Ryszard Szymik 20.07.2004 09:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2004 WitamW maju zakupiłem w firmie X 12 sztuk drzwi do domu. Przywieźli rozładowali (wszysko w opkowaniach tekturowych). Pod koniec czerwca zacząłem wstawiać i okazało się że 1 sztuka jest przez środek pęknięta- nie do użycia . Zgłosiłem reklamację (zawiozłem im drzwi) dnia 1 lipca- mam potwierdzenie. NO I CO TERAZ. Po 14 dniach pojechałem do sklepu a gość mi że złożył reklamację u producenta i mam czekać bo on to ma gdzieś.Co robić , na jakie prawo się powołać .Proszę o rady. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20872-pomocy-prawnej-potrzebuj%C4%99-pilnie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fromel 20.07.2004 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2004 z tego co się orientuję (ale nie znam konkretnych aktów prawnych), Sprzedawca odpowiada za sprzedany towar w pełni, a jego regres do producenta nie powinien Cię wogóle interesować. Dobra Rda: wszystko na piśmie, w kopiach i za potwierdzeniem odbioru. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20872-pomocy-prawnej-potrzebuj%C4%99-pilnie/#findComment-364154 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jędrzej 20.07.2004 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2004 Primo po pierwsze:- odebrałeś bez zastrzeżeń, znaczy była wada ukryta, a za tą odpowiada producent. Primo po drugie:- możesz mieć rację, ale sądy pracują opieszale (taki eufemizm) Moja rada:- spróbuj wziąć sprzedawcę na litość żeby coś zadziałał- albo niech da Ci telefon do producenta i numer zgłoszenia, i sam ich molestuj (najpierw wysonduj piano, a potem uderz forte - że ich w internecie opiszesz) Ale rację masz tylko częściowo, bo towar trzeba oglądać w trakcie odbioru! Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20872-pomocy-prawnej-potrzebuj%C4%99-pilnie/#findComment-364546 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Agnieszka1 21.07.2004 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2004 Ale rację masz tylko częściowo, bo towar trzeba oglądać w trakcie odbioru! Nie zawsze - np. zakupujac towar ktory przesylka masz dostac , nie masz mozliwosci ogladnac go przy odbiorze. Najpierw podpisujesz odbior przesylki a potem mozesz otwierac, ale poslanca juz nie ma. Pozatym kazdy towar ma jakis okres gwarancji i zawsze w trakcie waznosci gwarancji mozna go reklamowac. A producent ma obowiazek wade usunac. Nie moze nie przyjac towaru do reklamacji jesli gwarancja trwa. Moja rada zadzwonic do producenta i zapytac sie co dzieje sie z twoimi drzwiami. Byc moze okres usuwania usterki na twoje drzwi trwa dluzej niz 14 dni. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20872-pomocy-prawnej-potrzebuj%C4%99-pilnie/#findComment-364893 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jędrzej 21.07.2004 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2004 Agnieszka1 Pisałem o tym, że jeśli towar został odebrany bez zastrzeżeń, to odpowiedzialność sprzedawcy jest ograniczona, tak samo jeśli odbierzesz przesyłkę bez zastrzeżeń, to nie możesz potem mówić że była uszkodzona - dlatego teraz pozostaje tylko gwarancja producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20872-pomocy-prawnej-potrzebuj%C4%99-pilnie/#findComment-364937 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kroyena 21.07.2004 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2004 A jak handlowiec duży to mu powiedz, że możesz mu darmową reklamę na necie zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20872-pomocy-prawnej-potrzebuj%C4%99-pilnie/#findComment-364939 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz M. 21.07.2004 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2004 Nie jest prawdą, że za wady ukryte odpowiada tylko producent. Zakładając, że nie kupowałeś drzwi "na firmę", możesz korzystać z ustawy o warunkach sprzedaży konsumenckiej. Niżej kilka fragmentów: "Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.2. W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia towaru.3. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować. Art. 7. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć. To samo odnosi się do niezgodności, która wynikła z przyczyny tkwiącej w materiale dostarczonym przez kupującego." Moim zdaniem odebranie zapakowanego towaru bez zastrzeżeń nie powoduje utraty uprawnień wg. art.7, jeśli opakowanie było bez uszkodzeń. Nawet jeśli towar ma gwarancję producenta, Ty masz wybór czy korzystać z gwarancji czy odpowiedzialności sprzedawcy. Sprzedawcy praktycznie zawsze zasłaniają się producentem. Możesz pogadać z prawnikiem w miejscowym oddziale Federacji Konsumentów Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20872-pomocy-prawnej-potrzebuj%C4%99-pilnie/#findComment-364961 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jędrzej 21.07.2004 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2004 Na pociechę powiem, że mi kiedyś w LEROYu uznali reklamację wanny akrylowej, choć pęknięcie zauważyłem dopiero w domu i mogli powiedzieć, że to moja wina.Jak solidny producent, to powinien Ci uznać. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20872-pomocy-prawnej-potrzebuj%C4%99-pilnie/#findComment-364970 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ryszard Szymik 23.07.2004 11:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2004 Witam ponownie i dzięki za rady. Dziś po równo 3 tygodniach , znów dzwoniłem do sprzedawcy, który poinformował mnie ,że producent nie uznał reklamacji (uszkodzenie widoczne z zewnątrz, mogło nastąpić u mnie). Mam sobie dać spokój czy jeszcze mogę gnębić sprzedawcę jakimiś paragrafami. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20872-pomocy-prawnej-potrzebuj%C4%99-pilnie/#findComment-366898 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woj_s 23.07.2004 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2004 Jest gdzies mowa o niezgodnosci towaru .. taka wczesniejsza rekojmia ... znajde opis to wrzuce na forum. Wg mnie nie intreresuje mnie czy kupilem u sklepikarza a on od producenta. Ty masz podpisany kwitek i paragon/fakture przez sklep ... to ze on wysyla do producenta to moze to znaczyc ze sam nie dal sobie z nia rady ... ale tak czy innaczej maja obowiazek odpowiedziec Tobie w ciagu 21 dni. Znalazlem:http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=139#5 Fragmenty o niezgodnosci towaru Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20872-pomocy-prawnej-potrzebuj%C4%99-pilnie/#findComment-366906 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobo30 23.07.2004 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2004 Zglos sprawe do rzecznika konsumenta w swoim starostwie. On najlepiej Ci doradzi; co robic i czy masz szanse by wygrac. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/20872-pomocy-prawnej-potrzebuj%C4%99-pilnie/#findComment-366913 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.