galante 17.02.2016 16:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Ma być brama segmentowa.Otwór po otynkowaniu na gotowo szer. 302,5-303cm. Już jest więc nie mam na niego wpływu.Jak dobrać bramę?Czy prowadnice bramy będą musiały wystawać poza ścianę?Jeśli tak to czy te 1,5cm może wpływać na przemarzanie?Może jest producent, który bramę szerokości standardowej 300cm robi nieco szerszą?Proszę o poradę jak wybrnąć?Dotynkowanie raczej mało prawdopodobne. Można jakoś tą szerokość czymś uzupełniać ale może macie jakieś inne prostsze rozwiązanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 17.02.2016 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Wg zaleceń montażowych mojego dostawcy brama powinna mieć 303cm. Owszem, czasem 300cm to rozmiar typowy tańszy o 200-300zł , ale o tym czy coś jest typowe decyduje także wysokość otworu oraz nadproża. Zakładając że też mogą być typowe, to i tak dobrałbym bramę szerokości 300cm *. Wystająca prowadnica tak jak cała wnęka będzie przecież ocieplona. * gwiazdka - oznacza, że tu jednak rozwiązania mogą być inne - w zależności od tego jak jest wytynkowane (ściana czy też ościeże/wnęka/ ) i czy to szerokość otworu czy pomiędzy narożnikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 17.02.2016 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Jak masz otwór 303cm to bramę kup w rozmiarze 315-320cm. Teraz nie ma problemu bramy zrobią ci na każdy wymiar. Brama powinna zachodzić min 5cm z każdej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robol71 17.02.2016 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Na jakiej podstawie twierdzisz że brama powinna zachodzić po 5 cm.Przy zam bramy segmentowej podajemy rozmiar otworu. Jeśli wys.i nadproże pasuje pod typówkę ja również robiłbym bramę na 300cm.Za różnicę w cenie można mieć automat Jak masz otwór 303cm to bramę kup w rozmiarze 315-320cm. Teraz nie ma problemu bramy zrobią ci na każdy wymiar. Brama powinna zachodzić min 5cm z każdej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ClNEK 17.02.2016 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 W przypadku Novofermu otwór na brame 3000mm może być max 3090mm. Robiąc potem ocieplenie na ścianach zakrywa się wystająca ościeżnice styropianem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 17.02.2016 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Trochę za mała brama może się słabiej trzymać ściany, ale są przecież dedykowane temu rozwiązania w postaci bocznych/kątowych łączników. Sporo mniejsza brama to eliminacja mostków termicznych" (z tym się autentycznie spotkałem). No cóż - klient nasz Pan, a że to paranoja to inna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 17.02.2016 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Wiem to ze swojego doświadczenia kilka tygodni temu montowałem sobie bramę segmentową otwór 400 i brama 400 teraz muszę obrabiać otwór ponownie. Brama powinna być szersza niż światło otworu. Druga sprawa żeby zamocować prowadnice boczne musiałem do prowadnic dokręcić kątowniki ciesielskie, i one trzymają te prowadnice . Przy prawidłowym montażu prowadnicy powinna ona całe przylegać do ściany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 17.02.2016 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Obrabiasz ponownie, bo błędem może było obrabianie wcześniejsze Przecież wnękę spokojnie można było zostawić, obłożyć styropianem i zaciągnąć klejem do prowadnicy (co uszczelni tez styk metalu ze ścianą). Druga sprawa - jeśli do otworu 400 miałeś odpowiednio dobraną bramę, to kątowniki w zwykłych rozwiazaniach są zbędne. Miałeś coś nietypowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 17.02.2016 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Nie miałem wiedzy jak kupowałem bramę myślałem że do otworu 400cm trzeba kopic bramę 400cm i taka zamówiłem później gdy ją montowałem okazało się prowadnice boczne całe nie siądą mi na ścianie. na wiosnę muszę ponownie obłożyć je styropianem. Jak bym zamówił bramę o 10cm szersza nie musiałbym się bawić w ponowne doklejanie styropianu itd. U mnie koszt szerszej bramy o 10cm to by było ok 90zł, koszt pracy jak i materiału jaki teraz muszę włożyć żeby to poprawić jest znacznie większy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 17.02.2016 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Idealnie dopasowana brama ma równo widoczną uszczelkę na całym obwodzie. Przynajmniej tak twierdza producenci i proponują wymiar otworu=wymiar bramy i tu nie powinno być konieczności używania kątowników. Jak w linku:http://muratordom.pl/galeria-artykulu/pasywne-bramy-garazowe-o-nowoczesnym-designie,13479/14306/44018/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 18.02.2016 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Finlandia ja również mogłem nie używać kątowników przy montażu, ale obawiałem się że kołki wywiercone zbyt blisko otworu nie będą trzymały, lub z czasem przestana trzymać. Wielu tak jak ja również dociepla boki, u mnie światło otworu miało 406 dociepliłem dałem na boki po 3cm styropianu i światło miałem 400cm i taką zamówiłem bramę. Wiec nie było innej możliwości jak zastosować kątowniki. Po zamontowaniu bramy 400cm otwór wjazdowy tak naprawdę teraz wynosi 394cm, przecież uszczelka boczna zachodzi na panel i zasłania po 3-3,5cm z każdej strony i zwęża światło w bramie, mi to nie przeszkadza ale dla osób które maja wąski otwór a chcą wjeżdżać dwoma samochodami do garażu może to stanowic duże utrudnienie, a wystająca uszczelka szybciej ulega