Lajonel 06.03.2016 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 (edytowane) Witam wszystkich! Po półtora roku i kilkuset godzinach spędzonych na czytaniu forum postanowiłem założyć własny temat. Jestem na etapie tworzenia projektu indywidualnego docelowo dla rodziny 2+2/3. Projekt z zewnątrz wzorowany na " dom w bergamotkach " Archonu, wnętrze pomysłu własnego. Szkice zaniosłem do konstruktora, a w tym temacie chciałem skonfrontować swoje pomysły i zadać nurtujące mnie pytania. Założenia: - Pow. zabudowy ok 160m2, pow. użytkowa ok 200m2 - płyta fundamentowa: 10cm XPS pod i 10cm EPS nad. Boki 16cm xps/aqua. Opaska jeśli się uda załatwić to proszek od Pigeona - ściany zewnętrzne Ytong 500/600 + 20cm styro 0,031/0,032 - ściany wewnętrzne silka. Jeśli nośne wystarczą 18cm to cały parter z 18, jeśli nie to 24 nośne i 12 działowe. Góra 12 - strop nad parterem monolit - ścianka kolankowa na gotowo po wykończeniówce 120cm - 20cm wełny 0,039 między krokwie i 15 cm 0,033 pod krokwie w skosach i na podłodze stryszku. 15-20cm miedzy krokwiami nieogrzewanego stryszku na którym prawdopodobnie będzie rekuperator - pełne deskowanie ze szczelinami miedzy deskami, membrana wysoko paroprzepuszczalna i dachówka - okna 0,8 - 0,9 wysunięte 2 cm za mur, z taśmami - podłogówka po całości. w łazienkach dodatkowo ścienne/drabinka,elektryczna suszarka do ręczników/promiennik/nie wiem? - ogrzewanie... kondensacyjny na propan (własna butla) albo/ ze wskazaniem na PC gruntową z poziomym kolektorem w wykonaniu własnym (duuuuuża działka) - WM z reku jak najwięcej tymi ręcami i GWC jeśli wyjdzie tanio Zakładam wstępnie 50kWh/m2 ??????. OZC zlecę jak będę miał konkretne rysunki. W kontekście ostatnio popularnej dyskusji n.t. komfortu: - jakiej grubości powinny być posadzki z miksokreta aby akumulacja była wystarczająca do grzania w II taryfie ?(wstępny plan 8-9cm parter i 7-8 na poddaszu) i czy nie lepszym rozwiązaniem będzie PC inwerterowa i płaska taryfa/czy też 2 strefowa? - wilgotność powietrza w zimie! za komfortowe uznaję 40-50%. Jak utrzymać ten poziom? GWC? jaki? będzie WM z reku. Prosiłbym o ocenę tych założeń. Będę miał jeszcze dużo pytań, ale może w kolejnych postach żeby nie pomieszać wszystkiego na raz. Bryła, a zwłaszcza dach mogły by być prostsze patrząc pod kątem energooszczędności, ale co zrobić jak taki się podoba i mi i żonie:D Myślicie, że to 50kWh/m2 jest realne? w domu będą 4 lukarny i wykusz, nie będzie kominów i balkonów. Pozdrawiam , Piotrek Edytowane 22 Maja 2016 przez Lajonel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 09.03.2016 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 Daj parę stówek za OZC.Raczej będzie ciężko zejść do 5 litrów..Masz wykusze, murłatę na wszystkich ścianach.To znacznie ułatwia ucieczkę ciepła.Nad każdą murłatą będziesz miał tylko 15-20cm izolacji.Nad wykuszami prawdopodobnie poniżej 15cm (nad murłatą).Pod każdą murłatą będziesz mieć wieniec żelbetowy.To także znacząco zwiększa ucieczkę kWh na ogrzewanie.Jeśli nie chcesz mieć balkonów, dom będzie wyglądał inaczej.Nie wiem jak nazywa się to poszerzenie pokoju z lewej strony nad którym masz balkon, albo to zlikwidujesz,, albo wykusz przeciągniesz do końca.Nigdy nie robiłem OZC.Jednak czasami zerkam na projekty i widzę, że z 4-5 litrami trzeba się trochę