AnDo 20.07.2004 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2004 Witam szanownych grupowiczów! Mój problem dotyczy rozliczenia PIT w roku wycofania pieniędzy z kasy mieszkaniowej w trakcie kontynuowania budowy. Myślę, że dotyczy on większe liczby osób więc postaram się przybliżyć moją "walkę" z US. wygląda to tak :- w 2002 roku rozliczyłem PIT wykazując wszystkie wydatki - wcześniejsze odliczenia 30% z KM z okresu oszczędzania.- w 2003 kontynuacja odliczeń w ramach dużej ulgi- w 2004 dotarłem do kożystnego dla podatkika wyroku NSA - III SA 2963/01 (niepublikowany - dostępny np. w LEX-ie) w uzasadnieniu którego NSA min. napisał:"Z uwagi na fakt, że literalna wykładnia art. 27a ust. 12 z uwagi na wielokrotne odesłania zawarte w tym przepisie, a także na niejasność sformułowania "kwoty określone", w szczególności nieprawidłowo odzwierciedlonego w załączniku do zeznania podatkowego PIT-D, nie prowadzi do jednoznacznych wyników, należy przy interpretowaniu tego przepisu brać pod uwagę cel, jakiemu miał służyć. Został on wprowadzony do ustawy po to, aby podatnik z tytułu wydatkowania tych samych środków dwukrotnie nie skorzystał z ulgi podatkowej. Dlatego też określając kwotę pomniejszenia z tytułu odliczeń wymienionych w ust. 1 pkt 2 tego artykułu należy ustalić, czy i w jakiej części oszczędności z kasy mieszkaniowej zostały dwukrotnie odliczone, tj. raz jako oszczędności, drugi zaś raz jako wydatki na inwestycje, o których mowa w art. 27a ust. 1 pkt 1 tej ustawy. Jeżeli część wydatków inwestycyjnych została pokryta przez podatnika ze środków innych niż objęte ulgą oszczędności w kasie mieszkaniowej, to do tej kwoty art. 27a ust. 12 ww. ustawy nie będzie miał zastosowania.Wydatki skarżących w 2000 r. na zakup gruntu pod budowę budynku mieszkalnego oraz na budowę budynku mieszkalnego (27.416,80 oraz 60.953,82 zł) nie zostały w całości pokryte środkami zgromadzonymi na rachunku w kasie mieszkaniowej (62.670,23 zł). Z tych względów nie można podatników pozbawiać prawa do ulgi wyliczonej od tych wydatków, które nie zostały wcześniej objęte ulgą. W związku z tym organy podatkowe będą zobowiązane do ponownego przeanalizowania rozliczenia podatników z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych 2000 r., biorąc pod uwagę przedstawione wyżej wskazówki.Mając powyższe na względzie Sąd uznał, że organy podatkowe załatwiając tę sprawę w stopniu mającym istotny wpływ na wynik sprawy naruszyły art. 27a ust. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, na podstawie art. 22 ust. 1 i 2 pkt 1 w zw. z art. 29 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym (Dz. U. Nr 74, poz. 368, ze zm.) uchylił zaskarżoną decyzję, jak również decyzję organu pierwszej instancji"- wystąpiłem do US z pytaniem czy od kwoty wydatków niepokrytej pieniędzmi z KM przysługuje mi odliczenie (odjął bym wówczas tylko 19% odliczeń z KM a nie całość jak życzy sobie US). Odpowiedź była typu bla, bla, bla paragraf, ustawa - w żaden sposób nie odnieśli się do przedstawionego stanowiska NSA.stąd moje pytanie - czy ktoś próbował już wywalczyć rozliczemie w przedstaiony przeze minie sposób? A może są jaszcze inne sprawy przed NSA?Widzałem ,że niektórzy forumowicze próbowali pójść inną drogą - przez odłożenie faktur na poziomie pieniedzy z KM "na bok" i przedstawienie ich dopiero przy kontroli. Może