uszkodzeniom mechanicznym . Rozumiem że w tym linku brama po zamontowaniu nie zmniejsza światła przejazdu? Dla mnie jest to niemożliwe albo producent w standardzie robi panele szersze niż światło otworu, wtedy uszczelki nie będą wystawały i zmniejszały światła wjazdu. Dla większości osób to co napisałem nie ma większego znaczenia bo montaż robi im firm gdzie zamówili bramę i wcześniej przedstawiciel przychodzi na pomiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Samar 18.02.2016 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Ludzie, podaje się światło otworu w murze i to jest wymiar, pod który producent robi bramę . To ile położysz na ten mur ocieplenia nie ma tu żadnego znaczenia, masz podać otwór w murze, bo to na murze opierasz bramę do muru ją musisz stabilnie przytwierdzić ( a nie do styropianu) . Tam gdzie zamawiasz bramę powinni Cię zapytać o szerokość i wysokość (bez ocieplenia) oraz wysokość nadproża i głębokość węgarków. Takie proste i zarazem takie skomplikowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
galante 18.02.2016 17:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 (edytowane) Jestem autorem tematu i nie miałem nigdy domu z bramą garażową ani najmniejszego doświadczenia czy te 3cm będą rzutowały czy nie.Producent typowych bram powie panie bierz 3metry i będzie OK aby z reguły wcisnąć towar.U mnie docieplanie nie wchodzi w grę, bo otwór w murze licuje z otworem murków chyba zwanych oporowymi, wzdłuż wjazdu do garażu usytuowanego pod domem.Mimo, że wjazd jest o małym kącie nachylenia ale wyobrażam sobie sytuację zimą gdy raz na tysiąc wjazdów ktoś pojedzie po bandzie i przy wystającej prowadnicy o 1 czy 2 cm wjeżdża do garażu z całą wyrwaną bramą.Po drugie nie wiem czy wizualnie ten 1 czy 2 cm/bok będą rzutowały.Z drugiej strony ktoś wyżej sugeruje aby zrobić bramę 5-10 cm szerszą od wjazdu to znowu zastanawiam się czy zimą śnieg tam nie będzie zalegał.Dlatego sam wybór i wykonanie to jedno a użytkowanie to drugie.Wybrałem wstępnie bramę Hormanna i znam cenę typowej 3000 (bo wysokość u mnie typowa) sprzedawca namawiał na typową 3000. Nie spytałem jaka dopłata za nietypowy wymiar np. 3005 ale przypuszczam, że Niemiec bierze sporo pewnie ze 20%.Dlatego nie wykluczam zamówienia nietypówki u polskiego wykonawcy ale gdybym się zdecydował to wtedy przy otworze 3003 bezpieczniej 3005, 3010 czy jednak 3003 zgodnie z otworem?Proszę jeszcze o opinie czy moje obawy są zasadne czy przesadzone.Muszę wiedzieć o detalach bo to one później decydują o zadowoleniu. Na razie mam wpływ na wybór szerokości bramy ale otwór 3003 jest ostateczny. Edytowane 18 Lutego 2016 przez galante Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 18.02.2016 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Wrzuciłem dwa zdjęcia - idealne "zamontowana" brama. Pierwsze Wiśniowski, druga Krispol. W tym przypadku wymiar otworu=wymiar zamówieniowy. W światło wchodzą uszczelki - ok 2 cm na stronę i nie ma mowy, by przy równym otworze miał być problem z montażem. Jak się przyznał Blady mial 406. Więc szerzej - wg mnie granicznie dla montażu "standardowego" i być może też bym użył dodatkowych łączników. Każda firma może mieć własne rozwiązania i zalecenia związane z wymiarami- musisz się odnieść do konkretnego rozwiązania. Zmierz dokładnie wymiar i zapytaj o te szczegóły sprzedawcę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ClNEK 18.02.2016 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Chcąc uzyskać efekt taki jak na zdjęciach otwór w ścianie bez elewacji (ocieplenia) musi być większy jak wymiar bramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
galante 19.02.2016 14:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Chcąc uzyskać efekt taki jak na zdjęciach otwór w ścianie bez elewacji (ocieplenia) musi być większy jak wymiar bramy. Otwór większy jak wymiar bramy??? O ile centymetrów Twoim zdaniem większy otwór bo to dla mnie ważne! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 19.02.2016 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Ja wrzuciłem tu zdjecia z targów, ale w przypadku bram Krispol podaję otwór - dostaję bramę która jest tak dobrana - uszczelka po wystaje ok 2-3 cm po obwodzie i to należy potraktować jako miejsce na wykończenie glifu. jeszcze raz powtarzam - w innych firmach może być inaczej i jeśli sprzedawca nie potrafi odpowiedzieć jak, tzn że macie do czynienia z handlowcem a nie fachowcem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 19.02.2016 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Galante to czy ta brama 300cm do twojego otworu będzie pasowała zapytaj sprzedawcę on powinien rozwiać twoje wszystkie wątpliwości, bo zamontować ja nie będzie problemów, najważniejsze jest zęby nie były widoczne prowadnice bo to nie będzie zbyt estetyczne i tak jak już pisałem może powodować szybsze uszkodzenia uszczelek. Zapytaj się go jaką szerokość ma panel bramy czy 300cm czy jest szerszy. Zapytaj się go czy wymiary które podaje producent to są wymiary bramy czy wymiary otworu do jakiego ta brama pasuje. Bo jak wymiary jest taki sam jak otworu to ta brama jest dla ciebie za mała i będziesz musiał obrobić ją z zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 19.02.2016 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Bladdy, a powiesz którego producenta masz bramę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 19.02.2016 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Bramę mam ThyssenKrupp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.