oblivion 23.02.2016 12:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2016 Witam,Mam dom drewniany z bala 14x14cm, docieplony wełną+ruszt drewniany, wiatroizolacja i szalówka drewniana. Niestety, docieplenie wymaga modernizacji, więc zdecydowaliśmy, że fajnie byłoby wykończyć dom tynkiem. Pytanie z mojej strony: jakie warstwy, jadąc od bala, powinienem zrobić? Myślę tak: bal -> wełna fasadowa 5cm pomiędzy rusztem -> płyta OSB -> 3cm styropian na kleju i kołkach -> siatka+klej -> tynk.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariober 29.02.2016 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 ja bym zrobił tak na bal wiatroizolacja łata 2 cm ( to będzie wentylacja ) OSB i na to styropian minimum 8 cm i tynki - cienki styropian nie nadaje się pod tyki bo jego sztywność jest żadna i problem z uzyskaniem równej płaszczyzny i nakładaniem tynków .Lepiej zrezygnować z tej wełny na rzecz grubszego styropianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oblivion 07.03.2016 20:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 (edytowane) Dzięki za odp.Musiałbym zdemontować to co jest w tej chwili aż do bala, a ja chcę uniknąć dodatkowej pracy. Rozmawiałem dzisiaj ze znajomym budowlańcem i damy twardy styro 5 cm. Dylatacja zostanie pomiędzy wełną i osb 3cm. Wstępnie wycenił na 100pln za m2 z demontażem i montażem i materiałami, z zaznaczeniem, że powinno się dać zejść lekko z ceny jak zobaczą co pod spodem jest..Aż szkoda rozbierać:http://i.imgur.com/OvLNtPLh.jpg Edytowane 7 Marca 2016 przez oblivion Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_Wisznia Mała 07.03.2016 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 Po co ta dylatacja między wełną a styropianem - żeby ciepło wywiewało? Tego styropianu to daj z 10cm to przecież już niewielki koszt. Od strony wełny będzie miał temperaturę powyżej punktu rosy więc wentylacja między ociepleniem jest zbędna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebajedrzejczak 09.03.2016 14:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 Czy domy z bali w naszym klimacie się sprawdzą? Słyszałem że takie drewniane domki są dobre jeśli buduje się je w krajach o cieplejszym klimacie. O ile koszt budowy tego domku jest tańszy od zwykłego domu? Bardzo mało słyszałem na ten temat, chciałbym dowiedzieć się więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
z.s. 10.03.2016 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Witam wszystkich, Szukam odpowiedzi na kluczowe dla mnie teraz pytania. Chodzi o ocieplenie domu drewnianego, z brusów. Stary domek. Do tej pory miał szalówkę na zewnątrz ale po 60 latach z tego wszystkiego zostanie już tylko brus, elewacja do zerwania. Chcieliśmy ten domek ocieplić, decyzja padła na ocieplenie od wewnątrz i od zewnątrz. Od wewnątrz bo i tak trzeba wyrównać ściany profilami, a od zewnątrz z kolei nie możemy dać za grubej warstwy ocieplenia, bo w dachu są nie za wielkie wypusty, więc szaleć za bardzo nie możemy z tą grubością. Proszę o informację czy taki sposób mógłby być: Od wewnątrz: - płyta k-g, - folia paroizolacyjna ( z zakładką na stykach foli i sklejeniem tego taśmą paroizolacyjną)- ruszt metalowy 5 cm (czy miejsca przytwierdzenia rusztu do ściany drewnianej muszą posiadać jakieś specjalne otwory na ewentualne ruchy?? nie za bardzo to rozumiem przyznam, a drewno pracuje więc trochę mnie to zastanawia ) a w niego wełna mineralna 5 cm ( ruszt przytwierdzany pionowo co około 40 cm, wzmocniony poziomo pod sufitem i nad podłogą i przy otworach okiennych i drzwiach), co teraz? czy wełna może przylegać do drewnianych brusów?- ściana właściwa - brusy, Na zewnątrz: - i tu jednak jest trochę problem, bo: nie wiem czy między brusem a wełną powinna być szczelina dylatacyjna? my chcieliśmy do brusów przybić ruszt pionowy tym razem drewniany, w to wełna 10 cm, na ruszt zszywkami złapać folie wiatroszczelną i na to jeszcze listewki pionowe (jakieś 2 cm) by zapewnić dylatacje i teraz płyta OSB a na nią elewacja mineralna (jeszcze doczytam jaki tynk byłby najlepszy, by oddychał). Ale jak położyć elewacje na płycie osb?? Nikt za bardzo z fachowców nie chciał nam pomóc i odpowiedzieć czy tynk będzie się trzymał na płycie OSB? Fachowcy w naszych stronach to tylko na styropian kładą i tylko tak gwarantują trwałość. Wiem, że powyżej napisano by położyć styropian na osb i na to tynk. Ale czy styropian nie jest przypadkiem nie zalecany dla drewnianych domów? Proszę o poradę, pogubiony strasznie bo im więcej się czyta tym trudniej opracować sobie jakąś spójną koncepcję.