnych w kotłach z podajnikiem. Wszystkie kotły z podajnikiem mają taką sprawność. Jeszcze jedno. Producent przewiduje maksymalne ciśnienie pracy kotła 1,5 bar. co już wyklucza go z układu zamkniętego. Ale to jest twój kocioł i podłączysz go Sobie jak będziesz uważał a czy to jest zgodne z polskimi normami to Ci jest obojętne. Widziałeś schematy w instrukcji? Edytowane 18 Lutego 2016 przez gersik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gala1985 18.02.2016 18:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Gersik masz racje,przepraszam nie zrozumialem tego za pierwszym razem,czlowiek cale zycie sie uczy. A masz moze jakas wiedze,bo wyczytalem na jednym forum,ze przepisy jakos niedlugo beda dopuszczaly takie rozwiazanie z ta zewnetrzna wezownica? A tak na marginesie to te normy moim zdaniem sa mocno nad wyrost,takie co by bylo gdyby,ale prawo jest prawem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 18.02.2016 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Te normy są stare ale innych nie ma. Taki ustrój. Można montować kotły na paliwo stałe ( m. in. kotły z podajnikiem) jeśli producent danego kotła na to pozwala np. takie;http://www.defro.pl/p,103,defro-duo-uni-nz.htmlProszę nie posądzać mnie o reklamę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gala1985 20.02.2016 09:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Gersik ta sprawa nie dawala mi spokoju,wiec zadzwonilem do producenta mojego kotla i do urzedu nadzoru technicznego z pytaniem czy moge zamknac uklad zakladajc zabezpieczenia w postaci naczynia przeponowego, zaworu bezpieczenstwa 1,5 bar i zaworu termostatycznego badz wezownicy schladzajacej i zarowno u producenta jak i w urzedzie uzyskalem odpowiedz twierdzaca.Producent zastrzegl tylko ze cisnienie na wychlodzonym ukladzie nie moze przekroczyc 1 bara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 20.02.2016 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Sprawdź jeszcze wysokość od dołu kotła do góry najwyżej założonego grzejnika. 1 bar to jest 10 m słupa wody. Czyli jak masz taką odległość to może być problem. Jeśli mniej to teoretycznie może się udać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gala1985 20.02.2016 17:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Wysokosci bedzie okolo 9 metrow do najwyzej polozonego punktu,takze minimalny zapas zostanie.W poniedzialek postaram sie zalaczyc schemat ze wszystkimi poprawkami i zabezpieczeniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 21.02.2016 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 Czekam na schemat i w razie potrzeby będę pomagał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gala1985 22.02.2016 06:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 Załączam poprawiony schemat. http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/hU22w6iCP~qQpGPICZBYLI_B9~AjMm Gersik mam pytanie odnośnie tego zaworu termostatycznego - w którym miejscu najlepiej go umieścić??Drugie pytanie co do tego naczynia przeponowego na CWU, czy 8L nie będzie za małe (piec ma około 70L, w bojler wchodzi według instrukcji 8,6L + to co w rurach, czyli naczynie 8L to będzie około 10% objętości instalacji). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 22.02.2016 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 Naczynie przeponowe i zawór bezpieczeństwa wstaw w krótkim obiegu na powrocie ( między powrót kotła a powrót z zaworu 4d. Zastosuj cała grupę bezpieczeństwa;https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3e/Grupa_bezpiecze%C5%84stwa_c.o.jpg/220px-Grupa_bezpiecze%C5%84stwa_c.o.jpg Do bojlera naczynie przeponowe, zawór bezpieczeństwa i zawór zwrotny mają być na zimnej wodzie płynącej do bojlera. Nie na obiegu CO tylko ZWU. Naczynie przeponowe dla bojlera powinno być 6-10% pojemności bojlera.http://www.instsani.pl/projco24.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gala1985 22.02.2016 13:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 (edytowane) Wprowadziłem proponowane przez Ciebie poprawki http://www.fotosik.pl/zdjecie/c8a26a8bdaed4c4e Edytowane 22 Lutego 2016 przez gala1985 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 22.02.2016 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 (edytowane) Schemat w miarę dobry. Pytanie czy zadziała grawitacja bo jest obejście pompy. Przed pompami filtry a za pompami zawory zwrotne. Pamiętaj że zawór 4d ma być regulowany siłownikiem a nie ręcznie. Kup też odpowiedni sterownik aby mógł regulować zaworem i pracą dwóch pomp. Edytowane 22 Lutego 2016 przez gersik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 22.02.2016 17:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 Jeszcze jedno. Jeżeli w obiegu kotłowym nie wstawiasz pompy to zawór 4d i ten obieg musi być zrobiony taką średnicą jakie jest wyjście z kotła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gala1985 22.02.2016 22:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 Szczerze to na grawitacji srednio mi zalezy,nastawiam sie na uklad wymuszony-bardzo ale to bardzo rzadko mam braki pradu,a wrazie potrzeby jest kominek. Rury bede stopniowo zmniejszal,40 rura glowna,32 dojscie do pionow i piony juz 20.Szczerze to myslalem o tym,zeby wpiac pompe bezposrednio w uklad kotla,tylko powiedz mi jakbym tak zrobil,to tez zachowac kolejnosc filtr,pompa,zawor zwrotny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.