ktoś podzieli się informacją jak podchodzi do tego US? sorki za długą treść, ale temat jest strasznie skomplikowany. pozdr.AnDo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inż. Mamoń 21.07.2004 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2004 - w 2002 roku rozliczyłem PIT wykazując wszystkie wydatki - wcześniejsze odliczenia 30% z KM z okresu oszczędzania. - w 2003 kontynuacja odliczeń w ramach dużej ulgi - w 2004 dotarłem do kożystnego dla podatkika wyroku NSA - III SA 2963/01 (niepublikowany - dostępny np. w LEX-ie) w uzasadnieniu którego NSA min. napisał ... Również mam dylematy związane z kasą mieszkaniową. Chętnie na ten temat podyskutuję. Chciałbym się odnieść do tego co piszesz, ale niestety nie rozumiem "w 2002 roku rozliczyłem PIT wykazując wszystkie wydatki - wcześniejsze odliczenia 30% z KM z okresu oszczędzania". Jakie wydatki wykazałeś w PIT za 2002 - z tyt oszczędzania czy z tyt wydatków na budowę? Moja obecna sytuacja: budowę zacznę gdzieś we wrześniu, dotąd odliczałem tylko oszczędzanie w KM. Termin mam I 2005, ale dzisiaj idę go skrócić do końca lipca. Podobno (tak powiedział bank) w ten spsoób w lipcu mam ostatnią wpłatę, a zakończenie umowy nastąpi 23 sierpnia (bo moja umowa była zawarta właśnie 23 dnia miesiąca) i wtedy mogę złożyć polecenie wypłaty środków. Wypłata w około 3 tygodnie. Tak więc PIT za 2004 będę wypełniał tak: w odliczeniach z KM zapiszę jeszcze wydatki z tego roku, a w rubryce 76 czyli faktycznie poniesione wydatki wpiszę to co wydam faktycznie .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AnDo 21.07.2004 12:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2004 szczególy rozliczeń były omawiane w ubiegłym roku, tylko niestety wówczas nie byłem uczestnikiem tego forum : http://murator.com.pl/forum/viewtopic.php?t=8755&highlight=kasy+mieszkaniowe i jeszcze tutaj ciekawe rozwiązanie w twojej sytuacji : http://murator.com.pl/forum/viewtopic.php?t=11592&highlight=kasy+mieszkaniowe Generalnie chodzi o to, że w roku w którym wyciągniesz pieniądze z KM musisz je wydać na cel zapisany w umowie z KM. Jeżel wydasz przypadkiem na budowę w ramach praw nabytych dużej ulgi budowlanej to wg US musisz w PIT przysługujące odliczenie (19% z wydatków) pomniejszyć o całe odliczenie (30%) z kasy mieszkaniowej. Wynika to z bzdurnego zapisu par.27a pkt 12 ustawy podatkowej, którego uparcie trzyma się mój US. Znalazłem jednak wyrok NSA, o którym napisałem wcześniej, gdzie sędziowie napisali że punkt ten jest niezrozumiały i w logiczny sposób nie można wytłumaczyć o co chodziło naszemu "ustawodawcy". NSA stwierdził, że pomniejszenie, które tak forsuje US może dotyczyć tylko wydatków pokrytych pieniędzmi z kasy mieszkaniowej (pomniejszenie 19%) a nie 30% do czego dąży MF i US. Myślę, że Ciebie sprawa nie powinna dotyczyć jeśli rozpoczynasz budowę w bieżącym roku, chyba że wykazałeś wydatki na budowę w ramach tzw. dużej ulgi budowlanej w PIT za 2001 rok. Ważne abyś całą kwotę wydał w roku w krórym złożyłeś dyspozycję wypłaty środków !! Mój problem natomiast polega na tym, że złożyłem korektę pit za 2002 rok w US i wysłałem oficjalne zapytanie w temacie. W odpowiedzi US nie odniósł się wogóle do intarpretacji NSA (ma prawo bo wyroki dotyczą jednostkowych spraw i nie są wiążące w innych) i napisał mi że mam obniżyć przysługujące doliczenie