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_Wisznia Mała 10.03.2016 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 (edytowane) .... - i tu jednak jest trochę problem, bo: nie wiem czy między brusem a wełną powinna być szczelina dylatacyjna? my chcieliśmy do brusów przybić ruszt pionowy tym razem drewniany, w to wełna 10 cm, na ruszt zszywkami złapać folie wiatroszczelną i na to jeszcze listewki pionowe (jakieś 2 cm) by zapewnić dylatacje i teraz płyta OSB a na nią elewacja mineralna (jeszcze doczytam jaki tynk byłby najlepszy, by oddychał). Ale jak położyć elewacje na płycie osb?? ...... Dobrze kombinujesz z warstwami, ale szczelinę dylatacyjną daj za wełną i folią paroprzepuszczalną (wiatroizolacją) a przed OSB. W Twoim przypadku absolutnie nie rezygnuj z tej szczeliny. Będziesz miał wiele warstw i to zamkniętych między paroizolacją od wewnątrz i OSB na zewnątrz. Co do tynku na OSB to najpopularniejsze (i najpewniejsze) rozwiązanie opisał oblivion w swoim pomyśle. Przyklej (najlepiej klejem poliuretanowym) kilka centymetrów styropianu i klasyczne wykończenie: siatka w kleju plus tynk. Przy wyborze tynku daruj sobie "oddychanie" tynku - to u Ciebie nie będzie miało absolutnie żadnego znaczenia - raz bo szczelina dylatacyjna, dwa bo OSB jest tak nasączone żywicami, że stanowi zaporę dla pary wodnej praktycznie nie do przebycia (analogicznie styropian). @oblivion, @ z.s. styropian to może być klasyczny styropian fasadowy jak w zwykłej ścianie dwuwarstwowej. Jeżeli przykleicie go dedykowanym do klejenia styropianu klejem poliuretanowym (nie polecam stosowania klasycznych zapraw na bazie cementu) to możecie odpuścić sobie jego kołkowanie. Tym bardziej, że typowe kołki do styropianu niewiele dadzą przy mocowaniu do kilkunastu mm OSB - już raczej należałoby użyć wkrętów do drewna z szeroką podkładką (ale to nie ma i tak sensu, bo nie jest potrzebne - klej wystarczy). Edytowane 10 Marca 2016 przez Wojtek_Wisznia Mała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oblivion 17.05.2016 08:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2016 @Wojtek_Wisznia Mała u mnie właśnie trwają prace i styropian będzie na wkrętach do drewna z podkładkami plastikowymi. Dylatacji nie robiliśmy, tak jak pisałeś. Od dołu, pomiędzy osb i fundamentem jest zrobiona dokładka do fundamentu z zaprawy klejowej - przeciw gryzoniom, od góry listwa drewniana. Pomiędzy bale pianka niskorozprężalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 19.05.2016 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2016 Powinno być od zewnątrz 2x5cm izolacji jak już, nie jedna 10cm warstwa, ale to są tak śmieszne koszty że powinniśmy startować z 2x10cm.Między balem a wełną szczeliny być nie powinno, szczelina i otwarta przestrzeń musi być między warstwą nośną tynku (OSB) a wełną i 2cm trochę mało.przynajmniej na deskę #32mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
strykow1w 02.06.2016 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Czy takie domy trzeba dodatkowo docieplać i czy można w nich mieszkać w zimę? Słyszałem wiele o takich domach, ale są one budowane w krajach o cieplejszym klimacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 02.06.2016 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 (edytowane) Oczywiście że trzeba docieplać, drewno normowo ma lambdę 0,16 W/mK - styropian 0,04 W/mK. choć w bardzo suche drewno osiąga wartość przewodności do 0,09 W/mK.Kolejna sprawa szczelność, takiego budynku. Użytkownicy takich domów, nie podzielają nowomodnej pełnej bezkrytycznego zachwytu nad domem z drewna.Owszem te domy były cieplejsze niż ceglane bunkry, które są już poza jakąkolwiek skalą. Edytowane 2 Czerwca 2016 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.