Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Parapety zewn?trzne


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 94
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ten luz ma być w boczkach właśnie. A boczki dostawione do styropianu.

Gdzie zamawiasz parapety i jaki jest okres realizacji ?

A w tych boczkach jest tak duża tolerancja żeby uzyskać ten centymetr luzu ?

Fotohobby jeszcze nie mam pojęcia gdzie zamówię , mam jakiś typ ale się dowiem co i jak dopiero ( dam namiar jak się sprawdzi ) Termin wstępnie jakieś półtora tygodnia .

 

Czyli lepiej wydłubać tę siatkę i klej i wymierzyć do gołego styropianu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...W mojej okolicy nawet 'fachowe' firmy montują zakończenia całe pod klejem - przez co później tynk podciąga wodę.
I dobrze robią. Woda wcale Ci nie spłynie jak TY chcesz tylko zrobi to po swojemu i zamiast spływać po końcówce na zewnątrz będzie starać się wniknąć w styropian. Pomijam już kwestię tego, że końcówka pracuje termicznie wraz z parapetem i po niedługim czasie pojawi się pęknięcie w które jeszcze łatwiej będzie wnikała.

Wbrew to co zrobiłeś jest rozwiązaniem błędnym

Końcówka całkowicie zagłębiona w styropianie, nawet lekko cofnięta o ile się uda, by woda po glifie mogła od razu spływać na parapet. Istotne jest dokładne uszczelnienie połączenia końcówka-ocieplenia i najlepiej to wykonać taśmą rozprężną.

Może być także silikon (nie może być akryl) ale należy wtedy wykonać lekką bruzdę na styku końcówki z ocieplenie by dać tego silikonu więcej by mógł "pracować"

Najczęstszy błąd przy silikonowaniu to nałożenie po wierzchu i rozmazaniu, tak położony silikon może już po jednym roku się odkleić i powstanie szczelina w którą jeszcze łatwiej wniknie woda

 

Moi fachmani mówią że zamontują parapety po zaciągnięciu siatka+ klej ( w sumie już częściowo zaciągnięte ) , a ja nie wiem jak to powinno być fachowo zrobione :cry: . Oni też nie wiedzą :rolleyes: ( masakra )

Chciałabym parapety aluminiowe i gdzieś czytałam że powinny mieć centymetr czy półtorej centymetra luzu ( rozszerzalność w wyniku temperatury)

...

powodzenia z tym luzem. Parapet i końcówka stanowi jedną całość. Końcówka ma specjalne wypustki by objąć parapet i choćbyć nie wiem jak chciał to zamontowac to na 1000% końcówka Ci nie wyjdzie i będzie pracować tak jak parapet

Przy montażu parapetu istotne jest by umożliwić pracę parapetu z końcówką czli

- wnęka na końcówkę większa by był luz 1-2 cm od końca zamontowanego parapetu

- tą lukę wypełnia się pianą a najlepiej przykleja się taśmę rozprężną która później zakrywa się siatką i klejem

- po zrobieniu ocieplenia wykańcza się połączenie końcówki z ociepleniem jak wyżej opisałem

 

Spotyka się różnej szerokości końcówki (15-20 mm) - zmierz ją, jaką ma szerokość i dopiero później dobierz szerokość parapetu równą szerokości wnęki okiennej i dodaj dwa razy szerokość końcówki - jeśli masz już zrobione ocieplenie

Gdy nie masz ocieplenia najpierw musisz wiedzieć ile ocieplenie ma najść na okno i postępuj jak wyżej

 

Głębokość parapetów powinna być taka by od miejsca zamocowania do okna parapet wystawał 3-4 cm poza płaszczyznę ocieplonej ściany, uwzględniają także strukturę (przeważnie coś około 5 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt ważny , dziękuję :) .