z wykazanych faktur całe odliczenia KM co ciekawe mam jeszcze jeden kwit, który nie jest faskturą VAT i do niego nie mają żadnych obiekcji - mogę go odjąć od kwoty wycofanej z KM. Dlatego poszukuję doświadczeń innych forumowiczów być może próbujących obejść tę sytuację w inny sposób np. przed "odłożenie na bok" faktur na kwotę wycofanych środków z KM i nie uwzględnianie wtedy pomniejszenia w PIT - nie jestem pewny czy mogę zrobić korektę korekty PIT z pomniejszeniem wg takiej zasady? A może stać przy swoim i sądzić się z US przez 2 lub 3 lata powołując się na wcześniejszy wyrok w podobnej sprawie ? A może ktoś z grupowiczów znalazł inne rozwiązanie - mam nadzieję, że się nie poddał i zgodził z pomysłami US. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inż. Mamoń 21.07.2004 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2004 Dzięki, już zaglądałem do innych wątków i mam jasność, że korzystając z ulgi na KM nie nabyłem praw do ulgi budowlanej (chociaż są one objęte tym samym limitem). Troszkę mnie to martwi bo wskutek małych błędów rachunkowych nie wykorzystałem całej ulgi - szkoda ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inż. Mamoń 21.07.2004 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2004 Może lepiej operujmy przykładami. Załóżmy, że w KM nazbierałeś 100 000. Skonsumowałeś 30 000 ulgi z tego tytułu. W tym roku budujesz się i wydajesz 150 000. Jeśli wcześniej nabyłeś prawo do dużej ulgi to niby musisz liczyć tak: 150 000 x 0,19 - 30 000 = 28 500 - 30 000 czyli niby musisz wpisać 0. Zatem uważają oni, że nie należy Ci się żadne dodatkowe odliczenie z tytułu wydania na budowę dodatkowych 50 000. A co właściwie wynika z postanowienia NSA? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inż. Mamoń 21.07.2004 13:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2004 Ważne abyś całą kwotę wydał w roku w krórym złożyłeś dyspozycję wypłaty środków !! Pytanie tylko z czego to wynika? Podobno nie jest nigdzie napisane w jakim czasie musisz wydać pieniądze ... Na co powołują się urzędy forsując takie stanowisko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AnDo 22.07.2004 06:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2004 urzędy powołują się zwykle na paragrafy z których niewiele wynika.z moich poszukiwań wynika, że sprawą zajmował się również NSA i wyjaśnił to tak :- pieniądze muszą być wydane na zapisany w umowie cel w roku złożenia dyspozycji wycofania, a nie fizycznego wpływu na konto(złożenie dyspozycji np. w listopadzie nie zwalnia z pokazania w US kwitów z wydatkowania pieniędzy do końca roku pomimo tego, że można je otrzymać np. dopiero w styczniu - sic!).- z powyższego wynika że możesz zbierać rachunki od dnia złożenia podania o wycofanie środków w banku a nie otrzymania z powrotem swojej kasy z KM. Jeśli chodzi o szczegóły to widziałem to dokładnie opisane na stronach jakiejś Izby Skarbowej - publikują odpowiedzi wydane przez US na zgłoszone pytania podatników. Jak będziesz miał problemy ze znalazieniem daj znać - może się grześ dokopię w moich "archiwach". