Capibar 07.03.2016 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 Witam, na wstępie chce zaznaczyć, iż nie jestem budowlańcem, a obecna sytuacja zmusiła mnie do wykonania (samemu) opisanego poniżej zadania: dom piętrowy, podpiwniczony, w jednym miejscu piwnicy, dokładnie między dwoma ścianami nośnymi znajduje się wnęka w kształcie litery L o wymiarach 1,85m x 1m + 0,65m x 0,4m. Wnęka ta kiedyś zasypana była ziemią, obecnie jest to puste pomieszczenie nad którym na krótkich 3 legarach rozpięty jest kawałek podłogi (deski + plyta OSB). Obecnie istnieje konieczność wylania stropu w tym miejscu (w późniejszym etapie przewidziano ogrzewanie podłogowe tj 5cm styropianu + 5cm wylewki + kafle). Planuje osadzić w ścianie (wkuć) pręty fi 12, ułożone w kratę 14x14cm+związać drutem, następnie na podporach regulowanych ułożyć szalunek i zalać tak przygotowany fragment stropu betonem B20 do grubości 12cm. Ponieważ wg obliczeń, ilość betonu jaka zostanie zużyta to około 0.6 m3, a miejsce wylewania betonu całkowicie wyklucza dojazd pompogruszki, pozostaje mi wylewanie betonu ręcznie. i teraz moje pytanie jako laika: 1. Czy można do tego celu użyć kupnego betonu B20? (workowanego)2. Czy użycie betoniarki jest konieczne?3. a co za tym idzie czy czas wylewania betonu jest jakoś określony? (wymieszanie 0.6m betonu trochę jednak czasu zajmie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek88.8 07.03.2016 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 (edytowane) 0,6 m3 betonu to jest niewiele. Albo ukręcić ręcznie w betoniarce lub kupić z dowozem (bez pompy, bo i po co?). Tyle że o ile dowiozą Ci taką ilość betonu to zapewne koszt transportu będzie wyższy niż wartość samego betonu. Jak się zamawia większe ilości to i transport jest w cenie oraz można zbić cenę m3 ale zazwyczaj dotyczy to ilości pow 10m3. Bynajmniej w moich rejonach tak jest. Beton workowany tak czy inaczej trzeba wymieszać. Przydałaby się betoniarka. Zapewne taniej wyjdzie ukręcić normalną betoniarką beton tradycyjny niż kupować beton workowany. Edytowane 7 Marca 2016 przez Marek88.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_Wisznia Mała 07.03.2016 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 (edytowane) Pożycz od kogoś betoniarkę ewentualnie porządne mieszadło do zapraw (nie taki bzyczek do wiertarki ) - 0,6 m^3 to trochę jest. Beton kup workowany, bo trzeba być niezłym fachowcem, żeby samemu ukręcić B20. Lepiej jednak zamów z wytwórni - niewielkie ilości można zamówić w kontenerze na odpady - przywiozą Ci beton, a później w tym samym kontenerze zabiorą gruz i inne odpady - oczywiście kontaktuj się w tej sprawie z firmą od kontenerów nie betoniarnią. Ciekawi mnie jednak inna kwestia - nie do końca czuję co tam u Ciebie jest. Po co chcesz wkuwać te pręty w ścianę? Te ściany wnęki mają swoje "przedłużenie" na poziomie parteru (innymi słowy na parterze też masz taką wnękę)? Jeżeli tak jest to nie możesz zrobić jak myślę, że planujesz - pręty wkute w ścianę a beton wylany między ścianami i wiszący na prętach. Beton musi się opierać na ścianach, niekoniecznie na całą grubość tych ścian - przy tej rozpiętości wystarczy 10cm. I czemu najpierw układanie prętów a później szalunek? Edytowane 7 Marca 2016 przez Wojtek_Wisznia Mała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Capibar 07.03.2016 22:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 Pożycz od kogoś betoniarkę ewentualnie porządne