Czyli z opisu wnioskuję że lepiej byłoby wydłubać w tych miejscach siatkę i klej , boczki dołożyć do styropianu ( w styropianie wydłubać więcej żeby mieć luz ) a siatka +klej +tynk praktycznie na równo z brzegiem boczków ( tak żeby woda od razu spływała na parapet a nie lała się po boczkach )

 

Jak powinien być wygięty parapet .To znaczy ile parapet wchodzi w rowek w oknie ( profil Scuco SI 82 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Czyli z opisu wnioskuję że lepiej byłoby wydłubać w tych miejscach siatkę i klej , boczki dołożyć do styropianu ( w styropianie wydłubać więcej żeby mieć luz ) a siatka +klej +tynk praktycznie na równo z brzegiem boczków ( tak żeby woda od razu spływała na parapet a nie lała się po boczkach )...

nie lepiej, tylko tak właśnie powinno się parapety montować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej mocować do listwy podparapetowej, będzie stabilniejsze i od razu narzuci ci spadek. MOżna też włożyć w pierwszy rowek jaki wyczujesz palcem ok. 5mm od lica ościeżnicy.

Wygląda na to że muszę zamontować do tego pierwszego rowka .Nie widzę tam szans na zamontowanie do listwy podparapetowej ( choć mam tam takie listwy )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Przy montażu parapetu istotne jest by umożliwić pracę parapetu z końcówką czli

- wnęka na końcówkę większa by był luz 1-2 cm od końca zamontowanego parapetu

- tą lukę wypełnia się pianą a najlepiej przykleja się taśmę rozprężną która później zakrywa się siatką i klejem

- po zrobieniu ocieplenia wykańcza się połączenie końcówki z ociepleniem jak wyżej opisałem

 

Artysta nie jestem, ale prosze zweryfikuj schemacik: szare to parapet z koncowkaimi, zielone i pomaranczowe to taśma rozpreżna/piana.

parapet zew3.jpg

I tu moja watpliwosc - jesli pomaranczowe zostanie zakryte klejem i siatka, docelowo tynkiem - to jak parapet ma pracowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schuco - obróbka końcówek.jpg

Artystą także nie jestem

Powyżej schemat jak powinno się wykończyć uszczelnienie końcówki w murze

A teraz do Twojego pytania

Takie sytuacje bardzo rzadko się zdarzają i nagminnie jest to wykonywane tak jak mówisz czego efektem jest pękanie tynku

Zielone nie ma znaczenia, gdyż w tą stronę parapet nie pracuje ale spękanie lejjie pozostanie.

Co zrobić? Np. w miejscu styku ocieplenia z parapetem dać kątownik, pozostawić szczelinę i założyć tam taśme rozprężną 10/2, lub wypełnić ją później

silikonem bądź jeszcze lepiej uszczelniaczem budowlanym

Podobnie uczynić z bokiem, ale tu, jak znam życie nikt nie będzie się bawił narożnikami więc wystarczy pozostawić szczelinę ok 5 mm a przy bardzo długich parapetach z 7-8 mm i wypełnić uszczelniaczem

Jest to rzeźbienie ale przynajmniej tynk nie będzie Ci pękał

Można też nic nie robić godząc się na spękanie które, jeśli całość obróbki końcówek będzie dokładnie wykonana, zgodnie z rysunkiem, spękania nie będą powodem wnikania wody w ocieplenie

 

PS.

Jeszcze nigdy nie widziałem prawidłowo zamontowanego parapetu. Podstawowy błąd to wystające końcówki ze ściany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dobrze robią. Woda wcale Ci nie spłynie jak TY chcesz tylko zrobi to po swojemu i zamiast spływać po końcówce na zewnątrz będzie starać się wniknąć w styropian. Pomijam już kwestię tego, że końcówka pracuje termicznie wraz z parapetem i po niedługim czasie pojawi się pęknięcie w które jeszcze łatwiej będzie wnikała.

Wbrew to co zrobiłeś jest rozwiązaniem błędnym

Końcówka całkowicie zagłębiona w styropianie, nawet lekko cofnięta o ile się uda, by woda po glifie mogła od razu spływać na parapet. Istotne jest dokładne uszczelnienie połączenia końcówka-ocieplenia i najlepiej to wykonać taśmą rozprężną.

Może być także silikon (nie może być akryl) ale należy wtedy wykonać lekką bruzdę na styku końcówki z ocieplenie by dać tego silikonu więcej by mógł "pracować"

 

pisząc, że całe zakończenia robią w kleju miałem na myśli taką sytuację: 54471fec9ed00eec.jpg

wtedy klej ciągnie wodę z parapetu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...