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inż. Mamoń 22.07.2004 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2004 pieniądze muszą być wydane na zapisany w umowie cel w roku złożenia dyspozycji wycofania, a nie fizycznego wpływu na konto (złożenie dyspozycji np. w listopadzie nie zwalnia z pokazania w US kwitów z wydatkowania pieniędzy do końca roku pomimo tego, że można je otrzymać np. dopiero w styczniu - sic!). - z powyższego wynika że możesz zbierać rachunki od dnia złożenia podania o wycofanie środków w banku a nie otrzymania z powrotem swojej kasy z KM. Obawiam się, że chyba zbyt różowo oceniasz rzeczywistość. Z tego wcale nie wynika, że można pieniądze wydawać od momentu złożenia dyspozycji. Przecież nie możesz ich wydać zanim je otrzymasz. A z kolei sytuacja jaką opisujesz (dyspozycja w listopadzie, a otrzymanie w styczniu) oznacza, że mogą dowalić i kazać zwrócić ulgę. Że to absurd? A co to kogo obchodzi? USy są po to aby człowiekowi dop.....lić Aha - sam dzisiaj zawarłem aneks skracający czas oszczędzania do końca lipca. Dyspozycję mogę złożyć 23 sierpnia, a miła pani powiedziała, że BPH ma 3 miesiące na wypłatę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aska277 22.07.2004 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2004 Witam mam pytanie związane z KM. Czy znacie może listę co można rozliczyć w ramach KM. Chcielibyśmy wykończyć mieszkanie za część pieniędzy. Co można kupić za te pieniądze nie tracac ulgi: - meble kuchenne- kuchenkę do zabudowy- zmywarkę- glazurę- terakotę- klepkę podlogową- szafę wnękową Słyszałam, że np. nie mozna kupić szafy z lustrem, czy cos wiecie o tym? a czy mozna zapłacic z tych pieniędzy za robocizne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AnDo 22.07.2004 20:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2004 Odrobiłem zadanie domowe i znalazłem takie oto rozporządzenie : "Dz.U.96.156.788 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ I BUDOWNICTWA z dnia 21 grudnia 1996 r. w sprawie określenia rodzajów wydatków na remont i modernizację budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego, o które zmniejsza się podatek dochodowy.(Dz. U. z dnia 30 grudnia 1996 r.)" jest trochę przydługie ale może rozjaśni nieco sytuację co można odliczać - w sprawach niejednoznacznych i tak radziłbym pisemnie systąpić z pytaniem do właściwego US. Poniżej treść rozporządzenia: " § 1. Za wydatki na remont i modernizację budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego, o których mowa w art. 27a ust. 3 pkt 3 i ust. 4 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 1993 r. Nr 90, poz. 416 i Nr 134, poz. 646, z 1994 r. Nr 43, poz. 163, Nr 90, poz. 419, Nr 113, poz. 547, Nr 123, poz. 602 i Nr 126, poz. 626, z 1995 r. Nr 5, poz. 25 i Nr 133, poz. 654 oraz z 1996 r. Nr 25, poz. 113, Nr 87, poz. 395, Nr 137, poz. 638 i Nr 147, poz. 686), zwanej dalej ustawą, uważa się wydatki poniesione na: 1) zakup materiałów i urządzeń, 2) zakup usług obejmujących: a) wykonanie ekspertyzy, opinii, projektu, b) transport materiałów i urządzeń, c) wykonawstwo robót, 3) najem sprzętu budowlanego, 4) opłaty administracyjne i inne opłaty wynikające z odrębnych przepisów, w związku z robotami określonymi w załącznikach do rozporządzenia. § 2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia i ma zastosowanie do wydatków poniesionych od dnia 1 stycznia 1997 r. ZAŁĄCZNIKI ZAŁĄCZNIK Nr 1 WYKAZ ROBÓT ZALICZANYCH DO REMONTU I MODERNIZACJI BUDYNKU MIESZKALNEGO 1. Remont lub modernizacja przyłączy, elementów przyłączy budynku lub wykonanie nowych przyłączy, obejmujące: 1) przyłącza wodociągowe, hydrofornie, 2) przyłącza kanalizacyjne, bezodpływowe zbiorniki ścieków, urządzenia do oczyszczania ścieków, 3) przyłącza sieci cieplnej, węzły cieplne, kotłownie, 4) przyłącza do linii elektrycznej. 2. Wykonanie nowego przyłącza do sieci gazowej. 3. Remont i modernizacja fundamentów, łącznie z izolacjami, obejmujące: 1) wzmocnienie fundamentów lub ich zabezpieczenie, 2) izolacje przeciwwodne, przeciwwilgociowe, cieplne, 3) osuszanie fundamentów. 4. Remont lub modernizacja elementów konstrukcyjnych budynku lub ich części, dotyczące: 1) konstrukcji stropów, 2) konstrukcji ścian nośnych i zewnętrznych, 3) konstrukcji i pokrycia dachu, 4) docieplenia stropów i stropodachów, 5) kanałów spalinowych i wentylacyjnych, 6) pozostałych elementów konstrukcyjnych budynku, jak np. słupów, podciągów, schodów, zadaszeń, balkonów, loggi, izolacji przeciwwodnych, dźwiękochłonnych. 5. Remont lub modernizacja elewacji budynku, obejmujące: 1) tynki i okładziny zewnętrzne, 2) malowanie elewacji, 3) docieplenie ścian budynku, 4) obróbki blacharskie i elementy odwodnienia budynku. 6. Wbudowanie nowych, wymiana lub remont okien oraz drzwi zewnętrznych. 7. Przebudowa układu funkcjonalnego budynku, obejmująca: 1) sanitariaty i kuchnie, 2) dźwigi osobowe, 3) wjazdy, podjazdy, zabezpieczenia i wykonanie innych elementów związanych z udostępnieniem i przystosowaniem obiektu oraz pomieszczeń ogólnodostępnych budynku dla osób niepełnosprawnych. 8. Remont, modernizacja, wymiana lub wykonanie nowych instalacji budynku, obejmujące rozprowadzanie po budynku instalacji oraz montaż trwale umiejscowionych: wyposażenia, armatury i urządzeń dotyczących: 1) instalacji sanitarnych, 2) instalacji elektrycznych, odgromowych i uziemienia, 3) instalacji klimatyzacyjnych i wentylacyjnych, 4) instalacji przyzywowych (domofony) i alarmowych, 5) przewodów wentylacyjnych, spalinowych i dymowych. 9. Wykonanie nowych instalacji gazowych. 10. Remont części wspólnej budynku (ciągów komunikacyjnych, piwnic, strychów, zsypów, magazynów, pralni, suszarni). ZAŁĄCZNIK Nr 2 WYKAZ ROBÓT ZALICZANYCH DO REMONTU I MODERNIZACJI LOKALU MIESZKALNEGO 1. Remont, modernizacja lub wykonanie nowych elementów w lokalu mieszkalnym: 1) ścianek działowych, sufitów, tynków i okładzin wewnętrznych, 2) podłóg i posadzek, 3) okien, świetlików i drzwi, 4) powłok malarskich i tapet, 5) elementów kowalsko-ślusarskich, 6) izolacji przeciwwodnych, przeciwwilgociowych, dźwiękochłonnych i cieplnych, 7) pozostałych elementów (np. pawlaczy, trwale umiejscowionych szaf wnękowych, obudowy wanien, zlewozmywaków, grzejników). 2. Remont, modernizacja, wymiana lub wykonanie nowych instalacji w lokalu mieszkalnym, obejmujące rozprowadzenie po lokalu instalacji oraz montaż trwale umiejscowionych: wyposażenia, armatury i urządzeń dotyczących: 1) instalacji sanitarnych, 2) instalacji elektrycznych, 3) instalacji klimatyzacyjnych i wentylacyjnych, 4) instalacji przyzywowych (domofony) i alarmowych, 5) instalacji i urządzeń grzewczych, 6) przewodów wentylacyjnych, spalinowych i dymowych. ZAŁĄCZNIK Nr 3 WYKAZ ROBÓT ZALICZANYCH DO REMONTU I MODERNIZACJI W ZAKRESIE INSTALACJI GAZOWEJ, URZĄDZEŃ EKSPLOZYMETRYCZNYCH LUB URZĄDZEŃ GAZOWYCH I. Wykaz robót zaliczanych do remontu i modernizacji budynku mieszkalnego w zakresie instalacji gazowej, urządzeń eksplozymetrycznych lub urządzeń gazowych: 1) wymiana lub remont części wspólnej instalacji gazowej (przyłącza, poziomy i piony), 2) przemieszczenie głównego kurka gazowego na zewnątrz budynku, 3) zastąpienie miejscowych instalacji ciepłej wody - z zastosowaniem gazowych grzejników ciepłej wody - instalacją centralnej ciepłej wody, 4) zainstalowanie urządzeń lub systemów służących poprawie bezpieczeństwa użytkowników gazu, 5) wyposażenie instalacji w gazomierze indywidualne. 