mieszadło do zapraw (nie taki bzyczek do wiertarki ) - 0,6 m^3 to trochę jest. Beton kup workowany, bo trzeba być niezłym fachowcem, żeby samemu ukręcić B20. Lepiej jednak zamów z wytwórni - niewielkie ilości można zamówić w kontenerze na odpady - przywiozą Ci beton, a później w tym samym kontenerze zabiorą gruz i inne odpady - oczywiście kontaktuj się w tej sprawie z firmą od kontenerów nie betoniarnią. Ciekawi mnie jednak inna kwestia - nie do końca czuję co tam u Ciebie jest. Po co chcesz wkuwać te pręty w ścianę? Te ściany wnęki mają swoje "przedłużenie" na poziomie parteru (innymi słowy na parterze też masz taką wnękę)? Jeżeli tak jest to nie możesz zrobić jak myślę, że planujesz - pręty wkute w ścianę a beton wylany między ścianami i wiszący na prętach. Beton musi się opierać na ścianach, niekoniecznie na całą grubość tych ścian - przy tej rozpiętości wystarczy 10cm. I czemu najpierw układanie prętów a później szalunek? Hmm.. chodzi o to, iż jedna ściana stanowi gładką powierzchnię od podłogi w piwnicy aż po strop do pierwszego piętra (po drodze ma wykute wejscie do łazienki na parterze), druga, naprzeciwległa jest to stara, jeszcze przed wojenna ścianą, która swojego czasu byłą ścianą nośną, obecnie, sięga jedynie do poziomu parteru. Wkucie się w ściany by wesprzeć beton na nich, jak najbardziej zrozumiała sprawa, tak zrobię. Czemu najpierw układanie prętów? wydaje mi się, iż będzie prościej to wykonać gdyż: zdejmę podłogę, wytnę legary, od dołu na spokojnie wykuje i ponawiercam otwory pod pręty (odmierzając oczywiście wcześniej gdzie ma być środek stropu), zamocuje pręty, ustawie szalunek, zaleje betonem. A jak sytuacja wygląda? o tak: Rzut z góry: http://images75.fotosik.pl/401/3e00d7fc3e1fdc5d.jpg Izo: http://images78.fotosik.pl/401/351c27efd9675980.jpg rysowane na szybko, wiec jakość jest jaka jest. Pokazano powierzchnie stropów, do tego dochodzą legary (te biełe belki) + deski + płyty, co powoduje że podłoga jest na równo z zaznaczonymi wejsciami. A wracając do mojego pytania, czy B20 w workach = beton z betoniarni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_Wisznia Mała 07.03.2016 22:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 Stropik będzie podparty na 4 ścianach (po obwodzie)? Tak byłoby najlepiej. Na tej starej ścianie co się kończy w poziomie stropu oprzyj na 20cm, w ścianach biegnących wyżej podkuj bruzdę min. 10cm nie licząc tynku (no chyba że te ściany mają 12cm to się nie uda ). Co do kolejności: - usuń starą podłogę i legary (rozumiem, że legary są drewniane?), - wykuj bruzdy, wynieś gruz, - zrób deskowanie, - ułóż zbrojenie - czemu mam wrażenie, że pręty chcesz dać w środku grubości płyty? - zabetonuj i zagęść (przynajmniej dźgając dokładnie jakimś prętem) Co do zbrojenia to to główne (#12 w rozstawie 14x14cm), o którym piszesz daj u dołu płyty (3cm nad deskowaniem - są specjalne, dystansowe beleczki betonowe lub kształtki PCV). Górą płyty też powinieneś dać chociaż #8 w rozstawie 20x20cm. I płytę wylej o grubości 15cm - tak na zapas - bo całość będziesz robił chałupniczo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Capibar 08.03.2016 08:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Tak, krótkie legary są drewniane, ściany powinny wydać na 10cm głębokości, zbrojenie chciałem dać w środku płyty, ale oczywiście dostosuje się do wskazówek jakie daliście. Dziękuje Panowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.