namęczyć.Ponadto typowy projekt, jak i ten zlecony do wykonania, będzie zawierał mnóstwo błędów związanych z ograniczeniem ucieczki ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 10.03.2016 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Z własnego doświadczenia podpowiem że 20 cm wełny pomiędzy krokwiami to zdecydowanie mało ... Ściany planujesz ciepłe ale nad górą lepiej jeszcze popracować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 10.03.2016 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Myślicie, że to 50kWh/m2 jest realne? w domu będą 4 lukarny i wykusz, nie będzie kominów i balkonów. Pozdrawiam , Piotrek Myślę a nawet jestem pewien, 50 kWh/m2*a jest nierealne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lajonel 11.03.2016 09:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 Ponadto typowy projekt, jak i ten zlecony do wykonania, będzie zawierał mnóstwo błędów związanych z ograniczeniem ucieczki ciepła. Właśnie dlatego ten temat dzieki za wpis! . Jeśli nie chcesz mieć balkonów, dom będzie wyglądał inaczej. . Ściana z drzwiami tarasowymi od wschodu (wejście jest od północy) będzie z tarasem i drewnianą konstrukcją z zadaszeniem wiec nie powinno być "goło" bez tego balkonu. A może nawet uda się na tej konstrukcji zrobić jakiś balkonik, ale nie wiem czy mnie tu fantazja nie ponosi i zdecyduję w późniejszym etapie. Wykusz od południa zostaje, nad nim będzie balkon i barierka normalnie. Nie wiem jak nazywa się to poszerzenie pokoju z lewej strony nad którym masz balkon, albo to zlikwidujesz,, albo wykusz przeciągniesz do końca. - a tego powiem szczerze, nie zrozumiałem:D Z własnego doświadczenia podpowiem że 20 cm wełny pomiędzy krokwiami to zdecydowanie mało ... Ściany planujesz ciepłe ale nad górą lepiej jeszcze popracować . - 20cm wełny 0,039 między krokwie i 15 cm 0,033 pod krokwie w skosach i na podłodze stryszku. 15-20cm miedzy krokwiami nieogrzewanego stryszku na którym prawdopodobnie będzie rekuperator chyba powinno być ok? Myślę a nawet jestem pewien, 50 kWh/m2*a jest nierealne Panie Andrzeju po OZC zgłoszę się z rzutami od konstruktora za kilka tygodni i zobaczymy co jeszcze można ugrać Z tą murłatą, o której pisze Klaudiusz to trochę nie do przeskoczenia jeśli chodzi o grubość warstwy ocieplenia? Rzeczywiście wyjdzie tam około 16cm po podcięciu 20sto centymetrowej krokwi. Wstępnie myślałem o czymś takim (na ścianie będzie styropian) : Można to zrobić jakoś inaczej, lepiej? może przeciągnąć styro 0,031 też nad murłatą żeby połączenie z wełną wypadało dopiero "w środku" budynku? Gdzieś tam czytałem, że 16x16cm murłata daje opór jak 4cm wełny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lajonel 22.05.2016 15:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2016 Witam ponownie, wrzucam chyba ostateczną koncepcję. Wszelkie uwagi mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lajonel 22.05.2016 15:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2016 (edytowane) jeszcze przekrój i rzuty: Wracając do ocieplenia murłaty w celu uniknięcia liniowych mostków: czy jest możliwe jej ocieplenie pianą natryskową ZK (0,023)? jak wygląda wtedy sprawa "oddychania" murłaty? w takim wariancie wełna między krokwiami byłaby dosunięta do deskowania bez szczeliny - czy to błąd ? planowany układ warstw: pełne deskowanie ze szczelinami -> membrana wysoko paroprzepuszczalna -> dachówka ceramiczna Czy zaczynam za bardzo kombinować Edytowane 22 Maja 2016 przez Lajonel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam626 18.06.2016 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2016 Dom ze skosami jest niewygodny. Poza tym już teraz wygląda na styl sprzed 15lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rania 18.06.2016 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2016 Dom ze skosami jest niewygodny. Poza tym już teraz wygląda na styl sprzed 15lat Fakt, budynek z zewnątrz trąci myszką, ale to nie nam ma się podobać lecz właścicielowi. Ponadto pokój od frontu wygląda jak przerobiony garaż. Mimo to nie warto całkowicie poświęcać wyglądu domu w imię energooszczędności. Jeśli podobają ci się domy jak jak to nazywam "z wypustkami", to taki buduj, bo potem nie będziesz zadowolony. Ja osobiście żałuję, że nie zrobiłam podcienia tarasowego od południa (zrezygnowałam z niego bo był "nieekonomiczny", a teraz będę dobudowywać zadaszenie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam626 18.06.2016 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2016 Kuchnia do jadalni powinna mieć przejście wprost zamiast dookoła ściany (po usunięciu ściany będzie OK)Wejście do domu z widokiem od razu na kuchnię - słaby pomysłSpiżarnia powinna być przy kuchni zamiast w oddali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lajonel 26.06.2016 18:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2016 Dom ze skosami jest niewygodny. Brat ma podobny. Scianka na gotowo 120cm, 39* kąt dachu więc ja nie widzę w tym problemu Kuchnia do jadalni powinna mieć przejście wprost zamiast dookoła ściany (po usunięciu ściany będzie OK) Wejście do domu z widokiem od razu na kuchnię - słaby pomysł Spiżarnia powinna być przy kuchni zamiast w oddali Znowu kwestia indywidualna, teraz mieszkam u teściów: kuchnia, jadalnia i salon połączone.Wnioski moje i żony - oddzielić kuchnię! Usytuowanie kuchni zgodne z zamierzeniami, widok z hall'u jedynie na stół. Spiżarnia powinna być bliżej.... to już wyszło z rozkładu pomieszczeń. Kuchnia ma 15,5 m2 więc sobie musimy poradzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lajonel 26.06.2016 18:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2016 I ostatnie newsy - mam OZC od Asolt'aWyniki przeszły moje najśmielsze oczekiwania:Projektowe obciążenie cieplne budynku ΦHL: 5780 WZapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 7428 kWh/rokpow. podłogi grzanej 253 m2, użytkowej 220m2 http://i.imgur.com/SvJlqRu.jpg?1 Normy: Norma na obliczanie wsp. przenikania ciepła: PN-EN ISO 6946 Norma na obliczanie projekt. obciążenia cieplnego: PN-EN 12831:2006 Norma na obliczanie E: PN-EN ISO 13790 Dane klimatyczne: Strefa klimatyczna: III Projektowa temperatura zewnętrzna θe: -20 °C Średnia roczna temperatura zewnętrzna θm,e: 7,6 °C Stacja meteorologiczna: Warszawa Okęcie Grunt: Rodzaj gruntu: Piasek lub żwir Pojemność cieplna: 2,000 MJ/(m3·K) Głębokość okresowego wnikania ciepła δ: 3,167 m Współczynnik przewodzenia ciepła λg: 2,0 W/(m·K) Podstawowe wyniki obliczeń budynku: Powierzchnia ogrzewana budynku AH: 253,1 m2 Kubatura ogrzewana budynku VH: 629,3 m3 Projektowa strata ciepła przez przenikanie ΦT: 