6) wykonanie instalacji gazu płynnego. II. Wykaz robót zaliczanych do remontu i modernizacji lokalu mieszkalnego w zakresie instalacji gazowej, urządzeń eksplozymetrycznych lub urządzeń gazowych: 1) remont i wymiana urządzeń gazowych, 2) remont i wymiana instalacji gazowej służącej do rozprowadzania gazu do urządzeń, 3) zainstalowanie, naprawa i wymiana urządzeń eksplozymetrycznych oraz czujników tlenku węgla, 4) zainstalowanie gazomierza." Ufff !! i to by było na tyle pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inż. Mamoń 23.07.2004 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2004 AnDo - ale się namachałeś no no no .... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AnDo 23.07.2004 21:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2004 Wolę dłubanie na swojej budowie. Nietety czasami trzeba "dłubać" w przepisach, żeby było za co budować ... pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inż. Mamoń 06.08.2004 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2004 AnDo - skoro jesteś ekspertem - może się wypowiesz: Czy wydatkowanie pieniędzy z KM trzeba dokumentować rachunkami VAT czy mogą być rachunki nieVATowskie? Mam tu na myśli mojego wykonawcę, który za robociznę chce wystawić zwykły rachunek .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AnDo 08.08.2004 09:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2004 od razu zaznaczam - żadnym ekspertem nie jestem . A w kontaktach z US lepej wiedzieć więcej, żeby później "nie obudzić się z reką w ...." Czytałem na stronach internetowych izb skarbowych "uprzejme" odpowiedzi na pytania podatników, że ulga im się nie należy bo .... I nie chodziło tu o logikę postępowania tylko o jakieś bzdurne zapisy w ustawach, z których niewiele wynika, ale dla prawników MF było podstawą do własnych przemysleń na niekorzyść podatnika wracając do twojego pytania - moim zdaniem tak, pod warunkiem, że mieści się to w celech "systematycznego oszczędzania", któe zapisałeś w umowie o kredyt i że będzie to rachunek wystawiony przez legalną firmę. W ustawie podatkowej nie zapisano jakimi dokumentami należy dokumentować wydatki finansowane pieniędzmi z KM. Znajduje się tam ograniczenie dotyczące odliczeń w ramach dużej ulgi budowlanej oraz ulgi remontowej do "faktury wystawionej wyłącznie przez podatnika podatku od towarów i usług, nie korzystającego ze zwolnienia od tego podatku" - cokolwiek miało by to znaczyć . pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inż. Mamoń 09.08.2004 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2004 AnDo - dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aska277 15.08.2004 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2004 Ando wielkie dzięki za wyczerpująca odpowiedź. Musze poprosić US o pisemna odpowiedź. Czy w przypadku zmiany miejsca zamieszkania zmienia się automatycznie w tym