Ekterion 10.03.2016 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Witam, pół roku temu został wykonany tynk cementowo-wapienny w nowym domu, chcę teraz pomalować ściany w kotłowni, nie będę w niej wykonywać gładzi. Jak to zrobić?, -od A do Z proszę, jestem zielony Z tego co czytałem są różne koncepcje i już mam mętlik w głowie: -Piasku mam się pozbyć miotłą, czy szlifując papierem ściernym? (-gdy przejadę ręką po tynku to odpadają się ziarenka piasku) -Gruntować mam samym gruntem, farbą gruntującą, czy mieszanka zwykłej białej farby z dodatkiem gruntu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JarekKRK45 10.03.2016 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Witaj , nic nie rób papierem ściernym bo narobisz dziur . Tylko dobry grunt i to wszystko , pózniej farba ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ekterion 10.03.2016 18:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Czyli nie tykać się tego piasku i po prostu mam przemalować ścianę gruntem, a następnie już zwykłą, białą farbą?Czym nakładać grunt? Wałkiem/ pędzlem? Mam nie mieszać go z niczym- zwykły Uni-grunt wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ekterion 12.03.2016 13:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 Czy taka kolejność jest poprawna:1) Malowanie ścian gruntem grubym pędzlem2) Malowanie wałkiem Śnieżką Grunt3) Pierwsza warstwa (Śnieżki satynowej)4) Druga warstwa (Śnieżki satynowej) Nadal nie wiem co z tym piaskiem na ścianach... grunt po pomalowaniu to zwiąże czy mam coś z tym robić? -proszę o pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elvis26 12.03.2016 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 Kolejność jaką zaproponowałeś jest ok. Co do piasku - po to jest grunt aby to podłoże wzmocnić, po zagruntowaniu nic się nie będzie sypało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KolorowySłoń 12.03.2016 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 (edytowane) Zagruntować Lf konzentratem i pomalować Haftgrundem. Biała podkładowa farba kryjąca z delikatną fakturką wyrównującą niedoskonałości tynku. Może być zabarwiona pod kolor docelowy, więc później zostanie tylko jedna warstwa nawierzchniowa. Boże broń mieszania gruntu z farbą... no chyba że ktoś jest zwolennikiem zrywających się nawierzchni Jedyne mieszanie gruntów to konzentrat z wodą, zresztą grunty w koncentracie wychodzą zdecydowanie taniej. Edytowane 13 Marca 2016 przez KolorowySłoń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ekterion 13.03.2016 00:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Jeszcze jedno pytanie: Czy przed pomalowaniem śnieżka gruntem, trzeba przemalować zwykłym uni-gruntem?P.S. Spotkałem się z opiniami że po pomalowaniu Śniażka gruntem w pomieszczeniach później śmierdzi, czy teraz faktycznie tak się zdarza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SO-JER 13.03.2016 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Przed gruntem dobrze jest przetrzeć ręcznie ściany grubym papierem sciernym zeby pozbyc sie ziarna z tynku. Potem odpylic i gruntowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Smialekpl 20.03.2016 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Witam, Stoje przed podobnym zadaniem pomalowania tynków cementowo wapiennych. Zależy mi na tym żeby nie popsuć właściwości tych tynków i żeby sciana "oddychała". Mój pomysł na to, to malowanie gruntem Caparol Sylitol 111 Konzentrat i później biała 2x Caparol Sylitol Bio-Innen Farbe. Jak powiedział to ekipie to krecili nosem ze oni to farbe rozcienczaja wodą i bez gruntu maluja. Do tego tynki szybko wyschły "za szybko" i porobiły sie gdzieniegdzie poziome "niby pęknięcia". wygladaja troche jak piorun i nie maja rys tylko są zaciemnione w stosunku do reszty powierzchni(jakby rysa powstała w srodku tynku). Majstry mówią ze nawet jak pomaluja to bedzie to widac i to wyjdzie. Najlepiej to jakby polozyli flizline na to. Mam też ryse (1-2mm) pionowa od podlogi do sufitu, czy mam się nią przejmować i skuwać tynk zeby zobaczyć czy to nie jakas wada konstrukcyjna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 20.03.2016 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Witam, Stoje przed podobnym zadaniem pomalowania tynków cementowo wapiennych. Zależy mi na tym żeby nie popsuć właściwości tych tynków i żeby