4599 W Projektowa wentylacyjna strata ciepła ΦV: 1195 W Całkowita projektowa strata ciepła Φ: 5780 W Nadwyżka mocy cieplnej ΦRH: 0 W Projektowe obciążenie cieplne budynku ΦHL: 5780 W Wskaźniki i współczynniki strat ciepła: Wskaźnik ΦHL odniesiony do powierzchni φHL,A: 22,8 W/m2 Wskaźnik ΦHL odniesiony do kubatury φHL,V: 9,2 W/m3 Wyniki obliczeń wentylacji na potrzeby projektowego obciążenia cieplnego: Powietrze infiltrujące Vinfv: 44,7 m3/h Powietrze dodatkowo infiltrujące Vm.infv: 0,0 m3/h Wymagane powietrze nawiewane mech. Vsu,min: 241,2 m3/h Powietrze nawiewane mech. Vsu: 255,0 m3/h Wymagane powietrze usuwane mech. Vex,min: 255,0 m3/h Powietrze usuwane mech. Vex: 255,0 m3/h Średnia liczba wymian powietrza n: 0,9 Dopływające powietrze wentylacyjne Vv: 576,4 m3/h Średnia temperatura dopływającego powietrza θv: 11,4 °C Wyniki obliczeń sezonowego zapotrzebowania na energię wg PN-EN ISO 13790 Stacja meteorologiczna: Warszawa Okęcie Sezonowe zapotrzebowanie na energię na ogrzewanie Strumień powietrza wentylacyjnego-ogrzewanie Vv,H: 299,7 m3/h Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 26,74 GJ/rok Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 7428 kWh/rok Powierzchnia ogrzewana budynku AH: 253 m2 Kubatura ogrzewana budynku VH: 629,3 m3 Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EAH: 105,7 MJ/(m2·rok) Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EAH: 29,4 kWh/(m2·rok) Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EVH: 42,5 MJ/(m3·rok) Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EVH: 11,8 kWh/(m3·rok) Parametry obliczeń projektu: Obliczanie przenikania ciepła przy min. Δθmin: 4,0 K Wariant obliczeń strat ciepła do pomieszczeń w sąsiednich grupach: Obliczaj z ograniczeniem do θj,u Minimalna temperatura dyżurna θj,u: 16 °C Obliczaj straty do pomieszczeń w sąsiednich budynkach tak jak by były nieogrzewane: Tak Obliczanie automatyczne mostków cieplnych: Tak Obliczanie mostków cieplnych metodą uproszczoną: Nie Domyślne dane do obliczeń: Typ budynku: Jednorodzinny Typ konstrukcji budynku: Średnia Typ systemu ogrzewania w budynku: Podłogowe Osłabienie ogrzewania: Bez osłabienia Regulacja dostawy ciepła w grupach: Centralna reg. Stopień szczelności obudowy budynku: Wysoki Krotność wymiany powietrza wewn. n50: 4,0 1/h Klasa osłonięcia budynku: Średnie osłonięcie Domyślne dane dotyczące wentylacji: System wentylacji: Nawiewno-wywiewna z odzyskiem ciepła Temperatura powietrza nawiewanego θsu: °C Temperatura powietrza kompensacyjnego θc: 20,0 °C Domyślne dane dotyczące rekuperacji i recyrkulacji: Temperatura dopływającego powietrza θex,rec: 20,0 °C Projektowa sprawność rekuperacji ηrecup: 85,0 % Sezonowa sprawność rekuperacji ηE,recup: 59,5 % Projektowy stopień recyrkulacji ηrecir: % Sezonowy stopień recyrkulacji ηE,recir: % Geometria budynku: Rzędna poziomu terenu: 0,00 m Domyślna rzędna podłogi Lf: m Rzędna wody gruntowej: -3,00 m Domyślna wysokość kondygnacji H: m Domyślna wys. pomieszczeń w świetle stropów Hi: m Pole powierzchni podłogi na gruncie Ag: 135,60 m2 Obwód podłogi na gruncie w świetle ścian zewn. Pg: 52,72 m Obrót budynku: Bez obrotu Statystyka budynku: Liczba kondygnacji: 0 Liczba stref budynku: Liczba grup pomieszczeń: 3 Liczba pomieszczeń: 20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.