samym roku US do rozliczania?Czy macie jakieś info o rozliczaniu starych książeczek miezkaniowych przy zakupie na rynku pierwotnym...może jakies linki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibicwikla 17.08.2004 06:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2004 W tym roku tzn z końcem października kończę oszczędzanie w KM. Całość ulgi już odpisałem. Nie korzystam z dużej ulgi budowlanej. Jeżeli dyspozycję wypłaty oszczędności złożę z końcem października(pieniądze po trzech miesiącach)nie zdąże wykazać się fakturami przed US. Podaliście wcześńiej ,że pieniądze z KM trzeba spożytkować na cel mieszkaniowy w roku złożenia dyspozycji wypłaty: CZY FAKTURY MUSZĄ BYĆ Z ROKU ZŁOŻENIA DYSPOZYCJI, CZY MUSZĄ BYĆ WYSTAWIONE PO DNIU ZŁOŻENIA DYSPOZYCJI?CZY BEZPIECZNIEJ BYŁOBY ZŁOŻYĆ DYSPOZYCJĘ NA POCZĄTKU STYCZNIA BY MIEĆ CZAS NA ZEBRANIE KWITÓW?NIE MAM ZAMIARU CIĄGAĆ SIĘ Z GADAMI PO SĄDACH. POMÓŻCIE PODJĄĆ SENSOWNE DZIAŁANIE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibicwikla 17.08.2004 06:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2004 W tym roku tzn z końcem października kończę oszczędzanie w KM. Całość ulgi już odpisałem. Nie korzystam z dużej ulgi budowlanej. Jeżeli dyspozycję wypłaty oszczędności złożę z końcem października(pieniądze po trzech miesiącach)nie zdąże wykazać się fakturami przed US. Podaliście wcześńiej ,że pieniądze z KM trzeba spożytkować na cel mieszkaniowy w roku złożenia dyspozycji wypłaty: CZY FAKTURY MUSZĄ BYĆ Z ROKU ZŁOŻENIA DYSPOZYCJI, CZY MUSZĄ BYĆ WYSTAWIONE PO DNIU ZŁOŻENIA DYSPOZYCJI?CZY BEZPIECZNIEJ BYŁOBY ZŁOŻYĆ DYSPOZYCJĘ NA POCZĄTKU STYCZNIA BY MIEĆ CZAS NA ZEBRANIE KWITÓW?NIE MAM ZAMIARU CIĄGAĆ SIĘ Z GADAMI PO SĄDACH. POMÓŻCIE PODJĄĆ SENSOWNE DZIAŁANIE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibicwikla 17.08.2004 06:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2004 W tym roku tzn z końcem października kończę oszczędzanie w KM. Całość ulgi już odpisałem. Nie korzystam z dużej ulgi budowlanej. Jeżeli dyspozycję wypłaty oszczędności złożę z końcem października(pieniądze po trzech miesiącach)nie zdąże wykazać się fakturami przed US. Podaliście wcześńiej ,że pieniądze z KM trzeba spożytkować na cel mieszkaniowy w roku złożenia dyspozycji wypłaty: CZY FAKTURY MUSZĄ BYĆ Z ROKU ZŁOŻENIA DYSPOZYCJI, CZY MUSZĄ BYĆ WYSTAWIONE PO DNIU ZŁOŻENIA DYSPOZYCJI?CZY BEZPIECZNIEJ BYŁOBY ZŁOŻYĆ DYSPOZYCJĘ NA POCZĄTKU STYCZNIA BY MIEĆ CZAS NA ZEBRANIE KWITÓW?NIE MAM ZAMIARU CIĄGAĆ SIĘ Z GADAMI PO SĄDACH. POMÓŻCIE PODJĄĆ SENSOWNE DZIAŁANIE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AnDo 17.08.2004 07:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2004 niestety jest tak jak pisałem - musisz mieć "kwity" z roku, w którym zakończyłaś oszczędzanie. U mnie nie przyczepiali się do daty rachunków - ale niestety mogą. moim zdaniem masz trzy drogi : 1. zbierać rachunki od października mimo, że ine otrzymałaś jeszcze pieniędzy z KM tak aby zgromadzić rachunki na pełną kwotę do końca grudnia, 2. poczekać z zakończeniem oszczędzania do stycznia, 3. wziąć kredyt na cele mieszkaniowe przed zakończeniem oszczędzania i spłacić go w bieżącym roku pieniędzmi wycofanymi z KM (może być w części byle w wysokości oszczędności z kasy mieszkaniowej) wybór należy do Ciebie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.