sciana "oddychała". Mój pomysł na to, to malowanie gruntem Caparol Sylitol 111 Konzentrat i później biała 2x Caparol Sylitol Bio-Innen Farbe. Jak powiedział to ekipie to krecili nosem ze oni to farbe rozcienczaja wodą i bez gruntu maluja. Do tego tynki szybko wyschły "za szybko" i porobiły sie gdzieniegdzie poziome "niby pęknięcia". wygladaja troche jak piorun i nie maja rys tylko są zaciemnione w stosunku do reszty powierzchni(jakby rysa powstała w srodku tynku). Majstry mówią ze nawet jak pomaluja to bedzie to widac i to wyjdzie. Najlepiej to jakby polozyli flizline na to. Mam też ryse (1-2mm) pionowa od podlogi do sufitu, czy mam się nią przejmować i skuwać tynk zeby zobaczyć czy to nie jakas wada konstrukcyjna? tynk z wora.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Smialekpl 21.03.2016 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 sorki ale co to znaczy "tynk z wora"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 21.03.2016 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 tynk z wora kupiony w sklepie i tynk z betoniarki na normalnym wapnie - takie 2 rodzaje tynków, śmiesznie nazwane tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Smialekpl 22.03.2016 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 i dlatego pęka bo jest z wora?nie bardzo rozumiem jak to sie ma do mojego pytania o malowanie? Co sądzicie o farbie Kabe Aquatex? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalkulatorek 22.03.2016 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 A ja mam takie pytanie: mam tynk cem-wap i nałożyłem gładzi w kilku miejsach, by poprawić dziury po włożeniu drzwi. Teraz chce to pomalować ale będzie widać różnicę gładź vs. tynk. Jak na tej gładzi zrobić najlepiej strukturę tynku cem-wapiennego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KolorowySłoń 22.03.2016 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 A ja mam takie pytanie: mam tynk cem-wap i nałożyłem gładzi w kilku miejsach, by poprawić dziury po włożeniu drzwi. Teraz chce to pomalować ale będzie widać różnicę gładź vs. tynk. Jak na tej gładzi zrobić najlepiej strukturę tynku cem-wapiennego? Można zastosować haftgrund. Pozostawia strukturę powiedzmy zbliżoną do tynku cw. Dodatkowo też poprawia niedoskonałości tynku. Na to później tylko raz farba nawierzchniowa i gotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalkulatorek 22.03.2016 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Tylko mi wystarczy pewnie z 1KG - macie takie ilości w ofercie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 22.03.2016 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 i dlatego pęka bo jest z wora? nie bardzo rozumiem jak to sie ma do mojego pytania o malowanie? Co sądzicie o farbie Kabe Aquatex? ... czyli był z wora czy nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KolorowySłoń 22.03.2016 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Tylko mi wystarczy pewnie z 1KG - macie takie ilości w ofercie ? Obawiam się że tak się nie uda osiągnąć dobrego efektu ponieważ i tak będzie różnica w strukturze i grubości warstw. Najlepszym rozwiązaniem jest przemalowanie całości haftgrundem ponieważ mamy wtedy jednolitą strukturę delikatnej, jak to nazywamy, "skórki pomarańczy" . Można go zabarwić w kolorze i wtedy zostaje nam tylko jedno malowanie farbą nawierzchniową. Oczywiście nikt nie broni :)j Mamy produkty rozlewane 'od litra'. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalkulatorek 22.03.2016 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Chodzi mi o to by najmniejszym kosztem wprowadzić tą strukturę do podobieństwa tynku cem-wap Ewentualnie pozostaje mi prze-szpachlowanie gładzią kotłowni co wg. mnie jednak mija się z celem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KolorowySłoń 22.03.2016 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Chodzi mi o to by najmniejszym kosztem wprowadzić tą strukturę do podobieństwa tynku cem-wap Ewentualnie pozostaje mi prze-szpachlowanie gładzią kotłowni co wg. mnie jednak mija się z celem Nie umiem powiedzieć jak to będzie wyglądało dokładnie próbować można zawsze. Jeżeli dobrze rozumiem i jest to kotłownia to raczej tragedii nie powinno być. Gorzej by było z salonem. Tam bym się upierał przy swoim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.